روغن های خوراکی

بهترین روش نگهداری از روغن زیتون

نحوه نگهداری از روغن زیتون

نحوه نگهداری از روغن زیتون از اهمیت بالایی برخوردار است. علت اهمیت این موضوع به این دلیل است که اگر شما بهترین و با کیفیت ترین محصول ارگانیک از هر جنسی که باشد را خریداری نمایید اما در مکان مناسب و ظرف مناسب قرار داده نشود بالطبع بر روی کیفیت محصول اثر مستقیم می گذارد. و علاوه بر اینکه کیفیت محصول خریداری شده پایین می آید، باعث می شود هر چه سریعتر فاسد و از چرخه ی مصرف خارج شود.

یکی از این خوراکیهای ارزشمند روغن زیتون می باشد. توجه به دو نکته هنگام خرید و پس از خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • اول خرید یک روغن زیتون ارگانیک
  • و دوم نحوی نگهداری از روغن زیتون

توجه به این دو مورد باعث می شود شما یک خرید با کیفیت داشته در نتیجه سلامتی بدن خود را افزایش دهید. تا انتها با ما همراه باشید اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد.

 برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید.

نگهداری روغن زیتون در یخچال

همیشه گفته شده است که روغن زیتون باید در مکان خشک و خنک نگهداری شود چرا که رطوبت و گرما موجب فاسد و بی کیفیت شدن روغن زیتون می شود. یکی از مکان های توصیه شده برای نگهداری از روغن زیتون، یخچال می باشد. به این دلیل که یخچال هم خنک و هم تاریک می باشد. اما ناگفته نماند ممکن است بعد از قرار دادن روغن زیتون در یخچال متوجه مه گرفتگی یا تیرگی روغن زیتون شوید. به هیچ وجه نگران نباشد روغن زیتون شما فاسد نشده فقط یک واکنش طبیعی نسبت به دمای هوای سرد از خود نشان داده است.

اما لازم به ذکر است بدانید حتما روغن زیتون را در ظرفی درب دار داخل یخچال نگهداری نمایید چرا که روغن زیتون خیلی سریع بوی مواد موجود در یخچال را به خود جذب کرده و همین امر می تواند موجب پایین آمدن کیفیت بوی روغن زیتون شود.

روش تولید روغن زیتون

روغن زیتون را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟

شاید باور نکنید در بسیاری از مواقع نگهداری از یک محصول خریداری شده از بسیاری مسائل دیگر(مثل نوع برند) مهمتر می باشد. چرا که اگر محصول ارگانیک و با کیفیت خریداری شده در مکان مناسب نگهداری نشود از بین رفته و کیفیت خودش را از دست می دهد. روغن زیتون  یکی از همین محصولات است که هر فرد باید با نحوه ی نگهداری از روغن زیتون و جنس ظرفی که روغن پس از تولید در آن نگهداری می شود آشنایی داشته باشد.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته در این حوزه، در جهت حفظ کیفیت و ماندگاری هر چه بهتر و بیشتر روغن زیتون شما می تواند آن را در

  • بطری یا ظروف شیشه ایی تیره رنگ
  • و یا بطری های پلاستیکی پلی اتلین

نگهداری نماید. لازم به ذکر است برای حفظ کیفیت بوی روغن زیتون از ظروف درب دار استفاده شود. و هرگز روغن زیتون را در ظروف

  • مسی
  • فلزی
  • و آهنی

نگهداری نکنید. چرا که نگهداری از روغن زیتون در این ظروف موجب بروز فعل و انفعالات شیمیایی بر روی روغن زیتون می شود. در صورت عدم دسترسی به ظروف شیشه ایی تیره و پلاستیکی (از جنس پلی اتیلن) می توانید دور بطری را فویل و یا با مقوا بپوشانید تا از تیر رس نور در امان بماند.

مدت ماندگاری روغن زیتون

هر ماده ی غذایی وقتی که تولید می شود به طور قطع تا زمان مخصوصی باید مورد استفاده قرار گیرد. وگرنه علاوه بر از بین رفتن و فاسد شدن محصول ممکن است عوارض جانبی همچون بروز مسمومیت غذایی برای فرد مصرف کننده را در پی داشته باشد. روغن زیتون نیز یک محصول خوراکی است که حتما در زمان تولید برای آن تاریخ انقضاء یا همان مدت زمان ماندگاری این محصول تعریف شده است. مدت زمان ماندگاری روغن زیتون متفاوت است. اما انچه به عنوان یک قاعده مرسوم است. نگهداری روغن زیتون در بازده زمانی بین 9 تا 24 ماه می باشد. البته این در صورتی است که شما نحوه ی نگهداری از روغن زیتون را بدانید. در غیر این صورت اگر در ظرف نامناسب و مکان نامناسب قرار بگیرد خیلی سریع از بین رفته و کیفیت خود را از دست می دهد.

مدت ماندگاری روغن زیتون

روش صحیح نگهداری از روغن زیتون

هر چه اطلاعات و آگاهی فرد نسبت به خرید محصول مورد نظر بیشتر باشد بالطبع خرید مناسب تر و باکیفیت تری انجام خواهد داد. روغن زیتون یکی از خوراکی هایست که می طلبد زمانی که فرد قصد خرید این محصول را دارد با علم و آگاهی همه جانبه اقدام به خرید نماید. چرا که روغن زیتون محصولی است که باید هم در زمان تولید برای حفظ کیفیت و هم پس از تولید و خریداری شدن مراقبت شود. هر گونه سهل انگاری در نحوه ی نگهداری از روغن زیتون مساوی است با از دست دادن کیفیت محصول.

شرایط نگهداری روغن زیتون

اما بهترین روش برای نگهداری از روغن زیتون این است که

1-در ظروف شیشه ای تیره رنگ نگهداری شود.

2-در مکان خشک و خنک قرار گیرد.

3-هر گز در معرض نور قرار نگیرد.

4-در فضای باز بدون درب نباشد چرا که ترکیب روغن زیتون و اکسیژن موجود در هوا موجب فاسد شدن روغن زیتون می شود.

5-در یخچال و یا کابینت نگهداری شود.

6-بهترین دما  برای نگهداری از روغن زیتون در محیط بین 55 تا 60 درجه می باشد. اما در برخی موارد تا 70 درجه نیز قابل قبول می باشد.

خرید روغن زیتون اصل

مدت نگهداری روغن زیتون

روغن زیتون چقدر ماندگاری دارد؟ حداکثر تا یک سال ماندگاری دارد.

علائم خراب شدن روغن زیتون

در بسیاری از مواقع حتما برای شما پیش آمده است که یک خوراکی از نظر ظاهری تغییری نکرده اما بعد از چشیدن یا به هر روش دیگر متوجه از دست دادن کیفیت محصول و فاسد شدن آن شده باشید. روغن زیتون از همین دست خوراکی هایست که در برخی موارد ممکن است از نظر ظاهری تغییری نکرده باشد اما مدت زمان ماندگاری به پایان رسیده و یا حتی رنگ آن همانند روز اول بدون دستخوردگی باقی بماند و دستخوش تغییرات نشده. ولی از نظر طعم و بو کیفیت خود را از دست داده باشد. در این قسمت شما با علائم هشدار دهنده ی پایان یافتن مدت زمان مصرف روغن زیتون آشنا می شوید.

بهترین علامت و نشانه این است که شما مقدار کمی از روغن زیتون را بچشید. در صورتی که متوجه طعم

  • تلخ
  • تند
  • بوی ماندگی
  • بوی مداد شمعی
  • بوی حسب

شدید و روغن زیتون راچشیدید به طور قطع بدانید که فاسد وخراب شده است. و دیگر قابل مصرف خوراکی نمی باشد.

روغن زیتون در یخچال خراب میشود؟

همون طور که در بالا اشاره شد خیر روغن زیتون در یخچال خراب نمی شود فقط شکل بلوری به خودش میگیره.

سوالات متداول

مدت زمان ماندگاری روغن زیتون چقدر است؟

این زمان بر روی انواع برندهای تولید کننده ی انواع روغن زیتون متغیر است اما بر اساس  یک قاعده کلی بین 9 تا 24 ماه می باشد.

بهترین مکان برای نگهداری از روغن زیتون کجاست؟

در جای خشک و خنک و تاریک. یخچال و کابینت بهترین گزینه برای نگهداری از روغن زیتون می باشند.

روغن زیتون داخل یخچال بوده الان تیره رنگ و کدر شده آیا فاسد شده است؟

خیر این تیرگی و مه آلودگی نوعی واکنش طبیعی  به دمای سرد می باشد.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید.

و اما کلام آخر

در این مقاله تلاش شده که شما را با بهترین روش نگهداری از روغن زیتون در جهت حفظ ماندگاری و کیفیت هر چه بیشتر این روغن پر خاصیت آشنا کنیم. شما کافیست روغن زیتون را از فروشگاههای معتبر موجود در شهر و یا حتی با یک خرید اینترنتی تهیه نماید. فروشگاه سالماطور یکی از بزرگترین و به روزترین فروشگاه های تولید کننده و عرضه کننده ی مستقیم انواع محصولات ارگانیک شامل انواع روغن زیتون ارگانیک و اصل آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان مشکل پسند می باشد.

4.9/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *