ارده، شیره و حلوارده

آیا ارده کنجد برای افزایش وزن مناسب است؟

آیا ارده کنجد برای افزایش وزن مناسب است؟

آیا ارده کنجد برای افزایش وزن کاربرد دارد؟ اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ سوال خود برسید. آرزوی همه ما، زندگی سالم و به‌ دور از هرگونه بیماری و تناسب اندام است.

بسیاری از افراد سعی می‌کنند با کمک ورزش و رژیم به این هدف برسند. بسیاری از پزشکان عقیده دارند که تغذیه سالم و مناسب، عامل اصلی دور بودن از بیماری، سلامت بدن و تناسب اندام است و ارده خالص، یکی از این مواد غذایی سالم است. ارده خالص ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و در سلامت شما نقش مهمی ایفا می‌کند. برای تهیه این خوراکی بسیار مفید، دانه‌های کنجد تفت‌داده شده را می‌کوبند. برای اطلاع از قیمت و خرید ارده کنجد کلیک کنید.

کنجد یک دانه روغنی است که فواید و خواص زیادی دارد. بنابراین می‌توانیم از ارده کنجد به‌عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده کنیم. حال که دانستید این ماده خوراکی چربی زیادی دارد، دو سوال در ذهن شما شکل می‌گیرد. آیا ارده چاق کننده است؟ یا آیا ارده و شیره چاق کننده است؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید ارده اصل

بررسی ارزش غذایی ارده

دانه کنجد یک دانه روغنی بسیار مغذی است که ارزش غذایی زیادی دارد و به‌ تنهایی می‌تواند یک صبحانه کامل باشد. کنجد ماده اصلی تشکیل‌دهنده ارده است و منبع خوبی برای جذب کلسیم، روی و آهن به‌حساب می‌آید. یک قاشق غذاخوری ارده، تامین‌کننده بیش از 10 درصد نیازهای روزانه بدن به برخی از مواد مغذی است. یک قاشق غذاخوری ارده حدود 15 گرم است. ارزش غذایی آن حاوی 90 کالری انرژی (کالری)، 8 گرم چربی، 3 گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدرات و 1 گرم فیبر است. استفاده از ترکیب ارده با شیره انگور، خرما و عسل برای صبحانه بسیار مناسب است  و در ایران بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید با مصرف یک قاشق از ارده نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی را برطرف کنید. این مواد مغذی شامل منگنز (11 درصد نیاز روزانه)، فسفر (11 درصد نیاز روزانه)، ویتامین B6 یا پیریدوکسین (11 درصد نیاز روزانه) و ویتامین B1 یا تیامین (13 درصد نیاز روزانه) می‌باشند.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع حلوا ارده کلیک کنید.

تماس با ما برای مشاوره رایگان از طریق واتساپ کلیک کنید

ارده حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین B9 (اسیدفولیک)، ویتامین B5 (پانتوتنیک‌اسید)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، منیزیم، آهن، کلسیم، سدیم، روی و پتاسیم نیز هست. تمام این ویتامین‌ها و مواد مغذی درون ارده، انرژی بدن را تامین می‌کنند و برای بدن ضروری هستند. همچنین این نکته را نیز باید بدانید که 50 درصد چربی ارده را اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل می‌دهند. همین امر سبب وجود خاصیت ضدالتهابی در بدن می‌شود و از بروز بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مصرف روزانه یک قاشق ارده کنجد برای افزایش وزن، به وزن ایده‌آل خود دست‌یابید.

 از مهم‌ترین خواص ارده شیره می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درمان کم‌خونی
  • برطرف‌کننده افسردگی
  • افزایش انرژی بدن
  • درمان بیماری‌های قلبی
  • تقویت استخوان‌ها
  • پیشگیری از سرطان

مزایای ارده کنجد و شیره انگور برای افزایش وزن

ارده شیره مخلوطی مساوی از ارده و شیره انگور است. کنجد دارای پروتئین بسیاری است و ارزش غذایی زیادی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد ۱۴درصد از نیاز روزانه کلسیم به بدن را تامین می‌کند. 50 گرم کنجد خام نیز برطرف‌کننده ۲۵ درصد از نیاز روزانه به اسیدفولیک است. همان‌طور که گفته شد، کنجد منبع خوبی برای جذب کلسیم، روی و آهن نیز می‌باشد، شیره انگور نیز به دلیل داشتن انواع ویتامین، مواد معدنی و قند طبیعی ای که دارد میتواند انرژی بدن را به خوبی تامین کند. به دلیل خواص بسیار زیاد ارده و شیره، این ترکیب یک ترکیب فوق العاده مقوی و انرژی زا محسوب میشود. مصرف این ترکیب مقوی به مرور زمان باعث افزایش وزن میشود.

ارده برای افزایش وزن

خواص ارده شیره 

ارده شیره برای درد و بیماری‌های رحمی مناسب است. همچنین ارده کنجد برای افزایش وزن و رفع کمبود آهن و کم‌خونی نیز مناسب است. این ترکیب مغذی برای رفع ضعف و کم‌بنیگی، تقویت نیروی جنسی و حافظه هم مفید است. ارده شیره یک غذای مقوی و انرژی‌بخش است و برای دانش‌آموزان، افراد بیمار و سالخورده انتخاب خوبی است. ارده کنجد برای درمان اختلالات کبد و کلیه نیز کاربرد دارد. همچنین سبب بهبود استخوان درد و دردهای شدید مفاصل، خصوصا در افرادی با طبع سرد، می‌شود. میزان مصرف این ماده غذایی برای افراد دیابتی و دارای اضافه‌وزن، باید کنترل شود.

برای اطلاع از قیمت ارده بومی کلیک کنید

بررسی تاثیر ارده کنجد برای افزایش وزن

همان‌طور که گفتیم، ارده خالص از دانه‌های کنجد تهیه می‌شود. این دانه‌ها کالری و چربی زیادی دارند. بنابراین اینکه ارده سبب چاقی شود یا لاغری، به میزان مصرف شما و فعالیتتان بستگی دارد. اگر میزان زیادی از ارده را مصرف کنید، چربی و کالری زیاد این ماده به مرور زمان سبب چاق شدن شما می‌شود. بنابراین چاقی صورت با ارده شیره امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید از ارده کنجد برای افزایش وزن استفاده کنید، باید ارده را بعد از غذای اصلی، همراه با عسل، شیره انگور و یا شیره خرما میل کنید. طبع ارده گرم و تر است، بنابراین استفاده از ارده برای درمان لاغری افرادی که مزاج سرد دارند، مناسب‌تر است. اگر شما طبع گرم دارید، می‌توانید با خوردن میوه‌های تازه با طبع سرد، عوارض ارده را برای خودتان از بین ببرید. نباید از موادی مانند آب‌لیموی ترش‌وشیرین، ترشیجات و سرکه، استفاده کنید، چون در این صورت خواص ارده نیز کم می‌شود.
اگر شما تحرک بدنی و ورزش را در برنامه خود نداشته باشید، این چربی و کالری ارده در بدنتان ذخیره می‌شود. در نتیجه به چاقی و اضافه‌وزن شما منجر خواهد شد. هر یک قاشق ارده چیزی نزدیک به 90 کالری دارد. بنابراین ارده کنجد برای افزایش وزن بسیار موثر است. اگر کم‌تحرک هستید و اهل ورزش و پیاده‌روی نیستید، باید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید تا تناسب اندام و سلامت شما حفظ شود. خوردن بیش از حد ارده علاوه بر اینکه موجب اضافه‌وزن و چاقی می‌شود، ممکن است بیماری‌های مختلف از جمله گرفتگی رگ‌ها را به همراه داشته باشد. دلیل این امر غلیظ بودن ارده است.

معجزه مصرف ارده در کاهش وزن

مصرف به‌ اندازه ارده خالص، نه‌ تنها وزن را افزایش نمی‌دهد، ‌بلکه به گفته بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه برای کاهش وزن و لاغری هم موثر است. ارده سبب کم‌شدن اشتهای شما می‌شود. متخصصان تغذیه نیز از همین خاصیت ارده کمک می‌گیرند و آن را در رژیم کاهش وزن افراد قرار می‌دهند. برای اینکه از اثر کنجد برای کاهش وزن بهره ببرید، باید نیم ساعت تا یک ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، از ارده استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب اشتهای شما برای خوردن غذا کاهش می‌یابد و به مرور زمان وزن شما کم می‌شود و شما به هدف خود یعنی لاغر شدن می‌رسید. میزان مناسب برای مصرف ارده ‌یک یا دو قاشق غذاخوری است. همچنین اگر به دنبال کاهش وزن هستید، می‌توانید از ارده در وعده غذایی صبحانه، استفاده کنید. با خوردن ارده در ابتدای روز، تمایل خود برای پرخوری در طول روز را از بین می‌برید.

چراکه خوردن ارده سبب می‌شود احساس سیری کنید و دیگر میل به خوردن غذای زیاد در وعده بعدی را هم نداشته باشید و میزان ناهار شما نیز کمتر شود. با مصرف به‌اندازه ارده، به مرور زمان کلسترول شما کاهش می‌یابد و جلوی بروز بیماری‌های مختلف گرفته می‌شود. به‌طورکلی خوردن یک صبحانه کامل و پر از پروتئین و کربوهیدرات و رعایت رژیم غذایی کم کالری و کم کربوهیدرات در طول روز، سبب کاهش وزن شما می‌شود.

قیمت ارده شیره

قیمت انواع ارده خالص و بدون افزودنی را از اینجا ببینید

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص خواص ارده کنجد صحبت کردیم و تاثیر ارده کنجد برای افزایش وزن را بررسی نمودیم. به‌طورکلی مصرف زیاد هر چیزی ممکن است به شما آسیب بزند. کنجد نیز دارای کالری زیادی است و زیاده‌روی در مصرف ارده کنجد، برای سلامت شما مضر است. استفاده بیش از حد از این ارده چیزی جز چاقی برای شما ندارد. بنابراین اگر برای افزایش و یا کاهش وزن از کنجد استفاده می‌کنید، از متخصص تغذیه کمک بگیرید تا به هدفتان برسید. همان‌طور که گفته شد، جهت کاهش وزن باید قبل از وعده غذایی اصلی، یک یا دو قاشق ارده مصرف کنید و برای افزایش وزن، باید بعد از غذای اصلی ارده را میل کنید.

 

3.4/5 - (13 امتیاز)

6 دیدگاه در “آیا ارده کنجد برای افزایش وزن مناسب است؟

  1. مهنا صادقی گفت:

    ارده را با چی ترکیب کنیم تا کالری کم تری داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام مهنا عزیز
      شما می تونید ارده رو با شیره انگور، خرما، شیره انجیر، شیره توت ترکیب کنید. ولی باید حواستون باشه در مصرف اش زیاده روی نکنید.
      برای مشاهده و خرید شیره کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%87/
      برای مشاهده و خرید ارده کلیک کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87/

  2. شاهو ریاحی گفت:

    چطوری می تونم ارده سالماطور رو بخرم؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام شاهر عزیز
      شما می تونید از طریق لینک زیر ارده سالماطور رو تهیه کنید.
      https://salmator.com/product-category/%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87/

  3. حسن گفت:

    ارده های سالماطور تلخه؟؟؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام حسن عزیز
      خیر ارده های ساملوطر تلخ نیستند با خیال راحت خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *