ارده، شیره و حلوارده

10 خاصیت شیره خرما و زیبایی چیست ؟

خواص شیره خرما و خرید آن

خواص شیره خرما سبب اهمیت جایگاه این ماده مقوی در وعده‌های غذایی، به‌خصوص صبحانه شده است. ما هم تصمیم گرفتیم در این مقاله فواید شیره خرما را بررسی کنیم. خرما از درخت نخل به دست می‌آید و میوه‌ای خوش‌طعم و شیرین است. مصرف این میوه خوشمزه سبب می‌شود تا فرایند هضم راحت‌تر انجام شود. پزشکان مصرف روزانه ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر را به افراد بالغ توصیه می‌کنند. شما می‌توانید با خوردن خرما، این میزان از فیبر موردنیازتان را تامین کنید. با مصرف روزانه خرما در وعده‌های غذایی خود، سبب افزایش سلامت چشمانتان و رفع مشکلاتی مانند خواب ناآرام می‌شوید. برای آشنایی با ارزش غذایی شیره خرما تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

مقاله مرتبط : راهنمای خرید بهترین شیره خرما

آشنایی با خواص شیره خرما

در این قسمت قصد داریم تا شما را با 10 مورد از خواص شیره خرما آشنا کنیم و درمورد هرکدام توضیح دهیم.

1- چاقی

شیره خرما دارای قند طبیعی، پروتئین و ویتامین‌ها است و می‌تواند برای افزایش وزن و درمان لاغری به شما کمک کند. شما می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر این خاصیت شیره خرما، آن را در وعده صبحانه و میان وعده میل کنید. همچنین می‌توانید از خواص شیره خرما با ارده و خواص شیر و شیره خرما برای افزایش وزن بهره ببرید و این ترکیب را به‌عنوان صبحانه مصرف کنید.

2- افزایش رشد مو

خرما و شیره آن، حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. این امر سبب می‌شود تا گردش خون در زیر پوست افزایش یابد. در این صورت فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و روند رشد مو افزایش می‌یابد. با افزایش میزان آهن در خون، میزان اکسیژن در بدن به‌ویژه ناحیه سر افزایش می‌یابد.

3- خواص شیره خرما برای پوست

شیره خرما، حاوی ویتامین‌های C و D است. این ویتامین‌ها برای بدن مفید هستند و سبب می‌شوند پوست شما صاف و یکدست شود. بنابراین اگر مشکلات پوستی شما را آزرده کرده است، می‌توانید با مصرف مداوم شیره خرما، پس از گذشت مدت زمانی طولانی مشکلات پوستی‌تان را برطرف کنید. این شیره خاصیت ضد پیری نیز دارد. به همین دلیل جلوی تجمع ملانین در بدن را می‌گیرد و مصرف همیشگی آن، سبب به تعویق افتادن روند پیری می‌شود.

خرید شیره خرما برای چاقی

خرید شیره خرما 100 درصد خالص

4- جلوگیری از التهاب

خرما دارای مواد معدنی است و مصرف آن تاثیر خوبی در سیستم ایمنی بدن دارد. شما می‌توانید با مصرف شیره خرما سیستم ایمنی خود را تقویت کنید تا بدنتان بتواند با التهاب‌ها مبارزه کند. این مورد یکی دیگر از خواص شیره خرماست، بنابراین بهتر است این ماده خوراکی مقوی را جهت افزایش ایمنی بدنتان، در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

5- سلامت استخوان

مصرف منظم شیره خرما، به سلامت استخوان‌های شما کمک می‌کند. پزشکان مطالعات تخصصی در این مورد روی افراد بالای ۶۰ سال انجام داده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که وجود مواد معدنی از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر در شیره خرما، سبب می‌شود تا این خوراکی بی‌نظیر، در مبارزه با پوکی استخوان، بیماری‌های استخوانی و برای تقویت استخوان‌ها، بسیار موثر باشد. این مورد نیز، یکی از خواص شیره خرما است که نباید آن را نادیده گرفت.

6– خواص شیره خرما برای سلامت چشم

وجود ویتامین A در شیره خرما، یکی دیگر از فواید این ماده غذایی است. در صورتی که میزان ویتامین A در بدن کم شود، موجب مشکلاتی مانند افزایش خطر عفونت و خشکی چشم می‌شود. خرما مواد معدنی فراوانی دارد که تا حد زیادی جلوی ضعف بینایی را می‌گیرد.

7- مبارزه با سرطان

خواص شیره خرما سبب می‌شود تا این خوراکی برای افرادی که به سرطان دچار شده‌اند، مفید باشد. مصرف خرما و شیره آن، سلامت روده را بهبود می‌بخشد و رشد سلول‌های سرطانی روده را کاهش می‌دهد. به طور کلی خرما و شیره آن، خاصیت ضد توموری دارد و جلوی رشد تومورهای بدخیم و خوش‌خیم را در داخل بدن می‌گیرد. بنابراین مصرف این ماده غذایی برای همه افراد، حتی کسانی که دارای سرطان هستند، بسیار مناسب است.

8- لاغری

شیره خرما دارای فیبر بالا، مواد ضروری، ویتامین‌ها، پروتئین و قند طبیعی است و می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید از خواص شیره خرما و ارده بهره ببرید و این ترکیب را در وعده صبحانه میل کنید. این صبحانه مقوی سبب می‌شود تا شما احساس سیری کنید و اشتهای شما کم شود. بنابراین به مرور زمان موجب لاغری شما می‌شود.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

9- جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی

کلسترول در رگ‌های قلب رسوب می‌کند و موجب افزایش خطر سکته قلبی می‌شود. مصرف شیره خرما سبب کاهش کلسترول موجود در خون می‌شود. همچنین خرما حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که سبب کاهش فشار خون می‌شود. به دنبال آن، خطر سکته و بیماری‌های قلبی نیز کاهش می‌یابد. بنابراین به این مورد از خواص شیره خرما نیز توجه کنید و از آن بهره ببرید.

10- فواید شیره خرما در افزایش سلامت مغز

از دیگر فواید شیره خرما، محافظت از مغز در برابر استرس و التهاب است. در واقع فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در خرما جلوی بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال عقلی را می‌گیرد. بنابراین بهتر است افراد بالای 60 سال، برای جلوگیری از بیماری‌های مغزی و پوکی استخوان، از شیره خرما در رژیم غذایی خود استفاده کنند. البته در این مورد حتما باید با پزشک مشورت شود.

بررسی خواص شیره خرما در طب سنتی

  • شیره خرما دارای آهن است که همین امر سبب افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود. در نتیجه به درمان کم خونی شما کمک می‌کند.
  • با مصرف شیره خرما به همراه یک لیوان شیر ولرم به‌عنوان صبحانه، سبب فعال شدن سلول‌های عصبی مغزتان شوید.
  • کلسیم فراوان موجود در شیره خرما سبب تقویت استخوان‌های شما می‌شود.
  • با مصرف شیره خرما به طور منظم، سبب تسکین دردهای روماتیسمی و امراض شریانی خود شوید.
  • این ماده مقوی هضم راحتی دارد و برای تامین انرژی بدن مناسب است.

زمان مناسب برای مصرف شیره خرما

بهترین زمان مصرف شیره خرما می‌تواند در وعده صبحانه باشد. در این صورت انرژی موردنیاز روزانه شما نیز تامین می‌شود. شما می‌توانید این خوراکی را به‌عنوان میان وعده نیز مصرف کنید. همچنین برخی افراد از شیره خرما به‌جای شکر برای تهیه بستنی رژیمی و یا پخت حلوا نیز استفاده می‌کنند. درون خرما، قند طبیعی به نام فروکتوز وجود دارد که سبب شیرین شدن خرما می‌شود. شیره خرما دارای آنتی‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی است و به‌راحتی می‌تواند به‌جای قند و شکر استفاده شود. شما می‌توانید از این شیره برای روی بستنی و یا دسرها استفاده کنید و علاوه بر طعم دلچسب آن، از خواص شیره خرما نیز بهره ببرید.

میزان مصرف شیره خرما در طول روز، چقدر باید باشد؟

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، نباید در مصرف شیره خرما زیاده‌روی کنید. چراکه این خوراکی حاوی قند و کالری زیادی است و پرخوری آن، سبب بروز آسیب به بدن شما می‌شود. بهتر است یک فرد سالم که مشکل دیابت ندارد، بیشتر از 7 قاشق شیره خرما را در روز مصرف نکند. برای افراد دیابتی نیز، این میزان با مشورت پزشک باید تعیین شود.

بهترین زمان مصرف شیره خرما

قیمت شیره خرما را از اینجا ببینید

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص خواص شیره خرما صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد، شیره خرما حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی است و در زیبایی و تناسب اندام و سلامت شما بسیار موثر است. مصرف این ماده خوراکی برای افراد لاغر بسیار مناسب است ولی افراد چاق باید در مصرف شیره خرما اعتدال را رعایت کنند. ما در وب‌سایت سالماطور برای شما مرغوب‌ترین شیره خرما ارگانیک را فراهم آورده‌ایم برای مشاهده و بررسی قیمت‌ها کافی است به وب‌سایت سالماطور مراجعه کنید.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *