آموزشی

9 ماسک با عسل برای لطافت و زیبایی پوست

ماسک با عسل طبیعی

امروزه لوازم آرایشی بسیاری وجود دارد که با عسل و یا ژل رویال تهیه می شود. این مواد را یونانی ها و خصوصاً رومی ها که کاملاً از خواص نرم کننده عسل ها اطلاع داشته و آن را برای زیبایی پوستشان به کار می بردند اختراع کردند. عسل نقش مهمی در حفظ زیبایی و تجدید جوانی بازی می کند، در ادامه مقاله چند نمونه ماسک برای خانم ها و آقایانی که به پوست خود اهمیت می دهند معرفی شده است پس با سالماطور همراه باشید.
بهتر است همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستتان را بخور دهید تا منافذ آن بازشده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود. ماسک عسل سلول های سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگ ها ترمیم می کند.

عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه می کند. عسل طبیعی بهتر از هر ماده غذایی دیگر می تواند زیبایی را به صورت شما بازگردانده و یا آن را زیباتر از همیشه کند.
مصرف عسل برای زیباتر نمودن پوست صورت به دو روش می تواند باشد :

  1. مصرف عسل طبیعی به صورت روزانه و دائمی
  2. استفاده خارجی از عسل طبیعی ( استفاده موضعی روی پوست به صورت ماسک ، مالیدن و … )

انواع ماسک ها

  • یک ماسک فوری برای صورت

این ماسک در حین اینکه به مواد ارزان قیمت و در دسترس نیار دارد اثری قوی و تا حدودی به دور از انتظار خواهد داشت .
مواد لازم :

  • 40 گرم عسل طبیعی
  • 10 گرم آب پیاز سفید

طرز تهیه :

ابتدا عسل را بر روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود 10 دقیقه آن را داغ نمایید . سپس آب پیاز را به آن اضافه نمایید و حدود 5 دقیقه هم بزنید . سپس حرارت را بسته و صبر کنید تا مواد حاضر سرد شوند.
طرز استفاده :

به اندازه یک لایه نازک را به پوست خود بزنید و نیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود . سپس با آب گرم صورت خود را شسته و از اثر آن لذت ببرید .

  • ماسک میخک

مقداری گل مسخک را در آب خیس کیند و بعد 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداری غسل و آب خیار مخلوط کنید و به
اندازه و به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید. این مخلوط باعث بازشدن رنگ رخساره و جلای پوستتان می شود .

  • ماسک عسل و سرکه

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید و کبودی های زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.

  • ماسک عسل با هویج و سیب

هویج و سیب را رنده کرده ویک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و روی قسمت هایی که لک دارد بگذارید و پس از
20دقیقه با آب ولرم بشویید.

  • ماسک عسل برای زیبایی و شادابی پوست

شما می توانید با تهیه ماسک عسل خالص یا عسل مخلوط با زرده تخم مرغ و خامه ترش به نسب مساوی؛ بر زیبایی و شادابی خود بیافزایید .
روش مصرف :
صورت را با آب گرم شسته و مدت 2 الی 3 دقیقه کمپرس آب گرم به کار برید تا منافذ پوست باز شده و قدرت پوست را برای جذب رطوبت افزایش دهد. مخلوط فوق را با پنبه به صورت لایه نازکی روی پوست بمالید و به مدت 10 الی 15 دقیقه به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم شسته و خشک کنید .
توجه : ماسک عسل به تهایی برای صورت های خسته و پف کرده بسیار مؤثّر واقع می شود.

زیبای صورت با عسل

  • ماسک برای پوست های خشک

مواد لازم :

  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد چاودار یک قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون یک قاشق غذا خوری

طریقه مصرف : مواد فوق را با هم مخالوط نموده و مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب گرم بشویید.

  • ماسک برای پوست های چرب

مواد لازم :

  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • آرد چاودار یک قاشق غذا خوری
  • سفیده تخم مرغ یک عدد
  • آبلیمو به اندازه یک عدد لیمو معمولی

طریقه مصرف:

مواد فوق را باهم مخلوط کرده و مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست بگذارید تا منافذ پوست را تنگ نموده و قوام پوست را بهتر نماید . (عسل و سفیده تخم مرغ هم میتواند این کار را انجام دهید.)

ماسک با عسل برای جوش

  • ماسک صورت با عسل طبیعی و موز

موز سالم و رسیده را خوب له کنید و سپس یک و نیم قاشق مربا خوری عسل به آن افزوده و خوب مخلوط نمایید. صورت خود را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن این مخلوط را به چهره و ناحیه گردن خوب بمالید وبگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم چهره و ناحیه گردن را بشویید .
نکته : این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای چهره های خسته و بیخوابی کشیده می باشد.

  • صابون عسلی

یک کیلو گرم عسل اسطو خودوس ( و یا عسل کاملاً طبیعی ) در یک چهارم لیتر آب در یک قابلمه ریخته و یک صابون بدون بوی 600 گرمی (صابون مارسی ) که 72 درصد چربی داشته باشد را رنده کنید و آن را با حرارت ملایم گرم کنید تا مخلوط یکدست شود، 10 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به مخلوط افزوده و سپس آن را در قالب های مناسب ریخته و پس از سرد شدن صابون عسلی آماده مصرف کردن است.

  • لوسیون تمیز کننده پوست با عسل

پوست حساس را با لوسیون حساس می توان محافظت کر . یک قلشق چای خوری عسل را در مقدار کمی شیر گرم حل نمایید و پوست صورت را به آرامی با آن ماساژ دهید. عسل تأثیرآرام بخش و محافظ دارد!
اگر یک قاشق غذا خوری را 0.2 لیتر آب مقطر ولرم حل نموده و بعد یک قطره آب لیمو ترش داخل آن بریزید؛ یک لوسیون نشاط بخش فوق العاده برای هر نوع پوست به دست می آید.

اگر قصد استفاده از هر کدام از ماسک‌های بالا را دارید و به دنبال عسل طبیعی، که حاوی آنزیم‌های مفید برای پوست است، هستید. می‌توانید از طریق لینک زیر عسل‌های طبیعی فروشگاه سالماطور را مشاهده کنید.

برای نرم و لطیف شدن لب ها، عسل طبیعی سالماطور  و شیر را به نسب دو به یک مخلوط  و با آن لب ها را ماساژ دهید بعد از چند دقیقه از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.
برای نرم کردن دست ها مغز هسته هلو را بکوبید و با عسل مخلوط کنید و آن را به دست ها بمالید. دستانتان برای  همیشه نرم و لطیف شده و شما از دیدن این صحنه لذت خواهید برد.

اگر سوال یا تجربه‌ای در استفاده از انواع ماسک، بویژه ماسک عسل دارید در قالب کامنت با ما و دیگر دوستان نیز به اشتراک بگذارید.

Rate this post

2 دیدگاه در “9 ماسک با عسل برای لطافت و زیبایی پوست

  1. sahar گفت:

    سلام سالماطور عزیز من پوست چربی دارم و از ماسک عسل مخصوص پوست چرب استفاده کردم واقعا فوق العاده بود ممنون از مطالب و محصولات خوبتون .

    1. حمیده نیکی گفت:

      سلام.خواهش میکنم.خوشحالیم که ماسک عسل سالماطور مشکل شما رو رفع کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *