کره مغزیجات

کره بادام زمینی برای دیابتی ها مفید یا مضر؟

کره بادام زمینی برای دیابتی ها مفید یا مضر؟

کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها چه فوایدی داره؟ اصلا کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها مفید یا مضر؟ و از این دست سوالات که قراره امروز سالماطور به صورت کامل به این سوالات پاسخ بده. اگه دیابت داری و به تغذیه ات هم اهمیت میدی پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با سالماطور همراه باش.

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید

فواید کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها

اگه دیابت داری بدون شک، اولین چیزی که خیلی باید بهش اهمیت بدی نوع و میزان تغذیه ی روزانت هستش. افزایش قند خون میتونه عوارض جبران ناپذیری رو به همراه داشته باشه. یکی از خوراکی هایی که توصیه میشه افراد دیابتی مصرف کنن، کره ی بادوم زمینیه. البته این کره کالری زیاد داره، که فعلا موضوع بحث من نیست. و اما خواص کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها

  • مهم ترین خاصیتش این که ،کره ی بادام زمینی سرشار از منیزیم، افراد دیابتی به خصوص برای دیابت نوع 2 که دچار فقر منیزم هستن.
  • بر اساس مطالعات صورت گرفته مصرف منیزیم و مکمل منیزم باعث میشه که بدن کمتر دچار التهاب بشه، و اینکه از دیابت نوع 2 محافظت بشه.
  • اگه که در وعده ی صبحانه مصرف بشه قند خونت رو کنترل میکنه.
  • از کربوهیدرات مناسبی برخورداره.
  • خطر ابتلا به زخم های پستان رو در افراد دیابتی کاهش میده.
  • مصرف کره ی بادام زمینی علاوه بر اشتها، قند خون رو هم تثبیت میکنه.
  • باعث بهبود حساسیت به انسولین میشه.
  • از بروز التهاب جلوگیری میکنه.
  • سطح ایمنی بدن رو ارتقاء میده.
  • شاخص گلیسمی پایینی داره.

ارتباط کره ی بادام زمینی و قند خون

ارتباط کره ی بادام زمینی و قند خون

خب در قسمت بالا با فواید و خواص کره ی بادام زمینی برای دیابت آشنا شدی. حالا نوبت این که بدونی چه ارتباطی بین کره ی بادام زمینی و قند خون وجود داره؟ کره ی بادام زمینی شاخص گلیسمی پایینی داره (یعنی اجازه نمیده که قند خون خیلی بالا بره و افزایش پیدا کنه). اما به هر طریق اگه کره ی بادام زمینی به تنهایی مصرف بشه افزایش قند خون رو حتی به میزان کمی به همراه داره. نکته ی مهم اینجاست که اغلب کره ی بادام زمینی به تنهایی مصرف نمیشه، و ممکنه با ترکیب خوراکی های دیگه استفاده بشه. مثلا چند برش سیب، نان تست، جو دو سر و…. وقتی کره ی بادام زمینی با این ترکیبات استفاده بشه افزایش قند خون به تاخیر می افته. اگه دیابتت رو با داروی خوراکی (متفورمین) یا ورزش و یا رژیم غذایی کنترل میکنی، گنجوندن کره ی بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه باعث کنترل بهتر و افزایش کمتر قند خون میشه. اگه با انسولین دیابت رو کنترل میکنی باز هم مجاز به مصرف کره ی بادام زمینی در زمان و البته میزان معینی هستی. نتیجه اینکه مصرف کره ی بادام زمینی به تنهایی سریع تر قند خون رو بالا میبره ولی ترکیبش با بعضی کربوهیدرات ها باعث میشه قند خون ثابت بمونه یا افزایش کمی داشته باشه. 

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید.

آیا کره ی بادام زمینی قند دارد؟

یکی از ویژگی های کره ی بادام زمینی برای دیابت اینکه که کم کربوهیدراته. و از نظر میزان چربی و فیبر و پروتئین به مقدار مناسبی بر خورداره. اما اینکه کره ی بادام زمینی قند داره یا نه؟ بسته به نوع تولید متفاوته. شاید بارها دیده باشی بعضی از انواع کره ی بادام زمینی موجود در فروشگاه ها یا شور هستند و یا شیرین. که متاسفانه این نوع کره ی بادام زمینی حاوی افزودنی محسوب میشه و تا حدودی میشه گفت ارگانیک و با کیفیت نیستند. اما یه کره ی بادام زمینی ارگانیک و با کیفیت، کره ایی هست که فاقد هر گونه افزودنی باشه. بنابراین کره ی بادام زمینی خالص قند نداره. 

بهترین مارک کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها

کره بادام زمینی سالماطور فاقد هر گونه شکر و نمک و افزودنی و مناسب برای افراد دیابتی.

بهترین مارک کره ی بادام زمینی برای افراد دیابتی کره ایی هستش که

– فاقد هر گونه افزودنی مثل نمک و شکر باشه

– از ماده ی اولیه ی با کیفیت (بادام زمینی) در تولیدش استفاده شده باشه

– تولیدش تازه و به روز باشه

– از بسته بندی مناسب برای نگهداری طولانی مدت برخوردار باشه

هر کدوم از انواع کره ی بادام زمینی موجود در بازار این خواص و ویژگی ها رو داشته باشه در دسته بهترین ها قرار میگیره. اما یه نکته ی مهمه دیگه اینکه،حتما اگر به دنبال یه محصول ارگانیک و باکیفیتی  باید از یه فروشگاه مطمئن خرید کنی اینجوری دیگه خیالت راحته که تمام توضیحات ذکر شده روی بسته ی محصول کاملا واقعیه. امروزه فروشگاه هایی  وجود داره که به راحتی میتونی حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی انواع محصولات با کیفیت و ارگانیک رو خریداری کنی. به عنوان نمونه فروشگاه سالماطور یکی از تولید کنندگان انواع محصولات ارگانیک و با کیفیته. که اتفاقا تونسته بهترین نوع کره ی بادام زمینی برای افراد دیابتی و در کل هر نوع سلیقه و توانمندی جسمی رو داشته باشه. از ویژگی های مهم این نوع کره ی بادام زمینی

  • تولید به روز
  • تولید در مقابل دید مشتری (در صورت خرید حضوری)
  • استفاده از با کیفیت ترین ماده ی اولیه (بادام زمینی آستانه)
  • بدون هیچ گونه افزودنی (نمک، شکر، روغن)
  • در سه طعم ساده، شکلاتی، کرانچی هستش.

وقتی میگم کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها مناسبه منتظور این مدل کره ی بادام زمینه هستش. نه کره ی بادام زمینی های حاوی شکر و نمک.

بهترین زمان مصرف کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها

اگه میخوای از خواص کره ی بادام زمینی برای دیابت جا نمونی باید به این نکته توجه داشته باشی که چه زمانی برای مصرف این خوراکی به خصوص اگه دیابتی هستی مهم تر و اثر گذارتره. از آنجایی که کره ی بادام زمینی میتونه موجب افزایش وزن و یا بالا رفتن چربی و قند خون بشه، مهمه که کی و چه زمانی و البته به چه صورت مصرف بشه. تعیین زمان مصرف کره ی بادام زمینی به نظر پزشک متخصص بستگی داره، اما بر اساس مطالعات صورت گرفته در این زمینه، بهترین زمان استفاده از کره ی بادام زمینی در وعده ی صبحانه هست. چرا؟ چون که باعث ثبات قند خون میشه. 

سوالات متداول

من دیابت دارم، و از زمانی که متوجه فواید کره ی بادام زمینی برای دیابت شدم، تصمیم گرفتم از این خوراکی استفاده کنم. به نظر شما بهترین زمان مصرف کره ی بادام زمینی کی هست؟

  • البته این بسته به نظر پزشک معالج میتونه متغییر باشه، اما بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین زمان، استفاده از کره ی بادام زمینی در وعده ی صبحانه اس.

برای خرید کره بادام زمینی کلیک کنید.

کلام آخر

در نهایت اینکه کره ی بادام زمینی برای دیابتی ها خیلی مفیده، اما به شرط اینکه به اندازه و به جا مصرف بشه. استفاده ی بیش از حد از کره ی بادام زمینی نه تنها برای فرد دیابتی حتی برای یک انسان معمولی و برخوردار از سلامتی جسمی هم میتونه مضر و موجب بالا رفتن قند خون، چربی، کلسترول و افزایش وزن بشه. حتما سعی کن از کره ی بادام زمینی فاقد افزودنی مثل نمک و شکر استفاده ی کنی. همین حالا یه سری به سایت سالماطور بزن و با انواع کره ی بادام زمینی  ارگانیک و با کیفیت تولید سالماطور آشنا شو.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *