عسل و مربا

عسل گون برای بارداری

عسل گون برای بارداری

اگر شما جزء افرادی هستید که هنوز عسل در سبد غذایی شما جایگاهی ندارد باید گفت: که شما سخت ضرر کرده اید. اگر بخواهیم از عسل به عنوان یک طلای کمیاب شگفت انگیز یاد کنیم، بازهم نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم. عسل به عنوان یک موهبت الهی،خواص درمانی و قدرت شفا بخشی بالایی دارد. آیات و احادیث زیادی در مورد خواص فوق العاده ی آن وجود دارد،که شما را به مرتبه‌ی بالایی از یقین در مورد شفابخش بودن عسل می رساند. عسل گونه های مختلفی دارد،یکی از گونه های تک گل و کمیاب عسل،عسل گون می باشد.که سفارش زیادی در مورد مصرف آن در زمان های مختلف به خصوص در دوران بارداری شده است. مصرف این نوع عسل به رشد جنین و تامین انرژی روزانه ی مادر،کمک قابل توجهی می نماید. در این مقاله با ما همراه باشید تا پس از بررسی خواص کلی عسل گون، خواص شگفت انگیز عسل گون برای بارداری را نیز بررسی کنیم.

مقاله مرتبط: بهترین عسل گون

خواص عسل از منظر طب سنتی

اگرچه عسل هنوز نتوانسته است، جایگاه اصلی خود را در طب جدید و سبد غذایی ما انسان ها به دست آورد، اما در طب قدیم از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار بوده است. در طب قدیم عسل جزء شفابخش ترین، داروهای طبیعی محسوب می شود. اهمیت این هدیه ی الهی به قدری زیاد است که در قرآن سوره ایی با نام زنبور عسل (نحل) وجود دارد. در ایات(۶۸-۶۹)سوره ی نحل در مورد عسل،این گونه بیان شده است که(پروردگار تو به زنبور عسل وحی کرد که از پاره ایی کوه ها و برخی از درختان واز آنچه داربست می کنند،خانه هایی برای خود درست کن،سپس از همه ی میوه ها بخور و راه های پروردگارت را فرمان بردارانه بپوی.انگاه از درون شکم آن شهدی که به رنگهای گوناگون است،بیرون می آید،در آن برای مردم درمانی است.) همچنین اهتمام پیامبران الهی نسبت به مصرف عسل،می تواند،جایگاه والای آن را بارز تر نماید،عسل در درمان بسیاری از بیماری ها مفید و اثری خارق العاده دارد.البته ناگفته نماند که می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید. حال که به ارزش و جایگاه این هدیه ی الهی پی بردید،وقت آن رسیده که آن را در سبد مصرف روزانه ی خود قرار دهید. اگر شما به عنوان یک مادر باردار هستید،توصیه می کنم که از عسل، به ویژه عسل گون در این دوران بارداری استفاده کنید، و از خواص بی نظیر آن در جهت رشد و استحکام چارچوب بدنی جنین و تولید انرژی روزانه و منابع معدنی مورد نیاز این دوران بهره ی کافی ببرید.

خواص عسل طبیعی گون

همان طور که گفته شد، عسل دارای خواص دارویی درمانی بسیار زیادی می باشد،که در زیر به برخی خواص آن می پردازیم:

  • عسل گون به عنوان یک بهبود دهنده ی مفید در درمان درد مفاصل
  • بهبود مشکلات مغز و استخوان
  • بهبود آلرژی
  • بهبود فشار خون
  • ضد تشنج و سرع
  • تقویت کننده ی روده: این گیاه به دلیل قندهای پرو بیوتیک موجود در خودش

و البته خواص ضد التهابی یک گزینه ی مناسب برای افرادی است که از مشکلات روده رنج می برند.

  • تقویت کننده ی حافظه: ویتامین هایB و استیل کولین موجود در عسل گون به تقویت حافظه کمک می کند
  • بهبود دهنده ی مشکلات بینایی: اگر شما دچار التهاب قرنیه،آب مروارید و…هستید

از عسل گون البته با مجوز پزشک به عنوان یک التیام بخش موضعی  استفاده کنید

  • درمان کننده ی سینوزیت
  • ضد تومور
  • درمان کننده ی دیابت
  • ضد پیری: یکی از دلایل پیری زود رس در افراد به خاطر رادیکال های آزاد در بدن فرد می باشد،این رادیکال ها با آسیب رساندن به سلول ها ،موجب پیری زود رس در بدن فرد می شود،شما با مصرف روزانه ی عسل می توانید این رادیکال‌های آزاد را تحت کنترل خود قرار دهید.
  • مفید برای زنان باردار:استفاده از این نوع عسل در زمان بارداری،می تواند میزان نیاز بدن، به ویتامین ها و مواد معدنی را تامین نماید. نوع تغذیه ی مادر در زمان بارداری،اثر بسیاری بر روی میزان رشد جنین و مقاومت استخوان ها دارد
  • درمان کننده ی بی خوابی
  • کنترل کننده ی کم خونی
  • برطرف کننده ی گرفتگی صدا
  • درمان کننده ی استرس
  • محافظ کبد
  • کاهش خستگی
  • یک آنتی اکسیدان مناسب
  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن

خواص عسل گون برای بارداری

طبیعت عسل گون سرد است یا گرم؟

همانگونه که بیان شد،عسل دارای گونه های متفاوتی می باشد. پس بالطبع طبیعت آنها با یکدیگر متفاوت است.برخی عسل ها طبیعت گرم و برخی طبع معتدل دارند

عسل گون، از نوع عسل های معتدل میباشد.که در دوران بارداری می توان از آن استفاده کرد (برای اطمینان بیشتر حتما با نظر پزشک مصرف شود). اغلب زنان باردار در این دوران دچار گر گرفتگی می شوند و این حس ناخوشایند، اغلب قابل تحمل نیست عسل بنا به طبیعتش ممکن است این حالت را تشدید نماید، اما این نوع عسل دارای طبعی معتدل است که می تواند یک منبع تغذیه ایی لذت بخش برای مادر باردار محسوب شود.

مصرف عسل گون در دوران بارداری خوب است یا خیر؟

دوران بارداری به عنوان یک پیک طلایی ،حساس، و پر چالش برای تمام افراد یک خانواده محسوب می شود. ممکن است این سوالهایی در ذهن شما ایجاد شود که آیا در دوران بارداری می توانید از عسل گون استفاده کنید یا خیر؟ عسل گون برای بارداری ضرر دارد؟ در پاسخ به این سوالها باید گفت: اگر این نوع عسل، کاملا طبیعی و ارگانیک باشد ،علاوه بر خواص درمانی،به عنوان یک پیشگیری کننده نیز محسوب می شود.

از آنجایی که در دوران بارداری علاوه بر رشد تغذیه ایی جنین ،خود مادر نیز باید تقویت شود،عسل گون به عنوان یک منبع مغذی و حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ ها،می تواند تاثیر بسیار زیادی ،هم در رشد جنین و هم تقویت بنیه ایی مادر داشته باشد.خواص عسل گون برای بارداری بسیار زیاد است که قبل تر به آن اشاره شد به شما توصیه می شود اگر به عنوان یک مادر باردار تصمیم به استفاده از این نوع عسل ارگانیک نمودید حتما آن را از فروشگاههای معتبرتهیه نمایید.

یکی از این فروشگاه های معتبر،سالماطور می باشد؛که توانسته است با استفاده از کارشناسان مجرب در این حیطه، بهترین و ارگانیک ترین عسل گون طبیعی را در زنجیره ی فروشگاهی خود در اختیار شما همراهان گرامی سالماطوری قرار دهد.

آیا عسل گون در بدن تولید سم می کند؟

یکی از دغدغه ها و نگرانی خانم های باردار در عدم استفاده از عسل در دوران بارداری القاء این تفکر است که عسل گون می تواند در بدن تولید سم نماید ودر نتیجه سلامتی جنین را به خطر بیاندازد.

حال آیا این مسئله صحت دارد یا خیر؟ گفته شده که ممکن است در عسل نوعی باکتری وجود داشته باشد که موجب شود، با ورود در بدن تولید سم نماید! اما باید گفت:عسل طبیعی دارای خاصیت اسیدی می باشد که به باکتری اجازه ی رشد نمی دهد.یکی از خواص مهم و اصلی عسل گون طبیعی، خاصیت اسیدی بودن آن است که به باکتری ها اجازه ی رشد نمی دهد. یکی دیگر از خواص اصلی و مهم عسل گون طبیعی، دارا بودن همین خاصیت ضد میکروبی است. اگر یک دهم درصد هم این احتمال وجود داشته باشد،که باکتری ذکر شده در عسل وجود داشته باشد،باید این نکته را یادآور شد که اسید قوی موجود در معده مادر این سم را از بین می برد.

پس جای هیچ گونه نگرانی برای مادر باردار باقی نمی ماند. اما لازم به ذکر است که، ویژگی ضد میکروبی عسل، فقط در عسل های طبیعی گون وجود دارد، و عسل های تقلبی به دلیل وجود افزودنی ها این خاصیت را دارا نمی باشند. ما به عنوان یک سالماطوری این نوید را به مادران باردار می دهیم که با طیب خاطر در زمان مصرف عسل طبیعی گون از آن نهایت لذت را ببرید.

مطالعات صورت گرفته در این زمینه اذعان دارد که عسل خالص طبیعی به هیچ عنوان برای جنین ضرر ندارد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی عسل گون برای بارداری و خواص عسل گون برای بارداری پرداختیم تا مادران باردار بتوانند به راحتی و با اطلاعات کافی این محصول را انتخاب کنند. به عنوان یک سالماطوری به شما توصیه می کنیم که در هر برهه از زندگی که قرار گرفته اید، نوجوان، جوان، میانسال، یا حتی یک مادر باردار به نوع تغذیه ی خود اهمیت دهید، درست است که محصولات ارگانیک نسبت به سایر محصولات، گران قیمت تر است اما شما با خرید این نوع محصول سلامتی در دوران میانسالی را پس انداز می کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *