عسل و مربا

عسل کنار اصل

تشخیص عسل کنار اصل

عسل کنار اصل یکی از انواع عسل های موجود که البته تا حد زیادی در بین مردم شناخته شده می باشد. یک عسل سرشار از خواص متعدد درمانی. البته به شرط ان که راهکارهای تشخیص عسل کنار اصل را بدانید چرا که تمام خواص و ویژگی های عسل کنار یا هرنوع عسلی فقط در نوع اصل و ارگانیک آن موجود است. عسل کنار یا سدر از درخت کنار بدست می آید. این درخت که در نواحی جنوب ایران رشد می کند از خواص بسیار زیادی برخوردار است.

برای خرید عسل کنار کلیک کنید.

از گل و میوه ی این درخت گرفته تا برگ خشک شده و ساییده شده ی آن. درخت سدر 40 گونه دارد. در فصل بهار که درختان شکوفه می دهند این درخت معجزه گر نیز آماده ی پذیرایی از زنبورهای عسل می باشد. شکوفه های این درخت سفید رنگ و طرحی همچون ستاره دارد و بعد از تبدیل شدن به میوه ی گرد و تخم مرغی طعمی همچون خرمای نارس و سیب ترش دارد. شناخت نسبت به ماده ی اولیه ی تهیه و تولید عسل کنار موجب تشخیص عسل کنار اصل از نمونه ی تقلبی آن می شود.

مقاله مرتبط: بهترین عسل کنار

ویژگی های عسل کنار

شناخت و علم نسبت به هر چیزی مسلما مزایای منحصر به خودش را دارد. مثلا شما قصد خرید یک نوع عسل مانند عسل کنار اصل و ارگانیک را دارد تنها موردی که می تواند در تشخیص عسل کنار اصل به شما کمک کند علم و بینش شما نسبت به خرید محصول نهایی می باشد در این جا قبل از پرداختن به خواص شگفت انگیز عسل کنار اصل ابتدا مطالبی پیرامون ویژگی های این عسل بیان می شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد عسل کنار اصل میزان ساکاروز موجود در این عسل می باشد. اگر بر طبق قاعده هم باشد اصولا عسلی ارگانیک محسوب می شود که از ساکاروز پایین تر از 5 درصد برخوردار باشد ولی نکته ی قابل توجه اینجاست که عسل کنار ساکاروز بالای 5 درصد دارد. البته این موضوع به هیچ عنوان از ارزش غذایی و دارویی این نوع عسل کم نمی کند چرا که وجود ساکاروز بالا این نوع عسل به دلیل شهد سرشار از این ترکیب می باشد. عسل کنار اصل که تازه برداشت شده باشد ازساکاروز بین 7تا14 برخوردار است که رفته رفته از میزان آن کاسته می شود.

برای خرید انواع عسل ارگانیک کلیک کنید

رنگ عسل کنار اصل

 تشخیص عسل کنار اصل از روی رنگ عسل کار کمی سخت به نظر می رسد به این دلیل که کارشناسان اهل فن در این حیطه دو فاکتور مهم در تعیین نوع رنگ عسل کنار درنظر گرفته اند. فاکتور اول که بر روی نوع رنگ عسل کنار اصل اثر گذار است نوع درخت کنار و منطقه ی برداشت است. همانگونه که بیان شد این درخت 40 گونه ی مختلف دارد، که بسته به این که از کدام گونه و منطقه برداشت شده رنگ متفاوتی دارد و دومین فاکتور اثرگذار در تشخیص عسل کنار اصل مدت زمان نگهداری از عسل است. هر چه از زمان تولید عسل کنار بگذرد از روشنی آن کم شده و به سمت تیره شدن و عقیقی مانند می رود.

بهترین عسل کنار

عطر و طعم عسل کنار اصل

این عسل که باعنوان عسل عربی نیز شناخته می شود به دلیل طعم و مزه ی خاصی که دارد توانسته است مشتریان خواص خودش به خصوص در بین مردم حاشیه ی خلیج فارس پیدا کند. تشخیص عسل کنار اصل از روی طعم و مزه ی آن کمک زیادی در انتخاب یک محصول ارگانیک ایفا می کند. اگر شما یک عسل کنار اصل و در عین حال تازه تولید شده و خالص را مزه کنید عطر و طعم شکوفه های کنار به راحتی قابل احساس است.

برای خرید عسل کنار کلیک کنید.

شکرک زدن عسل کنار اصل

عسل وقتی طبیعی و ارگانیک باشد در بسیاری از موارد به دلیل ترکیبات خاص آن عسل ممکن است شکرک بزنید. بعضی افراد فکر می کنند شکرک نشانه و علامت بی کیفیتی محصول است در حالی که این باور نادرستی می باشد. درست است که افرادی هستند که این ترکیب را نمی پسندند ولی نکته ی مهم اینجاست که این محصول صددرصد ارگانیک و اصل می باشد و در طی فرایند تولید چیزی از خواص آن کم نشده است و این یک ملاک با ارزشی در تشخیص عسل کنار اصل می باشد.

طبع عسل کنار اصل

یکی از ملاک هایی که افراد هنگام خرید یک محصول مانند عسل شایسته است که در نظر بگیرند طبع آن می باشد. اگر شما به فکر سلامتی بدنتان هستید باید بدانید طبع یک خوراکی اثر غیر قابل انکاری بر روی بدن و سلامتی فرد دارد. بسیاری افراد هستند که عسل را به دلیل طبع گرمش از سبد مصرف روزانه ی خود حذف کرده اند. اما شما می توانید به راحتی از این نوع عسل استفاده نمایید. عسل کنار اصل که از شکوفه های درخت کنار تولید شده است طبع معتدلی دارد البته ناگفته نماند گل و میوه ی این درخت طبع سرد دارند و بعد از تبدیل شدن به یک عسل ارگانیک طبع معتدلی به خود می گیرد. تشخیص عسل کنار اصل از طریق اثر گذاری بر روی طبع بدن یک ملاک منحصر به خود گونه های مختلف عسل می باشد.

برای خرید انواع عسل ارگانیک کلیک کنید

خواص عسل کنار در یک نگاه

تا این قسمت از مقاله، شما با هویت عسل کنار اصل و ویژگی های خاص این نوع عسل مثل رنگ و طعم و طبع و نحوی تشخیص از روی این موارد ذکر آشنا شدید در این مرحله شما را با خواص کم نظیر این نوع عسل آشنا می کنیم:

  • تقویت ریشه ی مو
  • مناسب برای پاکسازی صورت از جای لک و جوش واکنه
  • تقویت قوای جنسی
  • درمان کننده ی یبوست
  • مناسب برای از بین بردن ضعف بدن در کودکان و بزرگسالان
  • بهبود زخم معده وکمک به دستگاه گوارش
  • بالا بردن سطح ایمنی بدن
  • بهبود زخم از طریق مصرف عسل کنار
  • سرشار از انتی اکسیدان برای جلوگیری از پیری زود رس
  • درمان کننده ی کم خونی
  • برطرف کننده ی مشکلات بینایی
  • تسهیل کننده ی عادت ماهیانه
  • بهبود سریع زخم وضعف ناشی از زایمان طبیعی یا سزرین
  • ضد درد و ضد تب
  • بهبود بخش بیماری صرع

خرید بهترین عسل کنار

کدام عسل بهتر است؟

تا حالا شما هم با آدم هایی برخورد داشته اید که مدام در حال انتخاب بهترین ها هستند.بهترین خانه، بهترین ماشین، بهترین دوست یا …حتی بهترین نوع عسل در حالی که باید به این دسته از افراد گفت که هر چیزی در جایگاه خودش بهترین است. مثلا عده ایی بر این باور هستند که بهترین نوع عسل، عسل کنار اصل می باشد.

و اتفاقا این باور نادرستی است چرا که همه ی گونه های عسل از هر نوعی که باشند یک گل یا چند گل فرقی ندارد. مهم این است که عسل مورد استفاده طبیعی و ارگانیک باشد. نکته ی حائز اهمیت اینجاست که هر عسل طبیعی و ارگانیک خواص شهد گل مورد استفاده را دارا می باشد پس در نتیجه خواص مخصوص به خودش را هم دارد. حالا فرقی نمی کند عسل گون باشد یا عسل کنار اصل مهم این است که ما بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم. در اینجا تشخیص عسل کنار اصل یعنی یک انتخاب درست.

عوارض احتمالی مصرف عسل کنار

هر چیزی را که ما انسان ها به عنوان نوعی خوراکی استفاده می کنیم در صورت عدم تعادل در مصرف عوارضی به همراه خواهد داشت حتی اگر آن خوراکی عسل کنار اصل باشد.

  • ایجاد مسمومیت غذایی
  • ایجاد بوتولیسم در نوزادان
  • درد شکم
  • آسیب رساندن به سیستم عصبی
  • افزایش قند خون
  • کاهش فشار خون
  • احتمال خونریزی داخلی

برای خرید عسل کنار کلیک کنید

کلام آخر

همیشه به یاد داشته باشید قبل از هر نوع انتخاب و خرید،، آگاهانه و هوشمندانه عمل کنید تشخیص عسل کنار اصل یک انتخاب اگاهانه می باشد. یک تشخیص درست و هدفمند مساوی است با تضمین سلامت جان.

3.8/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *