روغن های خوراکی

تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی

تشخیص روغن زیتون اصل از تقلب

تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی یکی از موارد مهمی است که بد نیست هر شخصی زمان گذاشته تا راهکارهای تشخیص جنس تقلبی از اصل را فراگیرد. متاسفانه امروزه با باز شدن دست دلالان و سود جویان در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه ی تولید محصولات خوراکی بی کیفیت این عرصه را به جولانگاهی مطمئن برای رسیدن به سود سرشار و کلان تبدیل کرده است.

در این مقاله تلاش شده است نکات مهم هنگام خرید یک جنس اصل با کیفیت مثل روغن کنجد اصل بیان شود تا انتها با ما همراه باشید.

برای خرید روغن کنجد کلیک کنید. 

انواع روغن کنجد

امروزه در بازار با توجه به متنوع و متفاوت بودن سلیقه ی افراد در انتخاب هر نوع محصول این نوع روغن نیز در یه دسته ی

  • روغن کنجد بکر
  • روغن کنجد تصفیه شده
  • و روغن کنجد فرابکر

در دسترس همگان قرار گرفته است.

6 راه تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی در سریعترین زمان

راه های تشخیص روغن کنجد اصل

اگر بخواهیم به صورت گذارا و به راحتی روغن کنجد اصل را از تقلبی تشخیص دهیم توجه به این نکات الزامی می باشد:

1- رنگ روغن کنجد

روغن کنجد اصل و با کیفیت دارای رنگ زرد متمایل به طلایی می باشد.

2- بوی روغن کنجد

روغن کنجد اصل دارای بوی ملایمی از کنجد می باشد و در برخورد با حرارت بالا بوی سوختگی و بد از خود ساطع نمی کند و در واقع نسبت به حرارت مقاوم تر است.

3- سفت شدن در دمای پایین

روغن کنجد اصل و با کیفیت در دمای سرد سفت می شود و از حالت رقیق بودن در دمای اتاق خارج می شود.

4- لطافت پوست

در صورت استفاده از روغن کنجد بر روی پوست خود اگر از روغن صرفا نرمی و لطافت باقی بماند نه چربی نشان دهنده ی کیفیت محصول می باشد.

5- داشتن قیمت مناسب و معقول

چرا که یک روغن کنجد اصیل و باکیفیت نمی تواند ارزان باشد.

 و اینکه هرگز روغن کنجد بی بو خریداری ننمایید چرا که ریسک تقلبی بودن جنس را بالاتر می برد.

6- داشتن برگه آزمایش

برای خرید روغن های خوراکی کلیک کنید

دلایل تقلب در روغن کنجد

با یک تحقیق میدانی و ساده به راحتی می توان فهمید اصلی ترین دلیل تقلب در ساخت و تولید هر محصولی چه خوراکی و یا حتی غیر خوراکی

  • منفعت طلبی
  • و سود جویی
  • برخی افراد و دلالان و کلاهبرداران از نیازمندی افراد جامعه می باشد. و از آنجایی که روغن کنجد در دسته روغن های پرطرفدار نه تنها در ایران بلکه به صورت جهانی می باشد و همچنین تولید و فرآوری یک محصول اصل و با کیفیت با دشواری ها و سختی ها ی مخصوص به خودش همراه است به راحتی راه را برای ورود افراد سود جو و متقلب باز کرده است. و متاسفانه روغن کنجد نیز در امان نمانده است.

دلالیل تقلب در تولید روغن کنجد

راه های خرید روغن کنجد اصل

امروزه برای داشتن یک محصول با کیفت راه های متنوعی در دسترس همگان قرار گرفته است:

  • خریدهای غیر حضوری (اینترنتی)
  • خریدهای حضوری

اما نکته ی قابل توجه در هنگام خرید این است که هرگز فراموش نکنید که هر محصول را از مراکز معتبر خریداری نمایید. با توجه به نفوذ گسترده ی برخی افراد منفعت طلب هنگام عرضه ی برخی محصولات به ویژه در فروش های اینترنتی به راحتی از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و اجناس تقلبی را به جای یک جنس با کیفیت غالب می کنند. پس اگر قصد خرید اینترنتی و یا حتی حضوری دارید حتما حتما آن را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

روش قطعی تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی

تمام موارد ذکر شده در قسمت های بالا برای تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی به صورت صد درصد و قطعی نیست. اما پژوهش گران و اهل فن نیز توانسته اند نوعی راهکار قطعی برای تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی را در نظر بگیرند

  • آن هم داشتن برگه ی سلامت از آزمایشگاه های معتبر می باشد. در این آزمایشگاه ها از طریق اندازه گیری ترکیب اسیدهای چرب و مقایسه ی ترکیبات به دست آمده با حد استاندارد و مطلوب مد نظر اصالت محصول مد نظر را می سنجند.
  • انجام آزمایش توکوفرول. این آزمایش به راحتی می تواند کیفیت روغن کنجد را تشخیص دهد.

برگه آزمایش روغن کنجد

از کجا روغن کنجد اصل بخریم؟

با توجه به فراوانی انواع روغن های موجود در سطح بازار و فروشگاه های عرضه کننده ی این محصولات با لطبع خطر خرید جنس تقلبی نیز بالاتر خواهد رفت. اما بهترین راه برای خرید ایمن و آسوده فروشگاه های معتبری هستند که در سطح هر شهر وجود دارد. برخی از این فرو شگاه ها مانند سالماطور برای جذب اعتماد مردم نسبت به اصل و کیفیت محصول آن را مقابل دیدگان مشتری تولید و عرضه می کند. فروشگاه سالماطور با دارا بودن کادری مجرب در تولید انواع محصولات غذایی با کیفیت توانسته است قدم های جدی و موثری در تولید و عرضه ی محصولات صد در صد ارگانیک و با کیفیت بردارد. برای اثبات این ادعا کافیست به صورت حضوری ودر صورت عدم دسترسی از طریق ورد به سایت سالماطور از کیفیت محصولات عرضه شده اطمینان کامل به دست آورید.

تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی

روغن کنجد اصل یخ می زند؟

روغن کنجد در دسته روغن هایی است که در دمای بالا اکسید نخواهد شد اما در صورتی که در دمای منفی 4 درجه قرار گیر یخ می زند و در حقیقت بافتی شبیه به کره پیدا می کند. بنابر این بهتر است این روغن در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگهداری شود.

برای خرید روغن کنجد کلیک کنید

کلام آخر

و در انتها به شما عزیزان و همراهان همیشگی سالماطوری توصیه می شود به غیر از در نظر گرفتن ویژگی های یک محصول با کیفیت حتما آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نماید. چرا که در برخی موارد تشخیص جنس اصل از تقلبی کمی سخت می باشد بنابر این خرید از یک فروشگاه معتبر می تواند علاوه بر داشتن آسودگی خاطر برای شما از هدر رفتن هزینه های در نظر گرفته برای داشتن یک محصول با کیفت و اصیل و جلوگیری نماید. خرید از سالماطور مساوی است با تضمین کیفیت کالا.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *