روغن های خوراکی

مراحل تولید روغن زیتون

مراحل تولید روغن زیتون

تولید روغن زیتون در کشورمون ایران می تونه نشونه دهنده ی برداشتن یه گام مفید و موثر در جهت حفظ سلامتی افراد و از طرف دیگه اعتماد و اطمینان به محصول تولیدی در کشور خودمون باشه. کشور ما ایران از نظر داشتن باغات زیتون، اونم زیتون باکیفیت در رتبه ی بالایی قراره داره. به عنوان نمونه زیتون با کیفیت رودبار. با من بمون تا این روغن با کیفیت و سالم ایرانی رو بهت معرفی کنم.

برای خرید روغن زیتون کلیک کنید.

مراحل تولید روغن زیتون

تولید روغن زیتون و آشنایی با مراحل تهیه اش، می تونه یه تلنگری باشه برای همه ی کسایی که هنوز دارن از روغن های پالم دار و کلسترول دار استفاده می کنن. روغن هایی که اگر چه از نظر قیمت مقرون به صرف هستند و اغلب افراد جامعه می تونن خرید کنن، اما در مقابل اثرات نامطلوبی برای سلامتی بدن داره که بعدها بیش از این مقداری که می تونستی خرج خرید یه روغن سالم کنی، باید برای درمان بیماری و بازگشت سلامتی به بدنت در نظر بگیری.

برای تولید روغن زیتون

1-اولین مرحله برداشت میوه ی زیتون از باغهای با کیفیت زیتون هست.

2-تمیز کردن و شستن میوه زیتون

3-آسیاب کردن میوه ی زیتون

4-تخلیه ی روغن زیتون

5-کنترل کیفیت روغن زیتون

6-بسته بندی روغن زیتون

7- و در نهایت عرضه به بازار مصرف

نحوه ی گرفتن روغن زیتون با دستگاه

نحوه ی گرفتن روغن زیتون با دستگاه

برای تولید روغن زیتون لازمه که در مرحله ی اول

-نوع زیتون، مشخص و تهیه بشه

– در مرحله ی بعد زیتون ها شسته می شه و برگ و ناخالصی ها و زیتون های بی کیفیت ازش جدا میشه

– سپس زیتون با کیفیت وارد دستگاه آسیاب شده و تبدیل به خمیر میشه

– خمیر باید حداقل به مدت 24 ساعت در دمای 24 تا 27 درجه مخلوط بشه تا روغن از تفاله و پوسته و هسته جدا بشه (اگه که درجه حرارت زیر 27 درجه ی سانتیگراد باشه، بهش پرس سرد می گن. در پرس سرد بدون گرم کردن خمیر روغن زیتون رو به دست میارن که در نهایت می شه روغن زیتون فرابکر).

– در مرحله ی بعد روغن وارد دستگاه های سانتریفیوژ می شه تا روغن زیتون از آب و جامدات و سایر ناخالصی هایی که ممکنه در روغن مونده باشه تصفیه بشه

– در این مرحله اگه که روغن کمی ناخالصی داشته باشه وارد دستگاهای سانتریفیوژ عمودی می شه تا ناخالصی کامل برطرف بشه

– سپس روغن بدست اومده رو در پیش انبار به مدت  تا 48-24 ساعت قرار می دن که ناخالصی باقی مونده به صورت کامل فیلتر بشه

– در این مرحله چون روغن فیلتر می شه و مواد آلی و رطوبت از روغن جدا می شه. روغن بدست اومده روغن خام یا همون روغن زیتون فرابکر هستش که در نهایت بعد از برسی تیم کنترل کیفیت به واحد بسته بندی میره.

گرفتن روغن زیتون در اصفهان

در حال حاضر تولید روغن زیتون در شهرهای مختلفی از کشور صورت می گیره و روغن گیری میوه زیتون محصور در شهر یا حتی کشور خاصی نیست. حتی ممکنه بعضی افراد توی منزل این کار رو به راحتی انجام بدن.  بعضی از شهرها به دلیل استفاده از زیتون با کیفیت و تولید روغن زیتون ارگانیک و سالم بیشتر مورد توجه قرار گرفتن. یکی از این شهر ها، اصفهان هست.

فروشگاهای معتبر و برندی در  اصفهان  هستن که برای بالا بردن اعتبار و جذب حداکثری مشتری، تولید روغن زیتون رو در لحظه و در مقابل دید مشتری انجام می دن. این طوری مشتری اعتماد بیشتری نسبت به محصول تولید شده داره،مثلا فروشگاه سالماطور یکی از همین تولیدکنندگان روغن زیتون ارگانیک و با کیفیته که نه تنها تولید روغن زیتون بلکه می شه گفت تمام محصولات مورد نظر مشتریانش رو در مقابل چشمشون کاملا به روز تهیه می کنه.

کارگاه تولید روغن زیتون

تولید روغن زیتون یا داخل کارخانجات بزرگ صورت میگیره  و یا در بعضی کارگاهها ی تولید روغن زیتون. در بسیاری از موارد این کارگاهها در خود فروشگاه عرضه روغن زیتون ارگانیک ساخته شده، تا مشتری بتونه از نزدیک با نحوه ی تولید روغن زیتون ارگانیک و با کیفیت آشنا بشه. یکی از این کارگاه های تولید روغن زیتون در اصفهان، سالماطوره که نه تنها تولید روغن زیتون ارگانیک داره بلکه انواع محصولات ارگانیک و طبیعی رو هم در مقابل دید مشتری تولید و عرضه می کنه.

بهترین روغن زیتون چه روغنیه؟

بهترین روغن زیتون چه روغنیه؟

تولید روغن زیتون در سه نوع اصلی

  • روغن زیتون فرابکر
  • روغن زیتون بکر
  • روغن زیتون تصفیه شده

تولید و عرضه می شه. البته انواع دیگه ایی از روغن زیتون هم تولید می شه که در بعضی موارد از میوه ی زیتون بی کیفیت برای تهیه کردنش استفاده شده. اما این سه نوع روغن زیتون شناخته شده تر و پرفروش تر و پر کاربرد تره. اگه بخوام بگم کدوم نوع از روغن زیتون تولید شده بهتره، یکم کار رو مشکل می کنه. می دونی چرا؟

به این دلیل که هر کدوم از این سه نوع روغن زیتونی که ازش نام بردم. خواص و ویژگی های مخصوص به خودش رو داره و در نهایت این شما هستی که باید متناسب با ذائقه و نیاز بدنت تشخیص بدی کدوم نوع روغن زیتون بهتره.

  • مثلا اگه یه روغن ناب و خالص می خای، توصیه ی من روغن زیتون فرابکره.
  • اگر به دنبال یه روغن زیتون با عطر و طعم ملایم میوه ی زیتون هستی گزینه ی بهتر روغن زیتون بکر هست.
  • و در نهایت اینکه اگه به دنبال یه روغن زیتون فاقد بو هستی، روغن زیتون تصفیه شده رو بهت پیشنهاد می کنم.
  • اما در کل روغن زیتون فرابکر اگر چه غنی از عطر و طعم میوه ی زیتونه ولی در عوض کوچکترین دخالت شیمیایی و صنعتی برای تولید این محصول صورت نگرفته و کاملا خالص و فاقد هر گونه افزودنی هست این نوع روغن در مقایسه با انواع دیگه ی روغن زیتون سرشار ازپلی فنول و آنتی اکسیدانه و قطعا میشه گفت بهترین نوع روغن زیتونه.

سوالات متداول

1-بهترین نوع روغن زیتون کدوم نوع است؟

همه ی انواع روغن زیتون خوبه و پر خاصیته. اما اگه به دنبال یه روغن زیتون ناب و خالص با عطر و طعم میوه ی زیتون هستی، توصیه ی من روغن زیتون فرابکر هستش که علاوه بر ویژگی های ذکر شده سرشار از پلی فنول و آنتی اکسیدانه.

2-مراحل تولید روغن زیتون چجوریه؟

به ترتیب زیره:

1- شستشو و برگ گیری

2- خمیرگیری

3- خروج روغن

4- فیلترینگ

5- بسته بندی

3- از کجا روغن زیتون باکیفیت بخرم؟

سالماطور اولین تولیدکننده روغن زیتون جلوی چشم مشتری در اصفهانه. میتونید از طریق لینک زیر وارد صفحه محصول بشی و اطلاعات کامل راجع به روغن زیتون فرابکر رو بخونی.

روغن زیتون فرابکر

و اما کلام آخر

خیلی خوبه که تولید روغن زیتون در شهرها و استان محل سکونتمون به راحتی صورت می گیره و خیال من و تو از این بابت راحت که از روغنی استفاده می کنیم که میوه اش داخل همین آب و خاک رشد کرده و با شرایط بدنمون سازگاره. حالا اگه این روغن رو از یه فروشگاه و برند معتبری مثل سالماطور خریده باشی که دیگه چه بهتر چون می دونی که بی شک از زیتون با کیفیت برای تولید محصولش استفاده کرده نه زیتون های کنسروی یا کپک زده.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه در “مراحل تولید روغن زیتون

  1. سینا جهانشاهی گفت:

    روغن تصفیه شده هم دارید ؟ من به بو ی روغن زیتون خیلی حساسم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام سینا عزیز
      بله روغن زیتون تصفیه شده هم داریم البته بوی روغن زیتون فرابکر سالماطور ملایم و بوی سبزی تازه میده
      برای خرید روغن زیتون تصفیه شده روی لینک زیر کلیک کنید.
      https://salmator.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *