روغن های خوراکی

از صفر تا صد خواص روغن آفتابگردان طبیعی

از صفر تا صد خواص روغن آفتابگردان

خواص روغن افتابگردان اصل اینقدر زیاده که اگه فقط با چند نمونه اش هم آشنا بشی قول میدم از این به بعد این روغن پر خاصیت و کم نظیر رو در سبد غذایی روزانه ی خودت قرار میدی. سالماطور تصمیم گرفته با توجه به اهمیت موضوع اینبار از صفر تا صد خواص روغن آفتابگردان رو مورد برسی قرار بده. اگه میخوای به صورت کامل با این روغن آشنا بشی پیشنهاد میکنم تا انتها با سالماطور همراه باشی.

روغن آفتابگردان از کجا بخریم؟

برای خرید روغن آفتابگردان کلیک کنید

خواص روغن آفتابگردان طبیعی

و اما خواص روغن آفتابگردان (فواید روغن آفتابگردان) برای بدن و سلامتی، روغنی که به جرات میشه گفت پر مصرف ترین نوع روغن خوراکی هستش که در سراسر این کره ی خاکی طرفداران مخصوص به خودش رو داره. این روغن از نظر ارزش غذایی غنیه و بر اساس پژوهش های صورت گرفته مشخص شده که تری گلیسیرید، استرول، توکوفرول، فسفولیپید، املاح مواد معدنی، بعضی از انواع ویتامین ها، کلسیم ، اسیداولئیک از ترکیبات کم نظیر این روغن پر خاصیته. اگر این روغن خوراکی اصل و با کیفیت باشه صد درصد تمامی این موارد ذکر شده رو در خودش جمع کرده مثل روغن آفتابگردان سالماطور.

خواص روغن آفتابگردان ارگانیک 

و اما 9 خاصیت اساسی و مهم روغن آفتابگردون :

روغن آفتابگردان برای پوست

یکی از مهم ترین خواص روغن آفتابگردان، تاثیر مثبتش بر روی کیفیت پوست هستش.

  • محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد

ویتامینEموجود در روغن آفتابگردان نوعی آنتی اکسیدان محسوب میشه و همین امر باعث شده که این روغن نقش موثری در محافظت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد داشته باشه.

  • حفظ رطوبت پوست

اسیداولئیک موجود در روغن افتابگردان مثل یه سد دفاعی عمل میکنه و ضمن حفظ رطوبت پوست اجازه ی خشک شدن رو بهش نمیده.

  • کاهش چین و چروک های پوستی

از اونجایی که روغن آفتابگردان اصل و با کیفیت سرشار از انتی اکسیدانه در صورت مصرف درست  و صحیح باعث میشه که روند پیری و بروز چین و چروک های پوستی به تاخیر بیفته.

  • درمان کننده ی ترک های پوستی

ویتامین E موجود در روغن آفتابگردان علاوه بر اینکه از بروز ترک های پوستی جلوگیری میکنه، در صورتی هم که بنابه هر دلیلی (افزایش و کاهش وزن، بارداری و…) این ترک ها در پوست ایجاد شده باشه رو از بین میبره.

  • کاهنده ی لک های پوستی

ویتامین E موجود در روغن آفتابگردان علاوه بر اینکه پوست رو تغذیه میکنه. باعث محو و کمرنگ شدن لک های پوستی هم میشه.

  • کاهش خارش پوستی

از اونجایی که این روغن خاصیت مرطوب کنندگی داره به همین دلیل از بروز التهاب و خارشی های پوستی ناشی از خشک شدن پوست صورت و بدن جلوگیری میکنه.

  • کاهش دهنده ی علائم اگزما

چون این روغن مرطوب کننده ی پوسته به همین دلیل اجازه ی پوسته پوسته شدن رو نمیده و ابتلا به اگزما جلوگیری میکنه.

  • و در نهایت مراقبت از پوست در برابر آلاینده های محیطی

برای خرید روغن آفتابگردان کلیک کنید

روغن آفتابگردان برای مو

یکی دیگه از خواص روغن آفتابگردان رو میشه در اثرگذاری مناسب و البته مستقیم بالا بردن کیفیت مو جستجو کرد.

  • ویتامین E و سزامول موجود در روغن آفتابگردان موجب شده که رادیکال های آزادی که این امکان رو دارن به راحتی به مو آسیب بزنن رو خنثی و از بین ببره.
  • اسید اولئیک موجود در این روغن از بروز موخوره و شکستگی مو جلوگیری کرده و به افزایش رشد مو ها کمک میکنه.
  • اسید لینولئیک هم یکی از ترکیبات روغن آفتابگردان اصله که موجب میشه بافت مو نرم و لطیف بشه.
  • از خواص روغن آفتابگردون اینکه خاصیت ضد التهابی داره. و در نتیجه خارش و شوره ی سر رو از بین میبره.
  • یکم از روغن آفتابگردون رو کف دو دست بریز و موهات رو ماساژ بده این کار باعث افزایش خون رسانی در کف سر و افزایش رشد مو میشه.
  • به سلامت مو کمک میکنه چون ضد میکروب و ضد باکتریه
  • سرشار از مواد مغذی برای مو هست
  • خاصیت مرطوب کنندگی برای مو داره
  • موخوره و وزوزی مو رو هم از بین میبره

 

روغن آفتابگردان کنترل کننده ی کلسترول خون

از جمله خواص روغن آفتابگردان برای بدن و سلامتی جسم، نقش موثرش در کنترول و کاهش کلسترول خون هست. چرا؟ چون اگه این روغن از نوع با کیفیت و اصیل باشه و از طرفی هم به جا و به اندازه مصرف بشه میتونه فواید زیادی برای بدن داشته باشه. طبق مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته این روغن دارای بیش از 90 درصد اسید های چرب اشباع نشده اس و همین امر موجب کاهش کلسترول خون و سلامت قلب میشه. اما نکته ی حائز اهمیت اینکه درسته این روغن سرشار از مواد معدنی و امگا 6 و تامین کننده ی انواع ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای بدنه اما مصرف بی رویه بی شک میتونه عوارض جبران ناپذیری رو به همراه داشته باشه.

روغن آفتابگردان در بارداری

یکی از مهم ترین دورانی که برای یه خانم مهمه،  دوران شیرین و البته پر از استرس بارداریه، دوران و لحظاتی که تغذیه صحیح میتونه نقش پر رنگ و موثری رو در جهت حفظ و بالا بردن کیفیت این بازده زمانی از خودش نشونه بده. در این برهه مادر برای تامین سلامتی خودش و جنین الزاما یه سری خوراکی ها رو از سبد غذایی حذف و یه سری دیگه رو جایگزین میکنه. یکی از روغن های توصیه شده برای مصرف در دوران بارداری روغن آفتابگردان اصل هست. از جمله خواص روغن آفتابگردان در این دوران این که هم به صورت موضعی مصرف میشه و از بروز ترک های پوست ی ناشی از افزایش وزن و بزرگی شکم و کشاله های ران و سینه جلوگیری میکنه و هم به صورت خوراکی مصرف میشه که سرشار از املاح و مواد معدنی ، آنتی اکسیدان، ویتامین E و امگا6 مورد نیاز جنین و مادر باردار هستش.

پیشگری از دیگر سرطان ها

یکی از مواردی که میتونه برای تخریب سلامتی بدن نقش موثر و پر رنگی داشته باشه، افزایش رادیکالهالی آزاد هستش. میدونستی همین رادیکالهای آزاد به راحتی زمینه رو در بدن ایجاد میکنه که فرد دچار برخی انواع سرطان ها بشه؟ اگه یادت باشه در قسمت های قبلی گفتم که روغن آفتابگردان اصل و با کیفیت سرشار از ویتامین E هست. و این ویتامین جذاب و فوق العاده باعث شده یکی از خواص روغن آفتابگردان خنثی کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان ها باشه.  

روغن آفتابگردان برای کبد چرب

اگر که کبد چرب داشته باشی هر نوع روغنی خوراکی رو نمیتونی مصرف کنی. نظر متخصصین تغذیه اینکه بهتره شخصی که کبد چرب داره از روغن های مایع و البته گیاهی مثل روغن زیتون و آفتابگردون استفاده کنه و از مصرف روغن های حیوانی خودداری کنه. استفاده از انواع کره های حیوانی و خامه هم برای فرد دارای کبد چرب با محدودیت مصرف مواجه هست. روغن هایی که سرشار از امگا باشن میتونن نقش موثری در بهبود و حتی جلوگیری از ابتلا به کبد چرب داشته باشن. بنابر این یکی از خواص روغن آفتابگردون، روغن ماهی، روغن گردو، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن سویا اینکه میتونه از بروز ابتلا به کبد چرب نقش موثری داشته باشه.

تقویت کننده ی قلب

برسی های صورت گرفته بر روی تاثیر انواع روغن خوراکی بر بدن نشون میده که رژیم غذایی حاوی چربی غیر اشباع میزان کلسترول بد خون رو کاهش میده. مطالعات صورت گرفته بر روی 13 نوع از روغن های مصرفی خوراکی نشون داده که یکی از خواص روغن آفتابگردان اینکه چربی بد خون رو کاهش میده. افزایش کلسترول خون تاثیر مستقیمی در افزایش بروز بیماری های قلبی و عروقی داره، گرفتگی رگ ها و شریان های خونی و در نتیجه بروز سکته ی قلبی از عوارض مصرف روغن های حاوی چربی اشباع است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

هر چه که سطح ایمنی و دفاعی بدن پایین باشه، خطر بروز ابتلا به انواع بیمارها افزایش پیدا میکنه. وجود حجم بالایی از رادیکال های آزاد در بدن باعث میشه که سیستم ایمنی بدن ضعیف بشه. بنابر این یکی از خواص روغن آفتابگردان اینکه چون سرشار از ویتامین E و توکوفروله، رادیکال های آزاد رو خنثی و از طرف دیگه باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن میشه.

برای خرید روغن آفتابگردان کلیک کنید

طبع روغن آفتابگردان

خب، تا اینجای مطلب به صورت کامل با خواص روغن آفتابگردان برای بدن آشنا شدی. بد نیست بدونی طبع این روغن چیه؟ اگه که روغن آفتابگردون خالص و با کیفیت و بدون هیچ گونه افزودنی باشه، دارای طبع گرم و خشکیه. مصرف این نوع روغن برای افراد دارای دیابت نوع دو باعث میشه که سطح قند خونشون تنظیم بشه. البته مصرف به جا و به اندازه.

 

ارزش غذایی روغن آفتابگردان

100 گرم روغن آفتابگردان نزدیک به 884 کالری داره

  • چربی کل 100.00گرم
  • کربوهیدرات 0.00گرم
  • پروتئین 0.00گرم
  • قند 0.00گرم
  • سرشار از ویتامین E
  • سرشار از امگا 9 و امگا 3
  • ویتامین ب 4 ،0.20گرم
  • اسیدهای چرب اشباع 10.30گرم
  • چربی اشباع نشده ی چند گانه 65.75میلی گرم

 

روغن آفتابگردان از کجا بخریم؟

الان بهترین فرصته که بهت بگم با توجه به این حجم از خواص روغن آفتابگردان برای سلامتی بدن، حالا چطوری و از کجا میتونی یه روغن آفتابگردون با کیفیت و ارگانیک داشته باشی. اولین پیشنهاد من اینکه میتونی با مراجعه به فروشگاههای معتبر عرضه ی این محصول در محل زندگی خودت به این روغن دسترسی پیدا کنی. اما دومین و مهم ترین پیشنهاد من اینکه یه سری به سایت سالماطور بزنی و با انواع روغن های طبیعی آفتابگردون (مخصوص سرخ کردن و پخت و پز ) آشنا بشی. روغن آفتابگردون سالماطور

  • صد در صد خالص
  • بدون پالم
  • بدون کلسترول
  • روغن گیری از با کیفیت ترین دانه ی افتابگردان
  • بدون هیچ گونه افزودنی
  • تولید به روز در مقابل دید مشتری
  • برخورداری از قیمت مناسب

از ویژگی های روغن آفتابگردون سالماطوره. فقط کافیه یه سری به سایت سالماطور بزنی و از نزدیک با انواع محصولات تولیدی و صد درصد ارگانیک این این فروشگاه آشنا بشی.

برای خرید روغن آفتابگردان کلیک کنید

سوالات متداول

چربی موجود در روغن افتابگردان مفیده یا مضر؟

همون طور که گفتم اگه روغن تولید شده از مواد اولیه با کیفیت و ارگانیک و اصل باشه چون حاوی چربی غیر اشباع هستش، میتونه برای بدن خیلی مفید باشه البته در صورتی که به جا و به اندازه مصرف بشه.

نتیجه گیری

کلام آخر اینکه، برای سلامتی جسمت و برای تعالی روحت ارزش قائل شو، تو لایق بهترین ها هستی، بهترین ها برای داشتن، بهترین ها برای پوشیدن و صد درصد بهترین ها برای خوردن. پس همین الان مصرف روغن آفتابگردون ارگانیک رو در برنامه ی غذاییت قرار بده. خواص روغن آفتابگردان برای سلامتی جسم و جان اینقدر زیاده که توضیح دادنش در یه مطلب چند کلمه ایی نمیگنجه. کافی خودت این روغن رو مصرف کنی و تاثیرات مستقیمش بر بدن رو با تمام وجودت حس کنی.

Rate this post

6 دیدگاه در “از صفر تا صد خواص روغن آفتابگردان طبیعی

  1. خدایاری گفت:

    این روغن طبع اش چطوری؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگه که روغن آفتابگردون خالص و با کیفیت و بدون هیچ گونه افزودنی باشه، دارای طبع گرم و خشکیه

  2. علی رحیمی گفت:

    کبد من چربه این روغن برای من مناسبه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام علی عزیز
      بله روغن آفتاب گردان سالماطور مناسب افرادی که کبد چرب دارن

  3. سینا جهانشاهی گفت:

    چطوری می تونم این روغن سفارش بدم ؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام سینا عزیز
      شما می تونید از طریق لینک زیر اقدام به خرید روغن آفتابگردان کنید.
      https://salmator.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *