آموزشی, کره مغزیجات

10 مورد از خواص کره هفت مغز چیست؟

قیمت کره شش مغز و خواص آن

خواص کره هفت مغز چیست؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. کره هفت مغز از مغز بادام درختی، مغز بادام هندی، مغز فندق، مغز پسته، مغز بادام زمینی و مغز گردو تشکیل شده است. به‌طورکلی آجیل در رژیم غذایی ما اهمیت زیادی دارد. از گذشته نیز در مراسم‌های مختلف، انواع خشکبار و آجیل وجود داشته است. همچنین این ماده غذایی برای کودکان نیز به‌ عنوان تنقلات استفاده می‌شود. در طب سنتی از خواص آجیل‌ها گفته شده است. همچنین علم پزشکی نوین نیز مصرف روزانه این دانه‌های خوراکی و پرخاصیت را توصیه می‌کند. در سال 1992 برای اولین بار دانشمندی به نام sabate، در نظریه‌ای به نقش مثبت مصرف آجیل بر کاهش خطرپذیری ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد. بعد از آن نیز مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شد تا امروزه ثابت شده است که مصرف آجیل و خشکبار خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کم می‌کند و فواید زیادی دارد.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید بهترین کره مغزیجات

معجون کره هفت مغز چیست؟

کره معجون یا کره مغزیجات ترکیبی از مغز بادام درختی، بادام هندی، فندق، پسته، بادام زمینی و گردو است که به صورت کره درآمده و مصرف میشود. این معجون مناسب افراد لاغر، کسانی که کم‌خونی دارند و ورزشکاران است. همچنین برای لاغری و تناسب‌اندام نیز بسیار موثر است. خواص کره شش مغز بسیار زیاد است. این کره، پروتئین و مواد معدنی فراوانی دارد و بسیار مقوی و انرژی ساز است. بنابراین به‌عنوان میان وعده، انتخاب خوبی است. همچنین این کره آجیلی برای کودکان و افراد کم‌انرژی می‌تواند بسیار مفید باشد.

کره مغزیجات

آشنایی با خواص کره هفت مغز

کنترل وزن

آجیل‌ها چربی زیادی دارند؛ اما پروتئین و فیبر فراوان موجود در آن‌ها به شما احساس قدرت و انرژی می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کنند که کالری و وزن خود را کاهش دهید. اگر می‌خواهید رژیم بگیرید، بهتر است از خواص کره چهار مغز و آجیل‌ها غافل نشوید و کره آجیلی را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ چرا که اشتهای شما را کنترل می‌کند و سبب ذخیره انرژی شما می‌شود.

حاوی چربی خوب

چربی‌هایی که در آجیل وجود دارند، از نوع چربی‌های خوب و مناسب برای بدن هستند. این چربی‌ها سبب تثبیت قند خون و انسولین می‌شوند. چربی موجود در آجیل بسیار زیاد است؛ اما این چربی علاوه بر اینکه برای سلامتی مضر نیست؛ بلکه به دلیل تک‌اشباع‌نشده یا چنداشباع‌نشده بودن، از بیماری قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کند. البته بهتر است در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید چون برخی از مغزها دارای چربی اشباع شده نیز هستند. در مصرف مغزهایی از جمله دانه کاج، گردو، بادام، فندق، بادام هندی و بادام برزیلی اعتدال را رعایت کنید.

دارابودن ویتامین و مواد معدنی

خواص کره هفت مغز فقط پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم نیست، بلکه مغزها دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین E و B6، اسیدفولیک، روی، پتاسیم، مس، منیزیم و نیاسین نیز هستند. البته بهتر است در زمان خرید کره آجیلی ترکیبات آن را ببینید. برخی سازنده‌های مواد غذایی مواد نگهدارنده، چربی‌های ناسالم، شکر و نمک را به این کره‌ها اضافه می‌کنند که ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان

آجیل‌ها مواد معدنی از جمله منگنز و سلنیوم، ویتامین C و E و فنل‌ها، پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها و سایر مواد را دارا هستند. این مواد همانند یک تیم از سلول‌های شما محافظت می‌کنند. افرادی که آجیل و کره‌های آجیلی را مصرف می‌کنند، قلب سالم‌تری نسبت به بقیه افراد دارند. خواص کره هفت مغز کمک می‌کند تا سرطان روده به سراغ شما نیاید.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

اگر چربی‌های اشباع نشده درون رگ‌های خونی شما رسوب کند و آن‌ها را ببندد، شما دچار بیماری قلبی می‌شوید. این مورد سبب ضعیف شدن قلب شما می‌شود و نارسایی قلبی را به همراه دارد. همچنین ممکن است سبب بروز ضربان قلب نامنظم (یک بیماری به نام آریتمی)، حمله قلبی یا سکته مغزی شود. از خواص کره هفت مغز برای افرادی که از آجیل یا کره آجیلی استفاده می‌کنند، می‌توانیم به کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی اشاره کنیم. حدود 2 قاشق غذاخوری یا 28 گرم از این کره‌ها در یک هفته، برای سلامتی افراد مفید است.

حاوی مقادیر زیادی منیزیم

منیزیم ماده‌ای است که برای مواد ژنتیکی یا DNA، فشارخون، قند خون، استخوان‌ها، عضلات و حتی اعصاب مفید است. منیزیم در مغزهایی مانند بادام درختی، هندی، زمینی و کره‌های ساخته شده از این مواد وجود دارد.

خرید کره فندق و خواص بی نظیر آن

آشنایی با خواص فندق موجود در معجون کره هفت مغز

یکی از مواد موجود در کره شش مغز، فندق است که برای سلامتی بسیار مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک، فیبرهای رژیمی، فیتوسترول، مواد معدنی، ویتامین a، کربوهیدرات، پروتئین و چربی از مواد تشکیل‌دهنده فندق هستند. همچنین این مغز خوشمزه حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های B1 ، B2 و B6 است، که از سلامتی مغز استخوان مخصوصاً برای کودکان درحال‌ رشد محافظت می‌کنند. از خواص کره شش مغز ویتامین E  موجود در فندق است که مواد موردنیاز روزانه بدن انسان را تامین می‌کند و از بروز بیماری‌های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند. به‌طورکلی روغن فندق منبع خوبی از ویتامین E  است و برای سلامت ماهیچه‌های قلب و دیگر ماهیچه‌های بدن بسیار مفید و تأثیرگذار است. این ویتامین به بهبود عملکرد طبیعی سیستم تولیدمثل نیز کمک می‌کند. همچنین جلوی تجزیه و همولیز گلبول‌های قرمز خون را می‌گیرد. به‌طورکلی ویتامین E  برای کم‌خونی بسیار موثر است و همچنین از عوامل ایجادکننده سرطان پیشگیری می‌کند.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

آشنایی با خواص بادام زمینی موجود در معجون کره هفت مغز

به‌طورکلی بادام زمینی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. همچنین این مغز، بیماری‌های عصبی یا هر نوع قارچ ویروسی را درمان می‌کند. بادام زمینی سبب افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن و درمان بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های آلزایمر و عفونت می‌شود.

آشنایی با خواص بادام هندی موجود در معجون کره هفت مغز

بادام هندی به میزان ۱۰ درصد وزن خودش، نشاسته دارد و این امر سبب می‌شود تا آب زیادی را جذب کند. این مغز دارای کالری زیادی است و هر 100 گرم آن، ۵۵۳ کیلوکالری انرژی دارد. خواص کره هفت مغز و بادام هندی موجود در آن سبب پیشگیری از تولید سنگ صفرا، حفظ سلامتی مغز و اعصاب، حفظ سلامت استخوان‌ها، حفظ سلامت پوست، کاهش فشارخون بالا، محافظت از قلب و پیشگیری از سرطان‌ها می‌شود. این مغز حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که سبب بهبود هضم غذا می‌شود و همچنین از دندان‎ها و لثه محافظت می‌کند و سبب بهبود فرایند خواب می‌شود.

قیمت کره هفت مغز را از اینجا ببینید

آشنایی با گردو موجود در معجون کره هفت مغز

گردو منبع خوبی برای آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر است. بیشترین میزان اسید چرب امگا ۳ در موادی مانند بذر کتان و گردو وجود دارد. گردو مقدار زیادی ویتامین و آنتی‌اکسیدان دارد که از آلزایمر پیشگیری می‌کنند. همچنین می‌تواند سلول‌های آسیب‌دیده مغز را ترمیم و خطر بروز بیماری‌های قلبی را کم کند.

قیمت کره بادام درختی

آشنایی با بادام درختی موجود در معجون کره هفت مغز

خواص کره شش مغز و بادام درون آن، سبب کاهش کلسترول می‌شود و جلوی بروز سرطان را می‌گیرد. همچنین از بروز دیابت نیز جلوگیری می‌کند و موجب تقویت انرژی بدن می‌شود. این مغز علاوه بر جلوگیری از بروز نقص‌های زایمانی، سبب افزایش قدرت مغز، تقویت استخوان‌ها و دندان می‌شود. بادام به درمان کم‌خونی کمک می‌کند و وزن شما را نیز کنترل می‌کند.

آشنایی با پسته موجود در معجون کره هفت مغز

پسته سبب کنترل فشارخون می‌شود. این مغز کالری زیادی دارد؛ اما اگر به میزان مناسب مصرف شود سبب افزایش وزن و چاقی نمی‌شود. پسته آهن زیادی دارد و بنابراین خون‌ساز است و مناسب افرادی است که کم‌خونی دارند. این مغز سبب تقویت نیروی جنسی، معده، مغز و ذهن می‌شود و سرفه را تسکین می‌دهد. همچنین آرام‌کردن اعصاب و آرامش دادن به قلب، باز کردن مجاری کبد و درمان اسهال معمولی و خونی از خواص پسته است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با خواص کره هفت مغز آشنا کنیم. با دانستن این موارد قطعا به این نتیجه خواهید رسید که حتما لازم است این کره خوشمزه و دلچسب را در وعده غذایی خود مصرف کنید و از بسیاری از بیماری‌ها در امان بمانید.

3.8/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه در “10 مورد از خواص کره هفت مغز چیست؟

  1. فرخ گفت:

    اینکه شش مغز هست، چرا همه سایتها اسمش رو هفت مغز میگن؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام فرخ عزیز
      کره ی هفت مغز سالماطور شامل: گردو، بادام، پسته، بادام هندی، بادام زمینی، بادام درختی، فندوق، نارگیل و کنجد تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *