ارده، شیره و حلوارده

بهترین شیره خرما کدام است؟

بهترین شیره خرما

همیشه توصیه می‌شود که با خوردن مواد غذا‌یی سالم، ایمنی بدن را افزایش دهیم و مانع از پیر‌ی آن شویم؛ اما چه مواد‌ی سالم است؟ برای دانستن این موضوع، این بار بهتر است به‌جای حرف‌زدن عمل کنیم. از جمله مواد بسیار خوشمزه و درمان‌بخشی که همیشه توصیه می‌شود، شیره خرما است که یک منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذ‌ی می‌باشد. شیره خرما خوراکی است که با مصرف آن می‌توان برای کل روز، انرژی داشت. با همه‌ی این اوصاف، خواص شیره خرما می‌تواند با تشخیص غلط و استفاده از نمونه‌ها‌ی تقلبی، تا حدود زیاد‌ی کاهش یابد و ارزش خود را از دست بدهد. پس برای خرید بهترین شیره خرما، امروز با ما همراه باشید تا شما را با این محصول فوق‌العاده لذیذ و مفید بیش‌تر آشنا کنیم. ‌

برای خرید شیره خرما کلیک کنید.

آیا شیره خرما برای سلامتی مفید است؟

بهتر است قبل از خرید بهترین شیره خرما، به ارزش غذا‌یی و سلامت آن توجه کنید. در این بخش می‌توان فهمید که آیا شیره خرما واقعا ارزش صرف هزینه را دارد یا نه. شیره خرما درست همانند یک معجزه‌گر عمل می‌کند. یک ماده‌ی سنتی که نمونه‌ی اصل و طبیعی آن می‌تواند وضعیت بدن را کاملا تغییر دهد. این شیره خواص درمانی بسیار‌ی دارد و موارد زیر تنها چند نمونه از خاصیت‌ها‌ی بارز آن است.

خواص شیره خرما:

  • کاهش استرس و بهبود عملکرد مغز

وجود ویتامین‌ها‌ی گروه B و مواد‌ی همچون فسفر در شیره خرما، منجر به رفع ضعف و خستگی بدن می‌شود. توانا‌یی آن در متعادل و آرام‌کردن اعصاب آن‌قدر زیاد است که می‌تواند به‌عنوان یک کاهنده‌ی طبیعی استرس مورد‌استفاده قرار بگیرد. از طرفی هم فسفر و منیزیم شیره، منجر به تقویت سلول‌ها‌ی عصبی و افزایش پایداری آن‌ها می‌شود؛ اما اهمیت این موضوع چیست؟ مغز ما سرشار از سلول‌ها‌ی عصبی است و تقویت آن‌ها منجر به بهبود عملکرد مغز از جمله افزایش توان یادگیری، هوش و حافظه می‌شود. به همین دلیل مصرف بهترین شیره خرما حتی به کودکان هم توصیه می‌گردد.

  • زیبا‌یی پوست و مو

ویتامین C و پروتئین از مهم‌ترین عناصر برای زیبا‌یی پوست هستند. با تامین این دو عنصر می‌توان شادابی و رطوبت پوست را تامین کرد. بنابراین با قراردادن شیره‌ی خرما در رژیم غذا‌یی، می‌توان مشکلات پوستی را تا حد زیاد‌ی رفع کرد. ویژگی ضد پیر‌ی آن، مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود و با مصرف آن پوست لطیف‌تر می‌گردد. بعلاوه پروتئین‌ها‌ی بهترین شیره خرما می‌توانند سلول‌ها‌ی آسیب‌دیده مو را ترمیم و منجر به تقویت آن‌ها شوند. پس چه برای پوست و چه مو‌ها، شیره خرما یک ماده‌ی فوق‌العاده موثر و معجزه‌آسا به شمار می‌آید.

شیره خرما برای کم خونی

  • درمان‌کننده کم‌خونی

اسید سولفیک و آهن مواد‌ی هستند که وجود آن‌ها برای ساختن گلبول‌ها‌ی قرمز یا سلول‌ها‌ی خونی ضروری می‌باشد. معمولا توصیه می‌کنند که برای جذب آهن کافی، از گوشت و جگر استفاده کنید. بااین‌حال مصرف مداوم این مواد، علاوه بر اضافه‌وزن و پیر‌ی سلول‌ها‌ی بدن، می‌تواند به مرور زمان احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. بنابراین به‌عنوان جایگزین بهتر است از مواد گیاهی و طبیعی مثل بهترین شیره خرما استفاده کنید. آهن و اسید سولفیک موجود در آن می‌تواند با تولید سلول‌ها‌ی خونی، تا حد زیاد‌ی به مشکل کم‌خونی که به توجه و مراقبت جد‌ی نیاز دارد، کمک کند.

برای خرید شیره خرما کلیک کنید.

طرز تهیه شیره خرما به روش سنتی

شیره‌ها‌یی که طی روش سنتی و با بالا‌ترین خلوص تهیه می‌شوند، همیشه بهترین شیره خرما برای مصرف روزانه هستند. بهتر است برای تشخیص بهتر بین شیره‌ی اصل و تقلبی، کمی در رابطه با نحوه تهیه‌ی آن نیز بدانید. از زمان‌ها‌ی قدیم تهیه‌ی این شیره به شکل سنتی، طی ۳ روش انجام شده است:

  • جوشاندن با دیگ

احتمالا از همین حالا، طرز کار این روش را تشخیص داده‌اید. در این شیوه لازم است که از دیگ‌ها‌ی بزرگ استفاده شود. سپس برای آغاز کار، خرما را به همراه آبی هم‌وزن آن‌ها داخل دیگ می‌ریزند. این مخلوط آن‌قدر حرارت می‌خورد تا اینکه خرما‌ها تقریبا له شوند. بعد از اینکه مخلوط به غلظت مناسبی رسید، آن را از صافی عبور می‌دهند. در این بخش شیره کاملا آماده شده است. در پایان هم بعد از اینکه شیره کمی خنک شد، آن را در ظروف می‌ریزند.

  • حوضچه‌ها‌ی سیمانی

اما تولید بهترین شیره خرما به شکل سنتی، تنها با جوشاندن انجام نمی‌شود. می‌توان گفت که استفاده از حوضچه‌ی سیمانی، تقریبا یک روش نا‌شناخته؛ اما حرفه‌ای است و به‌کاربردن آن به تبحر نیاز دارد. برای انجام این روش از حوضچه‌ها‌ی سیمانی استفاده می‌کنند که آن‌ها را با عمق ۱ الی ۵/۱ متر بالا‌تر از سطح زمین ساخته‌اند و یک روزنه در پایین آن وجود دارد. شیره در اثر نیرو‌ی وزن، با فشار آوردن خرما‌ها به یکدیگر، به وجود می‌آید و از طریق روزنه‌ی پایین خارج می‌شود. سپس آن را جمع‌آوری و در ظرف‌ها‌ی مورد‌نظر می‌ریزند.

  • حصیر

در این روش به‌جای حوضچه سیمانی از سبد‌ها‌ی حصیر‌ی تهیه‌شده از برگ خرما، برای نگهداری خرما‌ها و تولید شیره استفاده می‌کنند. این شیره نیز در پی فشار، نهایتا از سوراخ‌ها‌ی سبد حصیر‌ی خارج می‌شود.

برای خرید شیره خرما کلیک کنید.

راه تشخیص انواع شیره خرما باکیفیت

در حقیقت فاکتور‌ها‌ی مختلفی وجود دارند که با آگاهی از آن‌ها می‌توان شیره‌ی اصل و تقلبی را از هم تشخیص داد و بهترین شیره خرما را خریداری کرد. این فاکتور‌ها عبارت‌اند از:

  • رنگ

خرما‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع آن رنگ متفاوتی دارند؛ مثل مشکی، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن. بااین‌حال شیره‌ی اصلی که از خرما‌ها تهیه می‌شود، همیشه به رنگ تیره است و ظاهر شفافی هم دارد.

  • ته‌نشینی

بهترین شیره خرما نه سفت است و نه شل. بنابراین با غلظت زیاد یا کم نوع تقلبی آن، فریب نخورید. می‌توان گفت غلظت آن، حد واسط بین مایع غلیظ و رقیق است. اگر شیره خرما طبیعی، بلا استفاده بماند و یا اینکه آن را در جا‌ی ثابتی قرار دهید، بعد از مدت کوتاهی ته‌نشین می‌شود. درحالیکه شیره‌ی تقلبی چنین خصوصیتی ندارد.

  • شکرک

معمولا افراد بی‌اطلاع، شکرک را نشانه‌ی طبیعی بودن شیره‌ها می‌دانند؛ اما واقعیت دقیقا بر‌عکس این موضوع است. شکرک زمانی ایجاد می‌شود که در شیره‌ها از مواد نگهدارنده استفاده کنند. تولیدکننده شیره خرما‌ی طبیعی و اصل، هرگز از این مواد استفاده نمی‌کند؛ چرا‌که به‌خوبی می‌داند افزودن چنین ماده‌ای منجر به کاهش مرغوبیت شیره می‌شود. در نتیجه شکرک نشانه‌ی تقلبی بودن شیره است، نه اصل بودن آن.

  • طعم

در فرآیند تهیه بهترین شیره خرما، هرگز از مواد افزودنی و… استفاده نمی‌کنند. بنابراین خلوص آن، منجر به شیرینی بسیار زیاد آن می‌شود. این شیرینی به حد‌ی است که اگر آن را به‌تنهایی مصرف کنید، طعم شیرین آن کاملا حس می‌شود.

به یاد داشته باشید که برای خرید، هرگز کیفیت و اصالت شیره را فدا‌ی قیمت شیره خرما نکنید. سلامتی به‌عنوان اولین اولویت زندگی آن‌قدر ارزش دارد که برای بهبود وضعیت آن، بدن خود را به مصرف مواد سالم عادت دهید.

روش تشخیص شیره خرما اصل

خواص و مضرات شیره خرما در یک نگاه

خواص:

  • قابلیت هضم بالا‌یی دارد؛ بنابراین بدن برای هضم آن انرژی زیاد‌ی صرف نمی‌کند و به‌ زحمت نمی‌افتد.
  • این شیره بهترین جایگزین برای شیرین‌کننده‌ها‌ی مصنوعی و تصفیه‌شده است. پس می‌توانید برای شیرین کردن مواد خوراکی دیگر از شیره خرما استفاده کنید.
  • شیره خرما جایگزین بسیار خوبی برای مسکّن‌ها و آرامش‌دهنده‌ها است. به همین دلیل می‌تواند در تسکین درد از جمله درد‌ها‌ی روماتیسمی معجزه کند.
  • به دستگاه گوارش جهت عملکرد بهتر در هضم غذا‌ها و جذب مواد مغذی موجود در آن‌ها کمک می‌کند. از همین بابت مصرف بهترین شیره خرما می‌تواند در حل مشکلات گوارشی از جمله یبوست، نفخ و… بسیار موثر واقع شود.
  • برای تقویت بینا‌یی عالی است؛ اما چرا؟ از آنجا که سلول‌ها‌ی بینا‌یی چشم برای دیدن اجسام به ویتامین A احتیاج دارند، خوردن شیره خرما به‌عنوان منبع انواع ویتامین‌ها، کمبود آن را جبران و به بینایی کمک می‌کند.
  • شیره خرما در دفع سموم بدن بسیار موثر است؛ از همین جهت برای تصفیه‌ی خون و بهبود سیستم خون‌رسانی در بدن ضروری می‌باشد. بعلاوه مصرف بهترین شیره خرما می‌تواند ماهیچه‌ی قلب را تقویت کند. در نهایت گردش صحیح خون در بدن، مواد مغذی لازم و اکسیژن را به نقاط مختلف بدن می‌رساند و منجر به جاری شدن زندگی در رگ‌ها می‌شود.

برای خرید شیره خرما کلیک کنید.

مضرات:

در واقع شیره خرما در صورت احتیاط در مصرف، هرگز بدن را تهدید نمی‌کند و عوارض زمانی ظاهر می‌شوند که بی‌احتیاطی کنید.

  • با اینکه شیرینی بهترین شیره خرما، کاملا طبیعی و حاصل از گلوکز‌ها‌ی طبیعی داخل آن است؛ اما مصرف آن برای عزیزانی که بیماری دیابت دارند، چندان توصیه نمی‌شود. بااین‌حال این افراد می‌توانند با مشورت پزشک با مصرف کم و احتیاط از آن بهره‌مند شوند.
  • شیرینی طبیعی و کالری زیاد آن می‌تواند منجر به وخامت وضعیت افراد دارای فشارخون، کبد چرب، دیابت و چربی شود. بعلاوه همین کالری می‌تواند منجر به چاقی و اضافه‌وزن هم شود. پس حتی اگر فرد‌ی با وزن نرمال هم باشید، ممکن است با زیاده‌روی در مصرف شیره خرما طبیعی، گرفتار اضافه‌وزن شوید، مگر اینکه فرد پر‌تحرکی باشید.
  • اگر گرم‌مزاج هستید، باید تا حد ممکن از مصرف شیره خرما با مواد گرمی از جمله ارده، اجتناب کنید؛ اما چرا؟ انجام این کار منجر به غلیظ شدن صفرا می‌شود. در این حالت احتمال بسیار‌ی وجود دارد که پوست بدن و صورت شما به جوش‌ها‌ی پوستی مبتلا شود. البته می‌توانید برای جلوگیری از چنین مشکلی و یا حل آن، میوه‌ها‌ی دارای مزاج سرد را مصرف کنید.

برای خرید شیره خرما کلیک کنید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا درباره طرز تهیه و راهنما‌ی خرید شیره خرما اطلاعات مفید‌ی را به شما ارائه کنیم؛ طوری که بتوانید از آن‌ها برای خرید بهتر و تجربه‌ی زندگی سالم‌تر استفاده کنید. همان‌طور که متوجه شدید، شیره‌ی خرما یک ماده غذایی سالم و پر‌خاصیت است، به شرطی که بتوانید بهترین شیره خرما را شناسایی و خریداری نمایید.

شما عزیزان می‌توانید باتکیه‌بر اصالت و سابقه‌ی سالماطور در زمینه‌ی تولید و فروش محصولات، شیره خرما خالص و پر‌خاصیت را تهیه کنید و از طعم دل‌چسب آن لذت ببرید. بدون شک طعم آن شما را متعجب خواهد کرد.

 

تماس با ما

برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *