روغن های خوراکی

روغن زیتون چاق کننده است یا نه؟

روغن زیتون چاق کننده است یا نه؟

آیا روغن زیتون چاق کننده است؟ موضوعی که قرار امروز سالماطور برای آخرین بار به صورت کامل بهش بپردازه و پاسخ قطعی بده. از اون جایی که روغن زیتون یکی از بهترین و سالم ترین نوع روغن موجود در بازاره، چه در علم پزشکی و چه در طب سنتی مورد تاکید قرار گرفته. این روغن علاوه بر اینکه سرشار از امگا 3 و امگا 9 هستش باعث میشه سطح کلسترول و LDL خون کاهش پیدا کنه. اما باید توجه داشته باشی که این روغن اگر چه سرشار از فواید کم نظیری برای بدنه اما زیاده روی در مصرفش بی شک عوارضی رو به دنبال خواهد داشت. اگر که دوست داری اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشی تا انتهای این مطلب با سالماطور همراه باش.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

کالری روغن زیتون

تصور برخی افراد از روغن زیتون اینکه، چون روغن سالم و تا حدود قابل توجهی بدون عوارضه، پس بدون کالری هم هست. اما باید بدونی روغن زیتون هم مثل سایر روغن های خوراکی موجود در بازار کالری داره، طبق آزمایش های صورت گرفته در یه قاشق غذا خوری روغن زیتون ارگانیک و سالم 119 کالری وجود داره. بنابر این زیاده روی در مصرف این روغن میتونه مشکلاتی رو به همراه داشته باشه. نتیجه چی میشه؟ روغن زیتون چاق کننده اس اگر که بی رویه و بدون برنامه استفاده بشه.

تأثیر روغن زیتون برای چاقی

همون طور که در قسمت های بالایی این مطلب هم بیان شد، روغن زیتون در دسته روغن های سالم و طبیعه. این روغن از زمان های خیلی دور هم مورد توجه برای بیماران قلبی و عروقی قرار داشته.

  • اسیدهای چرب
  • اسیدهای چرب غیر اشباع
  • امگا6
  • امگا 9 موجود در این نوع روغن باعث کاهش کلسترول خون میشه.
  • تاثیرات مثبت و غیر قابل انکار روغن زیتون بر روی سلامتی پوست و مو فکر نمی کنم بر کسی پوشیده باشه.
  • انتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن زیتون، به رشد مغزی و حافظه کمک میکنه.
  • پیشگری از بروز برخی انواع سرطان ها مثل سرطان روده ی بزرگ
  • درمان یبوست

و خواص و مزایای بیشماری که از مصرف یه روغن زیتون ارگانیک و سالم به دست بیاد. اما نکته ی مهم در اینجاس که کالری زیاد این روغن میتونه باعث چاقی و افزایش وزن در فرد بشه. و اگر دچار چاقی و افزایش وزن بشی به ترتیب:

  • دچار فشار خون
  • چربی خون
  • گرفتگی قلب و عروق و… خواهی شد. درسته که از این روغن برای کاهش وزن استفاده میشه، اما یادت باشه از همین روغن برای افزایش وزن و حجم دهی به قسمت های مختلف بدن هم استفاده میشه. بنابر این این امکان تا حد زیادی وجود داره که روغن زیتون چاق کننده اس به شرط زیاده روی در مصرف.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید.

تأثیر روغن زیتون برای بدن‌سازی و حجم دهی عضلات

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده اس. وجود مقادیر بالایی از ویتامین D و E باعث میشه که برای بدنسازی و حجم دهی به عضلات مورد استفاده قرار بگیره. یه نکته ی مهم اینکه اگه میخوای از این روغن برای حجم دهی عضلات استفاده کنی، باید در کنارش از مواد غذایی حاوی پروتئین، مثل تخم مرغ، ماهی و مرغ کبابی هم استفاده کنی. روغن زیتون فرابکر نسبت به انواع دیگر روغن زیتون (روغن زیتون بکر،روغن زیتون تصفیه شده) برای حجم دهی به عضلات مناسب تره. می دونی چرا روغن زیتون فرابکر؟ چون سرشار از اسیداولئیک هستش. تازه مصرف روغن زیتون باعث میشه که اگر بنا به هر دلیلی در طی فعالیت روزانه و ورزش به بافت های بدن آسیب برسه، اون آسیب رو ترمیم و برطرف کنه. با این اوصاف روغن زیتون چاق کننده و عضله سازه.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

روغن زیتون چاق کننده صورت

و اما روغن زیتون برای چاق و پر کردن صورت هم مناسبه یا نه؟ باید بگم بله. این روغن میتونه تاثیر مستقیمی بر روی چاقی صورت داشته باشه. منتها باید به صورت مالشی مصرف بشه نه خوراکی. اگر بنا به هر دلیلی صورت لاغری داری پیشنهاد سالماطور اینکه به جای استفاده از انواع لوسیون ها و کرم هایی که باعث باز شدن منافذ روی پوست میشه، از یه روغن زیتون مالشی ارگانیک استفاده کنی. ماساژ روزانه ی روغن زیتون مالشی نه تنها باعث چاق شدن صورت میشه، تازه باعث افزایش شادابی و درخشندگی پوست هم خواهد شد. فراموش نکن بعد از استفاده از روغن زیتون صورتت رو با آب و صابون بشوری که نتیجه ی عکس نگیری. اگر روغن زیاد به صورت طولانی مدت روی پوست باقی بمونه باعث بروز کک و مک و جوش و باز شدن منافذ پوست در طولانی مدت خواهد شد. با این حساب روغن زیتون چاق کننده ی صورته.

میزان مجاز مصرف روغن زیتون در روز

میزان مجاز مصرف روغن زیتون در روز

زیاده روی در مصرف هر نوع خوراکی، چه ارگانیک و سالم باشه و چه ناسالم، اگر به صورت بی رویه مورد استفاده قرار بگیره، بی شک عوارضی رو به همراه داره. روغن زیتون هم از این امر مستثنا نیست. بنابر این متخصصان تغذیه برای هر فردی یه میزان مجازی برای مصرف روزانه ی روغن زیتون تعریف کردن. اما بر اساس عرف هر فردی مجازه که روزانه بین 3 تا 9 قاشق غذا خوری از این روغن استفاده کنه. اگر که این روغن بیش از حد مجاز مورد استفاده قرار بگیره به طور قطع باید گفت روغن زیتون چاق کننده اس.

روغن زیتون چگونه می تواند منجر به افزایش وزن شود؟

در کل جدای از روغن زیتون، هر نوع خوراکی و هر نوع روغنی که حاوی چربی باشه، میتونه باعث افزایش وزن و چاقی بشه. وقتی صحبت از سالم بودن و ارگانیک بودن یه روغن و یا هر نوع خوراکی میشه، این به معنی مجاز و آزاد بودن در مصرف نیست. بلکه به این مفهومه که میتونی به اندازه ی نیاز روزانه ات با خیال راحت از خوراکی استفاده کنی. روغن زیتون هم اگر سالم و ارگانیک باشه برای بدن خیلی مفیده. اما زیاده روی در مصرفش باعث چاقی و افزایش وزن میشه. درسته که روغن زیتون سالمه و به دلیل ترکیبات طبیعی موجود در خودش باعث میشه که فرد به صورت طولانی مدت سیر و دارای انرژی نگه داشته بشه، اما اگر  بیش از حد مجاز مصرف بشه دیگه روغن زیتون چاق کننده میشه، نه مفید و موثر برای بدن.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

سوالات متداول

آیا روغن زیتون صورت را چاق میکند؟

بله. استفاده از روغن زیتون مالشی باعث میشه که صورت پر و چاق بشه.

نتیجه گیری

همراه همیشگی سالماطوری در این مطلب تلاش شد که با دلایل علمی ثابت بشه که روغن زیتون چاق کننده اس یا خیر؟ لازمه که در انتهای این نگارش یادآور بشم که تمام فواید و خواصی که در این مطلب برای روغن زیتون بیان شد، صرفا در روغن زیتون ارگانیک و طبیعی موجوده. سالماطور یکی از تولیدکنندگان انواع روغن های خوراکی و مالشی به صورت صد در صد ارگانیک و طبیعه، که انواع روغن های زیتون صد درصد طبیعی رو با بهترین کیفیت و مواد اولیه تولید و دردسترس مشتریان مشکل پسند خود قرار داده. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و تولیدات ارگانیک و سالم سالماطور، کافیه سری به سایت سالماطور بزنی.

Rate this post

2 دیدگاه در “روغن زیتون چاق کننده است یا نه؟

  1. حسین گفت:

    روزی چند تا روغن زیتون مجازه ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام حسین عزیز
      بین سه تا نه قاشق مجازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *