عسل و مربا

خواص عسل برای بدنسازی و عضله سازی قبل و بعد از تمرین

خواص عسل برای بدنسازی و ورزشکاران

خواص عسل برای بدنسازی و عضله سازی قبل و بعد از تمرین موضوعیه که این بار سالماطور قصد داره به صورت جامع و کامل در موردش صحبت کنه. بر اساس پژوهش های صورت گرفته مصرف عسل طبیعی تا حد زیادی میتونه تاثیر مستقیم و البته مثبت بر افزایش توان جسمی، سلامتی بدن و همچنین عضله سازی داشته باشه.  اگر دوست داری در مورد رابطه ی عسل و بدنسازی اطلاعات بیشتری به دست بیاری تا انتهای این مطلب با سالماطور همراه باش.

برای خرید انواع عسل ارگانیک کلیک کنید

ویژگی ها و خواص عسل برای ورزشکاران

ریچارد کریدر استاد دانشگاه بیلور تحقیقات مفصلی در مورد خواص عسل برای بدنسازی انجام داده. بر همین اساس از جمله خواص عسل برای ورزشکاران اینکه:

1- مصرف عسل طبیعی باعث هیپوگلیسمی (افت قند خون) نمیشه.

ممکنه برای خودت پیش اومده باشه که بعد از انجام دادن یه فعالیت مثل ورزش دچار افت قند خون بشی، اما مصرف یه عسلی طبیعی نه تنها از این امر جلوگیری میکنه بلکه باعث میشه قند خون به صورت ملایم افزایش پیدا کنه. ریچارد کریدر معتقده که عسل میتونه به عنوان سوخت عضلانی و تدریجی برای عضلات در حال تمرین استفاده بشه.

2- مصرف عسل باعث میشه که سطح قند خون ثابت بمونه

یه سری از محققان در یه پژوهشی که روی 39 نفر زن و مرد  بعد از انجام فعالیت های ورزشی و بدنسازی  و البته بعد از مصرف برخی انواع نوشیدنی ها انجام دادن به این نتیجه رسیدن که تنها نوشیدنی و شیرین کننده ایی که تونسته قند خون رو ثابت نگه داره مصرف عسله. یکی از خواص عسل برای بدنسازی اینکه منبع خوبی از کربوهیدراته و باعث سوختگیری مجدد عضلات بعد از تمرین میشه.

3- موجب افزایش استقامت در ورزشکاران و بدنسازان میشه

4- از دیگر خواص عسل برای بدنسازی اینکه، اگه به هر دلیلی از مصرف خوراکی های شیرین منع شدی مثلا دیابتی هستی، خیلی راحت میتونی از عسل طبیعی به عنوان یه منبع سوخت و ساز و عضله سازی استفاده کنی. من به افراد دیابتی عسل سفید سالماطور پیشنهاد میکنم.

البته خواص عسل برای بدنسازی محدود به این چند مورد نمیشه. در ادامه مفصل تر در موردش صحبت میشه.

 

چرا مصرف عسل برای ورزشکاران لازم است؟

خب، حالا چرا اصلا مصرف عسل برای یه ورزشکار لازمه؟ به این دلیل که:

  • مصرف عسل در فرد ورزشکار میزان بهره وری بدن رو بالا میبره
     
     
  • عسل منبع غنی از آنتی اکسیدانه، و در حقیقت همین آنتی اکسیدان های موجود در عسل کمک میکنن که تمام رادیکال های آزادی که طی فرایند ورزش و بدنسازی در بدنت به وجود اومده و اتفاقا میتونه باعث صدمه به بدن بشه، خنثی و از بین بره.
  • و از همه مهم تر اینکه قند خون رو در طول انجام فعالیت ورزشی ثابت نگه میداره. اگر ورزشکاری مصرف عسل باعث میشه که استقامت و انرژیت در حین تمرین و انجام فعالیت ها و مسابقات ورزشی حفظ بشه.

 

برای خرید انواع عسل ارگانیک کلیک کنید

بهترین زمان مصرف عسل در بدنسازی چه موقعی است؟

بهترین زمان مصرف عسل در بدنسازی چه موقعی است؟

حالا ممکنه که بارها این سوال در ذهنت ایجاد شده باشه حالا که عسل برای بدنسازی خوبه، بهترین زمان مصرف برای اثرگذاری بیشترش چه زمانیه؟ برای پاسخ به این سوال یه سری پژوهش هایی صورت گرفته، اما در انتها به این نتیجه رسیدن که در واقع نمیشه برای مصرف عسل زمان خاصی رو تعیین کرد. چرا؟ چون که عسل در هر بازده زمانی و طی پروسه ی فعالیت های ورزشی که مصرف بشه خواص و ویژگی های مخصوص به خودش رو داره. مثلا اگر عسل قبل از انجام فعالیت ورزشی مصرف بشه، قند خون رو ثابت نگه میداره، یک منبع غنی برای سوخت و ساز عضله به حساب میاد و یا اگه بعد از تمرین و یا حین تمرین انجام بشه فواید مخصوص به خودش رو داره که در قسمت های بعدی بهش اشاره میشه.

 

مصرف عسل قبل از تمرین

مطالعات نشون میده که یکی از خواص عسل برای بدنسازی و قبل از انجام تمرینات ورزشی اینکه:

  • نوعی میان وعده ی سالم و طبیعی محسوب میشه.
  • به تناسب اندام کمک میکنه.
  • هضمش برای بدن راحته
  • و چون نوعی میان وعده ی سالم و طبیعی محسوب میشه، در جایگاه یه ورزشکار میتونی به راحتی ازش استفاده کنی.
  • و از همه مهم تر اینکه عسل یکی از بهترین و سالم ترین نوع کربوهیدرات های مورد نیاز بدن به حساب میاد.

 

مصرف عسل در حال تمرین

تا اینجا متوجه شدی که خواص عسل برای بدنسازی چیه؟ در این قسمت بهت میگم که اگه این این میان وعده ی کم نظیر و طبیعی در حین انجام فعالیت های ورزشی مصرف بشه چه فوایدی برای بدن داره؟

  • از مهم ترین ویژگی های مصرف عسل حین تمرین اینکه باعث میشه سطح انرژی بدن حفظ بشه
  • بعد از انجام فعالیت ورزشی بدن شروع به تولید رادیکال های آزاد میکنه که مضره اما برای رهایی از آسیب این رادیکال ها کافی حین تمرین و یا حتی قبل و بعد از تمرین از عسل استفاده بشه تا آنتی اکسیدان موجود در عسل جلوی آسیب رسوندن رادیکالها به بدن رو بگیره. اگه بخوای از عسل در حین انجام فعالیت ورزش استفاده کنی، اجازه داری هر یک ساعت بین 30 تا 60 گرم از این خوراکی سالم میل کنی.

 

مصرف عسل بعد از تمرین

و اما از خواص عسل برای بدنسازی میشه به فواید مصرفش بعد از انجام فعالیت های ورزشی اشاره کرد:

  • اگه بعد از انجام فعالیت ورزشی از عسل استفاده کنی، قند خونت کنترل میشه. از همه مهم تر اینکه قند خون ثابت میمونه. و اگر احیانا به دلیل انجام فعالیت سنگین ورزشی سطح انسولین خونت کاهش پیدا کرد، مصرف عسل کمک میکنه که آروم آروم سطح انسولین افزایش پیدا کنه.
  • نوعی ریکاوری طبیعی برای بدن به ویژه بعد انجام فعالیت های سخت ورزشی به حساب میاد
  • کاهش خستگی بعد از انجام فعالیت های ورزشی و بدنسازی
  • بهبود قدرت عضلانی
  • بازسازی عضلات
  • التهاب زدایی (کاهش التهابات ناشی از انجام فعالیت های ورزشی سخت و سنگین)

برای خرید انواع عسل ارگانیک کلیک کنید

نوشیدنی انرژی زای خانگی با عسل برای بدنسازی

از جذاب ترین نوشیدنی های مناسب بدن سازی و البته با ترکیب جادوی عسل میشه به این موارد اشاره کرد:

  • یه فنجون آب پرتقال، به همراه 12 تا مغز بادوم پوست کنده، یه قاشق جوانه ی گندم و در نهایت یه قاشق غذا خوری عسل طبیعی یه نوشیدنی سالم و طبیعی برای حجم گرفتن بدن.
  • و یا یه لیوان شیر نارگیل، یه قاشق غذا خوری عسل، یه قاشق سوپ خوری تخم کتان، یه پرتقال و دو قاشق ماست یونانی رو با هم ترکیب کنی و از فواید بی نظیر این معجون خونگی سالم بهره ببری.
  • اگه دوست داری سطح انرژی بدنت رو افزایش بدی کافیه از ترکیب شیر یا بستنی، یه عدد موز، یه قاشق عسل طبیعی یه قاشق چای خوری پودر بادام و پسته و کنجد استفاده کنی. و به راحتی از خواص عسل برای بدنسازی بهرمند بشی.

 

استفاده ی عسل برای ورزشکاران دیابتی

 میدونی که یه فرد دیابتی چه ورزشکار یا غیر ورزشکار در تغذیه اش با یه سری محدودیت ها رو به رو هستش. مثلا بعضی از خوراکی هایی که باعث بالا رفتن قند خون میشه رو نمیتونه مصرف کنه. اما عسل اگه که از نوع طبیعی و با ساکاروز پایین باشه رو میتونه به راحتی مصرف کنه. من به شما عسل سفید سالماطور معرفی پیشنهاد میکنم.

اگه نمی دونی عسل سفید چیه روی این متن کلیک کن

نکته ی جالبتر اینکه مصرف عسل طبیعی و با ساکاروز پایین در یه ورزشکار دیابتی از خطر حمله و ایست قلبی جلوگیری میکنه. البته یه فرد دیابتی چون به صورت محدود میتونه از خوراکی های حاوی گلوکز استفاده کنه، پس بهتره که در مصرف عسل هم میانه روی داشته باشه تا بتونه از خواص عسل برای بدنسازی بهرمند بشه. نه اینکه دچار آسیب و عوارض ناشی از مصرف عسل بشه.

 

سوالات متداول

آیا عسل قبل از تمرین بدنسازی خوب است؟

بله مصرف عسل قبل از انجام فعالیت بدنسازی باعث میشه که بدن با حالت آماده تر و قوی تر فعالیت بدنی رو شروع کنه. مصرف عسل قبل و حین و بعد از تمرین فواید مخصوص به خودش رو داره که در قسمت های بالا همین مطلب بهش اشاره شده.

 

کلام آخر

و این بار نیز سالماطور تلاش کرد تا به صورت هر چه جامع تر و کامل تر خواص عسل برای بدنسازی رو پالایش و آنالیز کنه. در نهایت اینکه همراه همیشگی سالماطوری به یاد داشته باشه زمانی میتونی از تمامی خواص و فواید ذکر شده عسل در بدنسازی بهرمند بشی که اولا از یه عسل طبیعی و ارگانیک استفاده کرده باشی و دوم اینکه به اندازه و به جا از این خوراکی کم نظیر استفاده کنی. برای اینکه بتونی از یه عسل صد در صد طبیعی و ارگانیک استفاده کنی توصیه میکنم یه سری به سایت سالماطور بزنی با بهترین نوع عسل ارگانیک آشنا بشی.   

Rate this post

6 دیدگاه در “خواص عسل برای بدنسازی و عضله سازی قبل و بعد از تمرین

  1. حسین حقانی گفت:

    من قبل از تمرین عسل مصرف می کنم واقعا انرژی خوبی میده به همه پیشنهاد میکنم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام حسین عزیز
      مصرف عسل قبل از تمرین کمک زیادی به سوخت ساز بدن میکنه
      ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک می زارید💚

  2. رضا محمدی گفت:

    عسل برای افراد دیابتی ها هم دارید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رضا عزیز
      بله عسل سفید مناسب برای افراد دیابتی که می تونید استفاده کنید
      برای مشاهده عسل سفید کلیک کنید
      https://salmator.com/product/%d8%b9%d8%b3%d9%84-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af/

  3. بیتا خدایاری گفت:

    من همیشه بعد از تمزین عسل می خورم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام بیتا عزیز
      ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک می زارید💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *