درمانی ، آرایشی و بهداشتی

بهترین صابون گیاهی برای پوست چرب

بهترین صابون دست ساز گیاهی برای پوست چرب

بهترین صابون دستساز گیاهی برای پوست چرب کدام است؟ به راستی چه نوع پوستی ایده آل محسوب می شود؟ چرب یا خشک؟ در پاسخ به این سوال ها باید گفت :همانگونه که خشکی پوست تاثیرات منفی بر روی ظاهر صورت ایجاد می کند،چربی بیش از حد نیز برای صورت مضر شناخته می شود.اما در کل باید گفت :که چرب بودن برای یک پوست تا حدودی ضروری است،اما چربی بیش از حد می تواند منجر به ایجاد جوش ها و آکنه های سر سخت شوند.

برای خرید انوع صابون کلیک کنید.

برای انتخاب بهترین صابون دستساز گیاهی برای پوست چرب باید ابتدا پوست خود را بشناسیم تا بتوانبم بهترین صابون را انتخاب کنیم.وجود این نوع چربی در پوست ،موجب رطوبت می شود واز خشک شدن پوست جلوگیری می کند.اما چنانچه در برخی از انواع پوست این نوع چربی بیش از حد مجاز ترشح شود به اصطلاح پوست چرب را به وجود می آورد. با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت صابون دستساز گیاهی برای پوست چرب با پوست چرب بیشتر آشنا شوید.

مقاله مرتبط: بهترین صابون دستساز گیاهی

مشخصه های مهم یک پوست چرب

هر نوع پوستی دارای نوعی ویژگی و مشخصه هایی می باشد،که با وجود این ویژگی ها نوع پوست هر فرد معلوم و معین می شود. بعد از گذراندن این مرحله است که‌ شما می توانید یک انتخاب مناسب جهت خرید یک صابون دست ساز گیاهی مناسب نوع پوست خود خواهید شد. از جمله‌ی این مشخصه ها می توان به:

  • وجود آکنه وجوش روی پوست اشاره نمود:چربی زیاد روی پوست این امکان را هم به وجود می آورد که علاوه بر جوش واکنه ،نقطه های سیاه که ما آن را با عنوان جوش های سر سیاه می شناسیم ،ظاهر شود.
  • ایجاد اختلال در ماندگاری مواد آرایشی روی پوست:اگر شما داری یک پوست چرب باشید به طور قطع هنگام آرایش روی صورت ،دچار درد سر خواهید شد .چرا که اغلب مواد آرایشی با چربی روی پوست تداخل پیدا کرده واجازه نمی دهد که آرایش روی پوست بنشیند. اینجاست که شما باید تمرکز خود را برای تهیه‌ی یک صابون مناسب دست ساز گیاهی مخصوص پوست چرب افزایش دهید.
  • درخشندگی و براق بودن غیر طبیعی پوست:داشتن چنین ویژگی روی پوست صورت بدون شک پوست شما در گروه ،پوست چرب قرار می دهد.

 

برای خرید انوع صابون کلیک کنید

علت چربی پوست

اگر یک روز رو به روی اینه بنشینیم ودر حال کند و کاو روی پوست صورت خود باشیم وبه این نتیجه برسیم که پوست من از نوع چرب است.حال این سوال در ذهن تداعی می شود که علت چرب بودن پوست صورت من چیست؟ از چه نوع صابون گیاهی دست ساز استفاده کنم تا به نتیجه ی مطلوب برسم ودر عین حال یک پوست روشن داشته باشم.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته عوامل مختلفی در ایجاد چنین مشکلی دخیل هستند از جمله می توان به عواملی همچون،

  • وراثت و ژنتیک
  • محیط
  • شستشوی زیاد و بیش اندازه ی پوست
  • اختلالات دارویی
  • استفاده نکردن از مرطوب کننده
  • تعذیه ی نامناسب اشاره نمود.
  • وراثت و ژنتیک

این گزینه بی شک می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد انواع بیماری ها در فرد ایفا کند. چرا که هر فردی با وجود فعال بودن این گزینه درصد بالای پتانسیل مبتلا شدن به همان نوع بیماری را دارا می باشد. اماوجود صابون های دست ساز گیاهی توانسته است تا حد بسیار زیادی این مشکل را مرتفع نماید.

  • محیط

یکی از عوامل اثر گذار بر نوع پوست محیط بیرونی است که هر شخص در آن زندگی می کند.

نوع آب وهوا می تواند نوع پوست شما را تغییر دهد،به عنوان مثال اگر شما در محیطی با اب و هوای گرم و مرطوب زندکی کنید، پوست شما چرب خواهد بود ،یا حتی ممکن است این احساس برای شما به وجود آمده باشد که پوستتان در تابستان چرب تر از زمستان می باشد.اصلا نگران نباشید ما با معرفی بهترین صابون های دست سازی گیاهی می توانیم برای بر طرف نمودن این مشکل به شما کم کنیم.

  • شستشوی زیاد وبیش از اندازه ی پوست صورت

به یاد داشته باشیم که افراط یا تفریط در شست شوی پوست می تواند،اثرات نامطلوبی را به بار آورد.

اگر پوست چربی دارید هرگز در طول روز بیش از دوبار آن را  مورد شستشو قرار ندهید،مگر آنکه پوست عرق کرده باشد،شستن بیش از حد صورت چرب خود می تواند یک عامل محرک برای ترشح بیش از حد غدد چربی روی پوست باشد.

  • اختلالات دارویی

در برخی موارد مصرف نوعی از دارو باعث ایجاد تغییرات در پوست بدن وصورت می شود که می تواند نوع پوست شخص را تغییر دهد.

 شخص بر اثر استفاده ازدارو دچار  اختلالات هورمونی شده  ودر نتیجه موجب فعال شدن غدد چربی زیر پوست می شود.

  • استفاده نکردن از مرطوب کننده

اغلب ما شاید تا این زمان بر این باور بودیم که استفاده از مرطوب کننده، می تواند چربی پوست را تشدید کند،واین در حالی است که باید گفت : شما تا همین لحظه سخت در اشتباه بودین!

چرا که رطوبت موجود در این نوع کرم ها می تواند به ایجاد برقرار  توازن در مقدار چربی و رطوبت پوست کمک کند.

  • تغذیه ی نامناسب

مصرف برخی از مواد غذایی برای پوست چرب مضر بوده و درصد چربی روی پوست را افزایش می دهد. از جمله‌ی این خوراکی ها می توان به

-انواع لبنیات پر چرب

-شکرهای مصنوعی

-گوشت های چرب مثل گوشت قرمز

-غذاهای پرنمک

-آردهای غنی شده مثل آرد موجود در انواع نان های صنعتی و ماکارونی ها

-غذاهای سرخ کردنی اشاره نمود.

صابون دستساز گیاهی

راههای مقابله با یک پوست چرب

اگر چه پوستی که چرب شناخته می شود به دلیل بالا بودن حجم چربی بر روی پوست ،موجبات مسدود شدن منافذ پوستی وجوش و آکنه را فراهم می کند،اما داشتن یک پوست چرب مناسب فوایدی را به همراه دارد.

به عنوان نمونه اینکه ،افراد دارای پوست چرب ،عموما از پوست ضخیم تری برخوردار هستند که این امر باعث می شود ،این نوع پوست دیرتر دچار چین و چروک شوند.

نکته ی قابل تامل اینجاست که ما باید از راهکارهای موجود استفاده کنیم تا بتوانیم یک تعادل ایده آل بر روی پوست ایجاد کنیم ،که نه از خشکی پوست رنج ببریم ونه از چرب بودن آن.

امروز انواع درمان های متفاوتی برای بهبود این امر در نظر گرفته شده است حال این درمان می تواند استفاده از داروهای شیمایی باشد یا حتی انواع محصولات دست ساز داخلی و گیاهی.

شرکت سالماطور با داشتن مجرب ترین کادر در این زمینه توانسته است بهترین نوع صابون های گیاهی دست ساز را معرفی ودر خدمت شما همراهان گرامی قرار دهد.

اگر بعد از مطالعه ی این مقاله تصمیم گرفتید که برای همیشه از پوست چرب خود خدا حافظی کنید به غیر از استفاده از یک محصول دست ساز و مناسب پوست باید به برخی دستورات موجود عمل کرده تا بهترین نتیجه را به دست اورید.

برای خرید انوع صابون کلیک کنید.

معرفی ۱۵ راهکار جادویی و موثر برای از بین بردن چربی پوست

۱-پوست خود را در روز ۲ مرتبه شستشو دهید.استفاده از آب گرم و صابون ملایم ،میزان چربی روی پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۲-استفاده از انواع تونر مثل تونر فندق برای کاهش چربی ها

۳-بعد از هر شستشو صورت خود را خشک  کنید،البته با یک پارچه ی نرم بدون وارد کردن فشار بر روی پوست

۴-استفاده کردن از بلات ها و پدهای دارویی،(بلات نوعی کاغذ برای جذب چربی اضافه روی پوست می باشد)

۵-استفاده کردن از انواع ماسک های موجود مثل ماسک گِلی،ماسک عسل و ماسک بلغور

۶- از مرطوب کننده استفاده کنید

۷- استفاده از محصولات حاوی سالیسیلیک،اسید این نوع محصولات شیمیایی علاوه بر از بین بردن سلول های مرده باعث کاهش چربی اضافه  روی پوست می شوند.

۸- استفاده از محصولات حاوی چای سبز

۹-ایجاد تغییر در رژیم غذایی

۱۰-کاهش استرس

۱۱-استفاده از مواد معدنی گیاهی برای کاهش چربی روی پوست

۱۲-پاک کردن آرایش قبل از خواب

۱۳- هورمون درمانی

۱۴- مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی

۱۵-استفاده از صابون های دست ساز گیاهی مخصوص پوست چرب و فاقد مواد شیمیایی

صابون گیاهی روشن کننده پوست

معرفی بهترین صابون های دست ساز گیاهی برای پوست چرب

در این بخش به معرفی بهترین صابون های دست ساز گیاهی می پردازیم:

  • صابون دست ساز زرد چوبه

این نوع صابون به عنوان یک محصول ضد جوش  و روشن کننده مخصوص پوست های چرب و مختلط شناخته می شود.

کورکومین موجود در زرد چوبه یک ضد التهاب،ضد باکتری،ضد قارچ ویک آنتی اکسیدان قوی برای پوست است.این صابون به دلیل دارا بودن زغال فعال ،می تواند چربی وآلودگی را از منافذ باز پوست خارج کند.

  • صابون دست ساز درخت چای

یکی دیگر از انواع صابون های گیاهی صابون درخت چای است که قوی ترین صابون ضد جوش می باشد و در دسته ی صابون های ارگانیک محسوب می شود.

اگر پوستی با جوش های ملتهب دارید انتخاب این صابون بسیار با ارزش وپر اهمیت است، روغن درخت چای باعث به وجود آمدن یک محصول ایده آل ضد جوش ،آنتی باکتریال وضد قارچ شده است، و یک محصول ایده آل برای پوست چرب شما محسوب می شود.

  • صابون دست ساز لایه بردار آووکادو

این نوع صابون یک لایه بردار مناسب برای پوست محسوب می شود. این محصول باعث از بین رفتن سلول های مرده ی روی پوست شده وبه جوانسازی پوست کمک می کند.از این نوع صابون به عنوان یک محصول ضد اگزما،ضد خارش  وضد شوره استفاده می شود.

  • صابون دست ساز آلوئه ورا

آلوئه ورا با داشتن خواص متعدد گیاهی ،به گیاه جاودانگی معروف می باشد. از ویژگی های آن می توان به بهبود آفتاب سوختگی،جلوگیری از پیری زودرس پوست وابرسانی قوی اشاره نمود. علاوه بر آن خاصیت روشن گندگی پوست را دارا می باشد. صابون گیاهی دستساز آلوئه ورا در دسته صابون های گیاهی روشن کننده پوست نیز محسوب میشود.

برای خرید انوع صابون کلیک کنید

کلام آخر

همیشه گران ترین راه الزاما بهترین راه نیست .اگر تا به امروز برای درمان مشکلات پوستی خودتان  انواع محصولات شیمیایی داخل و خارجی را استفاده کردید وبه نتیجه ی مطلوب نرسیدید ،بهتر است یکبار از صابون های دست ساز گیاهی ارگانیک مخصوص پوست خود استفاده کنید واز نتیجه ی آن شگفت زده شوید.

Rate this post

2 دیدگاه در “بهترین صابون گیاهی برای پوست چرب

  1. سقایی گفت:

    مطلب خوبی بود

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیز
      تمام تلاش ما در مجموعه ی سالماطور ارئه ی بهترین و جدید ترین مطالب است
      خوش حالیم که راضی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *