آموزشی

صبحانه مقوی برای دانش آموزان

صبحانه مقوی برای دانش آموزان

با فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس بزرگترین دغدغه والدین تهیه یک صبحانه مقوی و سالم برای فرزندانشان است. در این روزهای کرونایی که دانش آموزان بدون هیچ تحرکی از صبح تا ظهر سرکلاس هستند بهتر است در وعده صبحانه از مواد مقوی و سالم استفاده کنند. با خرید ارده علاوه بر ایجاد تنوع در سبد غذایی، میتوانید صبحانه ای مقوی مصرف کنید. در این مقاله تعدادی محصول سالم و مقوی برای وعده صبحانه معرفی شده اسـت. اگر قصد دارید برای فرزندان محصل خود بهترین و مقوی ترین صبحانه را تهیه کنید کـه هم خوشمزه باشد و هم مقوی، پس در ادامه با سالماطور همراه باشید.

بعضی از افراد تنها با نوشیدن یک فنجان قهوه یا چایی روز خود را آغاز می کنند در صورتی که صبحانه اصلی ترین وعده غذایی است و مصرف آن قبل از شروع فعالیت های روزانه، علاوه بر تامین انرژی لازم، سبب تمرکز ذهنی و بازدهی بیشتر می شود. مصرف این وعده غذایی باعث می شود تا حدود 10 ساعت قند طبیعی در خون باقی بماند. تنوع در صبحانه های ایرانی بالاست و به تنهایی با اندکی تغییر می توانید هر روز صبح صبحانه ای متفاوت میل نمایید.

صبحانه یکی از وعده های غذایی است که نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان نیز از آن کمتر استقبال می کنند به همین دلیل تنوع در آن می تواند مشکل بی اشتهایی را از بین ببرد.

مصرف صبحانه چه تاثیری در یادگیری دانش آموزان دارد؟

وعده صبحانه در بالابردن سطح یادگیری دانش آموزان نقش به سزایی دارد. متأسفانه امروزه صبحانه یکی از وعده های غذایی است که نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان نیر از آن کمتر استقبال می کنند و این امر می‌تواند تأثیرهای منفی بسیاری بر رشد جسمی و ذهنی آن‌ها بگذارد. دانش آموزی که تمام شب را غذا نخورده است و بدون خوردن وعده‌ی صبحانه به مدرسه می‌رود، قند خون پایینی خواهد داشت و به‌دلیل کمبود انرژی، ویتامین، املاح معدنی و غیره شرایط یادگیری را نخواهد داشت و زودتر خسته می شود و همچنین فرایند رشد مغزی او هم مختل خواهد شد.

عوارض نخوردن صبحانه سالم و اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده درمورد وعده‌ی صبحانه دانشمندان دریافتند که این وعده غذایی تأثیر چشمگیری بر یادگیری ریاضی دارد. دانش آموزانی که وعده‌ی صبحانه را میل می‌کنند، ۴۰ درصد بیشتر از دیگر دانش‌آموزان در یادگیری ریاضیات موفق هستند.

  1. کاهش حافظه
  2. عصبانیت
  3. کاهش قدرت یادگیری
  4. بروز عوارض عصبی مانند سستی و بی‌حالی
  5. بی‌حوصلگی
  6. افزایش خستگی

پیشنهاد صبحانه ای سالم و مقوی برای دانش آموزان

صبحانه مقوی

برای تهیه ی صبحانه مقوی و سالم برای دانش آموزان بهتر است این محصولات را در وعده‌ی صبحانه آن ها بگنجانید:

  • ترکیب کره بادام زمینی و عسل

این ترکیب یکی از محبوب ترین صبحانه برای طرفدران سالماطور است. کره بادام زمینی سالماطور خالص و طبیعی و بدون هیچ افزودنی است که از بادام زمینی ایرانی آستانه تولید می شود. ترکیب کره بادام زمینی با عسل چند گیاه که یکی از غنی ترین منابع پروتئین و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در این شرایط کرونایی است که می تواند برای فرزندان دلبند شما مناسب باشد. انتخاب کره بادام زمینی در وعده صبحانه احتیاج بدن را به انواع ویتامین ها و پروتئین ها برطرف می کند. 

یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه دانش آموزان کره بادام زمینی است اما به این شرط که فرزند شما به آن حساسیت نداشته باشد. کره بادام زمینی را روی نان، نان تست و یا پن کیک بمالید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و به فرزندتان بدهید.

خرید کره بادام زمینی

خرید عسل

  • ارده و شیره و حلوا ارده

با ترکیب ارده و شیره مقوی ترین صبحانه را به کودکان خود بدهید! ارده یکی از بهترین و سالم ترین غذاها برای کودکان و همچنین افراد مسن است. اکثر افراد از این محصول بیشتر برای وعده ی غذایی صبحانه خود استفاده می کنند تا انرژی لازم برای تمام روز را دریافت نمایند. یکی از مهم ترین خواص ارده برای کودکان تامین انرژی لازم برای آن ها و تقویت حافظه می باشد.

خرید شیره

شیره یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شیرین کننده ها است. این شیرین کننده محبوب نسبت به شکر سالم تر و مغذی تر است. شیره از دیرباز ، به علت خواص فراوان، مورد استفاده همگان بوده و در درمان کم خونی ، تقویت بنیه بدن ، تاثیر بسزایی داشته و برای کسانی که به دنبال یک انرژی زا طبیعی و خون ساز می گردند ، گزینه ای بسیار عالی و مناسب است. ترکیب ارده با شیره انگور بسیار پر طرفدار است و باعث تقویت استخوان ها، تسکین دهنده درد، درمان اختلالات کبدی و سرشار از آهن و کلسیم می باشد.

همچنین حلوا ارده نیز یکی از بهترین و مقوی ترین صبحانه ها محسوب میشود.

خرید انواع ارده

شما میتوانید قیمت حلوا ارده، ارده و شیره را در صفحه اصلی سایت سالماطور ببینید.

صبحانه ارده و شیره

  • اسنک سویق و کرم کنجد شکلاتی

 اسنک سویق سرشار از انرژی، مقوی و کاملا سالم است. در این اسنک ها از سویق، آرد گندم، جو و نخود و عدس به عنوان مواد اصلی و تشکیل دهنده محصول استفاده می شود. اسنک سویق همان تنقلات خوشمزه و سالمی است که هر مادری برای میان وعده بچه ها به دنبال آن است. این اسنک ها جایگزین مناسب چیپس و پفک و بسیاری مواد مضر برای کودکان، جوانان و بزرگسالان می باشد.

کره کنجد شکلاتی یک کره مقوی و دوست داشتنی با چاشنی شکلات است. کره کنجد شکلاتی یک میان وعده ی پر انرژی است و برای کسانی که به سلامتی بدن خود توجه دارند اما عاشق شیرینی جات و شکلات هستند، بسیار مناسب است. کرم کنجد می تواند یک گزینه بسیار عالی برای وعده صبحانه باشد که می توان با عسل، مربا و شکلات مصرف کرد. 

سویق به تنهایی یک خوراک کامل است و استفاده از آن به صورت ناشتا به تنهایی یا همراه با عسل، شیر، خرما، کره کنجد شکلاتی بسیار مفید است. ترکیب اسنک سویق با کرم کنجد شکلاتی می تواند یک صبحانه متفاوت برای کسانی که از صبحانه های تکراری خسته شده اند باشد.

خرید روغنکنجد شکلاتی

اسنک سویق و کره کنجد شکلاتی

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *