درمانی ، آرایشی و بهداشتی

بهترین صابون دست ساز پوست خشک

بهترین صابون گیاهی پوست خشک

زمانی که از واژه ی پوست استفاده می کنیم، اولین چیزی که به ذهن انسان متبادر می شود، پوستی صاف، شفاف و شاداب است. از معیارهای زیبایی برای هر فرد جذابیت، شادابی وایده آل بودن ظاهر فرد می باشد. امروزه محصولات فوق العاده متنوعی برای مراقبت از پوست در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود که صد البته کمک قابل توجهی به باز گردانی زیبایی وشادابی، پوست کرده است.

برای خرید انواع صابون کلیک کنید.

اما قبل از هر نوع جستجو وتحقیق در مورد انواع پاک کننده ها و صابون ها بهتر است نوع پوست خود رابشناسیم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای حفاظت وثبات شادابی پوست داشته باشیم. زمانی که از پوست یک انسان صحبت می کنیم منظور بافت پوششی در سطح بدن است که از آن در برابر محیط بیرون محافظت می کند.

مقاله مرتبط: بهترین صابون دستساز گیاهی

باید ها و نبایدها در نحوه ی چگونگی مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوست واستفاده از محصولات مناسب از جایگاه و اهمیت ویژه ایی برخوردار است. حال این مراقبت چه در جهت کاهش پیری زود رس باشد یا در جهت حفظ پوست از مبتلا شدن به بیماری های پوستی و جوش و آکنه و لک های صورت باشد. در هر صورت بهتر است کمی دیدگاه خود را تغییر دهیم وبه جای اینکه مراقبت از پوست را یک کار سخت و طاقت فرسا بدانیم ،یک برنامه ی  ایده آل در یک زمان معلوم و مشخص در نظر گرفته وتنها با کمی حوصله و آرامش آنچه برای بهبود پوست لازم است را اجرا کنیم.

  • مثلا کافی است شب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید چرا که مواد موجود در روی پوست هنگام خواب علاوه بر مسدود کردن منافذ پوستی در تجمع تمام آلودگی های معلق در هوا نقش غیر قابل انکاری ایفا می کند و همین موجب بروز مشکلات پوستی جدی تری می شود.
  • یا می توان دست کم وبه صورت روزانه یک تا دوبار پوست صورت را با استفاده از یک صابون مناسب پاکسازی کرد. البته ناگفته نماند،استفاده از کرم های ضد آفتاب ویا مرطوب نمودن روزانه ی پوست تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد پوست ایفا می کند.

هر صابونی برای چه نوعی از پوست مناسب است؟

این روزها در دارو خانه ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک پرشده است از صابون های مختلف در رنگ ها و عطر ها و خواص متنوع و البته غنی شده با انواع ویتامین ها و گیاهان با خواص پاک کنندگی ودارویی.

اما نکته ایی که اینجا مهم و کلیدی است این است که آیا هر نوع پوستی از هر نوع صابونی می تواند استفاده کند یا خیر؟

برای خرید انواع صابون کلیک کنید

آنچه از مطالعات پژوهش های صورت گرفته بر می آید این است که هر صابونی حتی با بهترین خواص برای هرنوع پوستی مناسب نیست. همانگونه که پوست انسان ها بنابر نژاد و ژنتیک و نوع منطقه ی جغرافیایی و طبیعتشان با یکدیگر متفاوت است بنابر این باید نوع محصول مورد استفاده ی آنها نیز باید بر اساس همین رویکرد باشد بنابر این مناسب است که انسان نوع پوست خود را بشناسد.طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه اذعان شده است که اگر چنانچه شخص بعد از شستشوی صورت متوجه کشسانی صورت وحس ناخوشایند خارش و سوزش پوست شود پس در دسته ی پوست های خشک واگر احساس سنگینی بر روی پوست خود داشته باشد در دسته ی پوست های چرب قرار می گیرد بر همین اساس شخصی با پوست خشک باید از صابونی با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی و شخصی با پوست چرب باید از صابونی که موجب تعادل چربی روی پوست می شود استفاده کند.

خرید صابون گیاهی پوست خشک

اهمیت جایگاه شناخت نوع پوست

آنچه در این مرحله بسیار حائز اهمیت است تشخیص نوع پوست می باشد. که آیا چرب است یا خشک؟

تا بتوان از مناسب ترین نوع صابون یا هر نوع شوینده ی مناسب پاکسازی صورت استفاده کرد.

یکی از اهداف مد نظر در نگاشتن این مقاله آشنایی با انواع صابون های دست ساز مناسب پوست های خشک می باشد.

اگر شما یک پوست خشک وحساس داشته باشید با انتخاب یک صابون نا مناسب قطع به یقین نه تنها فایده ایی برای پوست نخواهد داشت چه بسا آسیب رسان هم باشد.

برخی از صابون های موجود می توانند رطوبت در پوست را از بین ببرند و باعث تحریک و خشکی هر چه بیشتر پوست شود البته ناگفته نماند که اگر پوست چرب باشد وصابون نا مناسب این نوع پوست استفاده شود نیز می تواند تولید چربی کرده و موجب بروز جوش واکنه شود.

ملاک اصلی و مهم برای انتخاب بهترین نوع صابون دست ساز

از بین تمام ترکیبات به کار رفته در تهیه ی انواع صابون های دست ساز که اکثرا گیاهی هستند ،صابون هایی بر پایه ی:

-روغن جوجوبا

-روغن نارگیل

– روغن آرگان و…

می باشد. آنچه صابون های دست ساز را از نوع شیمیایی آن متمایز می سازد خاصیت جذب کنندگی این نوع صابون ها می باشد چرا که اغلب صابون های شیمیایی محرک بوده وباعث خشکی غیر طبیعی پوست می شوند از طرفی دیگر این نوع صابون قابلیت سازگاری با محیط زیست را دارا می باشد.

عطر و بوی صابون های گیاهی به نوبه ی خود می تواند موجب آرامش پوست صورت شود.

برای خرید انواع صابون کلیک کنید.

بهترین گزینه برای انتخاب صابون دستساز مخصوص پوست های خشک

-صابون های حاوی گلیسیرین می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند همچنین مانع از ایجاد اگزما و قرمزی پوست می شود.

-صابون های فاقدالکل

-صابون هایی که الکل واتیل دارند باعث خشک شدن پوست و تحریک بیش از حد آن می شود.

-صابون های حاوی اسید لانولین یا هیالورونیک

این نوع مواد به دلیل خاصیت آبرسانی ویژه ایی که دارند مورد توجه بسیاری قرار گرفته شده است.لا نولین که از غدد چربی گوسفند ترشح می شود، موجب مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پوست می شود.

معرفی انواع صابون های گیاهی دست ساز مناسب پوست خشک

  • صابون اسطوخودوس

این صابون که حاوی عصاره و روغن اسطوخودوس است، که خاصیت آرامبخش بودن را نیز دارا می باشد، این صابون در درمان انواع خشکی، رفع قرمزی و خارش حساسیت اثرگذار است.

  • صابون بابونه

حاوی عصاره و روغن گلهای بابونه که طبیعی است و بر پایه ی گلیسرین می باشد. خاصیت نرم کنندگی، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد، همچنین موجب شفافیت پوست می شود.

صابون مناسب پوست خشک

  • صابون زرد چوبه

این صابون به زنده نگه داشتن پوست افزایش شادابی طراوت پوست کمک می کند، همچنین می تواند موجب روشن شدن پوست، رفع جوش آکنه و از همه مهم تربرقراری تعادل چربی موجود در پوست شود.

  • صابون قهوه

که از آن می توان به عنوان یک لایه بردار قوی نام برد. از معجزات این صابون می توان به زنده کردن سلول های مرده روی پوست اشاره کرد که البته برای انواع پوست نیز مناسب است.

  • صابون زغال

این صابون را بیشتر با خاصیت لایه بردار بودن می شناسند.

این شوینده ی قوی که از پودر زغال فعال تهیه می شود پوست را به صورت عمیق پاکسازی کرده و موجب روشن شدن پوست و سخت شدن آن می شود.

این نوع صابون در عین حال که برای پوست های چرب به صورت معجزه عمل می کند از خشکی پوست نیز جلو گیری می کند.

  • صابون سفید آب

شاید از وجه تمایز این نوع صابون بتوان به روشن کننده بودنش اشاره کرد آنهم به صورت قوی و البته با قدرت لایه برداری بالا وهمچنین خاصیت رطوبت رسانی دارد،واز آنجا که ماده ی فعال گلیسیرین را دارا می باشد برای پوست های خشک مناسب است و اینکه می تواند یک ضد آفتاب طبیعی هم باشد.

برای خرید انواع صابون کلیک کنید

و اما کلام آخر

هرگز این نکته را فراموش نکنیم که اگر می خواهیم به آنچه مد نظر است برسیم در درجه ی اول نوع پوست را باید شناخت و در مرحله ی بعد آنچه متناسب با آن پوست است را انتخاب کرد.

دقیقا همانند زمانی که بیمار می شویم اول باید نوع بیماری مشخص شود و پس از آن به دنبال درمان باشیم تا بتوانیم بهترین و مطلوب ترین نتیجه را به دست آوریم .فراموش نکنیم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. واگر موضوع مد نظر پوست باشد که به عنوان مهمترین عضو ظاهری بدن ازآن یاد می کنند چه بسا این مسئله جایگاه دیگری پیدا کند.

همیشه باید راههای مراقبت از پوست را آویزه ی گوش خود کنیم.

به غیر از اینکه یک پوست شاداب به داروهای ظاهری نیاز دارد، گاه با یک داروی روحی و روانی مثل کنترل شرایط روحی هم می توان به نتیجه رسید، چرا که استرس کنترل نشده می تواند پوست انسان را حساس کرده و موجب جوش زدن و مشکلات پوستی شود.

برای حفظ سلامتی بدن و همچنین سلامت روان شروع به کنترل استرس تان نمایید،مطمئن باشید که به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت.

3.3/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *