عسل و مربا

خواص عسل گون چیست ؟ [ آشنایی با خواص شگفت انگیز ]

خواص عسل گون

خواص عسل گون چیست؟ عسل گون چه طبعی دارد؟ خواص عسل گون برای پوست چیست؟ در ادامه قصد داریم به سؤالات شما در مورد خواص عسل گون گز پاسخ دهیم. عسل گون خواص بسیاری دارد که برای سلامت قلب و ایمنی بدن افراد بسیار مفید است. این عسل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد که رادیکال‌های آزاد را در بدن مهار می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موجود در بدن موجب صدمه زدن به سلول‌ها می‌شوند و به‌شدت با پیری زودرس و مسائلی که در دوران پیری گریبان گیر افراد می‌شود ارتباط دارند.

برای مشاهده قیمت عسل گون ارگانیک کلیک کنید

عسل گون چیست؟

قبل از آشنایی با خواص عسل گون بهتر است این محصول را به شما معرفی کنیم. گون یکی از گیاهان محلی است که در ایران رشد می‌کند که بیش از 800 نوع از آن در نواحی گوناگون کشور وجود دارد. این گیاه خواص درمانی و دارویی فراوانی دارد. گون به گیاهی گفته می‌شود که عمری یک یا چندساله داشته و دارای گل است و ارتفاع آن به حدود 75 سانتیمتر می‌رسد. زنبورهایی روی این گل‌ها می‌نشینند و از آن تغذیه می‌کنند، عسل گون را می‌سازند که خواص عسل گون از این گیاه گرفته شده است.

گون یک گیاه خشک است که زیاد به آب احتیاج ندارد و در محیط‌های کوهستانی به میزان زیادی یافت می‌شود. این گیاه یکی از مهم‌ترین منابع تأمین شهد در محیط‌های کوهستانی است. تهیه عسل برای تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن قدرت بدنی در مبارزه با بیماری‌های مختلف از گذشته در ایران رواج داشته است. البته باید دقت کنید که ظاهر عسل گون شبیه به سایر عسل‌های رایج در بازار است که مصرف می‌کنید و رنگ آن به‌صورت زرد است.

نگاه کلی به خواص عسل گون

تعداد زیادی از خاصیت‌های عسل به تقویت سیستم گوارشی، درمان سرماخوردگی و سرفه عمومی محدود می‌شوند. ولی بعضی از عسل‌ها مثل گون فواید خاص خود را دارند که در زیر به بعضی از خواص عسل گون اشاره می‌کنیم.

1. درمان بی‌خوابی از خواص عسل گون

بر اساس تحقیقات انجام شده عسل برای بهبود مشکلات بی‌خوابی فوق‌العاده است و این عسل هم از این قاعده مستثنا نبوده است. چون عسل گون هم مثل سایر عسل‌ها سطح هورمون انسولین را افزایش می‌دهد و اضطراب را در افراد پایین می‌آورد که همین مسئله به خواب بهتر کمک خواهد کرد.

2.  عسل گون و کنترل کم‌خونی

برخی افراد با عوض کردن و اصلاح رژیم غذایی خود می‌خواهند کم‌خونی خود را درمان کنند، به همین خاطر بهتر است این افراد مصرف عسل گون را در برنامه غذایی خود بگذارند.

زمانی که به‌طور همیشگی از عسل گون در وعده صبحانه استفاده شود افرادی که کم‌خونی دارند بهبود پیدا می‌کنند.

فواید عسل گون و قیمت

3. مناسب برای گرفتگی صدا

از دیگر خواص عسل گون می‌توان به بهبود گرفتگی صدا اشاره کرد. استفاده از عسل گون در روزهای سرد پاییز و زمستان تأثیر بسیار خوبی را برای بیماری‌های سینه و حنجره دارد و گرفتگی صدا برای بیمارانی که در پاییز و زمستان دچار این مشکلات می‌شوند با مصرف این عسل کاهش میابد.

برای خرید انوع عسل کلیک کنید

4. التیام زخم‌های حلق و ریه از خواص عسل گون

برای بهبود زخم‌های حلق و ریه، داروها و مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرند که قدرت میکروب‌کشی زیادی دارند، به‌طور هم‌زمان باید توانایی بدن برای بهبود این زخم‌ها افزایش یابد تا سریع‌تر درمان شوند. به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی قوی این عسل می‌تواند به بهبود این مدل از زخم‌ها کمک کند.

5. کمک به هضم بهتر غذا

از خواص عسل گون می‌توان به خاصیت ملین آن اشاره کرد که موجب هضم راحت‌تر غذا می‌شود و فعالیت دستگاه گوارشی را به‌صورت متعادل و نرمال بازمی‌گرداند. برای این کار یک قاشق عسل را در یک لیوان شیر سرد بریزید و پیش از خواب بنوشید.

6. سلامت قلب

قلب از اعضای پرکار بدن است که از بدو تولد در حال فعالیت است. این بخش از بدن دارای بالاترین مصرف انرژی را در میان همه عضلات بدن است و از ابتدای تولد هیچ‌وقت استراحت نمی‌کند و انرژی‌ای که نیاز دارد را به‌وسیله سوختن گلوکز درون بدن آزاد خواهد کرد. به همین خاطر می‌تواند یک منبع سرشار از گلوکز باشد که برای تقویت قلب انرژی کافی را فراهم می‌نماید.

7. ضد پیری بودن از خواص عسل گون

از دیگر خواص عسل گون خواص آنتی‌اکسیدانی فراوان آن است که رادیکال‌های آزاد در بدن را مهار می‌کند. وجود رادیکال‌های آزاد در بدن هر شخص موجب صدمه رسیدن به سلول‌ها می‌شود و پیری زودرس و مسائلی که در پیری گریبان گیر شما خواهد شد را به وجود می‌آورد. پژوهش‌ها نشانگر آن است که به‌صورت روزانه با خوردن یک قاشق از آن می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

8. درمان دیابت

دیابت به دلیل وجود قند خون و انسولین بالاست. همین‌طور بیشتر عسل‌ها مانند خواص عسل گون انگبین برای افراد دیابتی قابل‌استفاده هستند. این عسل‌ها نسبت به شکر، قند خون را به مقدار کمتری افزایش می‌دهند و به همین خاطر زمانی که عسل به‌جای شکر مورداستفاده قرار می‌گیرد اغلب در مقیاس وزنی عسل کمتری مصرف می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود قند خون به مقدار کمتری بالا برود.

خرید عسل گون

برای مشاهده قیمت عسل گون ارگانیک کلیک کنید

9. درمان سینوزیت

خاصیت‌های تسکین‌دهنده، ضدالتهاب و ضد میکروبی آن برای درمان و پیشگیری سینوزیت مفید است. برای این مسئله به‌صورت روزانه سه بار در یک تا دو قاشق مرباخوری عسل را به‌صورت خام بخورید.

10. بهبود مشکلات چشمی

گفته می‌شود استفاده موضعی عسل گون برای درمان بیماری‌های چشمی، آب‌مروارید، ورم ملتحمه، التهاب قرنیه و مشکلات قرنیه خوب است. این خواص عسل گون به دلیل وجود ترکیبات ضد میکروب و ضدالتهاب آن بوده است.

11. تقویت حافظه از دیگر خواص عسل گون

از دیگر خواص عسل گون و کنار می‌توان به تقویت حافظه اشاره کرد و این مسئله به دلیل داشتن ویتامین B و استیل کولین است. همچنین ساخت ملاتونین را بالاتر می‌برد و اشخاص می‌توانند هر مسئله‌ای را به شکل بهتری در خاطر خود حفظ کنند و برای اشخاصی که شب‌های امتحان حافظه‌شان خسته می‌شود می‌تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود.

12. تقویت روده از خواص عسل گون

از سایر خواص عسل گون باید به تقویت روده اشاره کرد. این عسل دارای قندهای پروبیوتیک، باکتری‌های پروبیوتیک و ترکیبات ضدالتهابی بوده و می‌تواند برای اشخاصی که از بیماری روده رنج می‌برند، یک انتخاب مناسب باشد.

برای خرید انوع عسل کلیک کنید

سخن آخر خواص عسل گون

در این مطلب به پاسخگویی به سؤال خواص عسل گون چیست؟ [آشنایی با خواص شگفت انگیز]  پرداختیم. همان‌طور که گفته شد خواص عسل گون از این گیاه گرفته شده است. این عسل دارای خواص زیادی ازجمله بهبود خواب، تقویت قلب و… است. همچنین خواص عسل گون برای معده نیز بسیار زیاد است. 

از اینکه تا انتهای این مقاله با سالماطور همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *