درمانی ، آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین روغن درمانی برای رشد مو

روغن درمانی برای رشد مو

یکی از رایج‌ ترین نگرانی‌های زنان و مردان با افزایش سن، ریزش مو است. به طور کلی دلایل زیادی برای ریزش مو وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به ژنتیک، کمبود ویتامین و تغییرات هورمونی اشاره کرد. علاوه بر این بیماری‌هایی از جمله تیروئید می‌تواند بر روی نازک شدن و ریزش مو موثر باشد. با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده، برخی از گیاهان بر روی ریزش مو تأثیر داشته و به رشد مجدد موها کمک می‌کند. همچنین روغن درمانی برای رشد مو نیز بسیار موثر است. این روغن‌های گیاهی درمانی، علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، موجب صاف، درخشندگی و سلامت مو می‌شوند. در ادامه به معرفی بهترین روغن درمانی برای رشد مو پرداخته و مزایای استفاده از این روغن‌ها برشمرده خواهد شد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برای خرید روغن درمانی کلیک کنید.

مقاله مرتبط: بهترین روغن درمانی

اهمیت استفاده از روغن برای رشد مو و موخوره

در زمان استفاده از روغن گیاهی برای رشد مو باید به جنس موها دقت شود. بهترین گزینه برای تقویت و رشد موهای افرادی که موهای چربی ندارند، استفاده از این روغن‌ها خواهد بود. البته افراد با موهای چرب نیز باید با احتیاط و  طرز درست از روغن‌های طبیعی استفاده کنند. به طور کلی روغن‌های گیاهی طبیعی حاوی املاح معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و مواد مغذی بسیاری هستند که قابلیت تأمین نیازهای مو را دارند. همچنین می‌توان این روغن‌ها را در شامپو ریخته و از مزایای روغن درمانی برای رشد مو بهره‌مند شد.

بهتر است قبل از روغن درمانی، علت ریزش مو را یافته و با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد غده تیروئید را بررسی کرد. زیرا به طور مثال کمبود آن موجب کاهش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های مو شده و ریزش مو را افزایش می‌دهد. این روغن‌ها در این امر بسیار کمک‌کننده هستند و در صورت عدم وجود مشکلات داخلی و هورمونی، می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب تقویت موها شوند.

انواع بهترین روغن گیاهی برای رشد مو

به روغن‌های گیاهی، تونیک مو نیز گفته می‌شود. انتخاب بهترین روغن درمانی برای رشد مو به پوست سر و جنس موها بستگی دارد. در ادامه انواع بهترین روغن برای رشد مو معرفی خواهد شد.

خرید روغن نارگیل برای مو

1. روغن نارگیل؛ یک روغن درمانی برای رشد مو

روغن نارگیل از میوه این درخت بدست می‌آید که جزو بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت پوست و مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب بسیاری بوده که می‌توانند بدون تبخیر به مو نفوذ کنند. همچنین انواع مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن نارگیل برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری هستند. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه، روغن نارگیل موجب کاهش از دست رفتن پروتئین مو می‌شود. این پروتئین‌ها در اثر انواع فرآیندهای شیمیایی نظیر رنگ کردن و صاف کردن موها با محصولات شیمیایی آسیب دیده و از بین می‌روند.

روغن نارگیل برای انواع مو مخصوصاً موهای خشک و آسیب‌ دیده قابل استفاده است. همچنین برای ترمیم موهای شکننده در طولانی مدت موثر بوده و به افرادی که رشد موی کندی دارند، توصیه خواهد شد. از مزایای استفاده از روغن نارگیل می‌توان به حفاظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و همچنین ترمیم موهای آسیب ‌دیده اشاره کرد. استفاده منظم و مداوم از این روغن درمانی برای رشد مو، از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب رویش موهای سالم خواهد شد.

  • روش استفاده: به طور کلی، روغن نارگیل در دمای اتاق به حالت جامد است. با کمی گرم کردن این روغن می‌توان به راحتی از آن برای روغن تراپی استفاده کرد. چند قطره از روغن را به موها مالیده و بعد از گذشت حداقل 30 دقیقه، باید موها با یک شامپوی معمولی شسته شوند. بهتر است روغن نارگیل به صورت هفته‌ای یکبار برای حفاظت از موها مورد استفاده قرار داد.

برای خرید روغن درمانی کلیک کنید.

2. روغن آرگان برای موخوره و تقویت مو

روغن آرگان از محصولات کشور مراکش بوده که برای تقویت و رشد مو بسیار مناسب است. این روغن به دلیل رنگ طلایی آن با نام طلای مایع شناخته می‌شود که سرشار از اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است. هر کدام از این موارد، مزایای بسیاری در حفاظت از موها دارند و موجب رشد سریع مو و پرپشت شدن آن‌ها خواهد شد. روغن آرگان به عنوان یک روغن درمانی برای رشد مو، برای انواع موهای خشک و شکننده و دارای موخوره قابل استفاده است. همچنین افراد با موهای چرب نیز می‌توانند از این روغن برای درمان مشکلات موهای خود استفاده کنند. از مزایای روغن آرگان می‌توان به محافظت از مو در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و گرما و همچنین مرطوب و صاف نگه‌داشتن موها اشاره کرد. روغن آرگان موجب چرب شدن موها نشده و آن‌ها را نرم و درخشان می‌کند.

  • روش استفاده: با آنکه روغن آرگان غلیظ و چسبناک بوده ولی به اندازه روغن نارگیل چرب نیست. توصیه می‌شود این روغن، حداقل یکبار در هر هفته استفاده گردد. همچنین می‌توان از روغن آرگان به صورت روزانه نیز استفاده کرد. این روغن را باید بر روی موهای خشک و یا مرطوب مالیده و از آن به عنوان یک ضد وز بهره‌مند شد.

3. روغن جوجوبا یک روغن درمانی برای رشد مو

روغن جوجوبا به عنوان یک روغن درمانی برای رشد مو محسوب می‌شود که سرشار از موم مایع و اسیدهای چرب ضروری برای مو بوده و موجب مرطوب‌کنندگی موها خواهد شد. این روغن ویژگی‌های سبوم سر را دارد و همین امر موجب می‌شود که روغن جوجوبا بهترین روغن برای رشد مجدد موهای ریخته شده باشد. همچنین این روغن خاصیت ضدباکتریایی داشته و یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست و مو به حساب می‌آید. افراد با موهای خشک و کدر می‌توانند از این روغن استفاده کنند. همچنین روغن جوجوبا برای افرادی که دچار شوره سر نیز هستند مناسب خواهد بود.

  • روش استفاده: این روغن را می‌توان به چند روش مختلف مورد استفاده قرار داد. برای درمان موخوره با استفاده از روغن جوجوبا، باید قبل از شامپو زدن موها، به مدت 30 دقیقه این روغن را بر روی سر مالیده و سپس شستشو کرد. همچنین می‌توان به نرم‌کننده و یا ماسک مو، چند قطره روغن جوجوبا اضافه کرد و به انتهای موها مالید.

خواص روغن جوجوبا برای مو

4. روغن بادام برای روغن تراپی مو

برای افزایش رشد و تقویت مو با روغن های طبیعی، می‌توان از روغن بادام استفاده کرد. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان است که از شکنندگی مو جلوگیری کرده و موجب رشد مجدد موها می‌شود. به افرادی که دچار کمبود مواد معدنی لازم برای مو هستند، توصیه می‌شود مقداری از این روغن درمانی برای رشد مو را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. روغن بادام برای افراد مستعد شوره سر و افرادی که موهایی با رشد کند دارند، بسیار مناسب خواهد بود. به طوریکه استفاده مداوم از این روغن موجب بلندتر و قوی‌تر شدن موها می‌شود.

  • روش استفاده: برای اثربخشی بیشتر روغن بادام، بهتر است گرم شده و سپس به پوست سر و موها مالیده شود. همچنین می‌توان روغن را از شب قبل به موها مالیده و سپس روز بعد موها با شامپوی مغذی شسته شوند. روغن بادام را بعد از شامپو زدن مو نیز می‌توان استفاده کرد تا از شکستگی موها جلوگیری شود.

برای خرید روغن درمانی کلیک کنید.

5. روغن زیتون؛ روغن درمانی برای رشد مو

یکی از پرکاربردترین روغن‌های گیاهی برای تقویت و رشد مو، روغن زیتون است. این روغن همانند یک کراتین طبیعی برای موها عمل کرده و به علت وجود ویتامین E بسیار در آن، از ساقه مو محافظت می‌کند. روغن زیتون، بهترین انتخاب برای افراد با موهای کدر، خشک و وز خواهد بود. همچنین افرادی که موخوره و شوره سر دارند نیز می‌توانند از این روغن استفاده کنند.

  • روش استفاده: برای درمان مو، بهتر است از روغن زیتون به طور هفتگی استفاده کرد. در ابتدا موها باید دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم پوشانده و بعد از حدود 30 دقیقه قرار دادن موها زیر کلاه، باید با شامپو و آب ولرم شسته شوند.
3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *