درمانی ، آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین روغن درمان التهاب پوست

بهترین روغن درمانی برای التهاب پوست

یکی از پرکاربردترین راه‌های درمان آلرژی و از جمله داروهای طبیعی آن، استفاده از روغن‌های گیاهی است. این روغن‌های غلیظ از گیاهان گرفته شده و قرن‌های زیادی است که به عنوان درمان التهاب و آلرژی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. التهابات و آلرژی در واقع ششمین عامل اصلی بیماری‌های مزمن در کشور آمریکا بوده که حدود 50 میلیون نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است. به طور کلی هیچ درمان قطعی برای آلرژی وجود ندارد ولی با استفاده از روغن درمان التهاب پوست، می‌توان علائم را تا حد زیادی کنترل کرد. در این مقاله به معرفی بهترین روغن درمان التهاب پوست و کاهش علائم آلرژی پرداخته شده و راهکارهای زیادی در زمینه استفاده از روغن‌ها بیان می‌شود.

مقاله مرتبط: بهترین روغن درمانی

برای اطلاع از قیمت روغن های درمانی سالماطور کلیک کنید

معرفی بهترین روغن درمان التهاب پوست

چندین مورد روغن اساسی برای کاهش التهابات پوستی و علائم اگزما و مزایای استفاده از آن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

1. روغن درخت چای| روغن درمان التهاب پوست

روغن درخت چای، بهترین روغن گیاهی برای لک صورت بوده و خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد. همین امر موجب می‌شود تا این روغن برای تسکین و التیام آکنه و جوش پوستی مورد استفاده قرار گیرد. روغن درخت چای از برگ‌های این درخت تهیه شده و عمدتاً برای انواع شرایط پوستی نظیر شپش سر، التهاب پوست، قارچ ناخن، التهاب ناشی از نیش حشرات و غیره کاربرد دارد. به طور کلی با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده، از روغن چای می‌توان برای درمان درماتیت و بهبود علائم اگزما استفاده کرد.

همچنین از این روغن به عنوان یک ماده آرایشی استفاده شده و در بسیاری از کرم‌های مراقبتی و محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. در زمان استفاده از درخت چای باید دقت گردد که به هیچ عنوان، روغن نباید بلعیده شود، زیرا می‌تواند موجب شل شدن عضلات گردد. همچنین برای استفاده از این روغن به عنوان روغن درمان التهاب پوست، بهتر است در جهت جلوگیری از تحریک پوست، با روغن‌هایی مانند نارگیل، روغن بادام شیرین و یا آرگان رقیق شود.

2. درمان التهاب پوست با روغن اسطوخودوس

این روغن پرکاربرد بهترین روغن برای شفافیت پوست بوده و برای طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی نظیر تاول، جای جوش و آکنه، سوختگی، بریدگی، آلرژی و درماتیت، اگزما، عفونت‌های قارچی، نیش حشرات، پسوریازیس و حتی درمان التهابات پوستی استفاده می‌شود. همچنین روغن اسطوخودوس از پوست در برابر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس محافظت کرده و از بروز آکنه، کورک، فولیکولیت و التهاب در پوست جلوگیری می‌کند.

3. روغن نعناع برای درمان التهاب پوست

به طور کلی، روغن نعناع فواید بسیاری برای سلامتی بدن و پوست دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسکین سوءهاضمه و تهوع اشاره کرد. از این روغن برای کاهش خارش و التهاب مزمن که بیشتر از شش هفته ادامه داشته است، استفاده می‌شود. روغن نعناع بسیار غلیظ بوده و برای استفاده و نتیجه‌گیری بهتر باید با روغن‌های دیگری نظیر روغن کنجد مخلوط شود. با استفاده مداوم از مخلوط این روغن، شدت خارش در مدت دو هفته کاهش می‌یابد. در واقع روغن نعناع به عنوان یک روغن درمان التهاب پوست به شمار می‌رود.

خرید روغن درمانی برای التهاب پوست

4. کالدولا| روغن درمان التهاب پوست

روغن کالدولا از گلی با همین عنوان و یا گل گیاه معطر marigold تهیه می‌شود. این روغن خاصیت ضد التهابی داشته و تورم و درد را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین استفاده از این روغن می‌تواند علائم اگزما را کاهش داده و التهابات پوستی را درمان کند.

5. روغن بابونه برای درمان التهابات پوستی

بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده بر روی روغن بابونه، این روغن یک داروی بسیار مناسب برای درمان بیماری‌های پوستی، التهابات غشای مخاطی و علائم سینوزیت خواهد بود. روغن بابونه رومی، علاوه بر اینکه روغن درمان التهاب پوست است، به عنوان تسکین‌دهنده و نرم‌کننده قوی پوست در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب سنتی از این روغن به عنوان ضدالتهاب و التیام‌دهنده زخم استفاده شده و بهترین روغن برای جوانی پوست صورت به حساب می‌آید. همچنین با مخلوط کردن روغن بابونه با یک روغن حامل مناسب، می‌توان تورم و خارش پوست مرتبط با اگزما و حساسیت را از بین برد.

6. روغن درمان التهاب پوست| روغن جوجوبا

این روغن از دانه‌های درخت جوجوبا تهیه می‌شود. از روغن جوجوبا در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدن مانند انواع شامپو، لوسیون و پاک‌کننده‌های صورت استفاده خواهد شد. در واقع این روغن، بهترین روغن گیاهی برای لک و چروک صورت و دیگر مشکلات پوستی به شمار می‌رود. روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی داشته و به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی شناخته می‌شود. همچنین اسیدهای چرب موجود در این روغن شبیه به سبوم پوست هستند که توسط پوست و مو ترشح شده و از پیری زودرس پوست و بروز التهابات جلوگیری می‌کند.

7. روغن لیمو، بهترین روغن درمان التهاب پوست

روغن لیمو جزو روغن درمان التهاب پوست به شمار می‌رود. در نتایج یک مطالعه آمده است که اسپری بینی لیمویی می‌تواند در درمان رینیت آلرژیک یا التهاب غشای مخاطی بینی فصلی و چند ساله بسیار موثر باشد. همچنین روغن لیمو از فعالیت باکتری‌ها بر روی پوست جلوگیری کرده و التهابات پوستی را از بین می‌برد. البته این روغن به نور آفتاب حساس بوده و ممکن است موجب سوختگی و تاول بر روی پوست شود، بنابراین بهترین روغن برای صورت در شب محسوب می‌شود.

8. روغن اکالیپتوس برای درمان التهاب پوست

با توجه به تحقیقات انجام شده، استفاده مخلوط روغن‌هایی مانند اکالیپتوس، برای درمان التهابات و عفونت دستگاه تنفسی بسیار مفید است. این خاصیت ضدالتهابی این روغن برای درمان التهابات پوستی نیز موثر بوده و موجب بهبود سریع علائم می‌شود.

خرید روغن درمانی برای پوست

برای اطلاع از قیمت روغن های درمانی سالماطور کلیک کنید

نکات ایمنی در زمان استفاده از انواع روغن درمان التهاب پوست 

 

  • باید دقت شود که حتی بهترین روغن گیاهی برای لک صورت و درمان التهابات پوستی را نباید به تمامی قسمت‌ های بدن از جمله اطراف چشم، بینی، دهان و قسمت‌های خصوصی بدن مالید.
  • قبل از خرید این روغن‌ها باید کیفیت آن‌ها را بررسی کرد. بهتر است از برندهای معتبر خرید نمود تا خالص بودن روغن‌ها اطمینان داشت. برخی از برندهای، ممکن است روغن را با روغن‌ها گیاهی غیرضروری رقیق کنند که همین روغن‌ها در نهایت موجب التهاب و بروز واکنش‌های آلرژیک شوند.
  • برخی از روغن‌هایی که برای درمان التهاب استفاده می‌شوند ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در افراد شوند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها، پچ تست انجام شود.
  • در استفاده از روغن لیمو و نعناع به عنوان روغن درمان التهاب پوست باید محتاط‌ تر از سایر روغن‌ها عمل کرد.
  • روغن‌ های گیاهی نیز مانند سایر موارد تاریخ انقضا داشته و فاسد می‌شوند. در نتیجه باید به تاریخ مصرف و انقضای آن‌ها دقت داشته و همیشه در جای خشک و خنک و در شیشه‌ های تیره نگهداری گردند. هرگز از روغن‌هایی که سه سال از عمر آن‌ها می‌‌گذرد نباید استفاده نمود.

برای اطلاع از قیمت روغن های درمانی سالماطور کلیک کنید

  • باید توجه شود که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن‌های درمان‌کننده التهاب و آلرژی ممکن است تأثیرات بدی داشته و باعث بروز واکنش‌های منفی در بدن شود.
  • در صورت بارداری و شیردهی به هیچ عنوان نباید از این روغن‌ها استفاده گردد. زیرا هنوز مطالعاتی مبنی بر این که روغن‌های درمانی التهاب پوست، تأثیر منفی بر روی جنین ندارند، انجام نشده است. در صورت ضرورت برای ایمنی بیشتر مادر و جنین باید با پزشک متخصص مشورت شود.
  • استفاده از برخی روغن‌هایی که برای درمان التهاب پوست استفاده می‌شوند مانند نعنا و اسطوخودوس، ممکن است با داروهای مصرفی تداخل داشته باشند و بر نحوه جذب دارو تأثیر بگذارند. بنابراین در صورت مصرف داروی خاص، قبل از استفاده از روغن درمان التهاب پوست، باید با پزشک متخصص مشورت نمود.
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *