عسل و مربا

خواص عسل برای چربی خون و کاهش کلسترول

خواص عسل برای چربی خون و نحوه ی اثر گذاری این ماده ی فوق العاده شگفت انگیز بر قسمت های مختلف بدن به خصوص کاهش چربی خون، هم از منظر علم پزشکی و هم از منظر طب سنتی با دلایل علمی پذیرفته و اثبات شده است. چربی خون یکی از بیماری های که در همه ی افراد با هر سن و سال و هر نوع  شاخص توده ی بدنی (چاق یا لاغر) میتونه بروز کنه. سالماطور قرار در این مطلب در مورد خواص عسل برای چربی خون و کاهش کلسترول بد مطالبی رو ارائه بده. پس تا انتهای این مطلب با سالماطور همراه باش.

برای خرید انواع عسل طبیعی کلیک کنید

تاثیر فوق العاده ی عسل برای چربی خون

کلسترول یا همون چربی بدن خون در اغلب موارد به دلیل تغذیه ی نامناسب به وجود میاد. در بعضی موارد هم وراثت میتونه اثرگذار باشه.

  • غذاهایی که سرشار از چربی اشباع شده است
  • و قنده فراوانی داره
  • و یا استرس زیاد
  • عدم تحرک
  • اضافه وزن
  • استفاده از برخی داروها

و موارد مختلف دیگه میتونه به این بیماری دامن بزنه. ولی لازم نیست زیاد نگران باشی. به این دلیل که علاوه بر استفاده از برخی داروها، استفاده از رژیم غذایی سالم و برخی خوراکی ها مثل عسل (البته عسل ارگانیک). کمک قابل توجهی به کاهش کلسترول میکنه. خواص عسل برای چربی خون به این دلیله که این ماده ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدانه، که میتونه به راحتی چربی بد خون رو کاهش بده؛ و عروق خونی رو از هم جدا کنه که فرد دچار حمله ی قلبی نشه.

نحوه ی اثر گذاری عسل برای از بین بردن تری گلیسیرید

نحوه ی اثر گذاری عسل برای از بین بردن تری گلیسیرید

از خواص عسل برای چربی خون، میشه به اثرگذاری مثبتش بر روی کاهش تری گلیسیرید خون اشاره کرد. تری گلیسیرید، نوعی چربیه که در خون قرار داره که میتونه به راحتی به قلب آسیب برسونه. اما مصرف مداوم و منظم از یه عسل سالم و ارگانیک به مبارزه با این چربی میره. برای اثر گذاری بیشتر عسل بر روی چربی خون پیشنهاد میشه در کنار مکمل هایی که نام برده میشه استفاده بشه.

برای خرید انواع عسل طبیعی کلیک کنید.

  • عسل و دارچین

هم عسل و هم دارچین سرشار از آنتی اکسیدان هستند، و همون طور که گفتم، آنتی اکسیدان موجود در عسل کمک میکنه که سطح چربی خون کاهش پیدا کنه

  • ترکیب پیاز و عسل

برای استفاده از فواید این ترکیب کافیه که یه پیاز رو داخل مخلوط کن بریزی و آبش رو جدا کنی و به بقیه ی مواد یکم عسل اضافه کنی و از خواص عسل برای چربی خون نهایت استفاده رو ببری.

  • مصرف عسل و بادام

بادام بو داده و عسل هر کدوم خواص فوق العاده ایی برای بدن دارن. البته بهتره که این ترکیبات در غالب یه رژیم غذایی سالم گنجونده بشه. تا اثرگذاری بالاتری داشته باشه.

یه نکته ایی که لازمه بهش اشاره کنم اینکه خود عسل هم به تنهایی خواص زیادی برای بدن و کاهش چربی خون داره. میتونی عسل رو با

  • چایی
  • با آب جوش
  • با شیر
  • در وعده ی صبحانه استفاده کنی.

بهترین نوع عسل برای چربی خون

بهترین نوع عسل برای چربی خون

بر اساس مطالعات صورت گرفته عسل های تک گل اثرگذاری بالاتری روی کاهش چربی خون و تری گلیسیرید خون داره. عسل های تک گل مثل، عسل کنار، عسل آویشن، عسل زعفرونی و…

برای کاهش چربی خون  و کلسترول چه میزان عسل مصرف کنیم؟

بهتره قبل از بهرمندی از خواص عسل برای چربی خون با یه آزمایش ساده از میزان چربی خون  موجود در بدنت آگاهی لازم رو به دست بیاری، بعد از مشخص شدن میزان تری گیلیسیرید خون، مجازی که روزانه بین 1 تا 2 قاشق غذای خوری از عسل استفاده کنی. در گوشی یه ترکیب فوق العاده ی دیگه بهت معرفی می کنم که میتونه چرب خون رو کاهش بده. حالا این ترکیب چیه؟

اینکه دوبار در روز داخل یه لیوان که حاوی 200 سی سی آبه، یه قاشق غذا خوری عسل طبیعی و یه قاشق غذا خوری سرکه ی سیب اضافه کنی. و بی دردسر چربی خونت رو کاهش بدی.

برای خرید انواع عسل طبیعی کلیک کنید

سوالات متداول

بهترین نوع عسل برای کاهش چربی خون چه نوع عسلی هستش؟

اولا که باید از عسل طبیعی و اگانیک استفادی کنی و دوما اینکه بهترین گزینه، استفاده از عسل های تک گل مثل عسل آویشن و کناره.

 

و اما کلام آخر

در این مطلب تمام تلاش سالماطور بر این بود که اطلاعات کاملی در مورد خواص عسل برای چربی خون و البته تاثیر فوق العادش برای از بین بردن تری گلیسیرید بالا ی خون در اختیارت قرار بده. بد نیست در انتها بازهم تاکید کنم که حتما از عسلی استفاده کنی که سالم و ارگانیک باشه و اینکه به میزان مناسب از عسل استفاده کنی. بدون شک استفاده ی بی رویه از هر خوراکی میتونه عوارضی رو به دنبال داشته باشه و حتی نتیجه ی عکس داشته باشه. اگر که بعد از مطالعه ی این نوشتار قصد داری از عسل برای کاهش چربی خون استفاده کنی، پیشنهاد میکنم یه سری به سایت سالماطور بزنی و با انواع عسل طبیعی و ارگانیک سالماطور آشنا بشی. رسیدن به تمامی این فواید و خواص ذکر شده در مورد عسل زمانی میسره که محصول مورد استفاده ارگانیک و سالم باشه.  

Rate this post

2 دیدگاه در “خواص عسل برای چربی خون و کاهش کلسترول

  1. رضا محمدی گفت:

    من چربی خون دارم می تونم عسل شما رو سفارش بدم ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رضا عزیز
      شما می تونید عسل کنار، عسل آویشن، عسل زعفرونی سفارش بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *