روغن های خوراکی

روشهای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا (گرفتن بوی روغن زیتون) برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک روغن زیتون ارگانیک و اصل با حفظ تمام خواص و در عین حال بدون دریافت هیچ گونه ترکیبات صنعتی و شیمیایی در هنگام فرایند تولید بسیار کاربردی  و مفید می باشد. به همین دلیل بر آن شدیم که در این مقاله شما را با روش از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا آشنا کنیم. بهتر است قبل از پرداختن به موضوع اصلی  ابتدا با انواع روغن زیتون و خواص آن آشنا شوید.

  • انواع روغن زیتون
  • روغن زیتون تصفیه شده
  • روغن زیتون فرابکر و بکر

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید.

چطور بوی روغن زیتون را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل بیشتر برای دسته ی دوم یعنی روغن زیتون فرابکر و بکر کاربرد دارد. قبل از پرداخت به موضوع اصلی یعنی روش های از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل ابتدا با خواص روغن زیتون بی بو آشنا شوید.

مقاله مرتبط: نحوه تشخیص روغن زیتون اصل

خواص روغن زیتون بی بو

روغن زیتون بدون بو صرف نظر از تصفیه بودنش برخی خواص را در خود جای داده است. که می تواند برای بدن مفید باشد اگر انتخاب شما روغن زیتون بدون بو باشد می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید و اصلا احتیاج به اموزش و یادگیری روش از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا ندارید. و اما خواص روغن زیتون بی بو

1-اولین و مهم ترین ویژگی در این نوع روغن داشتن نقطه دود بالا می باشد

2-برخورداری از اولئیک اسید بالاتر نسبت به انواع دیگر روغن زیتون

3-طعم روغن زیتون بدون بو کاملا شبیه های روغن های معمولی می باشد فقط با این تفاوت که کمی طعم تندی و تلخی در آن احساس می شود

4- استفاده راحت تر در هنگام سرخ کردن مواد غذایی

5-پایین آورنده ی کلسترول بد خون

6-ازاکسیده شدن کلسترول بد خون یا همان  ال دی ال جلوگیری می نماید

7-کاهش فشار خون

8-جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل

بوگیری روغن زیتون در منزل اگر شما در دسته افرادی هستید که از عطر روغن زیتون در غذا را نمی پسندید برای برطرف کردن این مشکل راهکار های متفاوتی ارائه شده است که شما می توانید علاوه بر حفظ خواص روغن زیتون از طعم یک روغن زیتون با کیفیت نیز لذت ببرید.

چگونه بوی روغن زیتون را از بین ببریم؟

در ادامه ی متن یک سری راهکار معرفی می کنیم همراه سالماطور باش.

1-از بین بردن بوی روغن زیتون با استفاده از سبزیجات معطر

در این روش اگر شما از روغن زیتون به عنوان طعم دهنده استفاده می کنید کافیست از سبزیجات معطری همچون سیر، شوید و یا جعفری خورد شده یا حتی زنجبیل استفاده نمایید. استفاده از سبزیجات معطر به صورت کاملا محسوس عطر روغن زیتون را کاهش می دهد. اگر از سیر برای طعم دار کردن روغن زیتون استفاده می کنید بهتر است دانه های سیر را له کنید تا عطر سیر به خوبی در روغن زیتون مشهود باشد.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع روغن ها کلیک کنید.

2-تفت داد یا حرارت دادن روغن زیتون

نکته ی قابل توجه اینکه با شعله ی کم، حرارت داده شود گرما و حرارت موجب از بین رفتن بوی روغن زیتون می شود. برای این کار از همان ابتدای فرایند طبخ، از روغن زیتون استفاده نمایید. زمانی که روغن زیتون در اوایل طبخ غذا استفاده شود فرایند گرما بخشی موجب از بین رفتن بوی روغن زیتون خواهد شد.

از بین بردن بوی روغن زیتون با آبلیمو

3-سرو روغن زیتون به همراه چند قطره لیموی تازه یا اب لیمو

این روش به طور معمول در سرو غذاهای سرد همچون انواع سالاد کاربرد دارد. از آنجایی که افراد زیادی هستند که علاقه دارند زیادی به سرو غذاهای سرد و انواع سالاد از سس روغن زیتون استفاده نمایند. بنابر این کافی است علاوه بر روغن زیتون چند قطر لیموی تازه نیز به روغن اضافه نمایید و از طعم بی نظیر ان لذت ببرید.

4-گرم کردن روغن زیتون و افزودن مواد معطر و مقاوم نسبت به گرما

در این روش شما می توانید از رزماری و مریم گلی استفاده کنید. در نظر داشته باشید حرارات ملایم باشد. از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل با تفت دادن سبزیجات معطری همچون رزماری و مریم گلی که نسبت به حرارت مقاومت خوبی دارند بسیار کاربردی می باشد و برخلاف مورد قبلی نیازی به حرارت دادن خود روغن زیتون نیست.

5-افزودن طعم دهنده به روغن زیتون (البته روغن سرد)

دانه ها ی چیلی یا فلفل قرمز عطر و طعم بی نظیری به روغن زیتون می دهد. البته در نظر داشته باشید پس از اضافه کردن هر نوع افزودنی به روغن زیتون بو دار حتما در بازده زمانی کوتاه آن را استفاده نمایید. روغن زیتون بعد از اضافه کردن هر نوع ماده ی خارجی و افزودنی ماندگاری پایین تری خواهد داشت.

6- افزودن آب نارنج

7- افزودن جعفری و گشنیز خشک شده به روغن زیتون

در صورت استفاده از سبزیجات معطر تازه ابتدا آنها را بشویید و پس از خارج شدن آب اضافه از سبزی ها به روغن زیتون بیفزایید.

8-استفاده از گوجه ی خشک شده

افزودن گوجه خشک شده در روغن زیتون هم بر روی عطر و هم رنگ و طعم روغن زیتون نیز اثر گذار است.

9- و از همه مهم تر شما می توانید به جای هر گونه افزودنی برای از بین بردن بوی روغن زیتون، از روغن زیتون فرابکر سالماطور استفاده نمایید. این روغن در دسته روغن های تصفیه نشده و دارای بو می باشد اما عطر و طعم روغن زیتون سالماطور قابل مقایسه با انواع موجود در بازار نمی باشد. 

چگونه روغن زیتون را خوشبو کنیم؟

به شما توصیه می شود برای یک بار هم که شده از روغن زیتون فرابکر سالماطور استفاده نمایید و از عطر جذاب سبزیجات تازه و حس خوشایند شادابی و سر زندگی موجود در این روغن نهایت لذت را ببرید.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

!نکته!

تا این قسمت از پژوهش شما را با انواع راهکارهای پیشنهادی برای از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل آشنا کردیم. اما ذکر چند نکته در این قسمت ضروری می باشد:

  • اینکه هرگز از افزودن  همزمان چند ماده برای از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل استفاده نکنید. چرا که در این صورت نه تنها بوی روغن زیتون از بین نمی رود بلکه طعم مطبوع آن نیز از بین خواهد رفت
  • در صورتی که می خواهید در منزل بوی روغن زیتون را از بین ببرید ابتدا به مقدار کم تهیه نمایید اگر بعد از استفاده باب میلتان بود دوباره تهیه نمایید
  • اگر از ترکیبات دارای رطوبت برای از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل استفاده می کنید در کوتاه ترین زمان ممکن از روغن زیتون طعم دار شده استفاده نمایید چرا که رطوبت می تواند موجب رشد باکتری ها در روغن زیتون شود
  • اگر از زنجبیل برای از بین بردن بوی روغن زیتون در منزل استفاده می کنید و نسبت به آن حساسیت دارید در مصرف این ترکیب زیاده روی نداشته باشید
  • به شما دوستان سالماطوری توصیه می شود حتما از روغن زیتون فرابکر سالماطور استفاده نمایید و از عطر و طعم فوق العاده ی یک روغن زیتون با کیفیت نهایت لذت را ببرید. عطر روغن زیتون سالماطور با روغن زیتون های موجود در بازار بسیار متفاوت می باشد.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع روغن ها کلیک کنید

و اما کلام اخر

در این پژوهش تلاش شد شما را با راهکارهای موثر در از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا آشنا کنیم. اما کافیست سری به فروشگاه سالماطور بزنید و از کیفیت انواع روغن زیتون بدون بو یا بودار نهایت لذت را ببرید. روغن زیتون بودار سالماطور عطر و طعم فوق العاده ایی دارد، به گونه ایی که لازم نیست از هیچ روشی برای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذای خود استفاده نمایید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

8 دیدگاه در “روشهای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

  1. محمد مهدی مهدوی گفت:

    روغن زیتون شما را چطوری میشه تست کرد؟ و سفارش داد؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام محمد عزیز
      شما اگر ساکن اصفهان هستید می تونید بیاین مغازه و روغن زیتون تست کنید.
      اگر هم خارج از اصفهان ساکن هستید می تونید تستر روغن زیتون ما رو سفارش بدین.
      و بعد از رضایت روغن زیتون رو سفارش بدین.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c/

  2. سینا شیرازی گفت:

    کدام روغن زیتون شما بوی کم تری داره ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام سینا عزیز
      روغن زیتون فرابکر بوی کم تری نسبت به دیگر روغن ها.
      برای مشاهده و خرید محصول کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c/

  3. سارا گفت:

    من روغن زیتون به همراه چند قطره لیموی یرو می کنم عالی میشهه

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام سارا عزیز
      ترکیب روغن زیتون با لیمو برای از بین بردن بو روغن زیتون عالیه.

  4. محسن رضایی گفت:

    روغن زیتون شما چطوری تولید میشه ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام محسن عزیز
      برای دیدن روش تولید روغن زیتون سالماطور روی لینک زیر کلیک کنید.
      https://salmator.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *