ارده، شیره و حلوارده

راهنمای خرید ارده اصل [ تشخیص اصل از واقعی ]

ارده

راهنمای خرید ارده اصل موضوعی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم. اگر می‌خواهید روش تشخیص ارده اصل را بدانید، تا آخر مقاله همراه ما باشید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ارده از کجا بخریم؟ شهرهای مختلفی ارده تولید می‌کنند ولی بهترین ارده را می‌توانید در شهر اردکان یزد پیدا کنید. معمولا ارده از کنجد سفید ساخته می‌شود. کنجد سفید همان کنجد سیاه یا قهوه‌ای است که پوست آن را می‌کنند. برای تهیه ارده ابتدا پوست قهوه‌ای یا سیاه کنجد گرفته می‌شود. سپس کنجدها را می‌کوبند تا یک مایع روغنی به دست آید. اگر بخواهید ارده خالص تهیه کنید، نباید هیچ ماده دیگری با آن ترکیب شود. در این صورت این ارده طبیعی طعم تلخ و گسی دارد. ارده یک غذای کامل به‌حساب می‌آید و معمولا از ارده برای صبحانه استفاده می‌شود.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت ارده کلیک کنید.

چطور ارده خوب را تشخیص دهیم؟

تولید ارده مرغوب به طور کاملا طبیعی انجام می‌شود و هیچ‌گونه مواد افزودنی و شیمیایی به آن اضافه نمی‌شود. بنابراین تشخیص خالص بودن میزان ارده کمی سخت است و نیاز به مهارت و تخصص دارد. در نتیجه بهتر است که برای خرید ارده اصل، به فروشگاه‌هایی که قابل اعتماد هستند مراجعه کنید. امروزه بیشتر افراد سعی می‌کنند ارده را از تولیدکننده مستقیم خریداری کنند. در این صورت هم قیمت محصول مناسب‌تر است و هم از اصل بودن آن مطمئن هستند. ارده‌ای که به طور طبیعی و بدون مواد افزودنی تولید شود، ارزش غذایی زیاد و خواص بی‌نظیری دارد. طبع این ماده خوراکی گرم است و بیشتر در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید ارده اصل کلیک کنید. 

عوامل موثر در کیفیت ارده (راهنمای خرید ارده اصل)

به‌طورکلی در تهیه یک ارده خوب، موارد مختلفی تاثیر دارد که نوع کنجد مصرفی و روش تهیه ارده، مهم‌ترین آن‌ها هستند. در این قسمت با این موارد بیشتر آشنا می‌شوید تا بتوانید به‌عنوان راهنمای خرید ارده اصل از آن‌ها استفاده کنید.

خرید انواع ارده

نوع کنجد به‌کاررفته در ارده

حتما قبل از خرید این محصول، از فروشنده یا تولیدکننده درمورد نوع کنجد استفاده شده، سوال کنید. این نکته خیلی در کیفیت ارده موثر است، بنابراین آن را فراموش نکنید. در بازار کنجدهای مختلفی وجود دارد که به دو دسته کنجد ایرانی و کنجد خارجی (پاکستانی، افغانی و لیبی) تقسیم می‌شوند. کنجد  ایرانی قیمت و کیفیت بیشتری نسبت به سایر کنجدها دارد. بنابراین ارده کنجد ایرانی، نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار باکیفیت‌تر و البته گران‌تر است. بعضی از تولیدکننده‌های ارده، به دلیل کاهش قیمت آن، از کنجدهای بی‌کیفیت (به‌اصطلاح کنجد مریض یا کهنه) یا از مخلوط کنجد باکیفیت و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و در مراحل تهیه ارده تقلب می‌کنند.

بو و عَطر ارده

بو و عطر ارده مهم‌ترین شاخصه سنجش و ارزیابی کیفیت و مرغوبیت ارده و راهنمای خرید ارده اصل از تقلبی است. ارده اصل، بوی خالص کنجد دارد. افراد باتجربه به‌راحتی می‌توانند از طریق رایحه و بوی ارده، مدت زمان تولید و کیفیت آن را تشخیص دهند. بهتر است ارده‌ای را خریداری کنید که تازه‌تر باشد.

رنگ ارده

عوامل مختلفی از جمله تاریخ تولید، تاثیر مستقیم بر رنگ ارده دارند. بنابراین نمی‌توانیم این مورد را یک عامل مستقل برای خرید ارده اصل بدانیم؛ اما به‌طورکلی بر اساس نوع کنجد و نوع ارده، رنگ آن باید چیزی بین کرم روشن تا قهوه‌ای روشن باشد. هرچقدر رنگ ارده روشن‌تر باشد یعنی محصول باکیفیت‌تر و تازه‌تر است و هرچه رنگ آن تیره‌تر باشد، به این معناست که ارده کهنه و یا تقلبی است.

طعم ارده

طعم ارده مرغوب، حالت گس و ناب است. اگر ارده طعم غیرقابل تحمل و تلخ داشته باشد، نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن آن است.

غلظت ارده

ارده یک غلطت طبیعی دارد. شما باید آن را با قاشق به‌درستی هم بزنید و قاشق را از ظرف خارج کنید تا غلظت آن را بررسی کنید. این مورد نیز آخرین راهنمای خرید ارده اصل است.

قیمت و خواص ارده بومی

آشنایی با خواص ارده

ارده کنجد خواص بسیار زیادی دارد و برای موارد زیادی مانند تقویت معده، لاغری، درمان لاغری و … تأثیرگذار است. در این قسمت برخی از خواص آن را بررسی می‌کنیم.

کمک به سلامت قلب

ارده از دانه‌های کنجد تولید می‌شود و داری مقادیر زیادی فیتواسترول است. این ماده سبب می‌شود تا LDL (کلسترول بد خون)، تری گلیسیرید خون و فشارخون، کاهش یابد و سلامت قلب حفظ شود. ارده برای کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک نیز مفید است و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی می‌شود.

ضدالتهاب طبیعی

در برخی تحقیقات مشخص شده است که ارده خواص ضدالتهابی قوی دارد و خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های خودایمنی را کم می‌کند.

جلوگیری از بروز سرطان

در ارده ترکیبی به نام سسامول وجود دارد که سبب کاهش ابتلا به سرطان می‌شود. در یک آزمایش مشخص شده است که سسامول موجود در ارده، موجب توقف رشد و گسترش سلول‌های سرطانی کبد می‌شود. همچنین در تحقیقات انجام شده روی حیوانات، مشخص شده است که سسامول توانایی مبارزه با سلول‌های سرطانی روده بزرگ و سرطان دهانه رحم را نیز دارد.

لاغری و کاهش وزن

ارده حاوی چربی و کلسترول بالایی است؛ اما میزان پروتئین و فیبر آن نیز زیاد است. همین مورد اشتها را کم می‌کند و از پرخوری جلوگیری می‌کند، در نتیجه لاغری و کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی

ارده مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند مس، آهن، ویتامین ب و لیگنان را دارد که برای سلامتی بدن ضروری‌اند. مس موجود در ارده سبب حفظ سلامت استخوان‌ها و عصب‌های بدن می‌شود. آهن از بروز کم‌خونی یا آنمی پیشگیری می‌کند. ویتامین ب عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و استرس را کم می‌کند. لینگان‌ها نیز سبب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان می‌شوند.

منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها

ارده حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است که به سسامین معروف‌اند. این مواد رادیکال‌های آزاد بدن را کم می‌کنند و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کنند.

ضدباکتری طبیعی

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان موجود در ارده سبب می‌شود تا این ماده خوراکی خواص ضدباکتری قوی داشته باشد. در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و خاورمیانه برای درمان زخم پای دیابتی از روغن کنجد به‌عنوان داروی خانگی استفاده می‌شود.

بهبود عملکرد کبد و کلیه

ترکیبات درون ارده به بدن کمک می‌کنند تا سم‌زدایی و دفع سموم را بهتر انجام دهد؛ در نتیجه عملکرد کبد و کلیه نیز بهبود می‌یابد.
حال که با خواص این ماده شگفت‌انگیز آشنا شدید، اهمیت استفاده از ارده بیشتر مشخص است. شما می‌توانید به کمک راهنمای خرید ارده اصل، این ماده مغذی را تهیه کنید و در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

انواع ارده و قیمت آن

انواع ارده با قیمت مناسب را از اینجا ببینید

بررسی انواع ارده

ارده‌ها انواع مختلفی دارند که شما برای راهنمای خرید ارده اصل باید آن‌ها را بشناسید.

آشنایی با ارده دو آتیشه

رنگ ارده دو آتیشه مایل به قهوه‌ای ملایم تا سوخته است و بسیار هم پرطرفدار است. ارده دو آتیشه مرغوب بیشتر در شهرهای جنوبی پیدا می‌شود، چراکه کنجد ایرانی باکیفیت در آن مناطق کشت می‌شود. در طعم این نوع ارده، یک رگه تلخی وجود دارد که ممکن است به ذائقه همه افراد خوش نیاید. بنابراین اگر قصد دارید برای بار اول ارده دو آتیشه را خریداری کنید، در انتخابتان به این مورد نیز توجه کنید. دلیل نام‌گذاری این ارده، این است که کنجدها دفعات بیشتری در کوره قرار می‌گیرند و مدت زمان طولانی‌تری بو داده می‌شوند. از نظر قیمت نیز، ارده دو آتیشه گران‌تر از انواع دیگر است. همان‌طور که گفتیم، تفاوت این ارده در روند تولید است و کمی هم رگه تلخی در طعم آن وجود دارد.

آشنایی با ارده سنتی

ارده سنتی به دودسته تقسیم می‌شود. ارده‌های تولید شده در استان یزد، از پاکستان و یا از افغانستان وارد ایران می‌شوند. اما تولید ارده در استان بوشهر، با کنجدهای ایرانی انجام می‌شود. به همین دلیل ارده یزد به رنگ سفید است و ارده بوشهر به رنگ کرم مایل به قهوه‌ای است. از نظر قیمت نیز، ارده سنتی گران‌تر از ارده معمولی است.

آشنایی با ارده سبوس‌دار یا ارده سیاه

یکی دیگر از انواع ارده، ارده سبوس‌دار یا ارده سیاه است. از این ارده بیشتر برای مصارف درمانی و دارویی استفاده می‌شود. مصرف ارده سیاه سبب می‌شود تا انواع دردهای عضلانی کاهش یابد. همچنین برای درمان مشکلات گوارشی و بیماری‌هایی همچون روماتیسم بسیار کاربردی و موثر است. قیمت ارده سیاه یا سبوس‌دار، نسبت به ارده معمولی بیشتر است. دلیل نام‌گذاری این نوع ارده به نام ارده سیاه نیز، تیره بودن رنگ آن است. این تیره بودن رنگ ارده به‌خاطر وجود سبوسی است که داخل آن وجود دارد.

آشنایی با ارده طعم‌دار

ارده‌های طعم‌دار، همان‌طور که از نامشان مشخص است، در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند و طرفداران خاص خود را دارند. اگر شما هم طعم اصلی ارده را دوست ندارید، این نوع ارده انتخاب خوبی برای شما می‌باشد. ارده طعم‌دار در طعم‌های مختلفی از جمله توت فرنگی، شکلاتی و پرتقالی تهیه می‌شود. قیمت این ارده‌ها از دیگر انواع ارده‌ها بیشتر است.

جمع‌بندی

در این مقاله مواردی که به‌عنوان راهنمای خرید ارده اصل نیاز دارید را بررسی کردیم. امیدواریم که این مقاله ابهامات شما را تا حدودی برطرف کرده باشد. ما در سایت سالماطور برای شما مرغوب‌ترین ارده‌ها را موجود نموده‌ایم، کافی است با مراجعه به این قسمت ارده مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *