کره مغزیجات

راهنمای خرید بهترین کره مغزیجات

خرید کره مغزیجات

بهترین کره مغزیجات را چطور انتخاب کنیم؟ زمانی که اسم کره به گوش شما می‌خورد، ممکن است فکر کنید منظور همان کره لبنی و یا حیوانی است؛ اما این‌طور نیست. منظور از کره، کره گیاهی است. دانه گیاه توسط دستگاه مخصوص، آسیاب و مخلوط می‌شود. به‌ این‌ ترتیب مغز دانه خورد می‌شود و کره را تشکیل می‌دهد. امروزه شرکت‌های تولیدکننده صنایع غذایی از دستگاه‌های کره‌گیری در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند تا بتوانند انواع کره مغزها مانند بادام زمینی، گردو، پسته و … را تولید کنند. در این مقاله شما را با خواص کره مغزیجات اصفهان و قیمت کره مغزیجات و انواع کره‌ها آشنا می‌کنیم.

برای مشاهده قیمت و خرید کره مغزیجات در سایت سالماطور کلیک کنید.

آشنایی با کره فندق و خواص آن

کره فندق یکی از بهترین کره مغزیجات است؛ چراکه ویتامین‌های مختلفی از جمله آ، ب۱، ب۲، ث، ای و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم را داراست. شما می‌توانید در زمان استفاده از کره فندق، آن را با مواد غذایی دیگر مانند کرم کاکائو ترکیب کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. در ادامه خواص این کره را نام می‌بریم.

  • منبع خوب اسیدهای چرب امگا ۶
  • دارای پروتئین، فیبر، ویتامین E، مس و منگنز
  • مناسب برای افراد دیابتی
  • تقویت‌کننده روده‌ها و معده
  • دفع سموم از بدن
  • مناسب برای رفع سرفه و درد سینه

خواص کره پسته و قیمت آن

همچنین برای خرید روغن زیتون و آشنایی با خواص آن کلیک کنید.

آشنایی با کره پسته و خواص آن

نحوه تولید این نوع کره نیز همانند دیگر کره‌های گیاهی است. یکی از بهترین کره مغزیجات همین کره است که بسیار خوشمزه است و تمام خاصیت‌های پسته را دارد. در این قسمت خواص این کره را بررسی می‌کنیم.

  • وجود ویتامین‌ها، چربی‌های مفید و پروتئین‌های مورد نیاز بدن
  • کمک به داشتن قلب سالم، کنترل وزن، حفاظت در برابر دیابت و بهبود گوارش
  • وجود مقدار زیادی فسفر و آهن و مناسب برای افزایش حافظه و ضریب هوشی

خرید و قیمت کره پسته خالص

آشنایی با کره بادام زمینی و خواص آن

حدود 136 سال پیش، یک فرد کانادایی کره بادام زمینی را تولید کرد و این کره بیش از یک قرن است که به یکی از لذیذترین صبحانه با مغزیجات تبدیل شده است. البته فقط طعم خوب آن نیست که این کره را محبوب کرده است؛ بلکه باتوجه‌به فواید و مزایای زیاد، می‌توانید آن را یکی از بهترین کره مغزیجات هم بدانید. کره بادام زمینی پروتئین زیادی دارد که سبب می‌شود با خوردن آن، احساس سیری کنید. بنابراین برای افراد چاق و پرخور انتخاب خوبی است. البته مصرف زیاد این کره نیز موجب چاقی می‌شود. کره بادام زمینی گزینه خوبی برای صبحانه سالم است به همین دلیل ورزشکاران و افرادی که برای سلامتی خود ارزش قائل‌اند، از آن استفاده می‌کنند. در ادامه چند مورد از خواص این ماده غذایی را بررسی می‌کنیم.

  • هم برای افزایش وزن قابل‌استفاده است و هم کاهش وزن. (کره بادام زمینی کالری زیادی دارد و برای افزایش وزن سالم مناسب است. از طرفی مصرف این کره سبب می‌شود تا برای مدتی طولانی سیر بمانید و اشتهای شما کم شود.)
  • کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی با کاهش سطح کلسترول مضر

برای خرید کره بادام زمینی خالص بدون هیچگونه افزودنی کلیک کنید.

تماس با ما و مشاوره

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

بررسی فواید کره بادام زمینی در بارداری

مشکل بیشتر زنان باردار یبوست است که سبب آزار آن‌ها می‌شود. بادام زمینی فیبر زیادی دارد که به همین دلیل سبب کاهش علائم یبوست می‌شود. همچنین به دلیل وجود آهن فراوان در این ماده غذایی، بهترین کره مغزیجات برای پیشگیری و درمان کم‌خونی در دوران بارداری محسوب می‌شود. منگنز موجود در بادام زمینی نیز برای تقویت و سلامت استخوان‌ها مناسب است.
فشارخون بالا یکی از مواردی است که در دوران بارداری خطرناک است. بادام زمینی و کره آن مقدار زیادی ویتامین ای دارند که سبب کنترل فشارخون می‌شود. شما همچنین می‌توانید با مصرف مناسب این ماده غذایی، یک رژیم غذایی متعادل برای دیابت بارداری داشته باشید. همچنین می‌توانید با مصرف کره بادام زمینی به افزایش وزنی که در زمان بارداری نیاز دارید، برسید. کالری متراکم موجود در این آجیل، سبب افزایش وزن سریع می‌شود.

آشنایی با کره نارگیل و خواص آن

کره نارگیل را می‌توان یکی از بهترین کره مغزیجات و پوره‌ای از گوشت نارگیل‌های رسیده دانست. در ادامه خواص این کره که نام دیگر آن ماننا ست را نام می‌بریم.

  • این کره مناسب خانم‌هایی است که کمبود آهن دارند.
  • فیبر فراوانی در این ماده غذایی وجود دارد که سبب کمک به حرکات روده و کاهش کلسترول می‌شود.
  • کره نارگیل فیبر زیادی دارد که موجب کنترل سطح قند خون می‌شود.
  • تری گلیسیرید پایینی در این کره وجود دارد که سبب بهبود عملکرد ورزشکاران می‌شود و جذب سریعی دارد.
  • کره نارگیل دارای خاصیت آنتی میکروبی، آنتی ویروسی و آنتی باکتریایی است.

برای خرید کره مغزیجات با قیمت مناسب همین الان کلیک کنید!

آشنایی با خواص کره آفتابگردان (یکی از بهترین کره مغزیجات)

  • شفافیت پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت قلب
  • کاهش کلسترول مضر
  • دارابودن پروتئین، ویتامین و مواد معدنی فراوان
  • دارابودن مقادیر زیادی از سلنیم، مس روی، فسفر و منیزیم

خرید کره بادام درختی

آشنایی با خواص کره بادام درختی

کره بادام درختی، یکی از کره‌های رایج بعد از کره بادام زمینی است که منبع بسیار خوبی از بیوتین یا ویتامین B7 است. این ماده مغذی به بدن کمک می‌کند تا چربی، قند و پروتئین مصرفی شما را پردازش کند. همچنین به سلامت پوست و حفظ قند خون کمک می‌کند.

آشنایی با خواص کره آجیل برزیلی (پسته شامی)

این کره حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است که سبب فعال‌شدن غده تیروئید شما می‌شود. به‌این‌ترتیب به تولید مواد ژنتیکی (DNA) توسط بدن شما کمک می‌کند و تقویت سیستم ایمنی را نیز به همراه دارد. این ماده یک آنتی‌اکسیدان است که وظیفه محافظت از سلول‌های شما را در برابر رادیکال‌های آزاد بر عهده دارد. افرادی که دارای سلنیوم کمتری هستند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. بنابراین اهمیت این ماده برای تبدیل آن به بهترین کره مغزیجات مشخص است.

آشنایی با خواص کره بادام هندی

بادام هندی از نظر فنی، آجیل به‌حساب نمی‌آید بلکه دانه نوعی سیب است. محل رشد این میوه در مناطق ساحلی برزیل است و غذایی خوشمزه محسوب می‌شود. حالا چه آن را یک مغز بدانید و چه دانه، بادام هندی حاوی مقادیر زیادی مس است. بدن شما برای مواردی مثل تولید انرژی، تغذیه بافت‌ها و خون، به مس نیاز دارد. همچنین دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی سبب حفاظت از سلول‌های شما در برابر آسیب می‌شود و همین امر آن را به یکی از بهترین کره مغزیجات تبدیل می‌کند.

خرید و قیمت کره گردو

برای اطلاع از قیمت کره گردو کلیک کنید

آشنایی با خواص کره گردو

یکی از بهترین منابع غیر حیوانی اسیدهای چرب امگا ۳ سالم برای قلب، گردو است. نوعی اسید آلفا – لینولنیک (ALA) توسط این ماده تولید می‌شود که به‌عنوان یک عنصر، انواع دیگر امگا ۳ را می‌سازد.

چگونه از کپک زدن کره مغزیجات خودداری کنیم؟

ممکن است آجیل‌هایی که دچار کپک شده‌اند، این کپک را به کره منتقل کنند. کپک ماده‌ای به نام آفلاتوکسین را تولید می‌کند و این ماده ممکن است موجب بروز سرطان کبد شود. به‌طورکلی قوانین و آزمایشاتی که در FDA وجود دارد، احتمال بروز این مشکلات را کمتر می‌کند. اگر می‌خواهید در خانه کره درست کنید، بهتر است آجیل‌ و کره را در مکان خشک و خنک قرار دهید و همچنین نباید از آجیل کپک‌زده در تولید بهترین کره مغزیجات استفاده کنید. قراردادن آجیل در فریزر، از فاسد شدن آن جلوگیری می‌کند.

احتمال ایجاد آلرژی با مصرف کره مغز دانه‌های خوراکی

5 تا 10 درصد افراد آلرژی غذایی دارند. آجیل‌هایی مانند آجیل درختی (مثل اسپند و بادام) و بادام زمینی محرک‌های رایجی هستند. درصورتی‌که شما حساسیت شدید غذایی دارید، حتی ممکن است لمس کردن آجیل نیز در شما سبب تورم، استفراغ و اسهال شود. همچنین ممکن است دچار التهاب گلو شوید و نفس کشیدن شما مختل شود. این اتفاق شوک آنافیلاکتیک نام دارد. درصورتی‌که با مشکلی مواجه شدید، حتما به اورژانس زنگ بزنید. بنابراین باتوجه‌ به موارد گفته شده، حتما در زمان مصرف مواد غذایی مختلف، از عدم حساسیت خود مطمئن شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع کره‌ مغز دانه های خوراکی آشنا کنیم و خواص آن‌ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید بسته به نیاز بدنی خود، بهترین کره مغزیجات را انتخاب کنید. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. فروشگاه سالماطور در اصفهان یکی از تولیدکنندگان کره مغزیجات خالص (بدون افزودنی، شکر و نمک) جلوی چشم مشتری می باشد. شما میتوانید پس از انتخاب کره مغزیجات موردنظر خود، به راحتی سفارش خود را در سایت سالماطور ثبت نمایید. لازم به ذکر است همه ی کره های فروشگاه سالماطور دارای ضمانت مرجوعی هستند.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *