ادویه جات

ادویه های طعم دهنده گوشت را بشناسید!

ادویه های طعم دهنده گوشت را بشناسید!

یکی از دغدغه های اکثر خانم ها این است که غذاهای گوشتی را به چه روشی مزه دار کنند و ادویه های مخصوص غذاهای گوشتی کدامند؟، گوشت به خودی خود بوی خاصی دارد که ممکن است برای بعضی افراد ناخوشایند باشد. روش های طبخ مناسب گوشت برای رفع بوی بد آن می تواند برای افرادی که از بوی گوشت بدشان می آید و از مصرف آن خودداری می کنند راه حل مناسبی باشد اما این غذاها بدون ادویه ممکن است طعم و مزه ی خوبی نداشته باشند و همانطور که می دانید مهم ترین ویژگی های یک غذای عالی، عطر، رنگ و طعم آن می باشد.

درست کردن یک غذای خوشمزه ترفند های خاصی دارد که مهمترین آن انتخاب درست ادویه است اگر می خواهید دستپختتان زبانزد همه باشد باید در انتخاب ادویه های مصرفی دقت بیشتری داشته باشید. از این رو، امروز در این مقاله به معرفی ادویه های مخصوص غذاهای گوشتی؛ یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی می پردازیم پس با سالماطور همراه باشید.

قیمت ادویه ساده و قیمت ادویه ترکیبی را در صفحه ادویه ها ببینید.

ادویه چیست؟

ادویه (Spices) در واقع یک دانه، میوه و ریشه گیاهان است که بصورت قلم، خرد يا پودر شده براي عطر و رنگ بخشيدن به غذا مورد استفاده قرار مي گيرد. هزاران سال است که ادویه ها به عنوان چاشنی، طعم دهنده غذا و به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه های متنوعی در سراسر جهان وجود دارد  ولی هر اقلیمی با توجه به نوع خوراک غالب و ذائقه چشایی که دارد آنها را مورد استفاده قرار می دهد. نکته مهم در استفاده از ادویه ها این است که برای چه غذایی از چه ادویه ای و به چه میزانی استفاده کنیم. مقدار کمی ادویه می تواند یک غذا را به طرز چشمگیری تغییر دهد و طعم متمایزی به مواد اولیه اضافه کند.

قیمت ادویه ساده را در صفحه ادویه ها ببینید.

انواع ادویه مخصوص غذا های گوشتی

  • ادویه عثمانی

ادویه عثمانی شاه کلید ادویه هاست و دستور تهیه این ادویه از زمان امپراطوری عثمانی بر جای مانده است. این ادویه از عطر و طعم فوق العاده ای برخوردار است و مصرف آن عطر و بوی متفاوتی را به غذا های شما می دهد.

طرز تهیه ادویه عثمانی

یکی از ادویه های گوشت، ادویه عثمانی است که از ترکیب چندین ادویه معطر به همراه گلرنگ تشکیل شده است و به رنگ نارنجی تیره می باشد. جاذبه اصلی این ادویه زیر دندان آمدن دانه های گیشنیز، فلفل سیاه و برگ های آویشن است که به صورت درشت در آن خورد شده است و با پودر بقیه مواد ترکیب شده است.

ادویه عثمانی ترکیبی از سیر، پاپریکا و سبزیجات معطر مثل آویشن و سماق و… است. این ادویه تندی ملایمی از فلفل و ترشی ملایمی از سماق دارد. زمانی که از ادویه عثمانی در غذا استفاده کنید دیگر نیازی به ادویه دیگری نیست و فقط نمک به غذا اضافه کنید. ادویه عثمانی به عنوان آچار فرانسه ادویه جات آشپزخانه شما شناخته می شود. این ادویه برای هر نوع گوشت چرخ کرده، مرغ چرخ کرده، گوشت تکه ای و مرغ تکه ای استفاده می شود همچنین از ادویه عثمانی در تهیه ی غذا هایی مثل ماکارونی، اسنک، ژیگو، سمبوسه، لازانیا، خوراک دل و جگر، انواع ساندویچ مرغ و بوقلمون و کوفته نیز می توانید استفاده کنید. یک تجربه از فرهنگ آشپزی غنی عثمانی را با ادویه عثمانی سالماطور تجربه کنید.

برای خرید ادویه عثمانی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

خرید ادویه عثمانی

  • پودر پاپریکا

ادویه پاپریکا یکی از پر طرفدار ترین ادویه هاست. افزودن فلفل به غذا طعم بی نظیری به آن می دهد با این حال طعم تند برای بسیاری از افراد خوشایند نیست در این صورت بهترین گزینه استفاده از پودر پاپریکا می باشد. پاپریکا نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده تهیه می شود. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد. وجود منابع بی نظیر معدنی و ویتامین‌های فراوان در این ماده گیاهی سبب شده تا این ماده به عنوان یک ماده غذایی مفید و ارزشمند در تمامی جهان شناخته شود.
پودر پاپریکا یکی از ادویه های پر خاصیت پودری شکل برای خوش طعم و خوش رنگ کردن غذا است. از ادویه پاپریکا در انواع خوراک ها، سوپ، طعم دار کردن ماهی، گوشت و مرغ، انواع سس ها و غذاهای فست فودی می توانید استفاده کنید.   

طرز تهیه پاپریکا

مشاهده قیمت پاپریکا

  • ادویه ماهی و میگو

با استفاده از ادویه ماهی و میگو دیگر خبری از بوی بد ماهی و میگو نیست! ادویه ماهی و میگو یک ادویه خاص و منحصر به فرد است که از ترکیب چند ادویه خوش عطرو بو تشکیل شده است. ادویه ماهی و میگو علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن بوی ماهی می شود طعم و مزه ی فوق العاده ای را به ماهی می دهد.

ادویه ماهی و میگو سالماطور از سردی گوشت ماهی کم می کند و عطر روح نوازی را به غذاهای دریایی شما می دهد. این ادویه طبع گرمی دارد و سردی طبع غذاهای دریایی را جبران می کند. ادویه غذا های دریایی برای افرادی که از طعم غذا های دریایی لذت نمی برند و از خوردن آن ها اجتناب می کنند می تواند مفید باشد تا از خواص بیشمار این غذاها بهره مند شوند.

پایه اصلی این ادویه، پاپریکا می باشد که باعث خوش رنگ شدن آن می شود. معمولا قبل از کباب کردن یا سرخ کردن ماهی و میگو  آن ها را مزه دار کنید، ماهی را به مدت 1 یا 2 ساعت و میگو را 30 دقیقه قبل از پخت با این ادویه همراه با روغن و پیاز مرینیت شده ترکیب کنید و سپس آن ها سرخ و کباب کنید . این ادویه خوش عطر برای انواع قلیه، ماهی شکم پر و دیگر غذاهای دریایی گزینه بسیار خوبی است.

طرز تهیه ادویه ماهی و میگو

مشاهده قیمت ادویه ماهی و میگو

  • ادویه مرغ

ادویه مخصوص پخت مرغ یک ادویه ترکیبی عالی است که کارتان را برای پخت و مرینت مرغ راحت تر می کند. گوشت مرغ یکی از گوشت هایی است که در بین ایرانیان مصرف بالایی دارد. ترکیبات اصلی این ادویه شامل، زعفران، پاپریکا، پودر دارچین و پودر سیر است به کار بردن این ادویه در غذا سبب از بین رفتن بوی بد مرغ می شود. کافیست ابتدا مرغ را آبپز و کف ایجاد شده را خارج کنید سپس ادویه مرغ سالماطور را با پیاز به مرغ اضافه کرده و تفت دهید جالب است بدانید با استفاده از این ادویه دیگر نیازی به اضافه کردن هیچ ادویه ای حتی زردچوبه نخواهد بود. با این ادویه بی نظیر می توانید طعم عالی چلو مرغ را تجربه کنید. 

طرز تهیه ادویه مرغ

مشاهده قیمت ادویه مرغ

  • ادویه کباب لقمه ای و کوبیده

شاید برای خیلی از افراد تهیه انواع کباب های کوبیده، بختیاری و برگ در منزل کار سختی باشد اما با استفاده از یک ادویه مخصوص  می توانید کبابی به خوشمزگی کباب های بیرونی تهیه کنید. این ادویه می تواند بوی ناخوشایند گوشت و سیب زمینی داخل کباب و کتلت را بگیرد. این ادویه مناسب ذائقه همه افراد به خصوص کودکان می باشد. ادویه کباب لقمه ای و کوبیده سالماطور با پایه اصلی فلفل آل اسپایس می تواند موقع ترکیب مواد کوبیده و کتلت به آن اضافه شود و طعم بی نظیری خلق کند.

طرز تهیه ادویه کتلت

مشاهده قیمت ادویه کباب لقمه

  • ادویه کشمیری

در تمامی رستوران های ایرانی و غذاخوری های سنتی حداقل نام دو غذا، کباب کوبیده و جوجه کباب دیده می شود. جوجه کباب طرفداران بسیار زیادی دارد و معمولا افراد در تفریحات خود این غذا را ترجیح می دهند. شاید در نگاه اول درست کردن جوجه کباب بسیار ساده به نظر برسد اما برای خوش طعم شدن این غذا باید به نکاتی توجه کنید.

پخت جوجه با طعم خوب و بی نقص نیاز به مهارت بالا دارد چرا که هنگام طعم دار کردن آن نیاز است تا تمام ادویه های مورد نیاز به صورت دقیق مورد استفاده قرار گیرد. روش های متفاوتی برای مزه دار کردن جوجه کباب وجود دارد اما پیشنهاد سالماطور به شما استفاده از ادویه کشمیری با پایه اصلی تخم گشنیز و گرانول و پاپریکا وزیره و… می باشد که با استفاده از این ادویه نیازی به استفاده کردن زعفران ندارید. لازم به ذکر است که تکه های مرغ را به مدت 1 تا 2 ساعت با ادویه کشمیری و سس مایونز و روغن زیتون مرینیت کنید. با ادویه کشمیری شاهد یک جوجه کباب، خوش طعم و عطر خواهید بود.

طرز تهیه ادویه کشمیری

مشاهده قیمت ادویه کشمیری

3.7/5 - (3 امتیاز)

8 دیدگاه در “ادویه های طعم دهنده گوشت را بشناسید!

  1. رها یاوری گفت:

    خود شما کدوم ادویه را بیشتر استفاده می کنید؟ و پیشنهاد میکنید.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رها عزیز
      ادویه کشمیری، تنوری، پول بیبر و ادویه عثمانی ادویه های پر طرفدار سالماطور هستند.
      برای مشاهده و خرید ادویه کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d8%aa/

  2. علیرضا نوری گفت:

    ادویه قرمه سبزی هم دارید ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام علیرضا عزیز
      بله ما ادویه قرمه سبزی هم داریم.
      از طریق لینک زیر می تونید محصول تهیه کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d8%aa/

  3. رویا گفت:

    راز خوشمخزه شدن مرغهای من ادویه ساماطور پیشنهاد می کنم حتما یک بار استفاده کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رویا عزیز
      خیلی خوش حالیم که راضی بودین.
      ممنون از اینکه تجربیات تون رو با ما به اشتراک میزارید.

  4. طاهره گفت:

    سلام من می تونم به صورت عمده ادویه میگو رو بخرم؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام طاهره عزیز
      بله شما می تونید هر کدام ادویه که می خواهید را از ما به صورت عمده تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *