ارده، شیره و حلوارده

آیا ارده برای تقویت معده مفید است ؟

ارده برای تقویت معده موثر است؟

ارده برای تقویت معده موثر است؟ اگر این سوال شما هم هست، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. امروزه هم‌زمان با پیشرفت جوامع بشری، بیماری‌ها هم پیشرفت کرده‌اند. اما شما می‌توانید با شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه‎‌ها از بیماری در امان بمانید. برای خرید و اطلاع از قیمت ارده کلیک کنید.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید ارده اصل

ارده چیست و چه خواصی دارد؟

ارده، عصاره‌ای طبیعی است و از دانه‌های مغذی کنجد تولید می‌شود. رنگ آن قهوه‌ای مایل به زرد، بافت آن نرم و روغنی و طعم آن کمی تلخ است. این ماده خوراکی بسیار معجزه‌انگیز است و یک غذای کامل به‌حساب می‌آید. ارده سبب سیر نگه‌داشتن طولانی مدت شما می‌شود و تاثیرات مفیدی بر بدن می‌گذارد. بنابراین استفاده از آن برای وعده صبحانه مناسب‌تر است؛ چراکه انرژی موردنیاز شما در طول روز را تامین می‌کند. به‌طورکلی املاح مختلفی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین‌های متنوعی از جمله ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، د و اسید‌های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ در ارده وجود دارد. دانه‌های کنجد موجود در ارده حاوی ۵۰ درصد چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین و به نسبت مساوی اسید لینولئیک و اولئیک هستند. همچنین این دانه مقادیر زیادی اسید‌های آمینه سولفوردار و تریپتوفان را دارد. همین امر سبب می‌شود تا در تسکین برخی بیماری‌ها موثر باشد. ارده برای نفخ معده، رفع سوزش معده یا درمان رفلکس معده و مشکلاتی ازاین‌قبیل تاثیر دارد. درکل می‌توانیم از ارده برای تقویت معده استفاده کنیم. ترکیبات ارده همانند حلوا ارده برای معده مناسب هستند. ارده برای بیماری‌های مختلفی مفید است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • حفظ سلامت پوست و مو
  • پیشگیری و درمان کم‌خونی
  • بهبود و کاهش روند انواع سرطان‌ها
  • درمان چاقی مفرط
  • کنترل و تقویت اعصاب

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع ارده کلیک کنید.

ارده برای سوزش معده

 سوزش معده چیست؟

 تقریبا همه ما سوزش معده را در طول عمرمان تجربه کرده‌ایم. سوزش معده یک اختلال در معده است که باتوجه‌به موارد مختلفی به وجود می‌آید. استفاده از برنامه غذایی نامناسب، یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اختلال است. شما با مصرف مواد غذایی مضر از جمله داروهای شیمیایی، فست‌فود، تنقلاتی مثل چیپس و پفک و…، سبب بروز اختلال در عملکرد معده‌تان می‌شوید. به‌این‌ترتیب ترشحات اسیدی معده بیشتر می‌شود و به حرکت در می‌آید. به این شکل که اسید معده تا انتهای مری می‌رود و دوباره به معده باز می‌گردد. این عمل رفلاکس یا سوزش معده نام دارد.

ارده برای تقویت معده و تاثیر آن بر بدن

همان‌طور که گفته شد، ارده کنجد بسیار مفید است و تاثیر آن در بازسازی و تقویت سلول‌های بدن ثابت شده است. یکی از کاربردهای ارده برای تقویت معده است و اختلالات معده‌ای را برطرف می‌کند. با مصرف ارده شما می‌توانید به معده خود کمک کنید تا عمل هضم و دفع را بهتر انجام دهد. در نتیجه اختلالاتی مانند سوزش یا رفلاکس برطرف می‌شود. بهتر است قبل از اینکه وعده غذایی خود را میل کنید، یک قاشق غذاخوری ارده کنجدی مصرف کنید. به‌این‌ترتیب معده شما تقویت می‌شود و اختلالات آن کمتر می‌شود. حتی درمان زخم معده با ارده امکان‌پذیر است.

خرید انواع ارده کنجد

قیمت انواع ارده در وزن های مختلف را از اینجا ببینید

آشنایی با خواص ارده برای صبحانه

بهتر است برای وعده صبحانه از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب‌های شما ارده است. این ماده غذایی خواص زیادی دارد و حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین E، اسیدهای چرب مفید و پروتئین مرغوب است. ارده برای تقویت معده نیز مناسب است و یک غذای کامل است.

آشنایی با خواص ارده و عسل

عسل و ارده هرکدام خواص زیادی دارند. ترکیب این دو ماده غذایی برای مشکلات استخوانی بسیار موثر است. عسل و ارده سبب بهبود آرتروز می‌شوند و برای سلامت استخوان‌ها مفید هستند. طبع این ترکیب مقوی، گرم است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. ارده و عسل دارای چربی و قند هستند و موجب افزایش انرژی بدن می‌شوند. بنابراین استفاده از آن‌ها برای وعده صبحانه خصوصا برای کودکان بسیار مناسب است. اگر شما با مشکل کم‌خونی مواجه هستید، با داشتن تغذیه سالم و استفاده از غذاهای سرشار از آهن همچون ارده و عسل، می‌توانید خواب نامنظم، ضعف عضلانی و خستگی بی‌دلیل خود را کمتر کنید.

خرما ارده

آشنایی با خواص خرما و ارده

خرما با ارده، یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌ها در فصل سرد پاییز و زمستان است. علاوه بر اینکه ارده برای تقویت معده مناسب است، مصرف ارده و خرما سبب سیر شدن و رفع چاقی نیز می‌شود. خرما یک میوه بسیار مقوی است و حاوی مواد معدنی زیادی از جمله منگنز، روی، پتاسیم و آهن و ویتامین‌های A،B  و E است. همچنین یک منبع خوب برای تامین فیبر بدن شماست. خرما سبب می‌شود تا کلسترول کاهش یابد و فیبر موجود در آن فشارخون را کم می‌کند و جلوی بروز سرطان‌هایی مانند معده و کولون را می‌گیرد. شکر موجود در خرما گلوکز و فروکتوز است. ترکیبات خرما شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد شکر، نزدیک ۲٫۵ درصد پروتئین و کمتر از ۲ درصد چربی، مواد معدنی و پکتین می‌باشد. این ماده غذایی مناسب افرادی است که از رژیم غذایی کم سدیم استفاده می‌کنند.

قیمت شیره خرما خالص

آشنایی با خواص ارده و شیره خرما

طبع ارده بسیار گرم است و معمولا با شیره خرما، شیره انگور و عسل ترکیب می‌شود و به همین دلیل ارزش غذایی آن چندبرابر می‌شود. شیره خرما حاوی ویتامین‌های بسیاری مانند A، B،C ، E، فسفر، آهن و مقداری املاح معدنی است. ترکیب شیره خرما و ارده انرژی‌زاست و یک تغذیه سالم برای کودکان به‌حساب می‌آید. این ترکیب قدرت ذهنی کودکان را نیز افزایش می‌دهد. شیره خرما، خواص خرما را هم دارد. این ترکیب سبب درمان لاغری و رفع کمبود آهن و کم‌خونی می‌شود.

آشنایی با خواص ارده و شیره انگور

شیره انگور یکی از موادی است که با ارده ترکیب می‌شود. باید در مصرف شیره انگور احتیاط کنید تا ترکیب، بسیار شیرین نشود. شیره انگور حاوی ویتامین‌های A,B,C ، فسفر، منیزیم، آهن و مقداری کلسیم است. شیره انگور دارای خاصیت پاک‌سازی است. بنابراین، این ماده غذایی اسیدهای غیرضروری و اوره را از بدن دفع می‌کند و سبب پاک‌سازی معده و روده می‌شود. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم که ارده برای زخم معده خوب است. شیره انگور برای خون‌سازی مناسب است و خاصیت ضد نفخ دارد. این ترکیب بسیار  انرژی‌زا و پرکالری است؛ در نتیجه با مصرف آن می‌توانید انرژی از بین رفته خود را بازگردانید. ارده و شیره انگور برای درمان افسردگی نیز بسیار کاربرد دارد. ترکیب شیره و ارده برای تقویت معده نیز مناسب است. طبع این ترکیب گرم است، به همین دلیل اگر مزاج شما هم گرم است، بهتر است از مواد غذایی مانند کاسنی، ماست، پونه و سایر مواد غذایی طبع سرد، در کنار ارده و شیره انگور استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.
برای رشد کودکان و نوجوانان نیاز به مواد مغذی بسیاری است. شیره انگور علاوه بر اینکه کالری موردنیاز بدن را تامین می‌کند، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز فراهم می‌کند. بدین ترتیب از این ترکیب می‌توانید برای صبحانه کودکانتان استفاده کنید. برای تهیه ارده شیره، مقدار مساوی شیره انگور را با ارده کنجد مرغوب مخلوط کنید.

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

بررسی عوارض ارده برای معده       

  • اگر به دانه کنجد و یا سایر دانه‌ها و آجیل‌ها حساسیت دارید، باید در مصرف ارده مراقب باشید.
  • ارده کنجد انرژی و کالری زیادی دارد و استفاده بیش از حد از آن سبب اضافه‌وزن و چاقی شما می‌شود.
  • روغن ارده تنها برای استعمال و پخت‌وپز مناسب است و نباید آن را برای سرخ کردن استفاده کنید.
  • ارده کنجد برای افرادی که سرد مزاج هستند مناسب است ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود و همچنین نباید همراه با غذای دیگر مصرف شود؛ چراکه سبب اختلال در هضم غذا می‌شود.
  • استفاده بیش از حد ارده ممکن است موجب گرفتگی در رگ‌ها شود.
  • مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۶ در ارده وجود دارد که تعادل امگا 3 را در بدن به هم می‌ریزد. بنابراین باید در مصرف ارده برای تقویت معده اعتدال را رعایت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص خواص ارده برای تقویت معده صحبت کردیم. اگر شما از ناراحتی معده رنج می‌برید، می‌توانید ارده کنجدی را در وعده صبحانه میل کنید تا  اختلالات و بیماری‌های معده شما کاهش یابد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

خرید انواع ارده کنجد

3.1/5 - (8 امتیاز)

4 دیدگاه در “آیا ارده برای تقویت معده مفید است ؟

  1. محمود گفت:

    بیا عالی وآموزنده

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از نظرتون

  2. سقایی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      آدرس اصفهان، خیابان مدرس قدیم، چهارراه سرچشمه، نبش کوچه 34، فروشگاه سالماطور
      ساعت کاری فروشگاه سالماطور شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 صبح تا 11 شب به صورت یک سره و روز های جمعه ساعت 10 صبح تا 8 شب به صورت یک سره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *