عسل و مربا

خواص عسل گون برای کم خونی

عسل گون برای کم خونی

عسل گون یکی از مفید‌ترین انواع عسل است که به دلیل داشتن فواید بسیار در درمان بیماری‌ها به نوعی یک داروی گیاهی نیز به شمار می‌آید. از مهم‌ترین مصارف بهترین عسل گون می‌توان به درمان بیماری کم خونی اشاره کرد که این روز‌ها به یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در میان کودکان و بزرگسالان تبدیل شده است.

با وجود این که عسل گون یکی از مفید‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید اما برای تاثیرگذاری بیشتر در درمان بیماری کم خونی می‌بایست همراه با مواد غذایی دیگر میل شود تا همانند دارد‌های ترکیبی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طول درمان همواره باید مورد توجه قرار بگیرد، اطمینان از کیفیت عسل گون است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

مقاله مرتبط: بهترین عسل گون

معرفی عسل گون

یکی از گیاهانی که معمولا در بخش‌های جنوبی دامنه‌ی کوه‌های زاگرس به وفور یافت می‌شود گون است، گیاهی با گل‌های زیبا که منبع عظیمی برای شهد رسانی به زنبور‌های عسل به شمار می‌آید. این گیاه با داشتن خواص بسیار زیاد تاثیرات زیادی در سلامت انسان دارد و عسل تهیه شده از شد آن همواره در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر هستند.

برای تخلیه و برداشت عسل این گیاه می‌بایست شرایط آب و هوایی خاصی را رعایت کرد تا به آنزیم‌ها و خواص پروبیوتیک آن آسیبی وارد نشود، لازم به ذکر است بدانید که نحوه برداشت عسل از این گیاه به صورت خام است و برای تبدیل شدن به عسل قابل مصرف مراحل خاصی نیز طی خواهد شد.

این ماده حاوی ساکارز بسیار پایینی است و به همین دلیل یک جایگزین مناسب برای شیرینی جاتی است که افراد دیابتی مصرف می‌کنند و با این کار می‌توانند سطح قند خون خود را کنترل نمایند. البته بهترین خواص عسل گون برای کم خونی است و می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود این بیماری داشته باشد.

عسل گون برای کم خونی خوبه؟ 

در پاسخ به این سوال می‌توان پاسخ قاطعانه مثبت داد، عسل گون با داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های مفید در درمان بیماری کمخونی یک عامل خنثی کننده به حساب می‌آید. در واقع با نگاه علمی‌تر و تجزیه‌ی بیشتر عسل می‌توان گفت که این مانده منبع عظیمی از مس، آهن و منگنز است که ترکیب این سه عنصر غول بزرگی برای مقابله با کم خونی می‌سازد.

ممکن است بپرسید که عسل چگونه باعث پیشگیری یا درمان کم خونی می‌شود، پاسخ به این سوال ساده است چرا که ترکیب سه عنصر فوق نقش عمده‌ای در افزایش میزان سنتز هموگلوبین دارد و از این رو سلاح قدرتمندی در برابری عوامل پیشروی کم خونی می‌سازد.

برای درمان کم خونی چه بخوریم؟ 

مصرف عسل به تنهایی می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا کم خونی موثر باشد اما برای تاثیرگذاری بیشتر، آن را به همراه مکمل‌های غذایی دیگر مصرف نمود تا در عین خوشمزه‌تر شدن، قدرت تاثیرگذاری بیشتری نیز داشته باشند: این ترکیبات شامل موارد زیر هستند:

ترکیب موز و عسل گون

بدون شک خیلی از افراد مخصوصا کودکان از مصرف عسل گون به تنهایی امتناع می‌کنند، این نوع عسل با وجود شیرینی متناسب به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید به همین دلیل می‌توانند آن را با ترکیبات میوه‌ای میل کنند. ترکیب موز و عسل گون برای کم خونی به نوعی یک بمب انرژی هستند و مصرف آن در اول صبح می‌تواند انرژی لازم را برای شما فراهم کند.

موز جاذبه قوی برای جذب آهن، B۱۲ و فولیک اسید دارد و عسل منبع عظیمی از مس، آهن و منگنز است که ترکیب این دو با هم می‌تواند یک راه مفید و موثر در درمان خانگی کم خونی با عسل باشد.

ترکیب جعفری و عسل گون

این ترکیب به سرعت کم خونی شما را از بین می‌برد چرا که سبزی جعفری علاوه بر جذب آهن بالا می‌تواند سطح هموگلوبین خون را به سرعت افزایش دهد، برای این کار نیاز به آهن مورد نیاز در عسل دارد که با ترکیب این دو ماده می‌توان به راحتی سلاح دفاعی در برابر کم خونی را ایجاد کرد.

ترکیب کنجد و عسل گون

ترکیبی فوق العاده که علاوه بر کم خونی، نقش موثری در کاهش درد مفاصل و استخوانی دارد. این ترکیب بمب انرژی است که تمام انرژی لازم برای یک روز پر مشغله را فراهم می‌کند. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید از ترکیب شیر، کنجد و عسل گون استفاده کنید که مصرف آن قبل از خواب آرامش و دور از اضطراب را نیز برای شما به همراه دارد.

قیمت عسل گون برای کم خونی

ترکیب شیره‌ها با عسل

یکی از عمده دلایل کم خونی کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن است، برای پیشگیری از کم خونی می‌بایست ابتدا ویتامین‌های لازم را تامین و سپس در جهت پیشگیری قدم برداشت. مصرف انواع شیره‌های خوراکی مانند شیره انگور، شیره خرما، شیره توت و غیره یک روش مفید و موثر در تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند. ترکیب انواع شیره‌ها با عسل گون شرایطی را فراهم می‌کند تا جذب آهن موجود در عسل به خوبی انجام شود.

ترکیب لیمو ترش و عسل گون

این ترکیب آشنا برای درمان بیماری گلو درد و بهبود زخم‌های ناشی از سرفه‌های شدید است، اما بهتر است بدانید که لیموترش می‌تواند سطح هموگلوبین خون را تا حد زیادی افزایش دهد از این رو تاثیر زیادی در درمان کم خونی خواهد داشت.

ترکیب سیاه دانه و عسل گون

از دیگر خواص عسل گون برای کم خونی ترکیب آن با سیاه دانه است که می‌تواند تاثیرات چشمگیری داشته باشد. ترکیبی انرژی بخش که می‌تواند علاوه بر درمان کم خونی به صورت مداوم، سبب تامین انرژی و قوت مورد نیاز در طول روز خواهد شد.

بهترین نوع عسل برای درمان کم خونی

ممکن است تصور کنید که از همه نوع عسل می‌توان در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا کم خونی استفاده کرد، بدون شک نمی‌توان منکر فواید انواع عسل در پیشگیری و درمان بیماری‌های گوارشی، التیام زخم ها، کاهش درد مفاصل و… شد اما بهترین نوع عسل برای درمان کم خونی عسل خام و گرما ندیده است.

معمولا در عسل‌هایی گرما ندیده خواص به صورت طبیعی باقی مانده و هیچ تغییراتی روی آن‌ها اعمال نشده از این رو می‌توانند به خوبی با سایر مواد غذایی دیگر ترکیب شوند. عسل گون یکی از مفید و موثر‌ترین نوع عسل‌های خام و گرما ندیده است که طعم و مزه‌ی واقعی خود را حفظ کرده و به سادگی با سایر مواد خوراکی ترکیب می‌شود.

این نوع عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به همراه غول بزرگی از عناصر مفید مانند مس، آهن و منگنز می‌تواند مشکلات مربوط به کم خونی و جذب آهن را برطرف کند.

مصرف این ماده غذایی به صورت تک و یا با دیگر مواد خوراکی امکان افزایش سطح هموگلوبین را فراهم می‌کند. اگر این ماده خوراکی در ابتدای روز و در وعده صبحانه مصرف شود قابلیت خون‌سازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری

عسل گون برای کم خونی انتخاب ایده آلی است که می‌تواند نیاز شما به دارو‌های شیمیایی برطرف کند، در واقع این ماده با داشتن ویتامین و عناصر مفید به همراه مقدار زیادی آنتی اکسیدان شرایطی را فراهم نموده که بتوان به به خوبی کم خونی را کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

برای این کار می‌توانید از ترکیبات عنوان شده استفاده کنید و با ایجاد تنوع در مزه‌ها این مواد خوراکی خوشمزه را برای همیشه در سفره غذایی خود مخصوصا در وعده‌های صبحانه داشته باشید. توجه داشته باشید که خرید بهترین عسل گون همواره می‌تواند با مشکلات زیادی همراه باشد که از مهم‌ترین آن تقلبی بودن این ماده است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند، وب سایت سالماطور یکی از بزرگترین آنلاین شاپ‌های ارائه دهنده انواع عسل با بهترین کیفیت است و می‌توانید برای خرید به این وب سایت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *