درمانی ، آرایشی و بهداشتی

راهکارهای قطعی برای رفع بوی بد عرق

خرید بهترین صابون برای بو بدن

در برقراری ارتباط با دیگران تنها پوشیدن لباس‌ها‌ی زیبا و لحن حرف‌زدن مهم نیست. در حقیقت مسئله‌ی دیگر‌ی هم به‌عنوان بهداشت شخصی وجود دارد که عدم توجه به آن منجر به آزار افراد و همچنین کم‌رنگ‌شدن ارتباطات می‌شود. تعداد زیاد‌ی هستند که با عرق و بو‌ی بد ناشی از آن مشکل دارند. گاهی اوقات چنین مسئله‌ای با استحمام زیاد هم حل نمی‌شود؛ چرا‌که بعد از مدت کوتاهی دوباره رایحه‌ی بد، نه تنها اطرافیان بلکه خود شما را هم آزار می‌دهد. پس چطور می‌توان این مسئله را حل کرد؟

مصرف بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن، به نظر راهکار درستی می‌آید. با این حال نباید دست به خرید هر صابونی بزنید. صابون‌ها‌ی طبیعی و گیاهی هر یک با کاربرد مختلفی تولید شده‌اند؛ پس باید به دنبال چیز‌ی باشید که بتواند این بو‌ی بد را از بین ببرد. در ادامه ضمن معرفی این صابون‌ها، راهکار‌ها‌ی قطعی برای رفع بو‌ی بد عرق را نیز خواهیم گفت.

برای خرید انواع صابون سالماطور کلیک کنید

مقاله مرتبط: بهترین صابون برای پوست چرب

چه چیز‌ی منجر به ایجاد بو‌ی بد می‌شود؟

فعالیت غدد آپوکرین در تولید عرق و در نهایت برخورد این مایع با باکتری‌ها‌ی بدن به ایجاد بو‌ منجر می‌شود؛ اما انتشار بو از دوران بلوغ آغاز می‌گردد. طوری که استشمام آن موجب ناراحتی می‌شود. بعلاوه تعریق و انتشار این بو‌ی نا‌مطبوع در آقایان بیش‌تر به چشم می‌خورد. در حقیقت عواملی وجود دارند که بو‌ی بدن را بد‌تر می‌کنند؛ این عوامل عبارت‌اند از:

  • اضافه وزن
  • ورزش سنگین و طولانی
  • انجام عادات غلط بهداشتی
  • هوا‌ی گرم
  • تغییر میزان هورمون‌ها‌ی بدن
  • نوع رژیم غذایی (به‌عنوان مثال تاثیر منفی مصرف زیاد روغن‌ها‌ی پر چرب، شیرینی و شکلات و یا گوشت قرمز و سفید)
  • مصرف برخی از دارو‌ها مثل دارو‌ها‌ی ضد افسردگی
  • کمبود ویتامین‌ها‌ی B، C و D

علائم تعریق نا‌درست و یا بیش از حد

قبل از خرید بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن، باید بدانید که چه زمانی وضعیت نگران‌کننده است و باید دست به اقدام بزنید. تولید و ترشح عرق یک سیستم کاملا طبیعی برای تنظیم دما‌ی بدن است. انجام فعالیت‌ها‌ی بدنی، استرس و فشار عصبی و یا دما‌ی زیاد محیط از جمله عواملی هستند که منجر به ترشح عرق می‌شوند. سپس با تبخیر این عرق، بدن خنک می‌شود. درست است که وجود عرق، طبیعی و مفید است؛ اما کمی یا زیاد‌ی ترشح و یا حتی شدت بو‌ی آن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سلامت و یا اختلالات بدن باشد. اگر با علائم زیر روبرو شدید، باید برای رفع مشکل اقداماتی را انجام دهید.

  • عرق‌کردن و خیسی مداوم لباس‌ها به‌خصوص ناحیه‌ی زیر بغل، آن هم زمانی که عوامل ایجاد آن مثل گرما و یا فعالیت بدنی وجود ندارد.
  • تعریق بیش از حد کف دست در مواقعی مثل نگه‌داشتن خودکار، چرخاندن دستگیره در و…
  • عرق زیاد موقع خوابیدن
  • رطوبت زیاد و ایجاد عفونت‌ها‌ی پی‌درپی در نواحی تحت تعریق
  • تغییر ناگهانی بو‌ی بدن
  • انتشار بو‌یی مشابه میوه‌ی فاسد شده (نشانگر دیابت)
  • انتشار بو‌یی شبیه به مایع سفید‌کننده یا وایتکس (نشانگر بیماری‌ها‌ی کلیوی و کبد‌ی)

صابون برای بوی بد بدن

بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن

  • صابون سدر

گیاه سدر جزو بومی‌ها‌ی مدیترانه است که خواص بسیار‌ی دارد و با تولید صابون سدر نیز کاربرد آن بیش‌تر شده است. معمولا پیدا‌کردن یک محصول طبیعی که ضد تعریق باشد، گاهی اوقات دشوار به نظر می‌آید؛ اما صابون سدر، دقیقا همان صابونی است که می‌تواند در هر بار استحمام به شما در رفع عرق و بو‌ی بد بدن کمک کند. از همین جهت این صابون نیز در لیست بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن قرار می‌گیرد و در نظافت و بهداشت نقش پر‌رنگی را ایفا می‌کند.

  • صابون انار

این صابون کاملا گیاهی و ارگانیک است که هیچ‌گونه ماده‌ی اسید‌ی در آن وجود ندارد. بعلاوه از روغن‌ها‌ی گیاهی تولید شده است که می‌تواند ضمن رفع عرق، با رایحه‌ی طبیعی خود، بو‌ی نا‌مطبوع بدن را نیز از بین ببرد. همچنین این صابون با خاصیت آنتی‌باکتریالی خود در کنار رفع مشکل تعریق، آکنه و جوش را نیز کم‌تر و کم‌تر می‌کند. به همین دلیل صابون انار به‌عنوان بهترین صابون برای صورت چرب نیز شناخته می‌شود.

  • صابون قهوه

اگر شما هم از جمله افراد‌ی هستید که با تعریق و بو‌ی بدن مشکل دارید، می‌توان گفت که صابون قهوه با رایحه‌ی ملایمی که دارد، برای شما کاملا مناسب است. از آنجا که عصاره‌ی آن روغن گیاهی قهوه است، رایحه‌ی آن آزار‌دهنده نیست و می‌تواند بدن شما را بسیار خوشبو کند. از صابون قهوه به‌عنوان تسکین‌دهنده نیز یاد می‌شود که استفاده از آن موجب آرامش پوست و رفع خستگی از بدن می‌گردد. صابون قهوه، بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن است.

برای خرید انواع صابون سالماطور کلیک کنید.

  • صابون پرتقال

صابون پرتقال نیز یکی دیگر از صابون‌ها‌ی ارگانیک با عصاره‌ی روغن‌ها‌ی گیاهی است که می‌تواند منجر به نرمی و لطافت پوست شود. بعلاوه رایحه‌ی خوش پرتقال با استفاده از آن، بر بدن باقی می‌ماند. در نتیجه تا مدتی خبر‌ی از بو‌ی بد عرق نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن را شناسایی و خریداری نمایید، باید بدانید که صابون پرتقال، دقیقا محصول مورد‌نظر شما‌ست.

  • صابون هلو

قدرت پاک‌سازی این صابون باور‌نکردنی است؛ بطوریکه هر نوع آلودگی روی پوست را به‌آسانی از بین می‌برد. بنابراین چربی، عرق و یا هر چیز دیگر‌ی را می‌توان به کمک صابون هلو رفع کرد. جلوگیری از چین و چروک و محافظت از پوست نیز از سایر خاصیت‌ها‌ی آن است. با این حال ویژگی‌ها‌ی صابون هلو به اینجا ختم نمی‌شوند. شما بعد از یک‌بار استفاده از آن، متوجه رایحه‌ی زیبا‌ی هلو‌یی که بر پوست شما مانده است، خواهید شد؛ رایحه‌ای که همه در خرید یک صابون ضد عرق از آن انتظار دارند.

راهکار قطعی از بین بردن بوی بدن

راهکار‌ها‌ی قطعی برای رفع بو‌ی بد عرق

علاوه بر استفاده از بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن، راهکار‌ها‌ی دیگر‌ی نیز هستند که می‌توانید با رعایت آن‌ها، بو‌ی بد بدن را از بین ببرید.

  • رعایت نظافت شخصی

سعی کنید در بازه‌ها‌ی زمانی مناسب که به طور ایده‌آل هر روز یا هر دو روز یک‌بار می‌باشد، دوش بگیرید. با توجه به میزان تعریق و بو‌ی بدن خود در این باره تصمیم بگیرید. بعلاوه در حین حمام‌کردن از بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن که معرفی شدند نیز استفاده کنید. مصرف صابون‌ها‌ی دارای رایحه‌ی ملایم و مطبوع و آنتی‌باکتریال، از راه ها‌ی از بین بردن بو‌ی عرق هستند. بعلاوه اصلاح در بازه‌ها‌ی زمانی مناسب را فراموش نکنید؛ چرا‌که مو‌ها‌ی بدن محل بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها‌ی زاینده‌ی بو‌ی نا‌مطبوع هستند.

  • پیروی از رژیم غذایی مناسب

قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم که برخی از مواد غذایی می‌توانند منجر به ایجاد بو‌ی بد‌ی شوند؛ اما چطور چنین چیز‌ی ممکن است؟ جالب است بدانید که بو‌ی بدن می‌تواند تحت تاثیر مصرف مواد غذایی تغییر کند. در این بین برخی از این مواد بو‌ی نا‌مطبوعی را ایجاد می‌کنند که استشمام آن چندان خوشایند نیست. از جمله این مواد می‌توان به موارد‌ی مثل غذا‌ها‌ی تند و تلخ، کافئین، قند، زیره، شنبلیله و سیر اشاره کرد. بنابراین اگر قصد شما از بین بردن بو‌ی بد بدن مردان با راهکار‌ها‌یی ساده است، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب از جمله این راهکار‌ها است.

  • نوشیدن آب زیاد

رهایی از بو‌ی بد، تنها به استفاده از بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن و تغییر رژیم غذایی ختم نمی‌شود، از ساده‌ترین راهکار‌ها نوشیدن آب زیاد است. با این حال مصرف آب زیاد، یعنی تعریق زیاد؛ پس چطور می‌توان مانع بو‌ی بد شد؟ در حقیقت مصرف آب زیاد می‌تواند با سم‌زدایی از به وجود آمدن بو‌ی نا‌مطبوع جلوگیری کند.

  • پوشیدن لباس‌ها‌ی نخی و پنبه‌ای

پارچه‌ها‌یی که الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه دارند، در جلوگیری از ایجاد بو‌ی نا‌مطبوع بدن، بسیار بهتر از پارچه‌ها‌ی مصنوعی عمل می‌کنند. با لباس‌ها‌یی از جنس الیاف طبیعی، بدن به‌راحتی نفس می‌کشد و محبوس نمی‌ماند. بعلاوه الیاف مصنوعی به دلیل واکنش‌پذیری بالا، حین تعریق منجر به ایجاد اسید و تولید بو‌ی بد می‌شوند. پس برای مقابله با این مسئله بهتر است از لباس‌ها‌یی با الیاف طبیعی استفاده کنید.

برای خرید انواع صابون سالماطور کلیک کنید

سخن پایانی

در کنار موارد گفته‌شده از جمله خرید و استفاده از بهترین صابون برای رفع بو‌ی بد بدن، می‌توانید از پد عرق‌گیر، مام و دئودورانت نیز بهره ببرید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و باعث کاهش رنجش شما از بوی نامطبوع عرق شود. شما همچنین می‌توانید برای تهیه صابون ضد تعریق مورد نظر خود از طریق سالماطور اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *