درمانی ، آرایشی و بهداشتی

بهترین صابون برای صورت چرب و جوش دار

بهترین صابون برای پوست چرب

پوست صورت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود: معمولی، چرب، خشک، مختلط و حساس. در برابر همه‌ی آن‌ها نمی‌توان رفتار یکسانی داشت؛ در غیر این صورت صدماتی به پوست وارد می‌شود. به‌عنوان‌ مثال استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی چرب برای یک پوست چرب، کاملا نا‌مناسب است و درست مثل ریختن هیزم بر آتش می‌باشد. افراد‌ی که چربی مترشحه از پوست آن‌ها زیاد است، مستعد آکنه و جوش هستند؛ پس باید با دقت کافی اقدام کنند و در بازه‌ها‌ی زمانی مناسب، صورت را با شوینده‌ای سالم و بی‌خطر شستشو دهند. از همین جهت امروز قصد داریم تا بهترین صابون برای صورت چرب را به شما معرفی کنیم تا از حالا به بعد پوست زیبا‌تر‌ی داشته باشید. بعلاوه اگر هنوز نمی‌دانید که پوست شما چرب است یا نه می‌توانید با همراهی ما ضمن شناخت مناسب‌ترین صابون برای پوست ها‌ی خیلی چرب، پوست خود را نیز بهتر بشناسید.

برای اطلاع از قیمت و خرید صابون کلیک کنید.

انواع پوست؛ آیا پوست شما چرب است؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین صابون برای صورت چرب و درمان آن بپردازیم، بهتر است از نوع پوست خود مطمئن شوید. شناخت پوست در مراقبت بیش‌تر از آن و در نتیجه داشتن پوستی سالم و بی‌نقص به شما کمک می‌کند. برای تشخیص نوع پوست خود، مطابق اقدامات گفته‌شده پیش بروید.

ابتدا پوست خود را کاملا از هرگونه آلودگی مثل چربی، آرایش یا گرد و غبار کاملا پاک کنید. سپس صورت خود را به‌آرامی با حوله نرم و تمیز خشک کنید (نباید حوله را روی صورت بکشید؛ بلکه آن را به‌آرامی بر پوست قرار دهید و بردارید) . به مدت ۱ ساعت از هیچ ماده‌ی آرایشی بهداشتی استفاده نکرده و حتی صورت را لمس هم نکنید. پس از این مدت می‌توانید نوع پوست خود را مطابق نکات زیر بشناسید.

  • معمولی: هیچ نقطه‌ای از پوست، چرب و یا حتی خشک نیست.
  • چرب: درخشش زیاد و احساس چربی در تمام صورت به‌ویژه در ناحیه‌ی T
  • خشک: احساس خارش، کشیدگی یا حتی پوست پوست‌شدن صورت
  • مختلط یا ترکیبی: ناحیه‌ی T چرب است؛ اما گونه‌ها و چانه خشک می‌باشد.
  • حساس: قرمز‌ی و یا التهاب در پوست؛ بعلاوه گاهی اوقات نیز پوست دچار خارش می‌شود.

باتوجه‌به نکات گفته‌شده اگر صورت شما بدون هیچ توجیهی براق است و یا آرایش به‌خوبی روی پوست شما نمی‌نشیند و به طور مداوم انواع جوش و آکنه بر آن ظاهر می‌شوند، پس درست فهمیده‌اید پوست شما چرب است. حالا با دانستن این موضوع به‌راحتی می‌توانید با خرید بهترین صابون برای صورت چرب آن را درمان کنید.

دلایل چربی پوست

حال که به نوع پوست خود پی برده‌اید، بهتر است بدانید که چه چیز‌ی منجر به ایجاد پوست چرب می‌شود. دانستن این موضوع می‌تواند در درمان و مراقبت از پوست به شما کمک کند. مهم‌ترین عوامل چربی پوست عبارت‌اند از:

  • ژنتیک
  • قرارگیری در سنین نوجوانی و جوانی
  • مصرف برخی از دارو‌ها‌ی شیمیایی مثل دارو‌ها‌ی ضدبارداری
  • استرس و اضطراب بیش از حد
  • آب‌و‌هوا‌ی گرم و مرطوب
  • پیروی از عادت‌ها‌ی غلط غذا‌یی و نداشتن رژیم مناسب
  • عدم خواب کافی و درست
  • استفاده از برخی محصولات آرایشی-بهداشتی و یا مراقبتی
  • باز‌شدن منافذ پوستی در پی پیری زود‌رس و یا تغییر وزن ناگهانی
  • و…

خرید صابون برای پوست چرب

برای اطلاع از قیمت و خرید صابون کلیک کنید.

مزایا‌ی استفاده از بهترین صابون برای صورت چرب

چربی اضافی مترشحه از سبوم، تنها موجب افزایش مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش می‌شود. بعلاوه صورت را بیش از حد براق می‌کند و حتی اغلب اوقات باعث می‌شود که آرایش شما خوب از آب در‌نیاید. گرچه چربی پوست برای سلامت آن ضروری است؛ اما اگر میزان ترشح آن بیش از حد و یا کم‌تر از حد باشد، مشکل‌زا می‌شود. با این اوصاف استفاده از صابون معمولی و یا شیمیایی برای شستشو‌ی صورت منجر به حذف تمام چربی‌ها می‌گردد که این کاملا اشتباه است. برای محافظت از پوست همیشه حفظ لایه‌ی نازکی از چربی بر آن لازم است. در این شرایط خرید بهترین صابون برای صورت چرب، یعنی صابون ارگانیک و گیاهی که تنها چربی اضافی را حذف می‌کنند و نه چربی لازم، مناسب‌ترین راه‌حل است. صابون‌ها‌ی گیاهی بر‌‌خلاف انواع شیمیایی سالم‌تر هستند و عوارض کم‌تر‌ی هم دارند؛ چرا‌که تولید آن‌ها بر اساس روغن‌ها‌ی گیاهی است و خبر‌ی از افزودنی‌ها و مواد شیمیایی در آن‌ها نمی‌باشد. این صابون‌ها ضمن پاک‌کنندگی چربی و انواع آلودگی‌ها، خواص دارو‌یی و درمانی هم دارند که می‌توانند انواع مشکلات پوستی را رفع کنند. بعلاوه این صابون‌ها از تنوع بسیار بالا‌یی برخوردار هستند که می‌توانید مطابق خاصیت‌ها‌یی که دارند، آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین صابون برای صورت چرب

  • صابون درخت چای

این صابون به‌دلیل ویژگی‌ها‌ی فوق‌العاده‌ای که دارد، در لیست بهترین صابون برای صورت چرب و جوش دار قرار گرفته است. صابون درخت چای ضمن برقراری تعادل در پوست چرب و جلوگیری از ایجاد آکنه می‌تواند برای پاکسازی صورت و لایه‌برداری نیز بکار برود.  به مرور با این صابون هر نوع آکنه‌ای از صورت شما محو می‌شود و با کنترل چربی پوست، PH آن نیز تنظیم می‌گردد. 

  •  
  • صابون زرد‌چوبه

صابون زردچوبه می‌تواند با کاهش باکتری‌ها‌ی پوستی، مانع از ایجاد هرگونه آکنه‌ی پوستی شود و حتی در صورت وجود، آن‌ها را از بین ببرد. معمولا شوینده‌ها‌ی نا‌مناسب و شیمیایی، PH را بیش از حد افزایش می‌دهند. چنین موضوعی باعث می‌شود که پوست برای حفظ تعادل PH صورت، دوباره چربی ترشح کند. بدون شک چنین وضعی منجر به بروز مشکلات بسیار‌ی در پی افزایش چربی برای پوست می‌شود و به آن آسیب بیش‌تر‌ی می‌رساند. صابون زردچوبه یک صابون طبیعی و گیاهی است که چنین عارضه‌ای ندارد. در عوض می‌تواند چربی اضافی تولید‌شده توسط سبوم پوست را از بین ببرد و مانع از به‌وجودآمدن جوش شود. همه‌ی این موارد باعث شده است که زردچوبه به بهترین صابون برای صورت چرب تبدیل شود.

  • صابون بابونه

یک صابون برای پوست ها‌ی خیلی چرب باید به‌گونه‌ای باشد که در عین قدرت فوق‌العاده برای حذف آلودگی‌ها‌ی پوستی، به آن آسیبی هم نزند. صابون بابونه دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. اگر همین حالا هم جوش‌ها‌یی بر صورت شما ظاهر شده‌اند، بابونه می‌تواند جوش‌ها و جا‌ی آن‌ها را به‌تدریج محو کند. از صابون بابونه به‌عنوان شفاف‌کننده و جوان‌کننده‌ی پوست نیز یاد می‌شود. به این دلیل که از یک سو با کاهش ملانین، از بروز لکه و جوش جلوگیری می‌کند و از سو‌ی دیگر با داشتن فلاونوئید‌ها می‌تواند به لایه‌ها‌ی زیرین پوست نفوذ کند و منجر به جوان‌سازی آن شود.

  • صابون آلوئه ورا

صابون گیاهی آلوئه ورا می‌تواند با هیدراته کردن پوست یک لایه‌ی محافظ برای آن ایجاد کند و ضمن حفظ رطوبت پوست از موارد‌ی مثل آفتاب‌سوختگی جلوگیری نماید. بااین‌حال این تنها خاصیت آلوئه ورا نیست؛ چرا‌که نام صابون آلوئه ورا نیز در لیست بهترین صابون برای صورت چرب به چشم می‌آید. آلوئه ورا شامل مقدار زیاد‌ی هورمون‌ها‌ی گیاهی جیبرلین و اکسین است که آن را نسبت به رفع التهاب و همچنین عفونت‌ها‌ی پوستی قادر می‌کند. بنابراین به‌راحتی می‌تواند آکنه و جوش را که به دلیل چربی بالا‌ی پوست به وجود آمده‌اند را از بین ببرد. 

برای اطلاع از قیمت و خرید صابون کلیک کنید.

  • صابون انار

صابون انار به‌عنوان بهترین صابون ضد جوش و جا‌ی جوش برای انواع پوست ها یاد می‌شود که قابلیت درمان پوست‌ها‌ی مختلف را دارد. با صابون انار ضمن حفظ رطوبت و نرم و شفاف کردن پوست، می‌توان چربی آن را به‌خوبی کاهش داد. بعلاوه این صابون با قدرت فوق‌العاده‌ی خود، انواع جوش‌ها‌ی سر‌سفید و سر‌سیاه را از بین می‌برد و با جوان‌سازی پوست موجب رفع لک‌ها‌ی حاصل از جا‌ی جوش و یا حتی سایر لک‌ها می‌شود.

اگر قصد دارید که بالاخره پس از مدت‌ها مسئله‌ی چربی پوست خود را حل کنید و با مراقبت مناسب، پوست شاداب و سالم‌تر‌ی داشته باشید، می‌توانید با کلیک بر “خرید صابون” همین حالا به صفحه‌ی مربوط به صابون بروید و محصول طبیعی مورد‌نظر خود در سالماطور را انتخاب و خریداری نمایید.

 

باید و نباید‌ها‌ی استفاده از صابون

  • دفعات ایده‌آل شستشو‌ی پوست با صابون از جمله بهترین صابون برای صورت چرب، ۲ مرتبه در روز است: شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ ها پس از بیدار‌شدن. این کار را باید بدون توجه به داشتن یا نداشتن آرایش انجام دهید. عرق، باکتری، گردوغبار از آلودگی‌ها‌ی دیگر‌ی هستند که در طول شبانه‌روز با آن‌ها سر‌و‌کار داریم. بنابراین با انجام این روتین گفته‌شده می‌توان پوست شفاف و سالم‌تر‌ی داشت.
  • به هیچ وجه پوست خود را با آب داغ نشورید و از آب ولرم استفاده کنید.
  • شستشو‌ی زیاد پوست منجر به خشکی و التهاب آن می‌شود. به‌عبارت‌ دیگر در این حالت حتی چربی‌ها‌ی مفید پوست هم از بین می‌روند. پس از انجام این کار اجتناب کنید.
  • به مدت طولانی صورت خود را شستشو ندهید. سعی کنید هر صابون از جمله بهترین صابون برای صورت چرب را مطابق دستورالعمل آن‌ها مصرف کنید. شستشو‌ی طولانی‌مدت به بافت پوست آسیب می‌رساند.

برای اطلاع از قیمت و خرید صابون کلیک کنید.

نکات بهداشتی برای استفاده از صابون

جهت استفاده‌ی درست و بهداشتی از صابون باید نکاتی را در نظر بگیرید؛ حتی اگر صابون شما بهترین صابون برای صورت چرب باشد. رعایت این نکات می‌تواند از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری نماید و شادی و نشاط را به پوست شما هدیه کند. 

  • هرگز پس از باز‌کردن بسته‌بندی صابون، آن را بلا استفاده نگذارید.
  • با نگهداری صابون در یک ظرف یا محفظه‌ی در‌بسته از نشستن هر آلودگی بر آن جلوگیری کنید؛ چرا‌که در غیر این صورت انواع آلودگی‌ها از آن به پوست شما منتقل می‌شوند. پس ممکن است با یک بی‌احتیاطی به‌جای مراقبت از پوست، مشکلات آن را بیش‌تر کنید.
  • قبل و بعد از استفاده از بهترین صابون برای صورت چرب، آن را به‌آرامی زیر آب سرد بگیرید تا کف یا آلودگی روی آن نماند.
  • محیط گرم و مرطوب برای نگهداری هیچ صابونی مناسب نیست؛ بنابراین آن‌ها را در یک جا‌ی خشک و خنک قرار دهید.
  • برای اینکه رطوبت صابون شما پس از به‌کارگیری آن، سریع‌تر خشک شود، می‌توانید زیر آن اسفنجی قرار دهید که آب صابون را بگیرد.
4.2/5 - (12 امتیاز)

10 دیدگاه در “بهترین صابون برای صورت چرب و جوش دار

  1. رها یاوری گفت:

    پوست صورت من خشکه چه صابونی پیشنهاد میدین؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رها عزیز
      می تونید از صابون انار استفاده کنید.
      برای خرید و مشاهده محصول کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b5%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86/

  2. مارال حمیدی گفت:

    شما روغن های درمانب هم دارید؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مارال عزیز
      روغن های درمانی هم در سایت سالماطور موجوده
      می تونید از طریق لینک زیر روغن های درمانی سالماطور رو مشاهده کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

  3. مهشید گفت:

    دکتر پوست من شما رو به من معرفی کرد واقعل راضی بودم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مهشید عزیز
      خوش حالیم که از محصولات سالماطور راضی بودید.

  4. ساغر گفت:

    پوست صورت من خیلی چربه کدوم صابون پیشنهاد می کنید؟//

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام ساغر عزیز
      من به شما صابون درخت چای ، زرد چوبه و بابونه رو پیشنهاد می کنم.

  5. سقایی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      می تونید از طریق شماره ی زیر با ما در ارتباط باشید.
      09906177010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *