روغن های خوراکی

روغن زیتون بودار بهتره یا بی بو؟

روغن زیتون بودار بهتره یا بی بو؟

 روغن زیتون بودار بهتره یا بی بو؟! سوالاتی از این قبیل که می تواند دغدغه روزانه ی علاقه مندان به سبک زندگی سالم محور باشد. هدف از نگاشتن این مقاله آشنایی هر چه بهتر شما با بهترین نوع روغن زیتون متناسب با نیاز هر فرد با هر سلیقه و همچنین بایدها و نبایدهای یک روغن زیتون اصل و با کیفیت است و در نهایت، رسیدن به پاسخ مسئله ی اصلی: اینکه روغن زیتون بی بو بهتره یا بو دار؟ تا انتهای این نگاشته با ما همراه باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب و به جا داشته باشید.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید.

روغن زیتون بودار

محصول نهایی بدست آمده از میوه ی زیتون بسته به نوع فراوری در دو دسته بدون بو و با بو قرار می گیرد. بنابراین اگر روغن زیتون بکر و فرابکر باشد به دلیل عدم استفاده از هیچ نوع فرایند صنعتی و شیمیایی در طی مراحل تولید، محصول بدست آمده خواص طبیعی موجود در خود از جمله عطر زیتون را حفظ می نماید. بر همین اساس به شما توصیه می شود در صورتی که هدفتان از خرید این محصول بهره مندی از خواص آن است، روغن زیتون فرابکر اصل و روغن زیتون بکر که هر دو دسته ی روغن های بو دار قرار می گیرند را استفاده نمایید.

مقاله مرتبط: نحوه تشخیص روغن زیتون اصل

مراحل تولید روغن زیتون

روغن زیتون بدون بو

در تولید این نوع روغن به جرات می توان گفت به دلیل استفاده از فرایندهای شیمایی برخی از خواص از جمله ی بوی روغن زیتون از بین می رود .این نوع روغن که با عنوان روغن تصفیه شده شناخته می شود کاربرد وسیع تری برای پخت و پز و به دلیل داشتن نقطه ی دود بالا برای سرخ کردن نیز استفاده می شود اما خواص بسیار زیاد روغن زیتون فرابکر اصل و روغن زیتون بکر را ندارد.

ممکن است شما با مطالعه ی این مطلب دچار سردرگمی برای انتخاب این نوع محصول شده باشید که بالاخره روغن زیتون بو دار بهتره یا بی بو؟ پاسخ این سوال به روشنی مشخص است کافیست این محصول را از مراکز معتبری همچون فروشگاه سالماطور خریداری نمایید. روغن زیتون فرابکر اصل این فروشگاه توانسته است علاوه بر حفظ خواص و کیفیت محصول در مراحل فراوری و تولید عطر خوش و بی نظیر و در عین حال ملایم زیتون که بوی شیبه به علف تازه دارد را در خود حفظ کرده تا شما مشتریان عزیز بتوانید به راحتی از این محصول با کیفیت استفاده نمایید.

روغن زیتون اصل چه رنگیه؟

روغن زیتون اصل چه رنگیه؟

تا این قسمت از مقاله به درستی برای شما مشخص شده که روغن زیتون بو دار بهتره یا بی بو؟

 و اما سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که آیا به راستی تشخیص روغن زیتون اصل از طریق رنگ آن می توانند ملاک مناسب و کافی باشد یا خیر؟

در پاسخ باید گفت خیر. به این دلیل که روغن زیتون بسته به اینکه در چه مرحله برداشت و تولید شده باشد رنگ متفاوتی دارد بنابراین اگر

  • میوه ی زیتون سریع برداشت شود در نتیجه روغن رنگ تیره دارد
  • اگر کمی دیرتر برداشت شود و میوه ی زیتون حالت رسیده تر داشته باشد محصول نهایی کاهی رنگ است
اما آنچه ایده آل و مطلوب است این است که میوه ی زیتون در زمان مناسب برداشت شده و رنگی مابین تیرگی و روشنی داشته باشد. رنگ سبز متمایل به طلایی فاکتور مناسب تری برای یک روغن زیتون اصل می باشد. البته به غیر از زمان برداشت میوه ی زیتون منطقه ی جغرافیایی محل رشد زیتون در رنگ آن بی تاثیر نیست.

تفاوت قیمت روغن زیتون بودار و بی بو

متاسفانه امروزه به صورت گسترده حجم عظیمی از انواع روغن های تولید شده ی صنعتی توانسته است بازار داغ خرید روغن را به خود اختصاص دهد. محصولی که در نظر اغلب ما هر چه ارزان تر باشد بهتر است. اما هستند کسانی که در این بین تمام تلاششان خرید بهتر و با کیفیت تر بوده است نه قیمت ارزان محصول

بسیاری از افراد بر این باورن که این نوع خرید اصولی و با کیفیت به نوعی سرمایه گذاری سلامتی است که در طولانی مدت جواب خواهد داد.

بنابر این در صورتی که شما قصد استفاده از روغن زیتون را داشته باشید باید در نظر بگیرید:

  • اگر روغن زیتون، فرابکر اصل یا بکر باشد مسلما گران خواهد بود چون این نوع روغن، سالمترین نوع روغن موجود می باشد. در قسمت بالای همین مقاله علاوه بر اینکه ثابت شد که روغن زیتون بو دار بهتر است یا بی بو؟ در مورد روش تولید روغن زیتون فرابکر نیز سخن به میان آمد
  • و چنانچه روغن زیتون بدست آمده تصفیه شده باشد به تناسب قیمت بیشتری دارد چون عملیات زیادی روی روغن انجام میشود تا بوی آن از بین برود
  • اما در کل جدای از اینکه روغن زیتون بودار بهتر است یا بدون بو کیفیت روغن از جایگاه بالاتری برخوردار است. فراموش نکنید اگر شما برای داشتن یک محصول باکیفیت هزینه می پردازید قبل از اینکه این پرداخت هزینه ی محصول خریداری شده محسوب شود به نوعی می توان گفت این پاداش و هزینه ی سلامتی و تندرستی بدن خودتان میباشد.

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

تفاوت روغن زیتون بودار و بی بو

تا این قسمت از این نگاشته بیان شد که روغن زیتون بودار بهتر است یا بی بو؟ اما در این مبحث می خواهیم شما را با تفاوت های این دو دسته آشنا کنیم:

تفاوت روغن زیتون بودار و بی بو

1-عطر و بو

روغن زیتون اگر در دسته ی فرابکر اصل و بکر قرار بگیرد از عطر و بوی ملایم و خوبی برخوردار می باشد و روغن زیتون تصفیه شده یا بدون بو به دلیل فرایندی که روی آن انجام میشود هیچگونه عطر و بویی ندارد.

2-رنگ روغن زیتون

رنگ روغن زیتون بودار به طبع نوع فراوری شدن و مراحل تولید، حفظ شده و نسبت به روغن تصفیه شده رنگ تیره تری دارد. بنابراین روغن زیتون فرابکر اصل سبز متمایل به طلایی و روغن زیتون تصفیه شده تقریبا کاهی رنگ می باشد.

3-طعم روغن زیتون

روغن زیتون فرابکر اصل و بکر که در دسته روغن های بابو به حساب می آیند دارای طعم تند کمی رو به تلخی و احساس کمی سوزش در انتهای گلو احساس می شود اما روغن زیتون تصفیه شده یا بدون بو طعم خاصی ندارد.

4-کیفیت روغن زیتون

و از همه مهمتر تفاوت کیفیت روغن زیتون بودار و بدون بو می باشد. روغن زیتون بودار به دلیل اینکه بدون فرایند های شیمیایی و صنعتی تولید می شود از کیفیت بالاتری برخوردار هستند به خصوص روغن زیتون فرابکر اصل و روغن زیتون بکر.

اما در روغن های زیتون تصفیه شده برای برطرف شدن بوی آن خواص بسیاری از روغن طی مراحل تولید از بین می رود.

5-کاربرد روغن

و آخرین تفاوت این دو روغن در کاربرد محصول نهایی می باشد.

از روغن زیتون تصفیه شده در سرخ کردن بیشتر استفاده می شود چون از نقطه ی دود بالاتری برخوردار می باشد. اما از روغن زیتون فرابکر و بکر برای پخت غذا و سرو انواع سالاد و غذاهای سرد استفاده می شود.

با توضیحات ارائه شده در این قسمت حتما به پاسخ این سوال که روغن زیتون بو دار بهتر است یا بدون بو رسیده اید.

برای خرید انواع روغن های خوراکی کلیک کنید

تفاوت روغن زیتون بودار و بی بو
روغن زیتون بودار روغن زیتون بی بو
طی فرایند تولید عطر و بوی آن از بین نمیرود طی فرایند تولید عطر و بوی آن از بین میرود و هیچ بویی ندارد
طعم سبزیجات تازه طعم ندارد
رنگ آن بستگی به نوع زیتون دارد رنگ روشن زرد کاهی
برای پخت و پز و سالاد استفاده میشود برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد استفاده میشود

روغن زیتون بی بو اصله؟

متاسفانه برخی افراد ملاک های ظاهری را برای کیفیت و اصل بودن یک جنس در نظر می گیرند که باید گفت در بسیاری از موارد این راهکار پاسخگو نبوده و نتیجه ی معکوس می دهد. اینکه روغن زیتون بودار بهتره یا بی بو و اینکه روغن زیتون اگر بو داشته باشد اصل می باشد، اصلا ملاک درستی نیست. چرا؟ به این دلیل که روغن زیتون می تواند تصفیه شده باشد یعنی یک روغن زیتون بدون بو ولی در عین حال اصل و با کیفیت باشد از طرف دیگر روغن زیتون می تواند اصل و با کیفیت نباشد بلکه از اسانس زیتون طی مراحل تولید استفاده شده باشد. بنابراین بوی روغن زیتون ملاک مناسبی برای یک انتخاب صحیح نیست.

مضرات روغن زیتون بی بو

تا اینجا بیان شد که روغن زیتون بو دار بهتره یا بی بو؟ اما سوالی که دراین قسمت مطرح می شود این است که آیا روغن زیتون بی بو  کاملا بی ضرر است؟ که در پاسخ باید گفت خیر زیاده روی در مصرف این نوع روغن عوارض مخصوص به خودش را دارد. عوارضی همچون:

  • خشکی پوست صورت
  • ایجاد جوش های سرسیاه
  • تصلب شرایین
  • آلرژی زا
  • موجب افت فشار خون
  • افزایش خطر حمله ی قلبی
  • ایجاد التهاب
  • مصرف بی رویه برابر است با مشکلات گوارشی همچون اسهال
  • ایجاد راش پوستی
  • ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت
  • برای پوست لطیف کودکان خطرناک می باشد
  • افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان مثل سرطان سینه و روده

برای خرید روغن زیتون فرابکر کلیک کنید

کلام آخر

در این قسمت به برخی نکات کلیدی اشاره می شود.

1-اینکه روغن زیتون بودار بهتر است یا بی بو؟ به غیر از سلیقه ایی بودن نوع انتخاب، میزان آگاهی در مورد خرید نیز بی تاثیر نیست امید است که با مطالعه ی این نگاشته بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. پیشنهاد سالماطور به عنوان اولین تولیدکننده روغن زیتون جلوی چشم مشتری در اصفهان استفاده از روغن زیتون فرابکر یا بابو است.

2- اگر شما در دسته افرادی هستید که روغن زیتون فرابکر اصل و روغن زیتون بکر را به دلیل بوی آن ترک کرده اید این نوید را می دهم که فروشگاه سالماطور با کادری مجرب توانسته است این محصول با کیفیت را با عطر و بوی ملایم و باب طبع افراد مشکل پسند به مرحله ی تولید و عرضه به مشتریان برساند برای اثبات این ادعا کافیست یک بار از این محصول استفاده نمایید.

Rate this post

6 دیدگاه در “روغن زیتون بودار بهتره یا بی بو؟

  1. محمد رحیمی گفت:

    فیلمی که داخل صفحه گذاشتید خیلی جالب بود من تا حالا مراحل روغن گیری زیتون ندیده بودم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام محمد عزیز
      خوش حالیم که فیلم روغن گیری زیتون رو دوست داشتید😍

  2. فاطمه موسوی گفت:

    چطوری می تونم روغن زیتون شما رو سفارش بدم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      شما می تونید از طریق لینک زیر روغن زیتون سالماطور رو سفارش بدین
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c/

  3. مریم احمدی گفت:

    اگه روغن زیتون طعم تند داشته چه مدلیه؟؟؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مریم عزیز
      روغن زیتون فرابکر اصل طعم تند کمی رو به تلخی داره و کمی سوزش در انتهای گلو احساس میکنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *