آموزشی, روغن های خوراکی

خواص روغن نارگیل برای استخوان چیست؟

خرید روغن نارگیل برای درد مفصل

آشنایی با خواص روغن نارگیل موضوعی است که در این مقاله می‌خواهیم آن را بررسی کنیم. تاکنون بیش از 1500 مقاله انجام شده‌ است تا ثابت کند که یکی از سالم‌ترین مواد غذایی موجود در این سیاره روغن نارگیل است. کاربردهای این روغن بیش از چیزی است که تصور می‌کنید. برطرف کننده درد مفاصل و خواص بینظیر روغن نارگیل برای عضلات از جمله کاربردهای بی‌نظیر این روغن است. در ادامه به بررسی خواص روغن نارگیل می پردازیم. برای خرید و اطلاع از روغن نارگیل کلیک کنید.

مقاله مرتبط: بهترین روغن خوراکی

روغن نارگیل چیست؟

در مناطق گرمسیری، به‌ خصوص جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام از روغن نارگیل در رژیم غذایی خود و برای اقدامات زیبایی استفاده فراوانی می‌شود. خواص روغن نارگیل آن را به منبع خوبی برای تغذیه تبدیل می‌کند. این روغن برای سلامتی نیز خاصیت‌هایی دارد که ضدویروس، ضدقارچ، ضدباکتری، ضد میکروب و آنتی‌اکسیدان بودن، تعدادی از آن‌ها است. این روغن همچنین برای جذب سایر مواد معدنی کمک زیادی می‌کند.
با تحقیقات انجام شده در خصوص این میوه شگفت‌انگیز، در نهایت اسرار آن فاش شد. وجود چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFAs) یکی از این اسرار در روغن نارگیل است. این چربی‌های منحصربه فرد شامل موارد زیر هستند.

  • دکانوئیک اسید
  • لوریک اسید
  • کاپریلیک اسید

این ۳ اسید چرب سالم حدود 62 درصد از روغن موجود در نارگیل را تشکیل می‌دهند و 91 درصد از چربی درون این روغن، چربی اشباع سالم است. بیشتر چربی‌هایی که در رژیم غذایی ما هستند، زمان زیادی را نیاز دارند تا هضم شوند، اما MCFA‌های موجود در روغن نارگیل یک منبع کامل برای انرژی ما به‌حساب می‌آیند. برای تبدیل‌شدن این مواد به سوخت، انجام سه مرحله لازم است؛ اما چربی‌های دیگر باید 26 مرحله را طی کنند تا به سوخت تبدیل شوند.

تماس با ما و مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

آشنایی با مزایای اسیدهای چرب زنجیره متوسط

  • کبد مسئول پردازش این اسیدهاست. به این معنی که به‌جای ذخیره شدن به‌عنوان چربی، بلافاصله به انرژی تبدیل می‌شوند.
  • به دلیل کوچک بودنشان، به‌آسانی جذب سلول‌ها می‌شوند و فورا انرژی تولید می‌کنند.
  • از ورود میکروب و قارچ جلوگیری می‌کنند.
  • عدم ذخیره آسان به‌عنوان چربی
  • قابلیت هضم راحت

 

بررسی 10 مورد از خواص روغن نارگیل

1 تقویت سیستم ایمنی بدن

اسیدهای تشکیل‌دهنده روغن نارگیل خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدباکتری و ضدقارچی دارند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. چربی‌های سالم موجود در این روغن با انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه می‌کنند و از بروز مشکلاتی مانند ویروس سیتومگال، آنفولانزا، تبخال، و حتی HIV جلوگیری می‌کنند. شما نیز با افزودن این روغن به برنامه غذایی خود از خواص روغن نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی مخصوصا در زمستان بهره استفاده کنید.

خرید روغن نارگیل

2 کاهش کلسترول

تحقیقات مختلف در خصوص روغن نارگیل نشان می‌دهد که این روغن سبب افزایش سطح چربی خوب و کاهش چربی بد می‌شود. همچنین از گرفتگی عروق نیز پیشگیری می‌کند. روغن نارگیل سبب کاهش خطر بیماری قلبی عروقی و کنترل سطح فشارخون می‌شود. بنابراین استفاده از این روغن در رژیم غذایی افرادی که بیماری‌های قلبی عروقی دارند، بسیار مناسب است.

3 – کنترل قند خون

روغن نارگیل با بهبود ترشح انسولین به کنترل قند خون کمک می‌کند. در تحقیقات انجام شده به این موضوع پی برده‌اند که اسیدهای چرب موجود در این روغن سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. این چربی‌ها به‌راحتی جذب سلول می‌شوند و به‌سرعت انرژی تولید می‌کنند. روغن نارگیل نقش موثری در جلوگیری و درمان دیابت دارد. خواص روغن نارگیل سبب می‌شود تا افراد دیابتی نیز بتوانند بدون ترس از آن استفاده کنند.

4 ازبینبردن کشش پوست

 چربی‌های اشباع سالم موجود در روغن نارگیل، سبب تقویت دیواره‌های سلول پوست می‌شوند و خواص آنتی‌اکسیدانی آن نیز با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و سبب تغذیه پوست آسیب‌دیده می‌شوند. این روغن به‌سرعت جذب پوست می‌شود و مشکلات پوستی مانند اگزما، درماتیت، پسوریازیس و سایر عفونت‌های پوستی را درمان می‌کند.

خرید روغن نارگیل برای تقویت مو

برای خرید و اطلاع از قیمت روغن های درمانی کلیک کنید

5 – تغذیه مو

روغن نارگیل سبب سالم شدن مو و زیبا شدن آن می‌شود. این ماده یکی از بهترین مواد طبیعی و مغذی برای موهاست. خواص روغن نارگیل هم سبب رشد مو می‌شود و هم آن را درمان می‌کند. همچنین موجب رفع شپش و شوره سر نیز می‌شود.

6 کمک به هضم غذا

با توجه‌ به مطالعات انجام شده، مشخص است که روغن نارگیل برای دستگاه گوارش مفید است. این روغن جلوی بروز مشکلاتی مانند یبوست‌های مختلف، بواسیر، سندرم روده تحریک‌پذیر و سوءهاضمه را می‌گیرد. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل انرژی کمتر و آنزیم‌های کمتری را نیاز دارد. این روغن هضم و جذب غذا را راحت‌تر می‌کند؛ بنابراین برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی، ماده بسیار باارزشی است. اگر در هضم غذا مشکل دارید و یا از مشکل گوارشی دیگری رنج می‌برید، بهتر است از خواص روغن نارگیل غافل نشوید و مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در این صورت از تاثیر سریع آن شگفت‌زده می‌شوید.

7 – افزایش استحکام استخوان

روغن نارگیل؛ ویتامین D، منیزیم، کلسیم، و دیگر مواد معدنی مهم را داراست. کلسیم و منیزیم درون این روغن موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود. طبق آزمایشاتی که انجام شده است، در بانوان میان‌سالی که مستعد پوکی‌استخوان هستند، با مصرف روغن نارگیل، مشکلات استخوانی به‌شدت کم شده است. برای کودکان نیز بهتر است از این روغن استفاده شود تا استخوان آن‌ها محکم‌تر شود. بنابراین از خواص روغن نارگیل برای درد مفاصل غافل نشوید. همچنین شما می‌توانید از خواص بی‌نظیر روغن نارگیل برای کمر درد نیز استفاده کنید.

8 مقابله با بیماری آلزایمر

خواص روغن نارگیل برای پیشگیری از آلزایمر و مشکلات مغزی نیز ثابت شده است. تری گلیسیرید موجود در این روغن مانند سوخت عمل می‌کند و سبب افزایش کارایی مغز می‌شود. استفاده روزانه از روغن نارگیل سبب تقویت حافظه در تمام سنین از جمله سالمندان می‌شود.

خواص روغن نارگیل برای لاغری

9 – کاهش وزن

روغن نارگیل در کاهش وزن نیز نقش مهمی دارد. اسیدهای چرب موجود در این روغن (بر خلاف روغن زیتون و کانولا) محلول در آب هستند و انرژی را به طور مستقیم به سلول‌ها وارد می‌کنند. این روغن از تجمع چربی در شکم و اطراف آن جلوگیری می‌کند. همچنین سبب می‌شود تا هضم غذا آسان شود و سوخت‌وساز در بدن افزایش یابد. بنابراین از خواص روغن نارگیل در خصوص لاغری بهره ببرید و آن را در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

10 – کاهش التهاب و ورم مفاصل

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل، تاثیر آن در کاهش ورم و التهاب مفاصل است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن بسیار زیاد است و سبب کاهش التهاب می‌شود. همچنین تاثیر آن در درمان آرتریت (ورم مفاصل) از داروهای موجود در بازار نیز بیشتر است.

خرید روغن نارگیل

خرید روغن نارگیل باکیفیت با ارزانترین قیمت

جمعبندی

خواص روغن نارگیل بسیار زیاد است و ما در این مقاله تنها به بررسی 10 مورد از آن‌ها بسنده کردیم. باتوجه‌ به این خواص گفته شده در خصوص روغن نارگیل، بهتر است آن را به‌صورت روزانه در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. مواد موجود در روغن نارگیل سبب سرکوب سلول‌های التهابی می‌شود و خاصیت ضد درد و ضدالتهابی دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *