عسل و مربا

بهترین عسل کنار

بهترین عسل کنار

کنار یا سدر یک درخت با خواص فوق العاده شگفت انگیز، که به جرات می توان گفت: تمام قسمت های این درخت دارای فواید و خواص درمانی بسیاری می باشد. از ریشه ی درخت سدر گرفته تا برگ و گل آن، سدر یک درخت همیشه سر سبز می باشد که در کتب مختلف با عناوین متفاوت مثل سدره،نیم،شجرالنبق و…شناخته می شود. به غیر از عسل شگفت انگیز و پرخاصیت درخت کنار می توان از برگ سائیده شده ی این درخت، به عنوان ماده ی پاک کننده ی موی سر و بدن استفاده کرد.

شاید بارها برای شما این مشکل به وجود آمده باشد، که با توجه به خواص درمانی بالای عسل، کدام نوع عسل را برای یک خرید مناسب و به جا باید انتخاب کرد؟و من به عنوان یک خریداربر اساس چه ملاک و ویژگی هایی می توانم یک خرید خوب داشته باشم؟با توجه به فراونی گونه های مختلف عسل،امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم که شما را با یک گونه ی خارق العاده و شگفت انگیزعسل،یعنی عسل کنار آشنا کنیم.عسل کنار یکی از خوش طعم ترین ولذیذترین نوع عسل در گونه ی خودش می باشد.که برای همه ی سنین وبا هر جنسیتی قابل استفاده می باشد.

این نوع عسل هم جایگاه خودش را در طب سنتی وهم در طب جدید بدست آورده است. این نوع عسل از گلهای درخت سدر یا کنار بدست می آید دارای گلهای سفید رنگ  وستاره ایی است. میوه ی آن گرد کروی است.که در فصل بهار قابل برداشت می باشد درخت سدر در برخی از مناطق ایران  به عنوان پوشش گیاهی آن منطقه محسوب می شود.

برای اطلاع از قیمت و خرید عسل طبیعی کلیک کنید. 

خواص عسل کنار از منظر طب قدیم و جدید

اگر به خاطر داشته باشید ،در قسمت اول این مقاله بیان شد،که این نوع عسل برای همه ی افراد در نوبه ی خود بسیار پر ارزش ومهم است. اگر شما در جایگاه یک مادر باردار،قصد خرید این نوع عسل را دارید،به رفع کم خونی در این دوران کمک قابل توجهی می نماید.ویا اگر کودک در حال رشد دارید،خواص درمانی و ویتامین های موجود در عسل کنار در تسریع رشد بدنی کودک سهم بسزایی ایفا می کند.ویا حتی ممکن است به دلیل کهولت سن دچار کلسترول خون شده باشید نگران نباشید با مصرف صحیح عسل کنار می توانید میزان کلسترول موجود در خون را کنترل کرده وحتی کاهش دهید.

عسل کنار خواص درمانی بسیار بالایی دارد. از جمله‌ی این خواص می توان به:

  • محرک قوای جنسی
  • تقویت کننده ی مغز واعصاب
  • انرژی زا ونشاط آور
  • درمان کننده ی کم خونی
  • بر طرف کننده ی عطش
  • بهبود دهنده ی آبله و سرخچه
  • درمان مشکلات کبدی
  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن
  • تسهیل کننده ی عادت ماهیانه

اگر شما از جمله کسانی هستید که هر ماه یک قاعدگی دردناک را تحمل می کنید،با مصرف عسل کنار تا حد زیادی می توانید بر درد خود غالب شوید.

  • بهبود دهنده ی سریع مشکلات بعد از بارداری
  • جبران کننده ی ویتامین “ث” در بدن
  • یک ضماد برای زخم های و سوختگی های عفونی
  • یک تقویت کننده ی عالی برای حافظه
  • محرک اشتها

اگر شما فرزندی دارید که از کمبود اشتها رنج می برد ،توصیه می شود برای تحریک اشتها حتما از عسل کنار استفاده کنید.

  • بهبود کمر درد
  • برطرف کننده ی انگل وکرم روده ومعده
  • کاهش دهنده ی حرارت بدن
  • جبران کننده ی ویتامینcدردوران سرما خوردگی و آنفولانزا

خواص عسل کنار

ویژگی های یک عسل کنار طبیعی واصل 

به طور قطع و یقین،همه ی افراد وقتی قصد خرید محصولی را داشته باشند،اولین دغدغه ی آن ها در این هنگام ،مناسب بودن و بهترین بودن خرید می باشد. فرقی ندارد که جنس خریداری شده چه ماهیتی داشته باشد.خوراکی باشید یا پوشیدنی وسیله ی حمل و نقل باشد یا حتی بهترین نوع دارو. حال اگر شما قصد خرید عسل داشته باشید،آن هم از نوع عسل کنار طبیعی واصل باید یک سری ملاک ها و ویژگی ها برای آن در نظر بگیرید. چون امروزه با توجه به در دسترس بودن مواد شیمایی وقند های مصنوعی،افراد سود جو می توانند به راحتی عسل تقلبی را وارد بازار نمایند.

اما یکی از راه های تشخیص عسل طبیعی واصلی کنار،طعم و بوی این نوع عسل می باشد.عسل کنار طعم و بوی متفاوتی نسبت به سایر عسل ها دارد.بنابر این اگر بوی آن مانند سایر عسل ها بود،شک نکنید که آن عسل،عسل کنار نیست.

اگر از روی رنگ عسل بخواهید تشخیص دهید،باید بدانید که عسل کنار دارای رنگ های تیره و روشن می باشد،که البته این تفاوت رنگ عسل به دلیل اختلاف منطقه ای است که گیاه در آن رشد کرده و عسل تولید شده است.بنابر این هر چه به سمت مناطق جنوبی کشور پیش برویم،عسل کنار تیره رنگ تر خواهد بود.در نظر داشته باشید که تشخیص رنگ و بوی عسل طبیعی کمی مشکل به نظر می رسد،اما کافی است به یک فروشگاه معتبر سری بزنید واز خرید یک محصول با کیفیت اصل لذت ببرید. یکی از این فروشگاه های معتبر،سالماطور می باشد  که با داشتن کادری مجرب در صنایع غذایی طبیعی و ارگانیک توانسته است قدمی مهم و ارزشمند در راستای  رسیدن به این هدف مهم و کسب رضایت مندی مشتریان خود بردارد.

طبع عسل کنار چیست؟

چنانچه شما دوست عزیز مثل بعضی از افراد،دوست دارید که عسل در سبد غذایی مصرف روزانه ی تان قرار بگیرد ولی بنا به دلایلی ،نمی توانید از مواد غذایی با طبع گرم استفاده کنید،این نوید را به شما میدهیم که طبیعت عسل کنار،با سایر عسل ها متفاوت است. از آنجایی که میوه ی این درخت دارای طبعی سرد است.بنابر این میزان گرمی موجود در عسل این نوع گیاه پایین می آید.بر همین اساس در دسته یعسل‌های با طبع معتدل قرار می گیرد.

بهترین نوع عسل کنار موجود در بازار

امروزه شما می توانید به راحتی از هر فروشگاه یا حتی سوپر مارکت محله عسل مورد نظر خود را خریداری نمایید.ولی این که عسلی که شما تهیه کرده اید چه نوع عسلی است؟ آیا جزء عسل‌های طبیعی و ارگانیک محسوب می شود یا خیر؟ بسیار حائز اهمیت می باشد.وقتی شما تصمیم به خرید عسل کنار کردید،بهترین نوع عسل موجود،مربوط به شهرهای جنوبی وجنوب غربی کشور است.

حال شما می توانید بهترین نوع عسل ارگانیک طبیعی کنار را در این مناطق تهیه کنید،درست است که خرید یک عسل از زنبور داران میزان قابل توجهی از حجم دغدغه ی شما برای تهیه ی یک عسل ارگانیک و طبیعی را کاهش می دهد،اما کافی است به مشکلات بر سر راه این مسیر کمی فکر کنید.مثلا شما ساکن یکی از استان های مرکزی و یا شمالی کشور هستید. تصمیم دارید عسل ارگانیک و طبیعی کنار را تهیه نماید. در نظر داشته باشید که چه مسافت طولانی را باید بپیماید البته منهای هزینه ی تردد،تا بتوانید این نوع عسل را تهیه نمایید.در حالی که کافی است،سری به یک فروشگاه معتبر در نزدیکی محل سکونت خود بزنید،وبه صورت کاملا  مقرون به صرفه وبدن تحمیل کمترین هزینه و انرژی به جنس مد نظر خود دسترسی پیدا کنید،به عنوان نمونه فروشگاه سالماطور از جمله فروشگاهای معتبری است.که سالها تلاش خود را برای جمع آوری محصولات غذایی ارگانیک برای مشتریان مجلسی پسند خود انجام داده است. تا بتواند گامی بزرگ و هدفمند در جهت کسب رضایت مشتریان همیشگی سالماطوری بردارد.

عسل کنار و درمان درد دوران قاعدگی

همه ی بانوان در هر کجای این جهان هستی که در حال زندگی کردن هستند، برای یک بار هم که شده درد دوران قاعدگی را تجربه کرده اند،آن هم بروز درد در برخی نواحی شکم واطراف آن تا قسمتهایی از کشاله های ران می باشد.البته بسته به نوع توانایی یا ضعیف بودن بدن در افراد نوع میزان درد متفاوت است در برخی یک قاعدگی با درد زیاد ودر برخی با درد کم و قابل تحمل همراه است. فرقی ندارد که شما تا چه میزان درد را تحمل می کنید کم یا زیاد؟مهم این است که شما می توانید با مصرف عسل کنار این درد را کاهش دهید.قند موجود در عسل باعث بالا رفتن فشار خون می شود،در نتیجه آستانه ی تحمل درد شما را افزایش می دهد. در حقیقت عسل کنار در درمان درد این دوران همانند یک مسکن عالی عمل می کند.کافی است به محض ایجاد درد در ناحیه ی زیر شکم،مقداری از عسل کنار را با آب گرم مخلوط کرده ومیل نمایید. عسل زمانی که با اب وارد بدن شود ،سریعتر جذب بدن می شود. همچنین مصرف این نوع عسل می تواند باعث ایجاد نظم در سیکل قاعدگی شما شود.

ممکن است برای برخی این سوال پیش آمده باشد که آیا عسل می تواند می تواند باعث بالا رفتن حجم خونریزی در این دوران شود؟ در پاسخ این سوال باید گفت خیر.چرا که عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و ریز مغذی هاست که مصرف آن موجب تقویت سیستم رحمی زنان گردیده واز خونریزی زیاد جلوگیری می نماید. فراموش نکنید تنها عسلی می تواند این خواص را داشته باشد که کاملا ارگانیک و اصل باشد.

بهترین عسل کنار و خواص آن

خواص عسل کنار برای پوست

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی،دانشمندان و طبیبان حاذق توانسته اند،به خواص بی شمار گل ها و گیاهان موجود در طبیعت پی ببرند.وقتی صحبت از یک عسل طبیعی و ارگانیک مثل عسل کنار به میان می اید،ماده ی اولیه ی این معجون شگفت انگیز گل ها وگیاهان موجود در طبیعت می باشند. که با توجه به تحقیقات صورت گرفته پیرامون عسل،به نتایج فوق العاده اثر بخشی از خواص موجود در این ماده ی طبیعی پی برده اند. بعضی از گونه های عسل موجود در طبیعت،خواص زیادی برای طراوت و شادابی پوست  و تقویت ریشه ی مو دارند. یکی از این گونه ها،عسل طبیعی و ارگانیک کنار می باشد.در کل این عسل به دلیل طبع معتدلی که دارد،موجب از بین رفت جوش آکنه از روی پوست می شود. همچنین مصرف عسل کنار به صورت موضعی ،بر روی پوست سر می تواند ،باعث تقویت ریشه ی مو شود. اگر شما عسل کنار را با مقداری گیاه آلوئه ورای طبیعی ترکیب کنید یک ماسک مناسب برای صورت خود تهیه کرده اید.

کلام آخر

با توجه به نکات مهم واساسی ذکر شده در این مقاله پیرامون خواص عسل طبیعی کنار ،ممکن است شما قصد خرید این نوع عسل را داشته باشید،بنابراین به شما توصیه می شود،برای تهیه ی بهترین عسل کنار موجود در بازار سری به فروشگاهای معتبر بزنید واز خرید خود لذت ببرید.در نظر داشته باشید یکی از این فروشگاه های معتبر،سالماطور می باشد ،که با داشتن کادری توانمند و مجرب در این عرصه،توانسته است بهترین،ارگانیک ترین و طبیعی ترین عسل های طبیعی موجود را در یک زنجیره ی غذایی با در نظر گرفتن رفاه حال مشتریان جمع آوری نماید،ودر اختیار همراهان سالماطوری قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه در “بهترین عسل کنار

  1. خیراله سلیمی گفت:

    سلام درمورد خواص عسل بیشتر بنویسید .

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      در این مقاله به طور مفصل در مورد خواص عسل کنار توضیح داده شده. به این مقاله مراجعه کنید :
      https://salmator.com/blog/10-%d8%ae%d8%a7%d8%b5%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d8%b3%d9%84-%da%a9%d9%86%d8%a7%d8%b1/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *