ارده، شیره و حلوارده

شیره خرما رو با چی بخوریم؟

شیره خرما رو با چی بخورم

اگر سوال شیره خرما با چی بخوریم، ذهن شما را هم مشغول کرده است، با ما همراه باشید. شیره خرما یک جایگزین خوب برای شکر است و می‌توانید از آن برای شیرین کردن انواع خوراکی استفاده کنید. خرما حاوی ۶۰ درصد قندهای طبیعی و فیبر فراوان است و یک منبع خوب برای تامین انرژی محسوب می‌شود. در این مقاله چند پیشنهاد جذاب ترکیبی را بررسی می‌کنیم.

برای اطلاع از قیمت انواع شیره کلیک کنید

آشنایی با شیره خرما

برای تهیه شیره خرما، خرما را در آب می‌ریزند و حرارت می‌دهند. سپس خرماها را مخلوط می‌کنند، آن‌ها را فشار می‌دهند و مخلوط را صاف می‌کنند. در نهایت نیز با تبخیر آب ریخته شده در آن، شیره خرما تهیه می‌شود.

مقاله مرتبط: بهترین شیره خرما

خواص شیره خرما

شیره خرما دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین B3، B2، B1، B5، A1 و C، مواد معدنی، قندهای طبیعی و پروتئین‌هاست. شما با مصرف این ماده مقوی، دیگر نیاز به مصرف مولتی‌ویتامین‌ها نخواهید داشت. شیره خرما حاوی مقادیر زیادی فروکتوز، ساکارز و گلوکز است. بنابراین برای میان وعده انتخاب خوبی است.

برای مشاهده قیمت ارده کلیک کنید

موارد مصرف شیره خرما

طبع شیره خرما گرم و خشک است و یک شیرین‌کننده مناسب است که می‌توانید به‌ جای شیرین‌کننده‌های تصفیه‌شده از آن‌ها استفاده کنید. یکی از فواید این شیره، داشتن آهن طبیعی است که سبب افزایش گلبول‌های قرمز خون و بازسازی آن‌ها می‌شود. شیره خرما بسیار مغذی‌ست و برای برخی بیماری‌ها و سلامت بدن مفید است. شما می‌توانید با مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه، انرژی موردنیازتان در طول روز را تامین کنید. در ادامه به سوال “ شیره خرما با چی بخوریم” پاسخ می‌دهیم و چند ترکیب خوشمزه و مفید را به شما معرفی می‌کنیم.

روش مصرف شیره خرما

شیره خرما و ماست       

برخی ماست‌ها همراه با نوعی شیرینی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای اینکه طبع این نوع ماست را متعادل کنید، آن را با شیره خرما مصرف کنید.

ارده با شیره خرما

ترکیب ارده و شیره خرما یک مخلوط بی‌نظیر و پرخاصیت است و فواید زیادی دارد. شیره خرما نیز تمام خواص خرما را داراست. شیره خرما همان‌طور که گفته شد حاوی ویتامین‌های زیادی است و با ترکیب‌شدن با ارده، به یک خوراکی انرژی‌زا تبدیل می‌شود. این تغذیه سالم، برای کودکان مناسب است و سبب افزایش قدرت ذهنی آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید با مصرف شیره خرما در صبحانه، به سلول‌های عصبی خود کمک کنید تا تحریک و فعال شوند. همچنین این ترکیب کم‌خونی را برطرف می‌کند و برای تسکین دردهای روماتیسمی، وریدی و شریانی مفید است.

در سالماطور انواع ارده مانند: ارده ساده، ارده بوداده، ارده سبوس دار و ارده شکلاتی موجود است که از طریق لینک زیر میتوانید به راحتی این ارده های باکیفیت و خوشمزه را سفارش دهید و درکنار شیره خرما میل کنید.

خرید انواع ارده کنجد

برای مشاهده قیمت ارده کلیک کنید

حلوا با شیره خرما          

حلوای شیره خرما بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. شما می‌توانید این حلوا را با آرد گندم یا آرد برنج درست کنید. تهیه این حلوا با آرد برنج، سبب شده است تا طعم خرمای آن بیشتر مشخص باشد. اگر این حلوا را از آرد برنج تهیه کنید، طعم آن متعادل‌تر شده و طعم شیره کمتر می‌شود. این حلوا متعلق به شهرهای جنوبی کشور، خصوصا استان سیستان و بلوچستان است. در سالماطور این محصول یعنی حلوا ارده با شیره خرما موجود است در این تولید این حلوا ارده به جای استفاده از شکر از شیره خرما استفاده میشود که یک محصول رژیمی و فوق العاده خوشمزه است که میتواند جایگزین حلواشکری شود.  اگر می‌خواهید بدانید که شیره خرما با چی بخوریم، در این قسمت طرز تهیه این حلوای خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم:

مواد لازم برای تهیه حلوای شیره خرما

2 لیوان آرد گندم یا برنج، 1 لیوان روغن، 2 لیوان شیره خرمای آب شده    

دستور تهیه حلوای شیره خرما

مرحله اول

برای اینکه حلوای شیره خرما داشته باشید، ابتدا باید بدانید که طرز تهیه شیره خرما به چه صورت است. در سیستان و بلوچستان خرماهای کاملا رسیده را در داخل دیگ می‌ریزند تا به جوش آید.

مرحله دوم

سپس شیره را صاف می‌کنند و به مصرف می‌رسانند. میزان استفاده از شیره در این حلوا کاملا سلیقه‌ای است و به شما بستگی دارد که دوست دارید شیرینی حلوا تا چه حد باشد.

مرحله سوم

شیره را درون یک ظرف بریزید و به آن آب اضافه کنید و صبر کنید تا رقیق شد. اگر دوست ندارید حلوا رقیق شود، این مرحله را انجام ندهید. سپس با ریختن آرد داخل تابه، آن را تفت دهید.

مرحله چهارم

سپس باید روغن را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن برطرف شود. باید ترکیب را آن‌قدر تفت دهید تا رنگش تغییر کند. حال شیره را به آن بیفزایید.

مرحله پنجم

تفت دادن را ادامه دهید و مواد را داخل تابه جمع کنید و با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حلوا منسجم شود و قوام یابد مهم‌ترین مرحله برای تهیه این خوراکی هم زدن مداوم آن است.

مرحله ششم

شما با باز و جمع‌کردن مداوم حلوا، باید سبب پختن یکدست حلوا شوید. پس از اینکه حلوا به غلطت موردنظر رسید، داخل ظرف ریخته و آن را تزیین کنید.

البته اگر این مراحل برایتان سخت است در سالماطور محصول حلواارده با شیره خرما موجود است که به راحتی میتوانید سفارش خودتان رو از طریق صفحه این محصول ثبت کنید.

برای اطلاع از قیمت انواع شیره کلیک کنید

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

کلوچه با شیره خرما 

برای اینکه به پاسخ سوال شیره خرما با چی بخوریم، برسید، این قسمت را بخوانید تا با دستور پخت این کلوچه خوشمزه و رژیمی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه با شیره خرما

شیره خرما یک لیوان، گلاب سه قاشق غذاخوری، تخم‌مرغ دو عدد، ترکیب روغن جامد و مایع سه‌چهارم لیوان، بکینگ پودر نصف قاشق‌چای‌خوری، وانیل نصف قاشق چای‌خوری، آرد به اندازه لازم (بین سه تا چهار لیوان)

ابتدا باید گلاب، روغن و تخم‌مرغ را هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند. سپس شیره خرما و وانیل را به مخلوط به‌دست‌آمده اضافه کنید. در نهایت آرد و بکینگ‌پودر را بیفزایید تا خمیر شکل بگیرد و روغن پس ندهد. نباید خمیر را زیاد ورز دهید. مقداری از خمیر را بردارید و گلوله کنید، مهر بزنید و مقداری کنجد روی آن بریزید. در نهایت هم به مدت بیست دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180‪ قرار دهید تا بپزد.

شیره خرما و فرنی 

 فرنی یک دسر خوشمزه است و تهیه آن بسیار راحت است. فرنی شیره خرما، دارای شیره خرماست و بنابراین بسیار مقوی است. مصرف این فرنی برای کودکان و نوجوانان مفید است و سبب رشد و سلامت آن‌ها می‌شود. در این قسمت طرز تهیه این فرنی خوشمزه را می‌آموزید.

مواد لازم: ۴ لیوان شیر، دو سوم لیوان شیره خرما، نصف لیوان گلاب، ۳ قاشق سوپ‌خوری آرد برنج، ۱ قاشق سوپ‌خوری نشاسته گندم (نشاسته گل)، یک‌سوم لیوان آب، یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری پودر هل

طرز تهیه فرنی با شیره خرما

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این فرنی خوشمزه نیاز به یک قابلمه مناسب دارید. آرد برنج و شیر را درون قابلمه بریزید و برای حل شدن آرد برنج، ترکیب را مخلوط کنید. در یک کاسه نشاسته را با آب مخلوط کنید تا حل شود.

مرحله دوم

نشاسته حل شده را از صافی رد کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود و سپس آن را به شیر اضافه کنید. الان وقت اضافه‌کردن شیره خرما نیز هست. قابلمه را روی گاز بگذارید تا حرارت ببیند و غلیظ شود. باید به طور مداوم مخلوط به‌دست‌آمده را هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی از پخته‌شدن کامل آرد و نشاسته مطمئن شدید، گلاب و هل را به آن اضافه کنید. پس از اینکه چند جوش زد، فرنی شما حاضر است. آن را درون ظرف موردنظر بریزید و با پرک بادام و پودر پسته تزیین کنید.

مرحله چهارم

غلظت شیره‌های خرما با هم تفاوت دارد. شما برای این دستور باید از شیره غلیظ و خانگی استفاده کنید. اگر شیره بیش از حد غلیظ بود، به آن کمی شیر بیفزایید.

خوردن شیر خرما در بارداری

زنان باردار بیشتر از همسالان غیر باردار خود به کالری نیاز دارند. اما معمولا زنان باردار مواد پرکالری که ارزش غذایی کمی دارد را مصرف می‌کنند. این کار بسیار غلط است. شیر خرما انتخاب خوبی برای این افراد است، چراکه کالری کم و مواد مغذی بسیار زیادی دارد. با تحقیقات انجام شده مشخص است که اگر چهار هفته قبل از زایمان، شیرخرما مصرف شود، نتایج مطلوب‌تر خواهد بود. شیر خرما سبب تقویت ماهیچه‌های رحم در ماه‌های آخر بارداری نیز می‌شود.

برای اطلاع از قیمت انواع شیره کلیک کنید

بهترین شیره خرما رو از کجا بخرم؟

سالماطور یکی از بزرگترین تولیدکنده های شیره خرما اصل است. در سالماطور علاوه بر شیره خرما انواع شیره ها مانند چهارشیره، سه شیره، شیره انگور و… نیز موجود است. میتوانید برای دیدن قیمت انواع شیره کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به سوال “ شیره خرما با چی بخوریم” پاسخ دهیم و چند پیشنهاد ترکیبی جذاب با شیره خرما را در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم که خواندن این مقاله برایتان کاربردی باشد. شما همچنین می‌توانید برای تهیه مرغوب‌ترین شیره خرما به وب‌سایت سالماطور سر بزنید.

خرید انواع ارده کنجد

4.7/5 - (43 امتیاز)

14 دیدگاه در “شیره خرما رو با چی بخوریم؟

  1. 9300520170 گفت:

    ترکیب شیره خرما و ارده سالماطور بی نظریه یک صبحانه مقوی و عالیه. شیره رو با چه محصول دیگه اش میشه ترکیب کرد؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می تونید شیره رو با پنیر هم ترکیب کنید.
      طعمه فوق العاده ای میده.
      برای مشاهده و خرید محصول کلیک کیند.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%87/

  2. هامین رحیمی گفت:

    چهار شیره خاصیت بیشتری داره یا شیره انگور؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام هامین عزیز
      چهار شیره بخاطر ترکیب شیره های مختلف خواص بیشتری داره.
      هر کدوم از شیره ها خواص خودشون دارند.
      برای مشاهده و خرید انواع شیره کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%87/

  3. رها یاوری گفت:

    چطوری می تونم شیره و ارده شما رو بخررم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رها عزیز
      شما میتونید از طریق لینک زیر ارده و شیره سالماطور تهیه کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%87/
      https://salmator.com/product-category/%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87/

  4. زهرا محمدی گفت:

    ارده های شما بی نظریه.
    ممنون از محصولات عالی تون.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام زهرا عزیز
      خوش حالم که از محصولات سالماطور راضی هستید.
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  5. رضا گفت:

    ترکیب ارده با خرما های سالماطور بی نظریه

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام رضا عزیز
      ترکیب خرما و ارده خوشمزه و بسیار مقوی
      ممنون از اینکه تجربیات تون رو با ما به اشتراک میزارید💚

  6. مهدی گفت:

    اگه از شیره ای که خریدم راضی نبودم می تونم بر گشت بزنم؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مهدی عزیز
      بله، تمام محصولات سالماطور ضمانت مرجوعی و بازگشت وجه دارند، در صورت نارضایتی از محصول میتوانید آن را مرجوع کنید.

  7. اصغر رضایی گفت:

    سلام
    میشه یکم از خواص شیره هم بگین

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام جناب رضایی
      شیره خواص بسیار زیاده داره ما یم مقاله کامل درباره خواص شیره داخل سایت داریم
      می تونید از طریق لینک زیر مقاله رو بخونید.
      https://salmator.com/blog/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%88%d8%b1/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *