کره مغزیجات

همه چیز درباره خواص بادام زمینی برای استخوان ها

همه چیز درباره خواص بادام زمینی برای استخوان ها

خواص بادام زمینی برای استخوان ها به قدری زیاده که فکر نمی کنم از کسی پوشیده باشه. بادام زمینی، نوعی دانه ی خوشمزه اس که طرفدارای زیادی داره، و در دسته ی حبوبات قرار میگره. سرشار از منگنز، آهن، کلسیم و منیزیمه. فرقی نمیکنه از دانه ی بادام زمینی استفاده کنی و یا کره ی بادام زمینی، چرا که هر دو برای استحکام استخوان ها مفیده، سالماطور قصد داره در این مطلب همه چیز درباره ی خواص بادام زمینی برای استخوان ها و همچنین فوایده ی کره ی بادام زمینی برای سلامتی استخوان ها رو مورد برسی قرار بده. اگه دوست داری اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشی پیشنهاد سالماطور اینکه تا انتهای این مطلب همراه باشی.

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید

خواص بادام زمینی برای استخوان ها

خواص بادام زمینی برای استخوان ها و سایر قسمت های مختلف بدن از لحاظ علمی ثابت شده اس. اما با این حال بازهم در این نوشتار به صورت تیتروار گفته میشه که اگه تا حالا نه از کره ی بادام زمینی و نه خود دانه ی بادام زمینی استفاده ی مطلوب نکردی، از این بعد این خوراکی خوش طعم و مزه رو در برنامه ی غذایی خودت قرار بدی.

  • دانه ی بادام زمینی باعث افزایش تراکم و استحکام استخوان ها میشه
  • چون سرشار از آهن، سلنیوم، منیزیم، منگنز و کلسیمه، باعث میشه که چگالی استخوان ها و استحکامش افزایش پیدا کنه
  • علائم افسردگی رو کاهش میده
  • باعث حجم سازی عضلات میشه(بنابر این برای بدنسازی یه گزینه ی سالم و طبیعیه)
  • ریسک خطر ابتلا به برخی انواع سرطان ها رو کاهش میده
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عرقی کمتر میشه
  • مناسب برای افراد دیابتی
  • پایین آورنده ی فشار خونه

کلسیم یکی از مواد معدنی هستش که نقش غیر قابل انکاری در افزایش استحکام استخوان ها داره. بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی کلسیمه که نه تنها استحکام استخوان ها رو به همراه داره، باعث بالا رفتن کیفیت و استحکام دندان ها هم میشه. منگنز موجود در بادام زمینی علاوه بر افزایش تراکم استخوان های ستون فقرات، از پوکی استخوان به ویژه در زنان به خصوص در سنین یائسگی جلوگیری میکنه. افزایش چگالی استخوان ها به واسطه ی وجود منیزیمه، که اتفاقا بادام زمینی سرشار از منیزمه. اگر که از اون دسته کسایی هستی که غالبا بعد از ورزش و فعالیت های سنگین دچار درد استخوان و گرفتگی عضلات میشی، پیشنهاد میشه از این به بعد مصرف این خوراکی فوق العاده رو در برنامه  غذایی خودت قرار بدی.

پوکی استخوان چیست؟

متاسفانه پوکی استخوان یکی از مشکلاتی هستش که غالبا در هر سنی میتونه فرد رو درگیر کنه، نوعی بیماری که در اغلب موارد خیلی از خودش واکنش نشون نمیده و به نوعی میشه گفته دیر شناخته میشه. استخوان یه بافت زنده اس که مدام در حال تخریب و بازسازیه، و اگر تخریب استخوان بیشتر از باسازی باشه، پوکی استخوان ایجاد میشه. پوکی استخوان یعنی اینکه استخوان ها استحکام شون رو از دست میدن، شکننده و ضعیف میشن. عوامل مختلفی هم میتونه باعث تشدید این مشکل بشه. مثلا نوع تغذیه، عوامل ژنتیکی، هومورمون های جنسی و همچنین نحوه ی زندگی. از شایع ترین مشکلاتی که با پوکی استخوان برای فرد به وجود میاد میشه به:

  • کوتاهی قد
  • خمیده شدن قامت
  • شکستگی سریع استخوان ها اشاره کرد.

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید

خواص کره بادام زمینی برای پوکی استخوان چیست؟

در بسیاری مواقع به راحتی میتونی اجازه ی بروز پوکی استخوان  رو ندی و یا در صورت ابتلا به این بیماری درمانش کنی. چطوری؟ تغذیه ی سالم. مصرف کره ی بادام زمینی تا حد زیادی میتونه مشکل پوکی استخوان رو برطرف کن. چون که سرشار از کلسیم و ویتامین D و سایر املاح معدنی مورد نیاز استخوان هاست که در قسمت های بالایی این مطلب بهش اشاره شد. با مصرف روزانه ی 30 عدد مغز بادام زمینی و یا دو قاشق غذا خوری کره ی بادام زمینی از بروز این مشکل پیشگیری کن و یا حتی در صورت ابتلا به پوکی استخوان تا حد قابل توجهی درمانش کن.

فواید بادام زمینی برای سلامت استخوان

وقتی که صحبت از مشکلات و بیماری های مختص به استخوان میشه، فقط محدود به دردهای مقطعی در قسمت های مختلف بدن مثل دست و پا نیست. بلکه فراتر از این موارد هستش در این قسمت قراره به صورت جزئی تر در مورد خواص بادام زمینی برای استخوان ها، مثل فوایدش برای افزایش تراکم استخوان ها، افزایش سطح کلاژن سازی برای استحکام استخوان ها و… مطالبی ارائه بشه.

خاصیت بادام زمینی در افزایش تراکم استخوان

بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی منگنز هستش، که مثل یه آنتی اکسیدان قوی عمل میکنه. و تاثیر زیادی در خنثی سازی رادیکال های آزاد داره. منگنز نقش بسیار پر رنگی در تولید آنزیم های لازم برای استخوان سازی در بدن داره. و موجب افزایش تراکم استخوان به ویژه در ناحیه ی ستون فقرات میشه. و از پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه جلوگیری میکنه.

 

فواید منیزیم موجود در بادام زمینی برای استخوان

منیزیم یکی از مواد معدنی فعال و موجود در بادام زمینه. اگر بدن بتونه مقدار مناسب و قابل توجهی از این ماده رو دریافت کنه، تاثیر مستقیمی در افزایش چگالی استخوان ها داره. منیزیم باعث تشکیل کریستال های استخوانی میشه. و همین امر موجب استحکام استخوان هاس. یکی از خواص بادام زمینی برای استخوان ها وجود منیزیمه.

 

خواص بادام زمینی در تولید کلاژن و سلامت استخوان

کلاژن یکی از مواد مورد نیازه بدن هستش که باعث میشه کیفیت و سلامت پوست و مو افزایش پیدا کنه. بادام زمینی از دسته خوراکی های سالمیه که به خاطر اسید آمینه و پروتئینی که داره، باعث کلاژن سازی و تولید سلول های جدید پوست میشه. بنابر این توصیه میشه اگه دوست داری علاوه بر کیفیت و استحکام استخوان های بدنت، پوست سالم و سفت و محکی داشته باشی از بادام زمینی و یا کره ی بادام زمینی در برنامه ی غذایت استفاده کنی.

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید

طریقه ی مصرف بادام زمینی برای سلامت استخوان

خواص بادام زمینی برای استخوان ها غیر قابل انکاره، به این شرط که در مصرفش زیاده روی نشه. متخصصین تغذیه بر این باورن که میزان مجاز مصرف این خوراکی در افراد با توجه به وضعیت جسمانی شون متغییره. اما چیزی که به عنوان عرف شناخته شده این که هر فردی مجازه روزانه 30 عدد دانه ی بادام زمینی و در صورت استفاده از کره ی بادام زمینی از 2 قاشق غذا خوری  کره ی بادام زمینی استفاده کنه.

 

ارزش غذایی بادام زمینی

کره بادام زمینی سالماطور فاقد هر گونه شکر، نمک و مواد افزودنی

کالری 188
پروتئین 7.02
چربی های اشباع 3.05
چرب های تک غیر اشباع 6.63
کربوهیدرات 7.67
فیبر 1.80
آهن 0.69
کلسیم 17میلی گرم
منیزیم 57میلی گرم
فسفر 107میلی گرم
پتاسیم 189میلی گرم
سدیم 152میلی گرم
روی 0.85میلی گرم
نیاسین 4.21میلی گرم

سوالات متداول

چگونه میتوان رشد استخوان را افزایش داد؟

افزایش رشد و استحکام استخوان ها به رعایت امور مختلفی بستگی داره. یکی از راهکار های افزایش رشد استخوان ها استفاده از برنامه ی غذایی سالمه. استفاده از دانه های بادام زمینی و یا کره ی بادام زمینی یک پیشنهاد قابل توجهی برای رسیدن به این هدفه.

 

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش شد که خواص بادام زمینی برای استخوان ها به صورت جامع و کامل بیان بشه. توصیه سالماطور اینکه اگه تا حالا از این دانه ی کم نظیر بادام زمینی و یا کره ی بادام استفاده نکردی، از همین الان این خوراکی خوشمزه رو در برنامه ی غذاییت قرار بده. اگه دوست داشتی از کره ی بادام استفاده کنی یه سری به سایت سالماطور بزن و با انواع کره ی بادام زمینی صد درصد ارگانیک و فاقد هر گونه افزودنی آشنا شو.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *