درمانی ، آرایشی و بهداشتی, دسته‌بندی نشده

روغن درخت چای ; روغنی جادویی با خواص بسیار

روغن درخت چای ; روغنی جادویی با خواص بسیار

خیلی از افراد در سن نوجوانی و جوانی خود از جوش صورت و چربی پوست سر و موهای خود رنج میبرند و به دنبال راهی برای رفع  این مخل زیباییشان  هستند،  راهکار های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از داروهای شیمیایی است، همانطور که میدانید این داروها میتواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد.اما در این مقاله ما یک راهکار طبیعی و معجزه آسا به شما معرفی خواهیم کرد.  روغن درخت چای یک روغن شناخته شده است که کمتر کسی نام این روغن پرخاصیت را نشنیده است. استفاده از روغن درخت چای عوارض درمان مشکلات پوست و مو را به حداقل میرساند برای اینکه بدانید خواص روغن درخت چای اصل چیست در ادامه همراه سالماطور باشید.

واقعیت جالب در مورد درخت چای 

درخت چای یک درخت کوچک شبیه درخت سرو به ارتفاع حدود 7 متر، با برگ هایی سوزنی مانند ، تاجی انبوه و گل های زرد یا بنفش است که در مناطق باتلاقی رشد میکند. درخت چای را با گیاه چای معمولی که برای تهیه ی چای های سیاه و سبز استفاده میشود اشتباه نگیرید.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای نوعی روغن معطر و یک روغن اساسی است که میتوانید آن را به صورت 100 درصد خالص تهیه کنید اما انواع ناخالص آن به صورت 5 تا 50 % نیز در بازار موجود میباشدکه برای پوست استفاده میشود.

این روغن از برگ گیاه ( ملالوکا آلترنیفولیا ) Melaleuca alternifolia  که در سواحل باتلاقی جنوب شرقی استرالیا رشد میکند گرفته میشود. رنگ روغن درخت چای زرد مایل به سبز است و طبعی سرد و خشک دارد.
روغن درخت چای ( Tea Tree ) روغنی اساسی با خاصیت ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد التهاب است که برای سلامتی پوست، مو و ناخن بسیار موثر است.  این خواص میکروب زدایی باعث میشود که این روغن درمان طبیعی ارزشمندی برای درمان مشکلات قارچی و باکتریایی پوست باشد.

روغن درخت چای معمولاً برای درمان آکنه ، شپش ، قارچ ناخن و به عنوان ضد عفونی کننده موضعی برای بریدگی ، سوختگی ، نیش و گزش حشرات و همچنین در محصولات تمیز کننده خانگی نیز استفاده میشود. همانطور که به دلیل ماهیت سمی بودن، نباید از راه خوراکی مصرف شود در صورت بلعیدن، میتواند مشکلات جدی ایجاد کند.

اگر از خواص شگفت انگیز این روغن مطلع شوید در اولین فرصت نسبت به خرید روغن درخت چای و مصرف آن اقدام خواهید کرد.

مشاهده قیمت روغن درخت چای اصل

خواص روغن درخت چای اصل

  • درمان شپش سر با روغن درخت چای

شپش انگلی است که خود را به موی انسان میچسباند و از خون انسان تغذیه میکند. شایع ترین نوع شپش شپش سر است.

روغن درخت چای، یک ماده‌ی حشره‌کُش طبیعی است که میتواند شپش‌های سر را به‌طور مؤثری از بین ببرد و خارش سر را تسکین دهد.

روش تهیه:

  • سه تا پنج قطره روغن درخت چای را با ۳۰ گرم شامپو مخلوط کنید. موها را به این مخلوط آغشته کنید و سپس آب بکشید. وقتی موها خشک شدند، آنها را با یک شانه‌ی ضدشپش شانه بزنید تا شپش‌ها از موهایتان جدا شوند. از این شامپوی مخلوط حداقل دو ماه استفاده کنید.
  • سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. میتوانید یک قاشق چای‌خوری روغن اکالیپتوس نیز به آن اضافه کنید. این محلول را به‌طور کامل روی مو و پوست سرتان بمالید. اجازه بدهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را شامپو کنید. این درمان را دو بار در هفته به‌مدت یک تا دو ماه ادامه بدهید.
  • درمان جوش و لک صورت با روغن درخت چای

زمان آن رسیده است که جوش های صورت خود را کاملا از بین ببرید و پوستی صاف و شفاف را تجربه کنید. خواص روغن درخت چای برای پاکسازی پوست در بین روغن ها بی همتاست.

یکی از بهترین روغن های درمانی برای از بین بردن جوش های صورت روغن درخت چای است که یکی از مهم ترین خاصیت روغن درخت چای درمان جوش های صورت میباشد. این روغن جوش ها را مورد هدف قرار داده و التهابات پوستی را کاهش میدهد. روغن درخت چای تا حد زیادی به درمان جوش های چرکی و دردناک ، جوش های زیر پوستی و درمان جوش پیشانی کمک میکند.

خواص روغن درخت چای برای پوست

  • پاک کننده و ضد عفونی کننده طبیعی دست 

بسیاری از مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده دست به الکل و مواد شیمیایی متکی هستند ، اما قدرت روغن درخت چای از خواص ضد باکتری طبیعی آن ناشی میشود.

مواد لازم برای تهیه‌ی ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی

  • ۵ تا ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۳۰ قطره روغن درخت چای
  • ۱ قاشق‌ غذاخوری روغن فندق
  • ۲۵۰ گرم ژل ۱۰۰ درصد خالص آلوئه‌ورا
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E

روش تهیه:

 روغن ها را در یک کاسه یا ظرف شیشه‌ای با هم مخلوط کنید.روغن فندق را هم به آن اضافه کنید. همه‌ی این مواد را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب و خوب مخلوط کنید. قبل از هر بار استفاده کمی تکان دهید.

  •  درمان شوره سر با روغن درخت چای

شوره سر یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر میشود. مسری یا جدی نیست اما ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و خجالت در شما شود. استفاده مداوم از روغن درخت چای به پیشگیری و درمان شوره سر بسیار کمک می کند.

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود علاوه بر اینکه به درمان شوره سر و خارش سر کمک میکند، پوسته پوسته شدن کف سر، چربی بیش از حد پوست سر و قرمزی و التهابات کف سر را نیز بهبود میبخشد.

برای از بین بردن شوره‌ی سر میتوانید چند قطره روغن درخت چای را به کمی شامپو اضافه کنید و بعد موهای خود را با آن بشویید.

خواص روغن درخت چای برای مو

  • پاک کننده چند منظوره

روغن درخت چای خالص  میتواند پاک‌کننده‌ی همه‌کاره‌ی برای سطوح باشد که یکی از بهترین کاربردها برای روغن درخت چای است.

طرز تهیه:

15 تا 20 قطره روغن درخت چای را با نصف فنجان آب گرم و سرکه مخلوط کنید و سپس روی سطوح اسپری و آن ها را ضد عفونی کنید.

  • بهداشت دهان و دندان

از آنجا که روغن درخت چای خالص در از بین بردن باکتری ها تاثیر بسیار چشمگیری دارد، یکی از بهترین  روغن درخت چای استفاده از دهان شویه طبیعی است. روغن درخت چای میتواند با میکروب‌هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان میشوند مبارزه کند.

کلرهگزیدین یکی از دهان‌شویه‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های معمول است  که روغن درخت چای به نسبت آن برای مبارزه با باکتری‌های ایجاد‌کننده پلاک دندان مؤثرتر است و طعم بهتری دارد.

طرز تهیه:

حدود (یک قطره یا دو قطره از روغن درخت چای را  با آب گرم مخلوط کنید و روزانه یک یا دو مرتبه به مدت  30 ثانیه غرغره کنید.

نکته مهم:

روغن درخت چای همانند دهانشویه های دیگر نباید بلیعده شود. اگر آن را قورت بدهید ممکن است مسموم شوید.

  • خوش بو کننده بدن

ترکیبی از عرق و باکتری باعث ایجاد بوی نا مطبوع در زیر بغل ما میشود. چند قطره روغن درخت چای را در مقداری آب رقیق کنید و به عنوان یک خوشبو کننده عالی طبیعی به زیر بغل اسپری کنید. این روغن ضد قارچ و ضد باکتری است و بوی طبیعی شما را در تمام طول روز حفظ کند.

5 قطره از روغن درخت چای را با یک فنجان آب مخلوط کرده و از این محلول بعد از حمام و بعد از خشک شدن، روی زیر بغل اسپری کنید و اجازه دهید به طور طبیعی رشد کند.

روغن درخت چای برای دهان

  • درمان پوست چرب 

خاصیت ضد عفونی کنندگی یکی از خواص روغن درخت چای است که به توانایی آن در مبارزه با پوست چرب کمک میکند. در یک تحقیق در سال 2016 شرکت کنندگانی که به مدت 30 روز از کرم های ضد آفتاب حاوی روغن درخت چای استفاده کرده اند چربی پوستشان بهبود یافته است.

ماسک با روغن درخت چای

  • ماسک با روغن درخت چای برای جوش صورت

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق چایخوری خاک رس
  • ۷ قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را با آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی خاک رس را به آن بیفزایید. در نهایت روغن درخت چای را به ترکیب اضافه کنید. سعی کنید این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بگذارید. مراقب چشمان خود باشید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. بعد از شستن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ترکیب میتوانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید.

  • ماسک رشد و تقویت مو:

  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 1قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 10 قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

همه ی مواد را را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و سپس به صورت ماسک بر روی مو های خود بمالید و بعد از چند دقیقه موهای خود را بشویید.

ماسک روغن درخت چای برای مو

قیمت روغن درخت چای را از اینجا ببینید

تشخیص روغن درخت چای اصل از تقلبی

تنها راه  تشخیص اصالت و خالص بودن برای خرید روغن درخت چای تست آزمایشگاهی GC/MS است که در حالت عادی نمیتوان آن را در دسترس داشت، اما میتوان در هنگام تهیه روغن درخت چای تست GC/MS را از فروشنده درخواست کرد. در هنگام خرید این روغن از اصالت آن مطمئن شوید چون ممکن است روغن تقلبی باعث ایجاد ناراحتی بر روی پوست و موی شما شود و به وسیله گردش خون در پوست وارد بدن شود و زیان های جبران ناپذیری برای سلامتی به همراه  داشته باشد.

به‌طور کلی روغن درخت چای استفاده‌های زیادی دارد. بهتر است این روغن را همیشه در منزل داشته باشید. این روغن هم ارزان و هم طبیعی است و از آن میتوان به‌جای خیلی از محصولات شیمیایی مراقبت از پوست، مو و ناخن استفاده کرد.

اما روغن درخت چای ماده جادویی برای حل تمام مشکلات نیست. درواقع، برخی افراد ممکن است به‌خاطر این ماده دچار مشکلات پوستی شوند. برخی افراد هم ممکن است به این ماده حساسیت داشته باشند پس در نظر داشته باشد قبل از استفاده ازاین روغن چند قطره از آن را بر روی پوستتان تست کنید اگر دچار خارش و قرمزی پوست نشدید میتوانید با خیال راحت از این روغن استفاده کنید.

روغن درخت چای اصل سالماطور صد درصد خالص، طبیعی و بدون هیچ افزودنی است که توسط فروشگاه سالماطور برای خرید اینترنتی در اختیار شما قرار گرفته است. در صورتی که تمایل دارید تا محصولی با کیفیت و کاملا خالص را با اطمینان خاطر تهیه کنید پیشنهاد ما خرید اینترنتی روغن درخت چای اصل از سالماطور است. حال که دانستید خواص روغن درخت چای چیست، آیا تا به حال از این روغن استفاده کرده اید یا خیر؟ تجربه استفاده خود را در کامنت به اشتراک بگذارید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *