عسل و مربا

آشنایی با 10 خاصیت شگفت انگیز عسل طبیعی کنار

خواص عسل کنار

امروزه خواص عسل طبیعی کنار بر کسی پوشیده نیست و جزو یکی از مقوی‌ترین انواع عسل‌هایی است که به دلیل انرژی‌زا بودن طرفداران بسیاری در جهان دارد. این نوع عسلی طبیعی با طعم خاص و خواص ویژه، از کندو مناطق جنوبی کشور برداشت می‌شود و با ذائقه و سلیقه بسیاری از افراد سازگار است. با وجود اینکه عسل کنار یکی از خاص‌ترین عسل‌های موجود در بازار است اما متاسفانه بسیاری از افراد از خواص فوق ‌العاده و شگفت ‌انگیز آن اطلاعی ندارند.

در طب سنتی از عسل کنار با توجه به ترکیبات قدرتمندش به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین با اضافه کردن عسل کنار طبیعی به برنامه‌ غذایی‌ روزانه خود می‌‌توانید سلامت کلی بدن ‌خود را افزایش دهید و از بروز علائم بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید. از این رو در این مقاله قصد داریم که شما را با 10 خواص عسل کنار که معجزه می‌کند، آشنا کنیم.

برای اطلاع از قیمت عسل کنار کلیک کنید.

ویژگی‌ها و خواص عسل طبیعی کنار

قبل از اینکه درباره خواص عسل طبیعی کنار صحبت کنیم، بهتر است درباره ویژگی‎های عسل کنار اطلاعاتی کسب کنید.

عسل کنار یا عسل سدر برای جنوبی‌ها یک عسل شناخته شده و ارزشمند است. این نوع عسل از گل‌های درخت کنار که در اوایل پاییز (وقتی هوا خنک می‌شود) شکوفه می‌دهند، قابل برداشت است. بر این اساس زنبورداران در یک دوره زمانی 45 روزه فرصت دارند که کندوهای عسل خود را برای استفاده از شکوفه‌های درخت کنار مستقر کنند. از آنجایی که هنگام فصل برداشت عسل کنار با زمان گل‌ دهی دیگر درختان تداخل ندارد، جزو عسل‌های تک گل است و به همین دلیل خلوص زیادی دارد.

 عسل طبیعی کنار بسیار خوش طعم و خوشمزه بوده و دارای طبعی سرد است و از این نظر برای افرادی که گرم مزاج هستند مصرف آن بسیار مفید است. این نوع این عسل در کشورهای حوزه خلیج فارس، به دلیل بالا بودن ارزش غذایی بسیار طرفدار دارد. میزان قند فروکتوز موجود در عسل کنار نسبت به دیگر انواع عسل‌ها بیشتر و رنگ عقیقی متمایل به قرمز دارد.

آشنایی با 10 خواص عسل طبیعی کنار

عسل طبیعی کنار یکی از بهترین انواع عسل‌های موجود در بازار است که از خواص شگفت‌ انگیز آن می‌توان به کاهش میزان کلسترول خون، تقویت کننده قوای جنسی، تقویت مغز و اعصاب، تقویت حافظه، بهبود ضعف جسمی بدن، پیشگیری و درمان سرطان، بهبود گرفتگی عروق و غیره اشاره کرد.

از دیگر خواص عسل طبیعی کنار می‌توان به انرژی‌زا و نشاط‌ آور بودن آن اشاره کرد. علاوه بر اینکه برطرف کننده مشکلات روده و معده است باعث بهبود کمر درد، درمان کم‌خونی، رفع عطش، بهبود بیماری آبله و سرخچه می‌شود. همچنین به دلیل داشتن پروتئین زیاد بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران است. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص عسل کنار برای درمان و کنترل بیماری‌ها را شرح خواهیم داد.

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

1-خواص عسل طبیعی کنار برای دیابت

یکی از مهم‌ترین خواص عسل کنار، ضرر نداشتن این نوع عسل برای افرادی مبتلا به بیماری دیابت است. همانطور که می‌دانید عسل طبیعی کنار فاقد شکر مصنوعی بوده و تمام قند و شیرینی موجود در این ماده خوراکی کاملا طبیعی است. از این رو افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند می‌توانند از این عسل به جای قند و شکر استفاده کنند اما در مصرف آن نباید زیاده ‌روی کنند.

 

قیمت و خواص عسل برای دیابت

2-عسل طبیعی کنار برای جوش صورت

یکی از خواص عسل طبیعی کنار برای جوش صورت است. به طور کلی عسل کنار طبع معتدل و خنکی و یک درمان مناسب برای از بین بردن جوش، آکنه‌های صورت و لک‌های پوستی است.

3-خواص عسل طبیعی کنار برای زن باردار

عسل کنار به دلیل داشتن خواص فراوان، می‌تواند تاثیرات زیادی در دوران بارداری داشته باشد. بنابراین به مادران باردار توصیه می‌شود که در این دوران مصرف این نوع عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهند. مصرف عسل طبیعی کنار برای زن باردار از بروز کم ‌خونی جلوگیری کرده و همچنین به شکل ‌گیری سلول‌های مغز جنین و تقویت هوش و حافظه آن کمک می‌کند. به عبارتی دیگر مادر با مصرف این عسل در طول دوران بارداری به افزایش هوش کودک خود کمک خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت عسل کنار کلیک کنید

4-خواص عسل کنار برای پوست

به طور کلی تمام انواع عسل‌ها برای درمان مشکلات پوستی مفید هستند اما در این بین عسل کنار خواص ویژه‌ای برای پوست و موی افراد دارد. مصرف موضعی این عسل روی موی سر باعث تقویت ریشه مو و طراوت پوست سر می‌شود. همچنین ترکیب عسل کنار با آلوئه‌ ورا یک ماسک بسیار مناسب برای پوست محسوب می‌شود.

عسل طبیعی کنار مقادیر فراوانی ویتامین C دارد که باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود و به افزایش کلاژن ‌سازی پوست کمک می‌کند. از دیگر خواص عسل طبیعی کنار برای پوست می‌توان به جلوگیری از خشکی پوست، تامین رطوبت مورد نیاز آن و برطرف کردن آلودگی‌های پوست اشاره کرد. همچنین این ماده مغذی برای روشن شدن پوست بسیار مفید است و با مصرف عسل کنار، پوستی زیبا و درخشان خواهید داشت.

5-خواص عسل طبیعی کنار برای سرطان

آنتی اکسیدان موجود در عسل کنار می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک قابل توجهی کند. در صورت استفاده مداوم از این نوع عسل می‌توانید از بروز سرطان جلوگیری کنید.

6-خواص عسل کنار برای سرما خوردگی

عسل طبیعی کنار نیز همچون سایر عسل‌ها خاصیت زیادی برای درمان سرماخوردگی دارد و به بهبود علائم بیماری آنفولانزا کمک می‌کند. این نوع عسل دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین ث است و می‌تواند در روند بهبود سرماخوردگی و افزایش اشتهای فرد بیمار کمک کند.

7-درمان زخم با مصرف موضعی عسل طبیعی کنار

یکی دیگر از خواص عسل کنار، درمان و ترمیم زخم است به همین دلیل در ترکیب بسیاری از کرم‌های موضعی از این نوع عسل وجود دارد. برای استفاده از این عسل می‌توانید آن را به صورت مستقیم بر روی محل زخم بمالید و پس از مدتی آن را بشویید. با تکرار مصرف موضعی عسل کنار ظرف مدت کوتاهی شاهد بهبود زخم خود خواهید شد.

 

خواص عسل برای سرماخوردگی

 

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

8-تاثیر عسل کنار بر کودکان

خواص عسل طبیعی کنار برای کودکان بسیار زیاد است و مصرف آن بعد از یک سالگی توصیه می‌شود. چون این عسل بهترین ماده مغذی برای رشد کودکان را دارد و به بهبود عملکرد مغز آنها کمک می‌کند. همچنین باعث تقویت و استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان در کودکان می‌شود. از دیگر خواص عسل کنار برای کودکان می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد. عسل کنار کبد و کلیه کودکان را تقویت کرده و در دفع سموم بدن آنها موثر است.

9-خواص عسل طبیعی کنار برای افزایش میل جنسی

خواص عسل کنار در طب سنتی بسیار پرکاربرد است. به طوری که در طب بوعلی‌سینا به افراد سرد مزاج مصرف مداوم این نوع عسل توصیه شده است. بنابراین افرادی که دارای ضعف قوای جنسی و جسمی هستند باید مصرف عسل کنار را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهند. از این نوع عسل به عنوان یک تقویت کننده جنسی قوی و طبیعی با سرعت تاثیرگذاری بالا یاد می‌کنند. همچنین دردهای پریودی در زنان را کاهش داده و باعث تقویت عضلات رحم می‌شود.

10-درمان کم‌ خونی با عسل کنار

کم‌ خونی و فقر آهن یکی از مشکلاتی است که اغلب دختران و زنان با آن درگیر هستند. بنابراین با خوردن عسل کنار می‌توانید به مبارزه با کم‌ خونی بروید. عسل طبیعی کنار دارای اسید فولیک بسیاری است که در ساخت پروتئین و خون نقش اساسی دارد. به همین دلیل مصرف عسل کنار به ‌صورت پیوسته باعث درمان کم‌ خونی به ساده‌ترین حالت می‌شود. البته ترکیب عسل کنار با شیره انگور، خرما و توت نیز معجونی خون‌ ساز درست می‌کند و با مصرف در وعده‌ صبحانه یا عصرانه ویتامین‌های روزانه بدن خود را تامین خواهید کرد.

سایر خواص عسل طبیعی کنار

خواص عسل طبیعی کنار بسیار زیاده بوده و از حوصله این مقاله خارج است. اما بهتر است بدانید که با اضافه کردن عسل کنار به برنامه غذایی خود، سلامت عمومی بدن خود را بهبود بخشیده و بدن خود را برای مبارزه با بیماری‌های شایع زیر آماده خواهید کرد.

  • مشکلات کبدی
  • زخم معده
  • عفونت‌های تنفسی
  • سوء تغذیه
  • مشکلات سوء هاضمه و یبوست
  • مشکلات بینایی
  • بهبود سوختگی‌های عفونی
  • زخم‌های ایجاد شده به دلیل عمل جراحی
  • بهبود سریع زخم‌های بعد از عمل زایمان سزارین
  • تسهیل کردن عادت ماهانه و کاهش دهنده دردهای قادعدگی

برای اطلاع از قیمت عسل کنار کلیک کنید

کاربرد عسل کنار در طب سنتی

عسل کنار یکی از بهترین انواع عسل‌ها است و طعم بسیار خوبی دارد و با تمام مزاج‌ها سازگار است. بنابراین از نظر طب سنتی می‌توانید این نوع را به عنوان یک مکمل دارویی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید. همچنین همه افراد بدون محدودیت سنی می‌توان از خواص شگفت‌انگیز عسل طبیعی کنار برای سلامتی خود بهره ببرند.

از آنجایی که ارزش غذایی این نوع عسل بسیار بالا است و ویتامین‌ها، مواد معدنی و قندهای طبیعی بسیاری دارد، اغلب متخصصان طب سنتی این عسل را به صورت موضعی و خوراکی برای بیماران خود تجویز می‌کنند. همانطور که گفته شد مصرف موضعی آن برای درمان مشکلات پوستی، بهبود زخم و تسکین درد بسیار کاربرد دارد.

جمع‌بندی

خواص عسل طبیعی کنار برای تامین سلامتی بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است. عسل کنار تاثیرات زیادی بر روی زنان باردار و کودکان دارد و باعث درمان چین و چروک و سایر بیماری‌های پوستی می‌شود. جهت بهره‌مندی از ارزش غذایی و سلامت و تندرستی بیشتر این نوع عسل را از فروشگاه‌های معتبر به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کنید.

 

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

Rate this post

2 دیدگاه در “آشنایی با 10 خاصیت شگفت انگیز عسل طبیعی کنار

  1. محمدی گفت:

    خدایی من همه نوع عسل تست کردم حتی عسل آلوورا مارک فوراور آمریکا اما هیچکدام طعم عسل کنار ندار طعم آن قابل مقایسه با هیچ عسلی نیست مخصوصا عسل وحشی کنار

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بهتون پیشنهاد میکنم عسل کنار سالماطور رو هم یکبار تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *