عسل و مربا

راهنمای خرید عسل طبیعی گون

روش تشخیص عسل باکیفیت

راهنمای خرید عسل طبیعی چگونه است؟ قیمت عسل گون اصل و قیمت اصل گون 1400 چقدر است؟ در ادامه قصد داریم به سؤالات شما در مورد تشخیص عسل گون اصل پاسخ دهیم.

به‌ جرئت باید بگوییم که در میان کالاهای مصرفی، تهیه عسل یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین خریدها برای اشخاص است که این مسئله هم دلیلی دارد: وجود عسل‌های تقلبی. در این مقاله تصمیم داریم به بعضی از مهم‌ترین سؤالات و مشکلات افراد درباره خرید عسل اصل پاسخ دهیم تا بتوانید یک خرید مناسب و درست داشته باشید.

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

انواع عسل از نظر منبع تولید یا گونه‌های گیاهی

در ابتدای راهنمای خرید عسل طبیعی باید به انواع عسل طبیعی بپردازیم. گل‌هایی که زنبورها انتخاب خواهند کرد دارای تنوع فراوانی هستند. این گل‌ها از شبدر و بابونه بگیر تا بهارنارنج و اسطوخودوس را شامل می‌شوند. عسل‌ها بر اساس نوع گلی که زنبورعسل برای نشستن انتخاب می‌کند، با هم فرق می‌کنند.

به‌عنوان نمونه عسل ساخته‌شده از شهد گیاه گون با عسل تولیدی از شکوفه درخت شاه‌بلوط یا عسل به‌دست‌آمده از گل شبدر کاملاً متفاوت است. بر اساس تنوع گل‌های یک محیط که زنبورها شهد آن‌ها را جمع کرده‌اند و هنگام جمع‌آوری عسل از کندوها، عسل را به طبقه‌بندی‌های زیر هم طبقه‌بندی می‌کنند:

  • عسل چند گل یا چند گیاه: شهد انواع متنوعی از گل‌ها در پیرامون کندو موجب تولید این عسل می‌شود. در این عسل طعم و بوی یک گل غالب نخواهد شد.
  • عسل تک‌گل یا تک گیاه: اساساً از یک مدل گل ساخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی گون کلیک کنید.

راهنمای خرید عسل طبیعی و تشخیص آن

ممکن است یکی از مهم‌ترین مسائل راهنمای خرید عسل طبیعی این مسئله باشد که چطور عسل طبیعی اصل را از فرع را تشخیص دهیم؟

مسئله مهم این است که قسمت زیادی از عسل که در کشور تولید می‌شوند از مدل عسل تغذیه‌ای محسوب می‌شوند. عسل تغذیه‌ای به عسلی میگویند که در آن زنبور به‌جای استفاده از شهد گل با استفاده از آب شکر و یا انواع شربت‌ها شروع به تولید عسل می‌کند. متأسفانه تشخیص این مدل عسل از عسل طبیعی و اصل برای افراد عادی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

به‌صورت خلاصه باید بگوییم که فقط دو روش برای خرید مطمئن عسل موجود است. مسئله اول این‌که خرید عسل را از یک فروشنده یا زنبورداری که به او اطمینان داریم انجام دهیم. برای راهنمای خرید عسل طبیعی پیشنهاد ما این است که به‌هیچ‌عنوان از افرادی که برای دفعه اول است با آن‌ها برخورد می‌کنید عسل خریداری نکنید. حتی اگر ببینید عسل را از درون کندو به شما داده‌اند.

روش دوم این است که عسل را درون یک آزمایشگاه که دارای اعتبار است آزمایش کنید. اگرچه این روش برای اشخاص عادی زیاد به‌صرفه نیست ولی برای افرادی که به شکل عمده عسل را خریداری می‌کنند می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

در ادامه راهنمای خرید عسل طبیعی باید گفت بعد از آزمایش کردن عسل، آزمایشگاه یک برگه آزمایش عسل به شما خواهد داد که در آن همه مسائل مهم عسل ازجمله ساکارز، فعالیت دیاستازی، رطوبت و … مشخص می‌شود.

لازم به ذکر است که هیچ شیوه خانگی مانند تست عسل به‌وسیله کبریت یا آزمایش عسل با آب سرد از لحاظ علمی تائید نشده‌اند و نمی‌توان با استفاده از آن‌ها عسل طبیعی را از عسل تغذیه‌ای تشخیص داد.

خرید عسل طبیعی با کیفیت

برای خرید عسل گون گزانگبین ارگانیک کلیک کنید

عسل با موم یا بدون موم

در ادامه راهنمای خرید عسل طبیعی باید بگوییم تعداد زیادی از مردم به این فکر هستند که همین‌که عسل را به همراه موم آن تهیه کنند به این معنا است که عسل طبیعی خریداری کرده‌اند.

درصورتی‌که همان‌طور که در بالاتر توضیح دادیم بیشتر عسل موجود در کشور، عسل تغذیه‌ای است که درست درهمان موم‌هایی ساخته می‌شود که عسل طبیعی نیز در آن‌ها تولید شده است.

بنابراین موم‌دار یا فاقد موم بودن عسل نمی‌تواند کیفیت عسل را به شما نشان دهد. بااین‌حال ما به چند دلیل پیشنهاد می‌کنیم که عسل را بدون موم خریداری کنید.

مسئله نخست اینکه تعداد زیادی از این موم‌ها به‌ وسیله زنبوردار‌ها مورد استفاده قرارگرفته‌اند. به این معنا که بعد از خارج کردن عسل، موم آن را مجدداً درون کندو قرار می‌دهند به دلیل اینکه زنبورها مجدداً نخواهند موم بسازند و به همین علت خرید این موم‌ها بهداشتی نیستند.

مسئله دوم برای راهنمای خرید عسل طبیعی این است که برای مبارزه با آفت‌ها درون کندو از داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌شود که به‌آسانی جذب این موم‌ها می‌شوند و برای مدت زیادی در آن باقی خواهند ماند و به همین علت پیشنهاد می‌شود موم با عسل خریداری نکنید.

مسئله سوم اینکه موم زنبور به‌هیچ‌عنوان در معده انسان هضم نخواهد شد و هیچ نوع خاصیتی ازلحاظ درمانی هم ندارد.

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

آیا عسل طبیعی شکرک می‌زند؟

در ادامه راهنمای خرید عسل طبیعی به شکرک زدن آن خواهیم پرداخت. تعداد زیادی از افراد هنوز نمی‌دانند که ممکن است عسل طبیعی شکرک بزند یا خیر.

به‌طور کوتاه باید گفت بله عسل طبیعی مطمئناً شکرک خواهد زد. عسل خام به دلیل وجود ترکیباتی که در داخل خود دارد بعد از مدتی شکرک خواهد زد که البته این مسئله به مسائل متنوعی ازجمله رطوبت، منبع شهد، دما و. هم وابسته است.

به همین خاطر امکان دارد که بعضی از عسل‌ها درست بعد از استخراج و برخی از آن‌ها پس از یک یا دو سال دچار شکرک شوند.

اما آیا هر عسلی که شکرک می‌زند به این معنا است که طبیعی است؟ باید بگوییم خیر. با توجه به راهنمای خرید عسل طبیعی، عسل‌ها شکرک می‌زنند اما شکرک زدن عسل الزاماً نشانگر طبیعی بودن عسل نخواهد بود زیرا عسل تغذیه‌ای هم امکان دارد شکرک بزند.

بنابراین اگر عسل شما هم شکرک زد تصور نکنید که عسل شما تقلبی است و با از انواع عسل طبیعی تهیه‌شده است.

برای از بین بردن مشکل شکرک عسل می‌توانید آن را به شکل غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید ولی دقت داشته باشید که حرارت دادن عسل امکان دارد موجب از دست رفتن بخشی از خواص آن شود.

قیمت عسل طبیعی

برای خرید عسل طبیعی گون کلیک کنید

نحوه تشخیص کیفیت عسل طبیعی

در ادامه راهنمای خرید عسل طبیعی باید گفت کیفیت عسل‌ها در بازار با هم فرق دارد و این تفاوت در مسائل متنوعی مثل ساکاروز، طعم، ماندگاری و… خود را نشان خواهند داد. کیفیت عسل بر اساس مسائل مختلفی مثل مدل عسل، چگونگی نگه‌ داری و ظرف مخصوص عسل است.

عسل با کیفیت ساکاروز،ph، پرولین و… بالاتر از حد نرمال دارد و ضرورتاً شکرک زدن نشان کم شدن کیفیت آن نخواهد بود.

هر چند باید توجه کنید عسل‌ها تعاریف متفاوتی از کیفیت دارند و باید بر اساس نوع آن عسل به کیفیت آن نیز توجه داشته باشیم. به‌عنوان نمونه ساکاروز عسل کنار به‌شدت زیاد است درحالی‌که عسل قنقال ساکارز پایین‌تری دارد.

برای راهنمای خرید عسل طبیعی باید بدانید عسل طبیعی کوهستان و خالص یک نگه‌دارنده طبیعی محسوب می‌شود و به هیچ نوع نگه‌دارنده اضافی‌ای نیاز ندارد. بر همین خاطر عسل طبیعی بسته‌بندی بسیار خوب و بهداشتی (ترجیحاً شیشه‌ای یا پت با کیفیت) دارد که به‌وسیله قاشق عسل خوری چوبی باید مصرف شود و قیمت زیادی دارد.

قیمت عسل طبیعی و راهنمای خرید عسل طبیعی

قیمت عسل نیز از دیگر مسائل بسیار مهم در زمان خرید عسل است که زیاد یا کم بودن آن می‌تواند در تصمیم به خرید مؤثر باشد.

به شکل خلاصه قیمت عسل به مسائل مختلفی وابسته است که اصلی‌ترین آن‌ها شامل: میزان خرید، طبیعی یا تغذیه‌ای بودن آن، مدل و کیفیت عسل و همین‌طور منطقه برداشت است.

سخن نهایی راهنمای خرید عسل طبیعی

همان‌طور که در راهنمای خرید عسل طبیعی گفته شد خرید مستقیم عسل از زنبوردار، بسته‌بندی صحیح، در دسترس بودن برگه آزمایش محصول و هدف به‌کارگیری از آن مسائلی هستند که در تهیه عسل طبیعی می‌تواند تأثیرگذار باشند.

ما در این مطلب به ارائه راهنمای خرید عسل طبیعی گون، خرید عسل گون درجه‌یک، خرید عسل گون ارگانیک و قیمت انواع عسل گون اصل پرداختیم. امیدواریم این مطلب به‌طور مناسب راه های تشخیص عسل طبیعی گون را به شما نشان داده باشد. البته باید در زمان خرید عسل بیشترین دقت را به کار ببرید تا عسل های تقلبی و فرعی را نخرید.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *