عسل و مربا

خاصیت عسل برای زیبایی پوست چیست؟

فواید ماسک عسل

عسل طبیعی برای زیبایی پوست

از جمله خواص عسل طبیعی برای زیبایی پوست می‌توان به افزایش رطوبت پوست، آبرسانی، بهبود چین و چروک‌های پوستی، لایه‌برداری، ترمیم جای زخم و بهبود سریع‌تر زخم‌ها و غیره اشاره کرد که در ادامه مقاله بیشتر در این رابطه توضیح داده می‌شود. به طور کلی، عسل طبیعی دارای انواع آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی قوی است. همین امر موجب می‌شود تا عسل به عنوان یک مرهم و تغذیه‌کننده مناسب برای انواع پوست‌ها باشد. به همین دلیل در بسیاری ترکیبات آرایشی بهداشتی و همچنین ترکیبات درمانی از عسل به عنوان یک ماده اولیه پایه استفاده خواهد شد.

مقاله مرتبط: انواع عسل طبیعی

اهمیت زیبایی پوست

اهمیت و خاصیت عسل برای زیبایی پوست چیست؟ پوست گسترده‌ترین بافت بدن بوده که به عنوان اولین سد دفاعی عمل می‌کند. این بافت در کنترل و تنظیم سطح مایعات بدن تأثیر داشته و از بدن در برابر انواع رادیکال‌های آزاد، عفونت‌ها، سموم و دیگر مضرات نظیر اثر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

همه افراد باید از پوست خود مراقبت کرده و در معرض گرما و سرمای شدید قرار نگیرند، زیرا در این صورت پوست دچار خشکی بیش از اندازه و یا سوختگی می‌شود. بهترین راه محافظت از پوست، تغذیه سالم و کامل علی‌الخصوص استفاده از غذاهای طبیعی و گیاهی است. عسل طبیعی برای زیبایی پوست یکی از انواع خوراکی‌ها بوده که ویتامین‌های لازم و املاح مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند.

برای چرب کردن پوست خشک می‌توان از انواع روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام شیرین و تلخ و روغن کنجد استفاده کرد. این روغن‌ها موجب لطافت و شادابی پوست می‌شوند.

از عواملی که پوست را از حالت عادی خارج کرده و موجب آسیب به آن می‌شوند، می‌توان به عصبی شدن، مشکلات گوارشی و یبوست، مصرف غذاهای ناسالم، استفاده بیش از اندازه از محصولات آرایشی و صابون‌های عطری، قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و طولانی مدت و غیره اشاره نمود.

از ماسک عسل گلاب می‌توان در درمان آفتاب‌سوختگی استفاده کرد. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری از عسل، یک قاشق غذاخوری گلاب و کمی ماست را مخلوط کرده و بر روی قسمت‌های آفتاب سوخته قرار داد. همچنین ماسک سیب زمینی و عسل نیز برای از بین بردن لک‌های پوستی بسیار مناسب بوده و تنها با مخلوط رنده سیب‌زمینی با عسل به وجود می‌آید.

خواص عسل برای پوست خشک

به طور کلی عسل طبیعی برای زیبایی پوست استفاده فراوانی دارد و استفاده از آن برای پوست‌های خشک و شکننده معجزه خواهد کرد. عوامل بسیاری بر روی خشکی پوست و ظاهری خشن و سخت تأثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به تغییرات آب و هوایی، مواد موجود در صابون‌ها، کم آبی و دهیدراته شدن پوست اشاره کرد. منافذ بسته، خشکی پوست را به همراه دارند.

عسل با داشتن آنزیم‌های مناسب، یک نوع پاک‌کننده مناسب پوست خشک است و می‌تواند منافذ را باز کرده و آن‌ها را تمیز کند. همچنین عسل دارای خاصیت رطوبت‌رسانی بسیار قوی است و به عنوان بهترین مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک به حساب می‌آید. با استفاده از عسل به عنوان مرطوب‌کننده، پوست‌ های خشک مانند پوست بچه، نرم و لطیف می‌شوند. نشانه‌های پیری و چین و چروک در پوست‌های خشک زودتر پدیدار می‌شوند. عسل با خاصیت آنتی اکسیدانی خود می‌تواند چین و چروک‌های پوستی را کاهش داده و پوست جوان و شاداب را به وجود آورد.

ماسک عسل و زردچوبه

  • ماسک عسل زردچوبه| عسل طبیعی برای زیبایی پوست

ترکیب زردچوبه با عسل طبیعی برای زیبایی پوست خشک بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند. زردچوبه دارای خاصیت روشن‌کنندگی بوده و موجب از بین بردن لکه‌های تیره پوستی نیز می‌شود. ماسک عسل و لیمو چند بار در هفته و ترکیب آن با زردچوبه، خاصیت لایه‌برداری قوی داشته و در کنار مرطوب کردن پوست خشک، سلول‌های مرده پوست را نیز از بین می‌برد.

برای تهیه ماسک عسل زردچوبه به همراه لیمو، کافی است یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط نمود. برای تأثیرگذاری بیشتر این ماسک، می‌توان از یک قاشق غذاخوری ماست نیز در این ترکیب استفاده کرد. بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر، باید یک لایه نازک از آن را بر روی صورت و گردن زده و با گذشت 20 دقیقه، ماسک با آب ولرم از روی صورت و گردن شسته می‌شود.

خواص عسل برای پوست چرب

یکی از بزرگترین چالش‌ها در زیبایی خانم‌ها، داشتن پوست چرب است. ظاهر چرب و درخشان، منافذ باز و جوش و آکنه‌های زیاد از دردسرهای پوست چرب به حساب می‌آید. از خواص عسل طبیعی برای زیبایی پوست چرب نیز می‌توان بهره‌مند شد. عسل خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتری دارد و به خوبی می‌تواند تعادل باکتری‌ها در سطح پوست را حفظ کند. همین امر موجب می‌شود تا عسل یک ماده موثر برای جلوگیری از شیوع جوش‌ها محسوب شود.

از دیگر خواص عسل برای پوست چرب می‌توان به لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوستی اشاره نمود که در نهایت ظاهری صاف و درخشان را به ارمغان می‌آورد. همچنین برای رطوبت‌رسانی به پوست‌های چرب می‌توان از عسل طبیعی استفاده کرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که پوست چرب نیز مانند پوست خشک و نرمال به رطوبت‌رسانی نیاز دارد. افراد با پوست چرب نیز باید در روتین پوستی خود، مرطوب‌کننده داشته باشند و بهترین مرطوب‌کننده برای آن‌ها، عسل است. ماسک عسل برای پوست چرب می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

خواص ماسک عسل و لیمو برای پوست چرب

مشاهده قیمت انواع عسل ارگانیک و طبیعی

  • ماسک عسل و لیمو برای پوست چرب

شاید بهترین ماسک عسل برای پوست چرب، ماسک عسل و لیمو باشد. خواص ماسک عسل و لیمو برای پوست چرب بسیار است و افراد با پوست‌های چرب می‌توانند از ترکیب لیمو و عسل طبیعی برای زیبایی پوست خود استفاده کنند. لیمو قابلیت کنترل میزان چربی پوست را داشته و روغن‌های اضافی را در روی پوست از می‌برد. همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو، یک نوع ماده دفع‌کننده بوده و سلول‌های مرده پوست را کاهش می‌دهد.

این امر موجب می‌شود تا غده‌های پوستی مسدود شده با این نوع سلول‌ها، آزاد شوند.

با اضافه کردن لیمو به عسل، خواص آن برای پوست چرب چند برابر خواهد شد. برای تهیه این ماسک فوق‌العاده تنها کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کرد. قبل از استفاده از ماسک، صورت کامل شسته شده و با حوله تمیز باید خشک شود. ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست نگه داشته و سپس با آب ولرم از روی صورت تمیز گردد. ماسک عسل و لیمو برای لک صورت نیز مفید بوده و افراد دارای لک پوستی نیز می‌توانند از خواص آن بهره‌مند شوند.

خواص عسل برای پوست جوش دار

یکی از بهترین خواص عسل طبیعی برای زیبایی پوست، از بین بردن جوش و آکنه صورت و بدن است. در زمانی که جوش و آکنه بر روی پوست پدیدار می‌شوند، در واقع غدد چربی پوست تحریک شده و بیش از اندازه ترشح خواهند شد. همچنین ممکن است جوش به علت افزایش فعالیت زیاد باکتری‌ها بر روی پوست ایجاد شوند. عسل دارای خاصیت ضدالتهابی بوده که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را کمتر کند و به علت خاصیت آنتی‌باکتریال، میزان باکتری‌های موجود بر روی پوست را کاهش داده و پوست را در حالت تعادل نگه‌ می‌دارد. همین عوامل موجب درمان و کنترل جوش‌های صورت می‌شود.

  • ماسک عسل دارچین

ماسک عسل دارچین یکی از بهترین انواع ماسک‌های خانگی برای درمان و از بین بردن آکنه و جوش است. دارچین به خوبی می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود بر روی پوست را از بین ببرد و در کنار عسل، ترکیب معجزه‌آسایی را به وجود می‌آورد. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده تا یک خمیر قهوه‌ای رنگ بدست آید.

بهتر است قبل از استفاده از ماسک، پوست را با آب گرم شسته و به خوبی تمیز کرد. در این حالت، منافذ پوست باز شده و آماده دریافت مواد مغذی موجود در ماسک دارچین و عسل طبیعی برای زیبایی پوست است. بعد از زدن ماسک به صورت، حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و سپس پوست با آب ولرم باید شسته شود.   

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *