عسل و مربا

خواص شگفت انگیز عسل کنار برای زنان چیست؟

خواص عسل کنار برای زنان

خواص عسل طبیعی برای زنان بسیار کم‌نظیر بوده و اثرات شفابخشی برای تامین سلامت بدن آنها به دنبال دارد. آنتی باکتری ای در عسل طبیعی وجود دارد که باعث می‌شود به عنوان یک داروی قوی در درمان برخی از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی در بدن انسان عمل کند. یکی از بهترین انواع عسل‌های طبیعی مفید برای بدن زنان، عسل کنار است. عسل کنار یکی از خاص‌ترین عسل‌های موجود در بازار است که متاسفانه بسیاری از افراد از خواص شگفت‌انگیز آن برای زنان اطلاعی ندارند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با فواید و مضرات عسل کنار برای زنان آشنا کنیم.

برای خرید عسل کنار کلیک کنید

مقاله مرتبط: خواص عسل طبیعی کنار

مهمترین خواص عسل طبیعی برای زنان

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید خواص شگفت انگیز عسل کنار برای زنان چیست؟ عسل کنار یکی از انواع عسل‌های طبیعی با طبع معتدل است که مصرف مداوم آن به زنان توصیه می‌شود. در ادامه برخی از خواص درمانی عسل کنار برای زنان را شرح خواهیم داد.

1-بهبود دردهای قاعدگی

عسل کنار و مصرف آن برای زنانی که تجربه دوره قاعدگی همراه با درد شدید را دارند، می‌تواند بسیار مفید بوده و درد شکم آنها تا حد زیادی کاهش دهد. بنابراین مصرف روزانه عسل در دوران قاعدگی همانند یک مُسکن عمل کرده و با استفاده از آن بر درد خود غلبه خواهید کرد.

2-درمان عفونت قارچی

درمان عفونت واژن با مصرف عسل طبیعی شاید از نظر علمی به اثبات نرسیده باشد اما یکی از خواص عسل کنار در طب سنتی این است که به کاهش عفونت‌های قارچی واژن زنان پاسخ داده است. به طور کلی عسل عفونت را کاهش داده و مانع رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها در سیستم گوارشی بدن می‌شود به همین دلیل زنان زیادی برای خلاصی از عفونت‌های قارچی به مصرف این ماده خوراکی روی آورده‌اند. از این رو، بهترین ترکیب برای رفع عفونت قارچی در ناحیه واژن زنان، ترکیب عسل و دارچین است. پس این مورد را می‌توان یکی از خواص عسل طبیعی برای زنان معرفی کرد.

3-بهبود عفونت مجاری ادراری

اغلب زنان با مشکل عفونت مجاری ادراری روبرو هستند. برای بهبود این بیماری کافی است روزانه دو یا سه لیوان شربت عسل کنار مصرف کنند یا روزی دو بار مجرای ادرار خود را این شربت شستشو دهند.

4-رفع لکه بینی

بسیاری از زنان در فواصل بین دوره قاعدگی تجربه لکه‌بینی یا خونریزی را دارند. این افراد می‌توانند روزانه دو تا سه لیوان ترکیب آب هویج را با یک قاشق عسل طبیعی کنار مصرف کنند. عسل و آب هویج برای تقویت بدن زنان بسیار مفید است.

5-کاهش علائم یائسگی

از دیگر خواص عسل برای زنان می‌توان به دوران قبل از یائسگی اشاره کرد. بسیاری از زنان با شروع دوران یائسگی دچار لکه‌بینی یا خونریزی شدید یائسگی می‌شوند، در این بین عسل کنار بهترین درمان کننده است. عسل علائم یائسگی همچون گرگرفتگی، لرز، سردرد، بداخلاقی و غیره را برطرف می‌کند.

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

6-خواص عسل طبیعی برای زنان و افزایش میل جنسی

بسیاری از زنان به دلیل شرایط مختلف و حتی مصرف برخی از مواد خوراکی میزان میل جنسی آنها فروکش می‌کند. برای تقویت میل جنسی و درمان این بیماری از خواص عسل همراه با تخم شاهی غافل نشوید. برای این منظور مقداری تخم شاهی را آسیاب کنید و پودر آن را داخل عسل کنار بریزند و روزانه به میزان دو قاشق مصرف کنند.

خواص و قیمت عسل کنار برای عفونت رحم

7-درمان عفونت رحم با عسل طبیعی

عفونت رحم یکی از بیماری‌های شایع در بین زنان است. به همین دلیل بسیاری از زنان از خواص عسل طبیعی کنار برای درمان عفونت خود استفاده می‌کنند. در صورت عدم حساسیت به عسل مقداری عسل خام و بدون حرارت را تهیه کنید و آن را روی موضع بمالید. بعد از گذشت 30 دقیقه بدن خود را با آب ولرم شستشو و تمیز کنید. این فرایند را روزی یکبار امتحان کنید تا اثرات عفونت برطرف شود.

8-تنظیم هورمون‌ها در زنان

یکی از بیماری‌های شایع در زنان بهم خوردن تعادل هورمونی است. به همین دلیل مصرف عسل طبیعی کنار به تنهایی و یا ترکیب آن با رازیانه می‌توانید به تنظیم هورمون‌های زنانه خود کمک به‌ سزایی کنید.

9-تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص عسل طبیعی برای زنان کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان موجود در عسل کنار باعث می‌شود که ضعف ایمنی در بدن جبران شده و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.

10-افزایش کیفیت بارداری 

در دوران بارداری بدن یک مادر با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود که برای تقویت شرایط عمومی بدن در این دوران، می‌توانید از عسل کنار استفاده کنید. این ماده پرخاصیت نیازهای بدن یک زن باردار را به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به خوبی برطرف می‌کند. همچنین از کاهش و کمبود ضعف بدنی و جسمی جلوگیری می‌کند. بنابراین برای افزایش کیفیت بارداری و زایمان راحت و افزایش وزن‌گیری جنین مصرف این ماده شیرین و خوشمزه را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهید.

11-تقویت کیفیت شیردهی

از دیگر فواید عسل برای زنان این است که به تقویت و کیفیت دوران شیردهی کمک قابل توجهی می‌کند. بنابراین مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند در طول روز ممکن است دچار ضعف بدنی و کاهش شیردهی شوند. بهتر است بدانید که عسل طبیعی در بالا بردن کیفیت شیر مادر، جلوگیری از ضعف بدنی و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

برای خرید عسل کنار کلیک کنید

12-رفع بی‌خوابی

خاصیت هیپنوتیک موجود در عسل کنار باعث کاهش اضطراب و شلی عضلات بدن شده و به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند. طریقه مصرف عسل کنار در شب بدین شکل است که یک قاشق عسل را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و پیش از خواب بنوشید. این ترکیب به داشتن خواب راحت در زنان کمک قابل توجهی می‌کند.

13-بهبود سرفه و سرماخوردگی

از دیگر خواص درمانی عسل می‌توان به پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش سرفه ناشی از آنفولانزا اشاره کرد. خاصیت ضد ویروسی عسل باعث می‌شود که بسیاری از افراد عسل را با دیگر مواد همچون لیموی تازه (شربت آبلیمو عسل) ترکیب کننده و به بهبود علائم سرماخوردگی خود کمک کنند. همچنین خاصیت ضدالتهابی عسل طبیعی و ترکیب آن با زنجبیل یا چای لیمو باعث بهبود گلودرد می‌شود.

14-تقویت سلامت پوست از خواص عسل طبیعی برای زنان

هرگز از خواص عسل طبیعی برای زنان و پوست آنها غافل نشوید. خاصیت آنتی باکتریال عسل تاثیر بسزایی در تقویت سلامت پوست و موی سر دارد. به همین دلیل بسیاری از زنان برای درمان مشکلات پوستی خود و تقویت ریشه مو و ایجاد طراوت پوست در سر می‌شود از ماسک عسل با آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند.

15-کاهش آلرژی

براساس تحقیقات انجام شده مصرف عسل طبیعی به دلیل تولید از گرده گل‌ها، در کنترل آلرژی فصلی بسیار موثر است. بنابراین برای محافظت بدن خود در برابر گرده‌ها و آلرژی‌ها مصرف منظم عسل را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

خواص عسل کنار برای زن باردار

خواص عسل کنار در بارداری

حال که در جریان خواص عسل طبیعی برای زنان قرار گرفتید لازم است که به خواص عسل کنار برای زنان باردار توجه کنید. عسل طبیعی کنار به دلیل خواص فراوان، می‌تواند تاثیرات بسیاری روی دوران بارداری و رشد جنین بگذارد. بنابراین به مادران باردار توصیه می‌شود که طول این دوره در فواصل زمانی مشخص مصرف عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

1-خواص عسل طبیعی برای زنان در سه ماه اول بارداری

از دیگر خواص عسل برای زنان باردار در سه ماهه نخست این دوران می‌توان به بهبود تهوع صبحگاهی، تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و بهبود و درمان کم خونی اشاره کرد. بنابراین مصرف عسل در ماه‌های اول را به مادران باردار توصیه می‌کنیم. البته در مصرف عسل نباید زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک یا دو قاشق در روز کفایت می‌کند.

2-خواص عسل در ماه آخر بارداری

از دیگر فواید عسل برای زنان در ماه آخر بارداری این است که به دلیل رشد قابل توجه جنین و پر شدن فضای زیاد از درون شکم، مشکلات گوارشی همچون معده درد و سوزش سر دل در مادران افزایش می‌یابد. با توجه به خواص عسل طبیعی برای دستگاه گوارش می‌توان با مصرف عسل در ماه آخر بارداری از این مشکلات در امان ماند و بدن خود را برای دوران شیردهی آماده کرد.

برای خرید عسل کنار کلیک کنید

نکاتی در مورد مصرف عسل کنار

از مهم‌ترین نکاتی که در مورد مصرف عسل کنار باید رعایت کنید این است که نباید این نوع عسل را با آب داغ مخلوط کنید چرا که آنزیم‌های سالم و مفید موجود در آن از بین می‌رود. اما مخلوط آن با آب ولرم مانعی ندارد.

از آنجایی که مواد معدنی بسیار در عسل وجود دارد اما این ماده خوراکی را به غذاهای حاوی ویتامین‌های C و D اضافه نکنید چرا که اثر این ویتامین‌ها با مواد معدنی موجود در عسل ترکیب شده و خنثی می‌شود.

بر این اساس خواص عسل طبیعی برای زنان بسیار زیاد است و باید مصرف آن در برنامه غذایی روزانه خود جدی بگیرند.

برای خرید انواع عسل کلیک کنید

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با خواص عسل طبیعی برای زنان آشنا کنیم. همانطور که گفته شد، بسیاری از مواد مغذی و ترکیباتی که در عسل وجود دارد به ندرت در سایر مواد غذایی یافت می‌شود. پس مصرف این ماده شیرین و دلچسب را برای بانوان جهت کاهش درد قاعدگی، تنظیم هورمون‌ها، کاهش عفونت رحم و درمان علائم یائسگی توصیه می‌کنیم. بنابراین جهت بهره‌مندی از ارزش غذایی شگفت‌انگیز این ماده خوراکی سعی کنید که عسل طبیعی را از فروشگاه‌های معتبر با کیفیت بالا تهیه کنید.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *