درمانی ، آرایشی و بهداشتی, دسته‌بندی نشده

خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ برای شفافیت پوست

خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ برای شفافیت پوست

اکثر مردم گل سرخ را زیباترین گل در جهان میدانند. نام این گل زیبا در بسیاری از داستان ها، افسانه ها و اسطوره ها آمده است. گل سرخ بوته ای خاردار است که در تمام دنیا رشد میکند و به دلیل داشتن رایحه ای فوق العاده به عنوان یک گل زینتی یا عطر استفاده میشود. گل سرخ علاوه بر اینکه بیانگر دوستی، عشق و محبت است خاصیت درمانی نیز دارد که برای زیبایی و سلامتی شما بسیار مفید است اگرچه بسیاری از ما از فواید پزشکی گل سرخ اطلاعی نداریم ولی خواص روغن گل سرخ برای سلامت بدن فراوان است. علاوه بر خواص فوق العاده این روغن برای بدن، روغن گل سرخ یک روغن تاثیرگذار در زیبایی پوست و موی شماست. اگر شما هم به دنبال داشتن پوست شفاف و موهای ابریشمی هستید، شاید تا به امروز راه های زیادی را برای دستیابی به این هدف امتحان کرده باشید، ما در این مقاله به شما کمک میکنیم که با خرید روغن درمانی و با استفاده از یک ماده طبیعی و پرخاصیت، طبق روش های خانگی و بدون عوارض، پوست و مویی درخشان و سالم داشته باشید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با خواص روغن گل سرخ بیشتر آشنا شوید.

خرید روغن گل سرخ

تماس با ما

روغن گل سرخ چیست؟

روغن گل سرخ با استفاده از روش تقطیر بخاری گل محمدی یا گل سرخ تازه بدست می آید معمولا برای تهیه ی روغن از گل سرخ استفاده میشود زیرا معطر ترین گونه ی گل رز است و بسیاری اعتقاد دارند که این گل با قوی ترین عطر و بالا ترین میزان روغن است. روغن گل سرخ همچون روغن کنجد به عنوان ملکه روغن ها شناخته میشود و رایحه ای بسیار قوی دارد اگر به دنبال یک آرامش بخش طبیعی هستید از این روغن استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت و خرید روغن های درمانی کلیک کنید

خواص شگفت انگیز روغن گل رز برای سلامتی پوست

گل سرخ دارای خواص باورنکردنی است که بخش اعظمی از خواص آن برای پوست میباشد.

  • ضد آفتاب طبیعی

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش میتواند در توانایی بدن در تولید کلاژن اختلال ایجاد کند. روغن گل سرخ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A ،C و E است. این ویتامین‌ها به‌طور چشمگیری با آسیب‌های ناشی از نور خورشید مبارزه میکنند.

  • فواید روغن گل سرخ برای پوست 

روغن گلسرخ خواص زیادی برای بدن و سلامتی دارد. خواص ضد میکروبی و خواصی که این روغن در آروما تراپی از خود نشان داده است دلایل خوبی است برای آن که چند قطره از این روغن را در لوسیون و کرم های تان بریزید. اگر از آکنه رنج میبرید یک قطره از روغن گل سرخ را روزی 3 بار روی آکنه هایتان مالش دهید. حتما برای این کار از پنبه ی استریل شده استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید و غلظت آن برای شما زیاد است، میتوانید آن را با کمی روغن نارگیل رقیق کنید.

روغن گل سرخ برای لک صورت

  • درخشش پوست با روغن گل سرخ

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا روغن گل رز برای پوست مفید است؟ روغن گل سرخ علاوه بر اینکه حس خوبی به پوست شما میدهد، میتواند به زیبایی و مرطوب شدن پوست شما نیز کمک کند! همچنین این روغن خطوط ریز صورت  را کاهش میدهد و باعث رفع افتادگی پوست میشود.

  • آنتی اکسیدان طبیعی

روغن گل سرخ سرشار از آنتی اکسیدان است که میتواند بدن و پوست شما را سم زدایی کرده و زندگی سالم را ارتقا دهد.

  • خواص ضد میکروبی روغن گل سرخ

ترکیب سیترال موجود در روغن گل رز دارای خواص ضد میکروبی قوی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده میشود، میتواند به پاکسازی رنگ و افزایش سلامت پوست کمک کند.

  •  از بین برنده لکه‌های صورت

لایه‌برداری طبیعی با روغن گل سرخ میتواند به کاهش افتادگی پوست و از بین بردن لکه های صورت کمک کند و پوست شما را درخشان‌تر میکند.  روغن گل سرخ سرشار از ویتامین‌های A و C است. ویتامین A یا همان رتینول گردش خون در سلول‌های پوستی را تشویق میکند. ویتامین C موجود در این روغن نیز به بازسازی سلول‌ها کمک میکند و باعث شفافیت و درخشندگی  پوست میشود.

  • با روغن گل سرخ آرام باشید

پس از یک روز طولانی و سخت ، یک درمان ساده میتواند تمام خستگیتان را برطرف کند، با افزودن چند قطره روغن گل سرخ به آب حمام  آرامشتان را دوچندان کنید :

در یک لیوان کوچک ، 1 قطره اسانس گل رز ، 3 قطره اسانس اسطوخودوس و 3 قطره اسانس کندر را ترکیب کنید. مخلوط را در آب گرم حمام بریزید و احساس لذت کنید و درخشندگی و لطافت را به پوست بدنتان هدیه کنید.

روغن گل سرخ برای آرامش

  • جوان سازی پوست صورت

روغن گل محمدی با بهبود جریان خون در پوست و افزایش کلاژن پوست برای درمان چین و چروک و جوان سازی صورت موثر است. علاوه بر این مقادیر بالای ویتامین C موجود در روغن گل محمدی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست صورت شده و به درمان چین و چروک پوست صورت و چروک دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

ازجمله خواص دیگر روغن گل سرخ به شرح ذیل میباشد:

  • ترمیم کننده واقعی جای سوختگی
  • رفع افتادگی پوست
  • مرطوب کننده پوست

نحوه مصرف روغن گل سرخ

روغن گل سرخ برای مصرف خوراکی نیست و میتوان روزی دوبار به طور موضعی برای ماساژ پوست و قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. کمپرس با آب سرد یا ولرم حاوی روغن گل رز، دردهای مزمن از جمله گرفتگی عضله به علت قاعدگی یا سر درد را تسکین میدهد. 

ماسک ها

اسکراب استثنائی برای درخشان و شفاف شدن پوست صورت:

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه:

ماده اصلی این اسکراب شکر میباشد در ابتدا باید شکر ها را به خوبی آسیاب کرده تا دانه های آن کاملا ریز شود تا به پوست بدن آسیبی وارد نکند، مقدار مورد نیاز شکر را در داخل ظرف ریخته و  روغن نارگیل را به اندازه ای  به آن اضافه کنید تا بافت یکدستی پیدا کند در نهایت دو تا سه قطره از روغن گل سرخ را به آنها اضافه میکنیم که برای التهاب پوست بسیار عالی است و باکتری های پوست را از بین میبرد.

طریقه مصرف:

این ماسک را هفته ای یک یا دو مرتبه بعد از حمام به مدت 5 دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید و با آب بشویید.

 

ماسک گل سرخ و عسل:

گل رز به شما در کشیدگی طبیعی و سفتی پوست کمک میکند و چین و چروک پوست را کاهش میدهد علاوه بر  این ماسک پوست صورت را پاکسازی ، نرم ، مرطوب میکند.

مواد لازم:

  • 6 – 8 گلبرگ گل رز
  • 1/2قاشق چای خوری روغن گل سرخ
  • 2 قاشق سوپ خوری گلاب
  • 3 قاشق سوپ خوری عسل ارگانیک

طرز تهیه :

ابتدا گلبرگ های سرخ را داخل گلاب به مدت 3 ساعت خیس کنید سپس در مرحله بعد، این گلبرگ ها را با استفاده از یک قاشق مخلوط کنید.

گلاب ، روغن گل سرخ ، عسل را مخلوط کنید تا ماده ای نرم به دست آید ،بگذارید حدود 20 دقیقه در یخچال خنک شود.

سپس، این خمیر را به آرامی با استفاده از انگشتان خود روی صورت و گردن به جز ناحیه چشم ماساژدهید و حدود 15 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید ، صورت را با حوله تمیز خشک کنید. در نهایت، از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک روغن گل سرخ

برای اطلاع از قیمت و خرید روغن گلسرخ کلیک کنید

ماسک مخصوص روغن گل سرخ با عسل و ماست

مواد مورد نیاز :

  • 2 قاشق چای‌خوری ماست ساده یا شیر نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن گل سرخ
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل
  • 3 الی 4 قطره روغن شمعدانی یا یکی از روغن‌های اساسی
  • ½ قاشق چای‌خوری زردچوبه خالص

طرز تهیه :

عسل و ماست را در یک کاسه اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. قبل از افزودن سایر مواد، اطمینان حاصل کنید که عسل و ماست کاملاً ترکیب شده‌اند، روغن گل سرخ و روغن گل شمعدانی را به ان ها اضافه کنید. روغن‌ها را به‌آرامی مخلوط کنید تا خوب ترکیب‌شده و خمیری یکدست ایجاد شود.
زردچوبه را نیز به خمیر آماده‌شده اضافه کنید. وقتی رنگ خمیر کاملاً تغییر کرد و یک دست شد نشان‌دهنده ترکیب شدن کامل زردچوبه با خمیر است.
هنگامی‌که همه مواد مخلوط شدند، آن را با یک قلم‌مو روی تمام پوست صورتتان بزنید. حتی میتوانید این ماسک را روی گردن نیز بزنید. البته با انگشتان دستتان هم میتوانید این کار را انجام دهید.
اجازه دهید این ترکیب 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند.
سعی کنید در این زمان استرس نداشته باشید و خودتان را با کارهای آرامش‌بخشی مانند موسیقی یا کتاب سرگرم کنید.
بعد از آن پوستتان را از پایین به بالا با آب سرد کاملاً شسته و خشک نمایید.
این ترکیب را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بگذارید، سپس پوست را با آب سرد از پایین به بالا بشویید.

سوالات متداولی که در مورد روغن گل رز پرسیده می شود:

  • روغن گل سرخ از چه گیاهانی فرآوری شده است؟ گل سرخ
  •  مواد موثره روغن گل سرخ چه مواردی است؟ سیترونلول – ژرانیول- نرول- فنیل اتانول- سینالول- سیترال
  • مکانیسم اثربخشی روغن گل سرخ چگونه است؟

گل سرخ روی سیستم اعصاب مرکزی اثر دارد و فعالیت ضد افسردگی و ضد التهاب نشان می دهد. یکی از اثرات گل سرخ روی CNS اثر آرامبخشی است. این اثرات به تمایل آن ها به گیرنده های بنزودیازپین مرکزی مربوط است.

گل سرخ به طور موثری اثرات ضد التهاب نشان می دهد و این اثر با مهار واسطه های التهاب حاد ایجاد میگردد. همچنین گل سرخ دارای ویتامین C بوده و در نتیجه خاصیت ضد اکسیدان و ضد التهابی دارد.

خواص روغن گل سرخ برای پوست

مشاهده قیمت روغن گلسرخ

  •  روغن گل سرخ برای چه مواردی استفاده میشود ؟

تقویت عمومی بدن- آرامبخش

  • نحوه و مقدار مصرف روغن گل سرخ چگونه است؟

در صورت استفاده به عنوان تقویت عمومی بدن توصیه می شود هفته ای 3-2 مرتبه به صورت ماساژ به کل بدن استفاده گردد. در کاربرد این فرآورده به عنوان آرامبخش ناحیه پیشانی روزانه 3-2 مرتبه ماساژ داده شود. در موارد التهابات پوستی، روغن بدون ماساژ در محل مالیده شود.

  • شرایط نگهداری روغن گل سرخ چگونه است؟

روغن گل سرخ سالماطور را در محیط تاریک و سرد و در ظرفی در بسته نگهداری کنید.

  • موارد استفاده از روغن گلسرخ شامل چیست؟

بهبود درد های رماتیسمی، درمان ضعف عضله، بهبود زخم های عفونی، تب بر، درمان کمردرد،کاهش قند خون

  • روغن گل سرخ چه طبعی دارد؟ این روغن طبعی گرم دارد.

بهترین مارک روغن گل سرخ + نحوه خرید

روغن گل سرخ سالماطور صد درصد خالص، طبیعی و بدون هیچ افزودنی است، در صورتی که تمایل دارید تا محصولی با کیفیت و کاملا خالص را با اطمینان خاطر تهیه کنید پیشنهاد ما خرید اینترنتی روغن گل سرخ از سالماطور است.

حال که دانستید خواص روغن گل سرخ برای پوست چیست آیا تا به حال از این روغن استفاده کرده اید یا خیر؟

4.1/5 - (41 امتیاز)

10 دیدگاه در “خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ برای شفافیت پوست

  1. 9300520170 گفت:

    من یک بار سفارش دادم روغن گل سرخ عالییی بودددد. چند بار آمدم دوباره سفارش بدم نداشتین کی دوباره میارین؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      الان روغن گل سرخ دوباره موجود شده.
      برای مشاهده و خرید محصول کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

  2. زهرا محمدیی گفت:

    روغن گلسرخ هم دارید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام زهرا عزیز
      بله ما روغن گل سرخ هم داریم می تونید از طریق لینک زیر این روغن را تهیه کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

  3. مارال گفت:

    من لک زیاد دارم روی صورتم گل سرخ لک هم از بین میبره ؟؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مارال عزیز
      بله روغن گل سرخ قابلیت لایه‌برداری طبیعی دارد و کمک می کند به از بین بردن لکه های صورت.

      1. سمیه گفت:

        سلام من اطراف چشم‌هام میلیا داره چند بارم پیش دکتر پوست برشون داشتم ولی بازم درمیاد هر راهکاری هم بوده امتحان کردم جواب نداده… آیا روغن گل سرخ تاثیری داره

        1. مدیر سایت گفت:

          سلام سمیه عزیز
          اگر شما از دکتر نتیجه نگرفتید روغن ها نمی توانند به شما کمک کنند.

  4. یسنا شیرانی گفت:

    ممکنه روغن گل سرخ حساسیت زا باشه؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام یسنا عزیز
      بله امکان داره شما برای اینکه بفهمید به روغنی حساسیت دارید یا نه
      یکمی از روغن روی یک قسمت از پوست دست تون بزنید و 15 دقیقه منتظر بمنونید اگر احساس خارش و سوزش نکردید یعنی به این روغن حساسیت ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *