عسل و مربا

عسل طبیعی چه رنگی است؟

رنگ عسل طبیعی

عسل طبیعی چه رنگی است؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد در هر سن و سالی مطرح شده باشد. و شما دوست داشته باشید بدانید یک عسل ارگانیک و طبیعی چه ویژگی هایی دارد. رنگ عسل نیز جزء ویژگیهای یک عسل است که در بعضی موارد می توان آن را به عنوان یکی از ملاک های تشخیص عسل ارگانیک و اصل از نوع تقلبی موجود در بازار که متاسفانه به وفور هم یافت می شود، در نظر گرفت. تا انتها این نوشتار با ما همراه باشید تا با رنگ انواع عسل طبیعی آشنا شوید.

برای خرید و دیدن قیمت انواع عسل طبیعی کلیک کنید.

رنگ عسل

از آنجایی که عسل ارگانیک تولید شده توسط زنبور عسل منبع تغذیه ایی متفاوتی دارد. بر همین اساس رنگ عسل نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین ممکن است رنگ عسل طبیعی بی رنگ باشد و یا حتی پررنگ مثل کهربایی و یاقوتی قهوه ای و زرد نخودی و زرد طلایی. بنابراین نمی توان رنگ خاصی را به عنوان ملاک تشخیص کیفیت عسل قرار داد. اما به عنوان یک ویژگی در تشخیص ارگانیک بودن یا تقلبی بودن عسل به کار می آید.

عوامل موثر در تغییر رنگ عسل

 به عنوان یک ملاک برای تشخیص اصالت و کیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد. البته با توجه به گوناگونی عسل، رنگ عسل طبیعی نیز متفاوت می باشد. موارد زیادی وجود دارد که می تواند موجب گوناگونی رنگ عسل شود.

  • نوع گل و در حقیقت منبع تغذیه ایی زنبور
  • شرایط جغرافیایی
  • تک گل بودن یا چند گل بودن عسل تولید شده
  • آب و هوای مکانی که کندو در آنجا قرار دارد
  • دمای زمانی که عسل در حال تولید شدن است
  • نوع خاکی که گل (منبع تغذیه ی زنبور) در آن رشد کرده است

می تواند بر روی رنگ عسل اثرگذار باشد بنابر این در میان انواع عسل ارگانیک و طبیعی موجود، ازعسل بی رنگ وجود دارد تا به رنگ کهربایی و یاقوتی ولی برای تشخیص بهترین نوع عسل، ملاک رنگ، درست نیست چرا که ممکن است عسل بی رنگ باشد ولی ارگانیک و طبیعی باشد. اما همانگونه که گفته شد رنگ عسل طبیعی با توجه به موارد ذکر شده در قسمت بالا متفاوت می باشد.

چرا رنگ عسل متفاوت است؟

همانگونه که در قسمت بالابه صورت جامع و کامل نیز اشاره شد عوامل مختلف وجود دارد که موجب تغییر رنگ عسل طبیعی می شود. از عوامل محیطی و جغرافیایی گرفته تا نوع تغذیه ی زنبور عسل می تواند بر روی رنگ عسل طبیعی اثر گذار باشد. اما در کل باید گفت هرچه عسل تیره تر باشد املاح معدنی آن نیز بیشتر خواهد بود. البته به شرط  آنکه تیرگی رنگ عسل به دلیل نوع تغذیه زنبور باشد نه بر اثر حرارت دادن عسل.

تشخیص رنگ انواع عسل

عسل طبیعی چه رنگی دارد؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد. با این عنوان که من از امروز قرار است عسل را در برنامه ی غذایی خود قرار دهم. اما با توجه به گوناکونی رنگ عسل کدام بهتر است؟ و یا اینکه رنگ عسل طبیعی چه رنگی است ؟در پاسخ باید گفت رنگ عسل طبیعی متفاوت است. بنابراین اگر شما از

بنابراین رنگ عسل طبیعی با توجه به موارد ذکر شده در قسمت هایی بالا متفاوت خواهد بود.

بهترین رنگ عسل چه رنگی است؟

و اما بهترین رنگ عسل طبیعی چه رنگی است؟ آنچه به عنوان یک قاعده مطرح است و طرفداران مخصوص به خودش را دارد این است که هر چه رنگ عسل تیره تر باشد بالطبع از عطر و طعم قوی تر و مناسب تری برخوردار می باشد. البته جدای از این قاعده ی مطرح شده بر اساس پژوهش های صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که هر چه رنگ عسل تیره تر باشد علاوه بر اینکه املاح و مواد معدنی موجود در آن بیشتر است سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشد. ولی فراموش نکنید همانگونه که در قسمت بالا نیز مطرح شد در نظر داشته باشید که تیرگی رنگ عسل به خاطر نوع تغذیه و اصالت عسل باشد نه بر اثر حرارت دادن عسل. حرارت دادن عسل می توان از کیفیت عسل بکاهد.

ارتباط رنگ عسل و کیفیت آن

آیا رنگ عسل بر روی کیفیت آن اثرگذار است؟

بین رنگ عسل طبیعی و کیفیت عسل رابطه ی چندانی وجود ندارد. در بسیاری از موارد عسل طبیعی و ارگانیک دارای رنگ روشنی است اما از کیفیت بالایی برخوردار است و نقطه مقابل آن ممکن است عسلی به واسطه ی حرارت تیره رنگ شده باشد و فاقد کیفیت مناسبی باشد. بنابراین بهتر است به جای سرمایه گذاری فکری بر روی رنگ عسل طبیعی نسبت به سایر ویژگی ها و شرایط یک عسل طبیعی و ارگانیک تمرکز نمایید.

برای خرید و دیدن قیمت انواع عسل طبیعی کلیک کنید.

سوالات متداول

1- اگر رنگ عسل طبیعی را فاکتور بگیرم ملاک تشخیص عسل ارگانیک طبیعی چیست؟

اولین و مهمترین ملاک در تشخیص کیفیت و اصالت عسل ارگانیک و طبیعی داشتن برگه ی آزمایش می باشد. شاید افراد سود جو و متقلب بتوانند با افزودن رنگ و اسانس یک عسل تقلبی را به افراد غالب کنند اما هرگز نمی توانند مهر تاییدیه یک آزمایشگاه معتبر را داشته باشند.

2- عسل خریداری شده شکرک زده آیا این نشانه دهنده ی تقلبی بودن عسل است؟

خیر در بسیاری از مواقع با تغییر دمای محل نگهداری عسل طبیعی ممکن است شکرک بزند و زمانی که در محیطی گرم قرار بگیرد دوباره به حالت اصلی خودش باز گردد. اما در نظر داشته باشید شکرک زدن عسل نیز الزاما به معنای اصالت عسل نیست. شما می توانید از طریق آزمایشاتی که در قسمت های قبلی بیان شده کیفیت عسل را بسنجید.

3- آیا استفاده از آزمایش آب می تواند اصالت و کیفیت عسل را روشن نماید؟

بله اگر عسل خریداری شده طبیعی باشد زمانی که داخل ظرف آب سرد ریخته شود به صورت عمودی وارد ظرف شده و علاوه بر اینکه در جایی متمرکز می شود حالت چسبندگی خود را حفظ کرده ودر آب حل نمی شود.

4- عسل طبیعی چه طعمی دارد؟

یک عسل ارگانیک و طبیعی از شیرینی خاصی و عطر و طعمی که منحصر به خودش است برخوردار می باشد. بنابر این اگر عسل تقلبی باشد از شیرینی زیادی برخوردار است. که در بسیاری از موارد گلو را می سوزاند.بنابراین عسل طبیعی فرد را دچار دلزدگی نمی کند.

5- عسل رس بسته چه نوع عسلی است؟

نام دیگر عسل شکرک زده (البته عسلی که به صورت طبیعی شکرک زده باشد نه به دلیل وجود حجم بالایی از قند مصنوعی) عسل رس بسته می باشد. بنابراین عسل رس بسته و یا شکرک زده یکی است. البته اگر عسل شکرک زده اصل و با کیفیت باشد نه اینکه به دلیل بالا بودن حجم زیادی از قند مصنوعی عسل شکرک زده باشد.

6- عسل طبیعی از کجا بخرم؟

فروشگاه سالماطور با ده سال سابقه در زمینه خوراکی های سالم و ارگانیک، ارائه دهنده انواع عسل طبیعی است. تمامی عسل دارای برگه اصالت از آزمایشگاه هستند و ضمانت بازگشت و عودت وجه دارند. برای دیدن انواع محصولات سالماطور اینجا کلیک کنید.

و اما کلام آخر

ذکر یک نکته در قسمت پایانی این نگاشته لازم است اینکه سعی کنید برای خرید یک محصول اگر دغدغه ی کیفیت دارید همیشه چیزی را به عنوان ملاک تشخیص اصالت آن کالا یا جنس قرار دهید که احتمال دخل و تصرف افراد سودجو برای تولید همان جنس از نوع تقلبی کم باشد مثلا رنگ عسل طبیعی ملاک زیاد خوبی نیست چرا که با افزودن رنگ و یا حتی اسانس می توان به آن هویت واقعی بخشید و این در حالی است که جنس خریداری شده تقلبی است. اما زمانی که ملاک در تشخیص کیفیت و اصالت خریداری از مرجع معتبر و یا داشتن ضمانت نامه و یا برگه ی آزمایش باشد. حس اعتماد و اطمینان شما نسبت به خرید هم بهتر و بیشتر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *