دسته‌بندی نشده

خواص شگفت انگیز روغن فندق

خواص شگفت انگیز روغن فندق

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که عاشق فندق در اجیل هستند ولی از خواص بی نظیر روغن آن بی اطلاعند؟ فندق از آن دسته آجیل هایی است که پوست سختی دارد و از مغز آن میتوان به صورت های مختلفی بهره برد. این اجیل خوشمزه به صورت خام، بوداده و… برای تزیین کیک، شیرینی، تهیه ی کرم های فندقی و کره فندق و بسیاری از خوراکی های خوشمزه استفاده میشود. یکی از مهم ترین خواص فندق، چربی طبیعی و مفید آن برای بدن است، اسید های چرب مفید بدن از طریق فندق جذب میشوند و برای پایین اوردن کلسترول بد خون بسیار مفید هستند. از این آجیل پر خاصیت به روش کمپرس سرد روغنی گرفته میشود که خواص بسیاری برای زیبایی پوست و مو دارد. روغن فندق حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای چرب و پروتئین هایی است که کیفیت پوست را بهبود میبخشد. اگر آرزوی داشتن پوست و موی زیباتری را دارید دراین مقاله همراه سالماطور باشید تا در مورد خواص روغن فندق برای بدن و چگونگی استفاده از آن مطلع شوید.

روغن فندق چیست؟

روغن فندق، گاهی اوقات به عنوان روغن دانه فندق نیز شناخته میشود، این روغن خوش طعم که از مغز فندق بو داده و فشرده تهیه میشود، به دلیل داشتن ویتامین E بالا در محصولات مراقبت از پوست و مو به خوبی عمل میکند.

روغن فندق توسط دستگاهی به نام پرس از مغز های بدون پوسته فندق استخراج میشود. از این روغن برای مراقبت از پوست و مو و به عنوان روغن حامل روغن های آروماتراپی یا ماساژ استفاده میشود و همچنین از این ماده برای پخت و پز و سس سالاد نیز استفاده میشود. این ماده دارای ویتامین های مغذی پوست و اسیدهای چرب ضروری است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید ، تولید کلاژن و غیره کمک میکند.

خواص روغن فندق برای بدن

 فواید و خواص روغن فندق اصل

  • مراقبت از پوست

روغن فندق برای کسانی که پوست حساسی دارند به عنوان تسکین دهنده شناخته میشود. برخلاف برخی از شوینده های حاوی الکل ، پوست را خشک و یا باعث از بین رفتن آن نخواهد شد.  بنابراین میتوانید هر روز تقریباً از آن استفاده کنید تا چهره شما را روشن کند. روغن فندق به دلیل خاصیت اسید چرب و داشتن ویتامین E باعث افزایش رطوبت پوست میشود. وجود ویتامین E، آن را برای کاهش و از بین بردن چین و چروک ها و محدود کردن رنگدانه ها بسیار مناسب میکند. از روغن فندق به دلیل قابلیت نگهداری آب میتوان به عنوان مرطوب کننده نیز استفاده کرد.

  • روغن فندق، آبرسانی برای پوست

مقادیر بالای ویتامین E و اسید های چرب موجود در روغن فندق میتوانند باعث افزایش آبرسانی و هیدراتاسیون پوست صورت و بدن شوند. ترکیب این روغن با مرطوب کننده بسیار مغذی و تسکین دهنده میباشد.

  • جوان سازی پوست صورت

روغن فندق سرشار از ویتامین E میباشد که به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و با بهبود الاستیسیته ی پوست به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک کرده و پوست را نرم و لطیف نگه میدارد.

  • خواص روغن فندق اصل برای پوست چرب

روغن فندق حاوی تانن است که یک ماده قابض طبیعی و یک آنتی اکسیدان قوی بوده و با افزایش رطوبت به درمان پوست های چرب و به کوچک شدن منافذ پوست  کمک میکند.

  • خواص روغن فندق برای از بین بردن آکنه و جوش صورت

وجود فلاونوئید هایی مانند تانن کاتچین در روغن فندق اصل به جذب روغن اضافی پوست و کاهش چربی پوست و از بین بردن باکتری های پوست کمک کرده و آکنه و جوش صورت را درمان میکند. اگر پوستی حساس و مستعد آکنه دارید سعی کنید با روغن فندق به بهبود جوش های خود کمک کنید.

خواص روغن فندق برای ابرو

  • تقویت کننده قوی و پرپشت کننده مژه و ابرو

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در روغن فندق به تقویت مژه و ابرو و پرپشت تر شدن آن ها کمک میکند. روغن فندق یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای تقویت و پرپرشت کردن مژه و ابرو‌های شما میباشد.

  • مراقبت از مو

روغن فندق مملو از اسیدهای چرب ، پروتئین ها و ویتامین ها است که باعث تغذیه پوست و موی سر میشود. این روغن برای رشد مداوم موها مناسب است و برای ماساژ پوست سر بسیار مناسب است ، فولیکول های مو را از آفتاب در امان نگه میدارد و از خشک شدن پوست سر شما جلوگیری میکند.

  • محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش:

شما میتوانید از روغن فندق اصل به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید، فقط کافیست مقداری از روغن های حامل دیگر مانند کنجد، آووکادو و گردو را با روغن مغز فندق مخلوط کرده و این مخلوط را روزانه روی پوست خود بزنید تا از اشعه محافظت کنید.

  • رایحه درمانی / ماساژ درمانی

روغن فندق، روغنی سبک و مغذی است و به دلیل داشتن رایحه شیرین برای رایحه درمانی بسیار مناسب است. این روغن یک ماده عالی برای ماساژ است، این به این دلیل است که به ایجاد تنش و سفت شدن پوست و همچنین ایجاد مویرگها و کمک به روند بازسازی سلول کمک میکند.

خواص روغن فندق برای ماساژ

برای اطلاع از قیمت روغن فندق کلیک کنید

طبع روغن فندق چیست؟

طبیعت روغن فندق گرم و خشک میباشد و به علت داشتن مقادیر زیاد ویتامین E, A, C, B, D ، منیزیم و کلسیم، روی و آهن و… مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

روغن فندق اصل به رنگ زرد کمرنگ تا زرد طلایی است و به دلیل داشتن عطر و بویی قوی، بوییدن آن باعث افزایش اشتها میشود.

عوارض و مضرات روغن فندق

  • آلرژی و حساسیت:

افرادی که به فندق حساسیت دارند ممکن است روغن فندق هم در آن ها باعث آلرژی و حساسیت شود.

  • مسمومیت :

زیاده روی در مصرف خوراکی روغن فندق به دلیل مقادیر بالای ویتامین E که دارد ممکن است باعث مسمومیت شود که با علائمی مانند خستگی، ضعف، حالت تهوع، تاری دید و اسهال مشخص میشود.

سوالات متداولی که درمورد خواص روغن فندق پرسیده می شود:

  • ارزش غذایی روغن فندق چقدر است؟

روغن فندق پر از مواد مغذی بسیاری است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مراقبت از پوست و مو به آن اعتماد می کنند.  از سطح آنتی اکسیدان بالا ی روغن فندق می توان برای افزایش سیستم ایمنی بدن ، محافظت از قلب و کاهش التهاب استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که استفاده مکرر حتی میتواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. همچنین گفته میشود روغن فندق به دلیل LDL کم (لیپوپروتئین های کم چگال) ، کلسترول شما را کاهش میدهد. (LDL کلسترول بد در نظر گرفته میشود زیرا عروق را مسدود می کند.)

  • آیا فندق حاوی امگا 3 است؟

فندق منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 دارای فواید بسیاری برای قلب است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهد.

  • روغن فندق از چه چیزی گرفته می شود؟

روغن فندق که گاهی اوقات آن را روغن دانه فندق مینامند، یک روغن لذیذ است که از هسته های فندق بو داده و فشرده تهیه میشود. میتوان از آن برای افزودن عطر و طعم شدید و مغذی به سس و غذا استفاده کرد و همچنین به دلیل داشتن ویتامین E بالا در محصولات مراقبت از پوست و مو نیز به خوبی کار میکند.

  • آیا روغن فندق برای لب ها مفید است؟

روغن های معطری مانند نارگیل ، زیتون ، بادام و فندق، روغن های مورد توجه متخصصان زیبایی ، افراد مشهور برای داشتن پوستی زیبا و سالم است و به همان اندازه بر روی لب ها نیز تاثیر فوق العاده ای دارند.

خواص روغن فندق برای پوست

مشاهده قیمت روغن فندق

  • آیا روغن فندق برای خشکی پوست مفید است؟

روغن فندق سرشار از اسید اولئیک است، یک اسید چرب که به مرطوب سازی پوست کمک میکند و آن را مرطوب نگه میدارد، باکتری ها را از بین میبرد و به تعادل ظاهر و سلامت سطح صورت کمک میکند که این امر آن را به یکی از بهترین روغن های صورت برای خشکی پوست تبدیل کرده است.

  • اگر به روغن فندق حساسیت داشته باشیم چه روغنی را برای پخت و پز جایگزین آن کنیم؟

اگر حساسیت به فندق دارید یا فقط از طعم روغن فندق لذت نمی برید ، هنوز گزینه های خوبی وجود دارد. در اینجا چند جایگزین برای روغن فندق آورده شده است:

در بیشتر دستورها می توان از روغن زیتون به عنوان جایگزین روغن فندق استفاده کرد. اگر از آن در روشی استفاده میکنید که به حرارت زیاد نیاز دارد، پس از روغن زیتون معمولی یا سبک استفاده کنید. در غیر این صورت، باید به دنبال روغن زیتون بسیار بکر بروید. روغن زیتون بسیار بکر دارای طعم میوه ای مطبوعی است. این روغن یک انتخاب عالی برای سالاد و ماکارونی است.

  • روغن بادام

روغن بادام یکی دیگر از روغن مغزها است که غنی از طعم و مزه است و برای سالاد بسیار مناسب است. درست مثل روغن فندق، سرشار از ویتامین E است و همچنین برای دسرها بسیار مفید است. 

طعم روغن آفتابگردان بسیار ملایم تر از روغن فندق است. روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E و چربی اشباع کم است، که آن را به گزینه ای عالی به عنوان جایگزین روغن فندق تبدیل کرده است.

در صورتی که تمایل دارید تا محصولی با کیفیت و کاملا خالص را با اطمینان خاطر تهیه کنید پیشنهاد ما خرید اینترنتی روغن فندق اصل از سالماطور است. حال که دانستید خواص روغن فندق چیست، نظرات و پیشنهادات خود را درباره استفاده از روغن فندق و تاثیرات روغن فندوق را در قسمت دیدگاه ها با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

در فروشگاه سالماطور علاوه بر روغن فندق، کره فندق نیز موجود است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت و خرید کره فندق خالص کلیک کنید.

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *