عسل و مربا

بهترین عسل گون

بهترین عسل گون را با کیفیت عالی و طعم بی‌نظیر از فروشگاه‌های معتبر در سراسر ایران خریداری نمایید. گون یکی از گیاهان محلی است که در مناطق مختلفی از ایران به گونه‌های مختلفی رشد می‌کند، این گیاه خوراکی طول عمر متفاوتی دارد و در زمان حیات خود مکانی برای تغذیه‌ی زنبورها است.

طبع خشک این گیاه آن را از آبیاری زیاد بی‌نیاز می‌کند و معمولا رویش آن بیشتر در نواحی کوهستانی اتفاق می‌افتد، شهد سازی زیاد گل‌های این گیاه سبب شده که عسل زیادی از آن تهیه شود.

رشد طبیعی این گیاه در مناطق کوهستانی بدون دخالت انسان و فرآورده‌های شیمیایی سبب تشکیل یک نوع عسل ناب و خوشمزه به نام عسل گون شده که علاوه بر طعم بی‌نظیر و عالی، از خواص درمانی و دارویی زیادی نیز برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین عسل گون و هر آنچه که باید درباره‌ی آن بدانید، بپردازیم.

برای خرید بهترین عسل گون کلیک کنید.

معرفی بهترین عسل گون موجود در بازار ایران

مواد خوراکی فاسد نشدنی که التیام بخش زخم خواهد بود و علاوه بر این به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند تاثیرات مثبتی در روند دستگاه گوارش داشته باشد. بهترین عسل گون با داشتن خواص عالی یک میان وعده خوشمزه و یا یک وعده اصلی صبحانه است که می‌تواند روند عملکرد ذهن و هوش را بهبود ببخشد.

این خوراکی خوشمزه با وجود اینکه بسیار شیرین و خوش طعم است به دلیل حجم کم ساکارز جایگزین مناسب قند و شیرینی‌جات برای افرادی است که دچار قند خون بالا و مرض دیابت هستند (البته زیر نظر پزشک متخصص).

گفتنی است که این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی اسید فرمیک است که علاوه بر تقویت استخوان‌ها قابلیت تسکین درد مفاصل و بیماری‌های استخوانی را نیز دارد به همین دلیل می‌توان گفت که این محصول خوراکی هم می‌تواند یک وعده غذایی کامل و هم یک داروی گیاهی بسیار موثر و مقوی به شمار آید.

معرفی خواص عسل گون

با توجه به توضیحات عنوان شده در خصوص خواص عسل گون، بهترین عسل گون حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است که به نوبه خود می‌توانند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشند، این مواد غذایی خوشمزه به مراتب مفید‌تر از داروهای شیمیایی است و مصرف روزانه آن همواره فواید بسیاری را به همراه دارد.

بر اساس گفته‌های فوق خرید بهترین عسل گون می‌تواند کار بسیار سختی باشد چرا که تشخیص عسل اصل از تقلبی برای افرادی که تا بحال عسل گون واقعی نخوردند کار بسیار سختی است، پس می‌توان بر اساس موارد زیر اصل واقعی و فیک را از تشخیص داد:

  • رنگ عسل گون: 

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تشخیص عسل گون رنگ شفاف و زرد آن است که شفافیت شیشه مانندی دارد، اما به مرور زمان در صورت ماندگی عسل شفافیت آن از بین و رنگ آن به سمت قهوه‌ای روشن می‌روند.

  • بو و طعم عسل گون: 

شاید تصور کنید که عسل گون بسیار شیرین است، اما شیرینی این ماده از جمله عوامل کلیدی آن است چرا که از شیرینی بسیار متوسی و لطیفی برخوردار است و بو و طعم ملایمی دارد.

  • شکرک زدن عسل

ورود مواد خوراکی مشابه از طریق نوع شکرک زدن و مدت زمان رس بستن امکان‌پذیر است، شیریی متوسط عسل گون سبب شده که مدن رس بستن آن در صورت‌عدم هم زدن می‌تواند به مدت چند ماه رخ دهد.

با توجه به موارد عنوان شده دریافتید که برای داشتن عسل طبیعی و سالم می بایست نکات فوق را در نظر گرفت، اما چه دلیلی برای خرید بهترین عسل گون وجود دارد؟ این مواد غذایی از چه خواص مفیدی بر خوردار است:

بدون شک مصرف مواد طبیعی می‌تواند تاثیرات مثبتی در سلامت و رشد بدن داشته باشد، عسل گون یکی از طبیعی‌ترین خوراکی‌هایی است که به دلیل داشتن خواص بسیار مفید توانسته جایگاه ویزه‌ای در میان وعده‌های غذایی صبحانه و میان وعده‌هایی همچون عصرانه به خود اختصاص دهد.

دلیل اهمیت این ماده غذایی و نقش پررنگ آن در سلامت افراد وجود خواص درمانی نهفته در عسل گون است که شامل موارد زیر هستند:

بهترین عسل گون ایران

  • افزایش کیفیت خواب

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال‌های اخیر افراد زیادی در سراسر دنیا از بیماری کم خونی رنج می‌برند که یکی از شایع‌ترین علل کم خوابی است، کم خونی علاوه بر خواب در عدم تمرکز نیز تاثیر گذار است. مصرف روزانه عسل گون می‌تواند کم خونی‌های سطحی را بهبود ببخشد، از طرف دیگر با تامین میزان انسولین مورد نیاز بدن تا حد زیادی هیجان و اضطرابات ذهنی را از بین می‌برد و بدن را در یک حالت نرمال قرار می‌دهد.

  • رفع کم خونی‌های شایع

تغذیه نامناسب، خواب ناکافی، خستگی مفرط و… از جمله دلایل بروز کم خونی به شمار می‌آید که به مرور زمان تشدید پیدا می‌کند. استفاده مداوم و روزانه عسل گون می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در افزایش میزان ویتامین‌ها مورد نیاز بدن داشته باشند. در واقع اضافه کردن این مواد خوراکی به رژیم غذایی در درمان دیگر بیماری‌ها نیز موثر است.

  • برطرف کننده گرفتگی صدا

دمنوش عسل و آبلیمو معجونی بی‌نظیر برای رفع مشکلات گلو درد و گرفتگی صدا است، استفاده از بهترین عسل گون به دلیل‌عدم شیرینی زیاد و همچنین آبلیموی تازه می‌تواند در بهبود گرفتگی و التهاب تارهای صوتی بسیار موثر باشد.

  • التیام زخم 

عسل یکی از ماده‌های اصلی در بهبود زخم‌های عفونی است، این ماده در گذشته به عنوان ضماد مورد استفاده قرار می‌گرفته، چرا که می‌تواند از پیشروی زخم‌های عفونی تا حد زیادی جلوگیری کند. علاوه بر زخم‌های خارجی از عسل برای التیام بخشی به زخم‌های داخلی ریه و گلو که تحت حمله میکروب‌ها قرار گرفته‌اند استفاده می‌شود. خاصیت میکروب کشی این مواد روند از بین بردن میکروب و التیام زخم‌های داخلی را سرعت می‌بخشد.

  • تقویت هوش و ذهن

بهترین عسل گون سرشار از استیل کولین و ویتامین B است که مصرف آن به صورت روزانه برای کودکان سبب افزایش هوشیاری و تقویت ذهن و حافظه‌ی آن‌ها می‌شودف البته این مواد خوراکی نیز در بهبود و تقویت حافظه بزرگسالان نیز تاثیر گذار است. در واقع وجود گلوکز موجود در عسل شرایطی را فراهم می‌کند تا انرژی مورد نیاز مغز در روز‌های پر مشغله کاری تامین شود و مغز حالت افسرد و خسته نداشته باشد.

  • افزایش سلامت قلب و عروق

مغز و قلب دو عضو بدن هستند که از بدو تولد انسان کار بی‌پایان و استراحت خود را آغاز می‌کنند، برای تامین انرژی مورد نیاز این اعضا به یک منبع غذایی قدرتمند و سالم نیاز است. استفاده از مواد غذایی ناسالم تنها می‌تواند انرژی مورد نظر را تامین نماید، اما مشکلات زیادی برا سلامت افراد به همراه خواهند داشت. گلوکز موجود در بهترین عسل گون می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت، انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین نماید.

  • راز جوانی

همانطور که عنوان شد عسل التیام دهنده زخم است و دلیل آن نیز داشتن منبع عظیمی از آنتی اکسیدان‌ها هستند که توانایی بالایی در مقابل رادیکار‌های آزاد شده دارند. در واقع این رادیکال‌ها کلیه‌ی سلول‌های بدن را تحت حمله قرار می‌دهند و روند پیر شدن را تسریع می‌بخشند. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته قرار دادن عسل گون در برنامه غذایی روزانه می‌تواند پیر شدن صورت و پوست را تا چندین سال به عقب بیاندازد.

  • مقابله با دیابت

برخی افراد تصور می‌کنند که مصرف عسل می‌تواند بیماری دیابت را تشدید کند این در حالی است که عسل گون حاوی قند طبیعی است و مصرف آن نیاز بدن به قند مصنوعی را برطرف می‌کند. در واقع افرادی که از بیماری همچون دیابت رنج می‌برند ولع شدیدی به مصرف شیرینی‌جات دارند به همین دلیل خوردن بهترین عسل گون با داشتن شیرینی کافی می‌تواند ولع آن‌ها را برطرف کند و همین امر میزان قند مضر مصرفی آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

  • بهبود گوارش غذا

خاصیت ملین نقش موثری در بهبود هضم غذا دارد از این رو وجود این ماده به وفور در عسل گون می‌تواند تاثیرات بسیار مثبت در گوارش سریع غذا و عدم ماندگی آن در معده و روده داشته باشد. ممکن است طعم عسل چندان به مذاق شما خوش نیاید برای این کار می‌توانید پیش از خواب یک قاشق عسل گون را در شیر ولرم حل کرده و میل کنید.

علاوه بر موارد عنوان شده، بهترین عسل گون خواص درمانی زیادی را به همراه دارد و می‌تواند جایگزین مناسب برای دارو‌های مضر شیمیایی باشد.

عسل گون از کجا تهیه کنیم؟ 

عسل گون از کجا بخریم؟ سوالی که ذهن افراد را درگیر نموده و این افراد به دنبال محلی برای خرید عسل اصل و با کیفیت هستند. فروشگاه‌های معتبر زیادی در زمینه خرید و فروش این ماده غذایی بسیار مفید و خوشمزه فعالیت می‌کنند، برای خرید آن باید به فاکتور‌های زیادی توجه کنید که از مهم‌ترین آن‌های قیمت عسل گون است.

بدون شک این ماده خوراکی را با قیمت کم نمی‌توانید خریداری کنید و در صورت مواجه شدن با قیمت‌های عجیب حتما پیش از خرید از کیفیت آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

بهترین عسل گون با خواص و فواید زیادی که دارد می‌تواند در عین تقویت بدن همچون یک داروی گیاهی مفید عمل کند و با مصرف آن بخش عمده‌ای از نیاز بدن به ویتامین‌ها را در طول روز تامین شود.

خرید عسل گون اصل نیاز به تجربه دارد اما شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر با خیال راحت خرید کنید. وب سایت سالماطور یکی از ارائه دهندگان این محصول با قیمت بسیار مناسب است، در واقع عسل گون سالماطور کلیه‌ی مراحل تایید را گذرانده و می‌توانید از کیفیت و سلامت آن مطمئن باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *