روغن های خوراکی

خواص روغن زیتون برای معده چیست؟

خرید روغن زیتون فرابکر

خواص روغن زیتون چیست؟ به‌طورکلی زیتون و فرآورده‌های آن همچون روغن زیتون، زیتون خشک، زیتون شور و … برای سلامت اجزای مختلف بدن مخصوصا سیستم گوارشی بسیار مفید هستند. به همین خاطر بهتر است مصرف آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این روغن و مواردی از جمله خاصیت روغن زیتون برای یبوست و روغن زیتون برای ورم معده، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید بهترین روغن خوراکی

کدام نوع زیتون برای معده مناسبتر است؟

قبل از اینکه به بررسی خواص روغن زیتون بپردازیم، بهتر است این نکته را بدانید که یکی از مراحل مهم و موثر در کیفیت و سلامت زیتون، روند تلخی‌گیری آن است. اگر تلخی زیتون به کمک آب و نمک گرفته شود، برای سلامتی افراد مناسب‌تر است. روش دیگر تلخی‌گیری استفاده از سود سوزآور است. در این روش ممکن است مقداری از سود روی زیتون‌ها باقی بماند و سبب بروز حساسیت برای مصرف‌کننده شود. بنابراین نوع زیتون نیز در میزان مفید بودن آن تاثیر دارد.

در سایت سالماطور میتوانید قیمت روغن زیتون و قیمت روغن خوراکی کنجد و … را ببینید.

 

خرید روغن زیتون برای معده

آشنایی با فواید کلی زیتون برای معده

کاهش اسیدیته معده، اصلی‌ترین فایده زیتون برای ماست. یعنی زیتون سبب کاهش میزان اسیدی بودن معده می‌شود و به این ترتیب جلوی بروز بسیاری از اختلالات گوارشی را می‌گیرد. همچنین اجزا و عناصر موجود در روغن زیتون فوق بکر نیز، مانند یک لایه محافظ برای دیواره معده، موجب خنثی شدن اثر مخرب اسیدهای معده می‌شود. این اثرهای مخرب شامل رفلاکس و سوزش سر دل هستند. بنابراین اگر شما هم از این مشکلات رنج می‌برید، می‌توانید با معده خالی زیتون یا روغن آن را مصرف کنید تا از خواص روغن زیتون بهره ببرید.

روغن زیتون برای معده درد

آیا زیتون سبب تمیز شدن معده میشود؟

یک سری چربی مفید در روغن زیتون وجود دارد که سطح داخلی روده را صاف می‌کند و به دفع بهتر مدفوع کمک می‌کند. همچنین سبب می‌شود که آب بیشتری در مدفوع بماند و همین امر سبب نرم ماندن مدفوع می‌شود. اگر با مشکل یبوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید، خواص روغن زیتون برای یبوست به کمک شما می‌آید. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را صبح ناشتا مصرف کنید تا مشکل شما برطرف شود.

چه زمانی برای مصرف روغن زیتون مناسب است؟

برخی متخصصان از فواید نوشیدن روغن زیتون در زمان صبح قبل از خوردن صبحانه می‌گویند و برخی توصیه می‌کنند که قبل از خواب باید روغن زیتون را مصرف کنید. به‌طورکلی مصرف روغن زیتون فوق بکر با معده خالی سبب هضم بهتر غذا و جذب بهینه آن در سیستم گوارش می‌شود. مصرف زیتون قبل از خواب نیز به شما کمک می‌کند که خواب راحتی داشته باشید. بنابراین حال که تا حدودی با خواص روغن زیتون آشنا شدید، می‌توانید باتوجه‌به هدفتان، در زمان دلخواه آن را مصرف کنید.

تماس با ما و مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

مصرف زیتون و تاثیر آن در ورم معده

عامل اصلی ورم معده، باکتری «هلیکوباکترپیلوری» است. محل زندگی این باکتری در جدار معده انسان و موجودات است. هلیکوباکتر مقاومت زیادی نسبت به اسید معده دارد و از بین بردن آن کار آسانی نیست. اگر در درمان این باکتری سهل‌انگاری کنید، سیستم ایمنی شما از بین می‌رود، معده شما دچار التهاب می‌شود و در نهایت دچار زخم معده می‌شوید. یکی از راه‌های طبیعی برای مبارزه با این باکتری، استفاده از زیتون است. روغن زیتون دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که جلوی رشد و تکثیر باکتری در معده را می‌گیرد و آثار زخم را درمان می‌کند.
همچنین برای از بین بردن ورم معده، باید اقدامات مختلفی انجام دهید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کم‌کردن حجم مواد غذایی و زیاد کردن وعده‌هاست. همچنین می‌توانید برای کاهش درد و درمان ورم معده از مواد غذایی، میوه و چاشنی‌هایی استفاده کنید که هضم غذای شما را آسان می‌کنند. خواص روغن زیتون برای التیام و از بین بردن ورم به شما کمک می‌کند.

آشنایی با خواص روغن زیتون برای زخم معده

اگر شما مشکل زخم معده دارید، باید در مصرف غذاها خیلی محتاط باشید. باید برای کاهش مشکلتان از مواد غذایی ارگانیک، تازه و سالم استفاده کنید؛ در غیر این صورت زخم معده شما شدیدتر می‌شود. استفاده از زیتون و روغن آن برای شما مفید است البته باید به این نکته توجه کنید که زیتونی که مواد افزودنی دارد را مصرف نکنید. همچنین طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده به این شکل است که باید تا حدامکان از مصرف آن با معده خالی و ناشتا پرهیز کنید. بهتر است در زمان مصرف زیتون، آن را بشویید تا سرکه و نمک از روی آن پاک شود.

خواص زیتون پرورده

تاثیر زیتون پرورده بر معده

زیتون پرورده شامل سبزیجات معطر، رب انار، انار و گردو است و علاوه بر طعم لذیذ، برای سلامتی نیز مفید است؛ اما باید بدانید که اگر از سیر در مواد آن استفاده شده باشد، برای زخم معده مضر است. همچنین اگر زیتون پرورده خیلی ترش باشد، سبب تشدید زخم و درد معده شما می‌شود.

خرید روغن زیتون باکیفیت، پایین ترین قیمت بازار

تاثیر روغن زیتون و زیتون برای درد معده

به‌طورکلی زیتون دارای طبع گرم است و هرچقدر رسیده‌تر باشد، طبع آن نیز گرم‌تر می‌شود. این حقیقت غیر قابل انکار است که مصرف غذاهایی با طبع سرد، موجب بروز دردهای مربوط به معده می‌شود. برای گرم‌شدن مزاج معده می‌توانید زیتون و فرآورده‌های آن را استفاده کنید. همچنین می‌توانید روغن زیتون را روی شکم خود ماساژ دهید. در نتیجه نباید خواص روغن زیتون را دست‌کم بگیرید. اگر کودک شما مشکل رفلاکس معده دارد نیز می‌توانید با ماساژ شکم و معده او با روغن زیتون در صبح و عصر، سبب کاهش درد کودک شوید. این روغن به‌سرعت جذب پوست شده و سبب کاهش درد می‌شود.

خواص روغن زیتون برای دستگاه گوارش

آیا زیتون بر جذب غذا در معده و دستگاه گوارش نیز موثر است؟

باید بدانید که زیتون و روغن آن قابض هستند. این مورد یکی از خواص روغن زیتون است و سبب جذب راحت‌تر مواد غذایی می‌شود. همچنین می‌تواند تا حدودی سبب درمان بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر شود. مواد غذایی بعد از معده به روده می‌رسند. بنابراین عملکرد درست معده، در کارکرد روده موثر است. در افرادی که مشکل سندروم روده تحریک‌پذیر دارند، مواد غذایی فرصت جذب شدن را ندارند؛ چرا که به‌سرعت (زودتر از زمان طبیعی و متداول) از معده و روده عبور می‌کنند و دفع می‌شود. همچنین این افراد معمولا درگیر اسهال هستند. بنابراین با مصرف زیتون در کنار غذا، می‌توانند به بهبود عملکرد و تقویت معده کمک کنند. زیتون و روغن آن، سبب جذب بهتر و بیشتر مواد غذایی می‌شوند؛ اما باید حواستان باشد که نباید با معده خالی و به‌عنوان پیش‌غذا از زیتون استفاده کنید. همچنین بهتر است یک ساعت قبل از مصرف زیتون، آن را در آب معمولی قرار دهید. به این ترتیب سرکه و نمک اضافی آن خارج می‌شود.

آشنایی با مضرات روغن زیتون برای معده

روغن زیتون نیز مانند روغن‌های دیگر معایبی دارد. این روغن محتوای چربی بالایی دارد و موجب شل شدن اسفنکتر تحتانی مری یا LES، رفلاکس اسید و سوزش سر دل می‌شود. بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

 

 قیمت روغن زیتون خالص

جمعبندی

همان‌طور که گفته شد خواص روغن زیتون بسیار زیاد است. روغن زیتون برای زخم اثنیعشر، کمک به درمان زخم معده، روده تحریک‌پذیر، درمان گاستریت یا ورم معده، پیشگیری و درمان التهاب معده، و … مناسب است. همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در زیتون، دیواره‌های داخلی معده را تقویت می‌کند و سبب ازبین‌رفتن باکتری‌های مضر موجود در معده یا روده می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.در این مقاله سعی کردیم راه حل هایی برای درمان معده درد از طریق روغن زیتون بیان کنیم. امید که مفید واقع شده باشد.

 

 

4.4/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه در “خواص روغن زیتون برای معده چیست؟

  1. امیر گفت:

    سلام روغن زیتون شما فوق العاده است
    روغن کنجد هم دارید؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام امیر عزیز
      خوش حالیم که از روغن زیتون سالماطور راضی بودین.
      بله ما روغن کنجد هم داریم.
      می تونید از طریق لینک زیر روغن کنجد خریداری کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *